Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Napsal: 20 čer 2014, 07:22
Ahoj pánové, objevil se včera další problém u mojí Astry.
Přijel jsem z práce, zaparkoval, a po půlhodince jsem šel do auta, otočil klíčkem a zjistil že palivoměr zůstal ležet a rozblikalo se hladové oko.
Nulový stav paliva jsem vyloučil, předevčírem jsem tankoval přes 20l. Několikrát se mi již předtím stávalo, že hladina ležela ale naskočila hned poté, co zhasla kontrolka ABS. Ta nyní občas nezhasíná jelikož ještě paralelně řeším problém s ABS čidlem. Palivoměr však nyní leží i když ABS a TC zhasne.
Tak jsem zamířil na benzínku s tím, že ještě zkusmo pár litrů doliju, jestli to pohne ukazatelem. Dolil jsem a palivoměr vážně vyskočil, radoval jsem se. Po ujetí pár metrů od stojanu však opět spadl na nulu, nicméně od té doby se už kontrolka rezervy nerozsvítila, jen ručička ležela.
Po ujetí pár km se mi hladina vyhoupla asi na polovinu očekávané hodnoty (mělo tam být přes 1/2 nádrže, ukázala lehce nad čtvrtinu). Několikrát se na pár vteřin vyhoupla k polovině ale po pár minutách lehla. Od té doby to dělá pořád to samé...ručička si lítá jak pomatená, povětšinou ale leží na 0 a hladové oko ani neblikne.
Před týdnem jsem měnil spálené palivové čerpadlo (plovákem se nehýbalo, jen jsem odpojil a vycvaknul těleso čerpadla) a před jeho výměnou následovalo proměření napětí na 4-pinu, který vede k víku nádrže. Kamarád tam ale poměrně dost natlačil hroty multimetru a lehce zahnul plíšky v konektoru. Jednalo se o dva krajní piny, bohužel se mi nepodařilo vygooglit jestli zmíněné piny patří čerpadlu nebo plováku. Je možné že jsme ohnuli piny plováku a zapříčinili to kolísání?
Pak ale nechápu, proč se podruhé už nerozsvítilo hladové oko což by mělo, když někdy za jízdy hladina ležela na nule i 5-10 minut. Jestli palivoměr reaguje na otřesy se mi vypozorovat nepodařilo.
Prosím o jakoukoliv radu, nerad bych zbytečně kupoval přístrojovku i plovák.
Přijel jsem z práce, zaparkoval, a po půlhodince jsem šel do auta, otočil klíčkem a zjistil že palivoměr zůstal ležet a rozblikalo se hladové oko.
Nulový stav paliva jsem vyloučil, předevčírem jsem tankoval přes 20l. Několikrát se mi již předtím stávalo, že hladina ležela ale naskočila hned poté, co zhasla kontrolka ABS. Ta nyní občas nezhasíná jelikož ještě paralelně řeším problém s ABS čidlem. Palivoměr však nyní leží i když ABS a TC zhasne.
Tak jsem zamířil na benzínku s tím, že ještě zkusmo pár litrů doliju, jestli to pohne ukazatelem. Dolil jsem a palivoměr vážně vyskočil, radoval jsem se. Po ujetí pár metrů od stojanu však opět spadl na nulu, nicméně od té doby se už kontrolka rezervy nerozsvítila, jen ručička ležela.
Po ujetí pár km se mi hladina vyhoupla asi na polovinu očekávané hodnoty (mělo tam být přes 1/2 nádrže, ukázala lehce nad čtvrtinu). Několikrát se na pár vteřin vyhoupla k polovině ale po pár minutách lehla. Od té doby to dělá pořád to samé...ručička si lítá jak pomatená, povětšinou ale leží na 0 a hladové oko ani neblikne.
Před týdnem jsem měnil spálené palivové čerpadlo (plovákem se nehýbalo, jen jsem odpojil a vycvaknul těleso čerpadla) a před jeho výměnou následovalo proměření napětí na 4-pinu, který vede k víku nádrže. Kamarád tam ale poměrně dost natlačil hroty multimetru a lehce zahnul plíšky v konektoru. Jednalo se o dva krajní piny, bohužel se mi nepodařilo vygooglit jestli zmíněné piny patří čerpadlu nebo plováku. Je možné že jsme ohnuli piny plováku a zapříčinili to kolísání?
Pak ale nechápu, proč se podruhé už nerozsvítilo hladové oko což by mělo, když někdy za jízdy hladina ležela na nule i 5-10 minut. Jestli palivoměr reaguje na otřesy se mi vypozorovat nepodařilo.
Prosím o jakoukoliv radu, nerad bych zbytečně kupoval přístrojovku i plovák.