Stránka 1 z 2
Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 19:29
od czthomas
Zdravím Vás,
Od včera se mi na mé gčkové astře objevil problém a to ten že mi po ujetí pár metrů přestane fungovat servo a začne problikávat kontrolka baterie... Snížení výkonu a tak podobně jsem nezaznamenal. Tak jsem zaparkoval a vypl motor, po znovu nastartování vše zase šlo bez chyby, ovšem po ujetí pár metrů zase nastal výše jmenovaný problém a tak jsem myslel že je vytřískaná baterie, tak jsem ji z Astry vyndal a nechal ji přes noc na nabíječce.
Dnes, když jsem se vydal do města tak po ujetí pár metrů opět tento problém nastal. Nenechalo mě to v klidu a zajel jsem si k místnímu servisu věnujícímu se elektroinstalace. Tam mi změřil baterii a alternátor, výsledek byl ten že mu přístroj naměřil přes 17V a to znamená dle něj že alternátor přebijí a to má za následek výše jmenované problémy...
Rád bych se Vás zeptal, jestli někdo měl podobný problém a jestli to opravdu způsobuje výpadky serva a nebo v tom je ještě něco jiného a mám se připravit na víc než na opravu/výměnu alternátoru?
Já měl za to, že když je přebíjení alternátoru že se pouze přebijí baterie čímž se poškozuje a praskají žárovky (za půl roku co mám tu Astru mi praskla jen jedna parkovačka a to cca před 2 měsíci).
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:08
od Kosa02
17V je strašně moc. Při normálním provozu je 14,4V.
Určitě to může za výpadky serva nedobíjení a stejnětak přebíjení toto způsobuje, u novějších Astej se vypíná i ABS.
Tipl bych si propálená některá z usměrňovacích diod.. takže možná výměna diodového můstku? Netuším to by to bylo potřeba proměřit.
Já osobně jsem tohle ještě nezažil.. ale auto mi už dobíjelo 15V ale to jenom protože sem měl baterku kaput. Ale to nebude tvůj případ, protože mi jednou z pěti startů odmítla otočit motorem a úplně náhodně (jeden článek byl bordelem vyzkratovaný).
Přebíjení baterie má efekt na všechny spotřebiče.. nevím jak dlouho by při takovémhle napětí vydržela třeba jednotka motoru. Ale baterie při tomhle napětí "vře" (stejně jako když ji necháš na nabíječce přez noc, tam je cca 15-16V) tudíž by jsi měl zkontrolovat hladinu elektrolitu aby nebyla na suchu jinak bude po ní (pokud nemáš gelovou nebo bezúdržbovou)
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:09
od Ondra B.
Klasika. Odesel ti regulator dobijeni. Mozna to vzdala i nejaka dioda na diodovem bloku.
Je tady toho dost na toto tema...
Servo prestane fungovat kdyz je napeti nize ci naopak vysoke.
Idealni dobijeni jd cca 14,4V.
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:19
od jerry mouse
Hlavne vôbec nejazdiť aby ti to neodpalilo RJ motora!
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:29
od czthomas
Kosa02 píše:17V je strašně moc. Při normálním provozu je 14,4V.
Určitě to může za výpadky serva nedobíjení a stejnětak přebíjení toto způsobuje, u novějších Astej se vypíná i ABS.
Tipl bych si propálená některá z usměrňovacích diod.. takže možná výměna diodového můstku? Netuším to by to bylo potřeba proměřit.
Já osobně jsem tohle ještě nezažil.. ale auto mi už dobíjelo 15V ale to jenom protože sem měl baterku kaput. Ale to nebude tvůj případ, protože mi jednou z pěti startů odmítla otočit motorem a úplně náhodně (jeden článek byl bordelem vyzkratovaný).
Přebíjení baterie má efekt na všechny spotřebiče.. nevím jak dlouho by při takovémhle napětí vydržela třeba jednotka motoru. Ale baterie při tomhle napětí "vře" (stejně jako když ji necháš na nabíječce přez noc, tam je cca 15-16V) tudíž by jsi měl zkontrolovat hladinu elektrolitu aby nebyla na suchu jinak bude po ní (pokud nemáš gelovou nebo bezúdržbovou)
Mám bezúdržbovou baterii baterii
Vartu 56ah stará cca 3 roky. No Když ji napojím do nabíječky začne po pár minutách "bublat", to není normální?
jerry mouse píše:Hlavne vôbec nejazdiť aby ti to neodpalilo RJ motora!
Čili raději odtáhnout do servisu? Mám ho vzdálený cca 8km...
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:35
od jerry mouse
Myslím že tých 8 km dôjde aj bez alternatora, len ho treba odpojiť od baterie.!
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 20:47
od czthomas
Děkuji a u té baterie?
Když ji napojím do nabíječky začne po pár minutách "bublat", to není normální?
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 21:01
od jerry mouse
Len to zaizoluj aby to nemuselo robiť šarapatu cez kostru!
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 02 bře 2015, 21:06
od czthomas
jerry mouse píše:Len to zaizoluj aby to nemuselo robiť šarapatu cez kostru!
Baterii vždy z auta vyndavám a nabijím ji doma, jelikož není možnost mít auto pod střechou.
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 13:09
od czthomas
Tak jsem dnes mluvil se svým mechanikem, prý že se zeptá známého autoelektrikáře a to auto si vezme... Co tak koukal, tak nový altík do té astry stojí kolem 5.000CZK a není si jist jestli půjde opravit aby ta cena nebyla tak vysoká... Altík je tam Delphi.
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 14:19
od Ondra B.
5000Kč??
To snad ne pokud má š klimu a plochej řemen tak zde :
http://www.granex.cz/autodily/opel/astr ... tId=455260
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 14:23
od czthomas
Ano, mechanik asi myslel cenu nového alternátoru co tam je, což je značka delphi. Zmínil se o tom že by byla možnost tam dát nějakou alternativní značku... Nevím jestli je delphi tak kvalitní značka na alternátory že si chtějí účtovat takovou cenu.
Jinak díky za tip, kdyby tam chtěl dávat něco předraženého tak se na něj vy*** a objednám Tebou doporučený altík.
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 14:42
od Ondra B.
Ale napřed zkouni jakej máš přesně typ - kolik AMPÉR to dává zda 100A ČI 70A.
Většinou jak máš klimu tak máš 100A.
Na stránkách Granex toho má více, podívej se co tam je za altíky.
Delphi, Valeo, Bosch, Denso atd. to jsou jen výrobci, ale všichni musí dodržet, uchycení, řemenici, atd.
Tak si nenech nalhat že tam musí být jen Delphi......
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 14:45
od czthomas
Ano klimatizaci mám. No, po telefonu po mě chtěl mechanik znát také údaje jak jsi psal nyní ty...Ovšem jsem takhle na něm nic nenašel kromě značky Delphi, žádné údaje nic. (altík je pořád namontován na astře) tak nevím jestli ty údaje nejsou někde schované.
Re: Přebíjení alternátoru?
Napsal: 03 bře 2015, 14:52
od Ondra B.
Pokud máš klimu a plochej drážkovej řemen tak máš 100A tak je to ten co jsem to dával odkaz
NO A POKUD BY SI CHTĚL NĚCO UŠETŘIT TAK TADY MÁŠ NA AUKRU Poláka :
http://aukro.cz/alternator-astra-g-cors ... 93706.html
někdo ti řekne že je to špatný, že se to sere, ale já jsem již z aukra od Poláků bral altíků a startérů dost, zatím žádný neodešel, nejstarší má cca 4,5 roku...