Stránka 1 z 2

Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 20:28
od buggsy
Opel Astra G 1.4- posledné týždne sa vyskytol dosť nepríjemný problém so štartovaním. Pokiaľ je motor studený, vždy bez problémov naštartuje. Dojde sa ale do obchodu alebo niekam na miesto určenia a po chvíli, keď treba odísť už vôbec nenaštartuje. Po otočení kľúčom sa rozsvietia kontrolky ale nič viac sa nedeje. Následne po uplynutí cca. 2 a viac hodín zasa bez problémov naštartuje. Nemá niekto podobnú skúsenosť a nevie poradiť v čom by mohol byť problém? Osobne to tipujem na štartér. Ďakujem za všetky odpovede.

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 20:32
od brian29
asi mas pokazenu RJ motora. moj skromny nazor

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 20:40
od Marťasek
A co říká diagnostika? Výpis chybových kódů?? Svítí kontrolka motoru?

Bohužel dneska byly erupce na slunci a tak moje věštecká koule nefungovala! :(

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 20:45
od buggsy
V servise nič nezistili, tam to štartovalo bez problémov. Diagnostika neukázala žiadne chyby.

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 21:02
od Marťasek
pokud žádné chyby tak jdi od baterie, až po startér.

Tedy baterka je OK (chce to ale změřit v servise aku přístrojem né doma multimetrem:-) ?, kabely (co svorky? Pokud jsou původní dost často to zlobí právě v těch přechodech, kde je svorka nacvaknutá na dráty tam je dost zoxidován spoj a pak to taky blbne) uřež původní svorky a nahraď je klasickýma novýma, další jsou svorky na startér, nebo kabel vedoucí ke kostře nebo kabel vedoucí z kostry na motor.

Pak startér - no zde určitě humus ve startéru! By jste se divili jak to vevnitř může vypadat! Uhlíky + zabordelizovaný sběrač dělají taky divy!

PS: mě špatné starty dělal ten přechodový odpor mezi kabelem a origo svorkou na baterce. (po jízdě šáhni na svorky od baterky mají být studené! Né teplé!!

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 21:25
od brian29
nemu to nestartuje ked je to zohriate. po vychladnuti znova startuje. takze asi RJ motora. Nejsi prvy ani posledny komu sa pokazila.

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 21:42
od Fritol
a auto točí a nechytne nebo ubec nezačne točit ?....

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 29 říj 2014, 21:42
od Marťasek
to by tam snad byly uložené nějaké chyby (byť nesmyslné) ale on říká, že tam nic není???!!

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 07:57
od buggsy
Vobec netoci, len sa rozsvietia kontrolky, starter necukne, niekedy nie je problem nastartovat aj ked je motor zohriaty, niekedy nejde, vobec netoci, po 2 a viac hodinach zasa bez problemov nastartuje.

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 08:42
od langdon2
Cievka na starteri 8)

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 10:07
od jerry mouse
...alebo spinačka! 8)

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 10:21
od Marťasek
Jop i to je možný! vytáhni klíček ze spínačky po jízdě - měl by být studený né teplý!!

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 10:34
od jerry mouse
buggsy píše:Vobec netoci, len sa rozsvietia kontrolky, starter necukne.
Zober si kamarata alebo kolegu a pri otvorenej kapote a natiahnutych ušiach nad oblasťou štarteru treba počuvať jemne cvakanie ktoré nemusi byť počuť v kabine, pokiať nieje počuť nič tak je spinačka a pokiaš to jemne pocvakuje tak je v haji asi cievka štarteru. Pripadne ked ti jemne pohasnu pri pokuse o štart kontrolky tak je spinačka v čudu, sporna čast sa da potom kúpiť ako nahrada za pár euračov nie viac ako 10-é 8)

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 11:27
od vasekpetr1
jerry mouse píše: ... pokiať nieje počuť nič tak je spinačka a pokiaš to jemne pocvakuje tak je v haji asi cievka štarteru. Pripadne ked ti jemne pohasnu pri pokuse o štart kontrolky tak je spinačka v čudu, sporna čast sa da potom kúpiť ako nahrada za pár euračov nie viac ako 10-é 8)
Proboha jerry, než takto radit, tak raději nenapíšu nic! Uvědomme si už konečně, že pro přesné určení závady je zapotřebí MĚŘIT!!! Protože i když necvakne cívka starteru, může to být nejen spínačkou, ale i konektorem po cestě, kabeláží, případně i samotnou přerušenou cívkou. Jenže to zjistí pouze tím přesným měřením a pokud se v tomto nevyzná, tak přenechám raději opravu odborníkovi. Protože i výměnu spínačky by asi neměl provádět úplný laik. O starteru se nebavím vůbec. A to se nebavím o tom, že daný člověk se rozhodne díky tvé radě tu spínačku koupit, nějak pracně ji vymění (kdoví, co při té výměně okolo volantu vyvede) a pak zjistí, že to nebylo ono, případně při výměně nakopne immo - a co potom? Vážně bych byl v určování problému opatrnější a poud se nevyzná v jednoduchém měření napětí, odkázal bych ho na někoho znalejšího. Tohle není stopětka (i když jsou si v startování celkem podobné :D )

Re: Záhada so štartovaním...

Napsal: 30 říj 2014, 12:39
od jerry mouse
Lenže to čo som napisal su všeobecne skúsenosti z danou problematikou, nikdy som nemal chybu v kabelu alebo rozpojenom konektore! Zasadne to vždy bolo spinačkou alebo cievkou, ked mu napišem aby jebnul po naprotivnej časti spinačky(deklovanie komplet volantovej tyče, ako kedysi mi poradil RomanK) mysleno tam kde je ta elektricka čast spinačky a ked sa pri tom udeje zmena k dobremu tak nikto nevie kde to je! :lol: