
Astra G - konektor denního svícení
Astra G - konektor denního svícení
Zdravím, pročetl jsem si celej topic o dením svícení na Astře G ale nikde jsem nenašel žádnej popis jak funguje. Takže se zeptám konkrétně. V tom konektoru je nějakej vodič z ŘJ kde se oběví napetí po nastartování? Nebo jak to poznává že má rozvítit denní svícení. Díky 

- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Relé denního svícení si bere informaci z tlaku oleje, odkaz 1606 do přístrojové desky (linie 528):
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Takže když nebudu mít olej tak mi zhasnou světla kromě jinýho 

- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Ty jezdíš bez oleje? 
Jinak dnes se běžně využívá k sepnutí světel denního svícení rozdíl napětí mezi vypnutým motorem a dobíjením (napěťový komparátor). Ty pouze použiješ dané kontakty v konektoru.

Jinak dnes se běžně využívá k sepnutí světel denního svícení rozdíl napětí mezi vypnutým motorem a dobíjením (napěťový komparátor). Ty pouze použiješ dané kontakty v konektoru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Nevím přesně jestli to tak na origo krabičkách je ( asi ne, tohle se hlídá po startu), já to mám na svých krabičkách ošetřené programem tak, že si to pohlídá kontrolku oleje, rozjede se automat denního svícení a pak už se o tento info vstup od olejového snímače program nestará.RDan píše:Takže když nebudu mít olej tak mi zhasnou světla kromě jinýho
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Astra G - konektor denního svícení
Jasné, já se jen snažím informovat předem. Protože jsi chci dělat změny podsvícení a chtěl bych využít k tomuto účelu signál že běží motor. 

- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Na pinu 8 konektoru denního svícení (linie 528) je za chodu motoru napětí 12V přes led diodu kontrolky mazání. Pokud motor neběží a je zapnuto zapalování, je spínač tlaku oleje sepnut a obvod linie 528 je ukostřen.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Pak si to ošetři, abys to při problikávání kontrolky neměl jako kolotočové osvětlení.RDan píše:... chci dělat změny podsvícení a chtěl bych využít k tomuto účelu signál že běží motor. ..
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Astra G - konektor denního svícení
No nějak to vyřeším, jsem sice elektrotechnik ale školu jsem prospal takže žádné programování nebude. Vyrobím to pomocí relátek případně časových relátek.
Každopádně děkuji za rady
Každopádně děkuji za rady

Re: Astra G - konektor denního svícení
Jsem překvapený kolik je tady na fóru chytrých lidí
Opravdu zírám!

ASTRA LA VISTA
Re: Astra G - konektor denního svícení
Tak jestli jsem to správně pochopil tak z přepínače světel z pinu 2 jde napětí pokud rozsvítím manuálně světla ne?
Nakreslil jsem si takové malé schémátko v malování
Červeně je podsvícení palubku, 2 režimy.
Pokud bude svítí denní svícení, signalizace diodou, 1. režim podsvícení.
Manuální svit, podsvícení 2. režim.
+ kontrolky parkovaček, potkávaček, mlhovky tam ještě nejsou nakreslený.
Mám v plánu použít LED pulzní stmívač, koupím nějakej řízenej potenciometrem a připojím potenciometr kterým se normálně ztmavuje podsvětlení, pokud to je potenciometr teda. Vím jen že to jde do multitimeru a ten pak svítí. Taky jsem četl že propouští 3V a ledky proto trochu svítí. Takže když to vyřeším přes relátka řízená denním svícením mám po starostech.
Taky přemýšlím, že zachovám možnost původního žárovkovýho svitu se skrytým přepínačem.
Multitimerem nechám jen řídit podsvit TIDu, ten evidentně funguje jinak. Ostatně TID vyměním časem za palubní počítač jednoho člověka odsuť a tam nevím jak funguje podsvit.
Ještě přemýšlím že na režim 1 dám časové relé nebo bistabilní z kontrolky oleje, protože nechci aby svítili ledky při startování motoru.
Nakreslil jsem si takové malé schémátko v malování

Červeně je podsvícení palubku, 2 režimy.
Pokud bude svítí denní svícení, signalizace diodou, 1. režim podsvícení.
Manuální svit, podsvícení 2. režim.
+ kontrolky parkovaček, potkávaček, mlhovky tam ještě nejsou nakreslený.
Mám v plánu použít LED pulzní stmívač, koupím nějakej řízenej potenciometrem a připojím potenciometr kterým se normálně ztmavuje podsvětlení, pokud to je potenciometr teda. Vím jen že to jde do multitimeru a ten pak svítí. Taky jsem četl že propouští 3V a ledky proto trochu svítí. Takže když to vyřeším přes relátka řízená denním svícením mám po starostech.
Taky přemýšlím, že zachovám možnost původního žárovkovýho svitu se skrytým přepínačem.
Multitimerem nechám jen řídit podsvit TIDu, ten evidentně funguje jinak. Ostatně TID vyměním časem za palubní počítač jednoho člověka odsuť a tam nevím jak funguje podsvit.
Ještě přemýšlím že na režim 1 dám časové relé nebo bistabilní z kontrolky oleje, protože nechci aby svítili ledky při startování motoru.
Re: Astra G - konektor denního svícení
Jestli jsou to pouze kontakty spínacích relé, pak při otočení vypínače světel do polohy I budou svíti všechny LEDky ve schematu, kromě tmavě zelené, pro potkávačky.
Tak to asi fungovat nemá, nebo jo? Moc jsi to nepopsal, co od toho očekáváš, co má co spínat.
Tak to asi fungovat nemá, nebo jo? Moc jsi to nepopsal, co od toho očekáváš, co má co spínat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Astra G - konektor denního svícení
Nene, některý se budou naopak rozepínat. To jsem tam mohl taky nakreslit sakra....
Re: Astra G - konektor denního svícení
Neumím kreslit schémata, až to budu mít tak to nafotím 

- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Hlavně pamatuj na to, že podle té tvé malůvky máš všechny ledky (krom modrého okruhu) pověšeny na hlavní pojistku 60A, takže v případě náhodného zkratu to bude docela pěkný ohňostroj a celé auto potmě. Raději se připni na linie až za malými pojistkami. Ať tu zanedlouho neřešíme problém s vyhořelou elektrikou nebo odprásklý multitimer.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)