Stránka 1 z 1

alternátor

Napsal: 13 kvě 2014, 12:47
od jruj
Zdravím. Mám Astru G z roku 98. Poslední dva roky se neustále pálí klínový řemen.
Mám namontovaný již třetí alternátor, novou řemenici na motoru, skotrolovanou souosost řemenic,
ani Paltest neukázal závadu v elektroinstalaci.
Jenom klíňák stále píská a po dvou měsících, za pravidelného šponování, je po něm.
Poradími někdo co stím.
Děkuji.

Josef

Re: alternátor

Napsal: 13 kvě 2014, 14:13
od vasekpetr1
A co napínací kladka? Nekvedlá? Co myslíš tím: za pravidelného šponování? Vždyť klínový řemen nijak nešponuješ - to je dáno přítlakem pružiny napínací kladky.
Předpokládám, že klima je spolehlivě vypnutá a řemenice na kompresoru rovněž v pořádku.

Re: alternátor

Napsal: 14 kvě 2014, 13:59
od jruj
Zdravím. Tento model je bez klimatizace a tudíž bez napínací kladky.
Napínání se provádí pomocí alternátoru.
Díky.

Re: alternátor

Napsal: 14 kvě 2014, 15:09
od vasekpetr1
A co máš tedy za typ motoru? Pokud X17DTL, tak požadované hodnoty pro napnutí:
x17dtl.JPG

Re: alternátor

Napsal: 18 kvě 2014, 15:12
od jruj
Mám X1,7TD.
V napnutí to není.
Myslím že jsem na už přišel.
Pravděpodobně se ztrácí proud přes motorek ventilátoru.
Po jeho odpojení přestal klíňák pískat .

Díky.

Re: alternátor

Napsal: 18 kvě 2014, 15:44
od vasekpetr1
To máš na mysli ventilátor na chladiči nebo pro výměník topení v kabině? A zkoušel jsi ten ventilátor, zda se normálně točí (rukou)? Stálo by za pokus propojit ho napřímo a zkusit chod.
Pokud je přidřený a netočí se, může to být zdroj problému, ale je ještě podivné, proč by měl stále běžet? Mně se větrák nerozběhne, jak je rok dlouhý (neberu při zapnutí klimy). Teplota motoru v mezích?
Zkus ten ventilátor zapojit zpět a v motorovém prostoru vedle velkých pokistek je krabička s relátky a v ní budou dvě relé K13 a K14 pro ovládání ventilátoru na chladiči (na obrázku pozice 3 a 6 dole). Vytažením relé bys měl docílit stejného stavu, že ventilátor nepoběží. Prověřil bych relé, jestli není spečené.

Re: alternátor

Napsal: 20 kvě 2014, 20:46
od jruj
Díky za rady.
Jedná se o ventilátor topení v kabině.
Dnes jsem jej vyměnil a zdá se že je po problému.
Najel jsem sice jen pár kilometrů ale ani jednou nezapískal.

S pozdravem.

Re: alternátor

Napsal: 21 kvě 2014, 10:36
od mirda2908
jruj píše:Zdravím. Mám Astru G z roku 98. Poslední dva roky se neustále pálí klínový řemen.
Mám namontovaný již třetí alternátor, novou řemenici na motoru, skotrolovanou souosost řemenic,
ani Paltest neukázal závadu v elektroinstalaci.
Jenom klíňák stále píská a po dvou měsících, za pravidelného šponování, je po něm.
Poradími někdo co stím.
Děkuji.

Josef
Vyskousel si vymenit take napinaci matici se zoubkama???ja sem mel stejni problem a po vymene,uz pul roku ani nepisk a ani jednou nepraskl.Nekde tady na foru je otom i tema a je tam i cislo dilu v oplu

Re: alternátor

Napsal: 26 bře 2015, 00:16
od jerry mouse
Dneska som opäť nahodil pôvodny alternator ktory bol po repase aj z dobrou remenicou, ten nudzovy altik mal už vyšmykanu remenicu ako aj remenicou odpisany remen ktorý mi omylom pôvodne dali menši o 2cm a kladka už to nevedela slušne dopinať. Pričinou vymeny bol až nechutný zvukový prejav pri vypnuti ako aj pri naštartovani motora, po vymene za iný-pôvodny altik z dobrou remenicou a novým už vhodnym remenom šlo par minut vsjo OK ale po pár kilakoch sa rozpiskal aj nový remen, keby to robilo iba pri vypnuti motora tak by som to prikladaj aj zlej škrtiacej klapke ale oto to robi aj pri štarte. ZA y22dtr. Jo kladka bola pri predchadzajucej vymene premazana a hlavny šrub zafixovany lepidlom a chod kladky je už ok!

Re: alternátor

Napsal: 26 bře 2015, 21:27
od jerry mouse
Dnes to robilo iba pri štarte, po vypnuti motora kľud, tak sem z toho jelen! :roll: Nemohlo by to robiť napriklad nevypnute budenie ktoré by nadmerne zaťažovalo alternator hned pri štarte?