Stránka 1 z 2

Vybíjení akumulátoru

Napsal: 17 dub 2014, 00:10
od Zdenek 9
Auto X17DTL. Nabiji akumulátor a po několika dnech a jízdách je vybitý (manželka přijela k obchodu a po nakoupení už nenastartovala). Měřil jsem odběr auta z akumulátoru v klidu (bez klíčku) a auto bere asi 0,5A. Pouze při vytáhnutí pojistky (nejvzdálenější od akumulátoru) v motorovém prostoru odběr klesne na přijatelné mA. Při jízdě kontrolka nedobíjení nesvítí. Je něco připojeno přímo na tuto pojistku? Mohla by být chyba v alternátoru?

Dík za rady.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 17 dub 2014, 07:58
od Alzafir
Zdenek 9 píše:...Je něco připojeno přímo na tuto pojistku?....
:mrgreen: :mrgreen: určitě je 8)
Nevím, jak jsi měřil, je třeba mít zamčené auto!! Při odemknutém to bere asi 300mA. V klidu to je asi 25-50mA. O měření a postupu tady toho už je popsáno moc.
Totéž platí o měření alternátoru, Jestli máš při volnoběhu i zvýšených otáčkách napětí v pásmu 13,6-14V, ale bez kolísání, max +- 0,2V, pak je to v pořádku.
Jestli ti odběr spadne po odpojení oné pojistky, možná tam bude problém, ale takhle nevím, kterou myslíš. Nahoď foto.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 17 dub 2014, 08:30
od Vojta
i kdyby to bralo půl ampéry tak to nemůže za dobu nákupu vybít baterku, leda že by nakupovala 4 dny

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 17 dub 2014, 14:42
od p.somik
Jestli jí dal dost peněz, proč nenakupovat 4 dny ?? :D

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 26 dub 2014, 21:20
od Zdenek 9
Závada vyřešena, vadný regulátor buzení alternátoru. Auto bere zamknuté i odemknuté kolem 20mA.
Manželka 4 dny nenakupovala, nemá tolik peněz a ani ji to moc nebaví. :D Auto stálo s novou baterkou 4 dny před chalupou. :wink:

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 19 črc 2014, 22:30
od jerry mouse
Mame tiež podobný problem, akým spôsobom zistím vybijanie akumulatora, priznam sa že v tomto mám trochu medzeru! :lol:

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 20 črc 2014, 07:46
od marcus_Astra_
Ja som mal tiež problém z dobíjaním kôli alternátoru ale išiel na repas a potom mi to robila ešte zapaľovacia lišta a po všetkých problémoch som investoval okolo 40 eur do prídavného budíku (Voltmeter) a teraz keď otočím kľúčom pekne mi ukáže počiatočné napätie a po naštartovaní ako krásne mi dobíja Alternátor :) takže akýkoľvek pokles napätia vidím hneď po otočení kľúčom a chvála bohu to krásne drží a nič mi ju nevybíja :)

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 21 črc 2014, 18:35
od Vectra11

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 16 srp 2014, 12:50
od HerryCZ
Zdar chlapi, chcipla mi baterka. Po 4 letech Varta Silver total zasulfitovana (byla i buclata). Nicmene kdyz jsem zjistoval co a jak, tak se mi tam objevila takova ducharina:

Pri mereni dobijeni na volnobeh bez svetel 14,1V ze svetly 13,95V
Kdyz jsem zamkl auto tak jsem meril odber z baterie a tady nastal problem.
1) Pri vetsine mereni po zamknuti 1,3A => jak zhasly svetla vevnitr 110mA (modul automatickeho zavirani oken) => po cca 20s 16-17mA.
2) Jednou se mi podarilo, ze po zamknuti byl prubeh 1,3A =jak zhasly svetla vevnitr 130-150mA (modul automatickeho zavirani oken) => po 30 minutach 0,1-0,17 mA (casovac cosi odpojil)

Kdyz setrval stav bodu 2 tak jsem zkousel odpojit CD menic, ktery trochu zlobi a to je vse co jsem stihl.
Kdyz uz byl zpet stav 1, tak jsem zkousel:
a) otevreny kaslik a zamknout (kaslik zhasne)
b) otevrene 5te dvere zarovka zhasla a spotreba 23-28mA po zavreni dveri 16-17mA (kontrola dratu v pruchodce ty dva nejsirsi mely prasklou izloci, ale nemohly se dotykat, zbytek OK - radeji jsem je zaizoloval)
c) zkousel jsem preklapet prepinace na svetlech do rezimu off nebo auto (deti s i s tim docela casto hrajou) => stale rezim 1

Nikdy se mi, ale uz nepodarilo nasimulovat stav 2, ktery by mohl z casti vysvetlovat proc mi chcipla baterka uz po 4 letech. Vubec netusim, po cem bych mel jit. Jeste overim napeti pri nabijeni, jestli nekolisa s otackami motoru. Ale dal uz fakt nevim.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 18:45
od marvys
Herry myslím, že po cca 30ti minutách se odpojuje zásuvka v kufru.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 19:52
od vasekpetr1
HerryCZ píše:
1) Pri vetsine mereni po zamknuti 1,3A => jak zhasly svetla vevnitr 110mA (modul automatickeho zavirani oken) => po cca 20s 16-17mA.
2) Jednou se mi podarilo, ze po zamknuti byl prubeh 1,3A =jak zhasly svetla vevnitr 130-150mA (modul automatickeho zavirani oken) => po 30 minutach 0,1-0,17 mA (casovac cosi odpojil)
Trochu se v tom tvém měření ztrácím - ta hodnota 0,1-0,17 mA proudu asi nebude pravda, to jsi se asi stokrát seknul ne?
Stav 1) je dle všeho v pořádku - odběr 17 mA odpovídá uspanému autu a neměl by ti dělat nic s baterkou.
Stav 2) - tam bych viděl na problém třeba v zapnutém rádiu (je originál nebo něco jiného?), případně třeba řídící jednotka chlazení si něco vyhodnocovala dle teploty motoru a nebyla ještě v klidovém stavu.

Radu od Marvise netuším, co má na mysli (vy někdo máte v kufru originál zásuvku?). Já ji tam mám dodělávanou samodomo.

Třeba jsi kápnul na špatnou baterku už od prodejce.
Já mám Vartu Silver Dynamic 60Ah už osmým rokem a necítím změnu v startování.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 20:01
od Gorbo1
Do zafiry sa davala aj zasuvka do kufru.A mne sa zda,ze ked je auto odomknute,tak tam je prud,ale neviem ci 30min,alebo kolko.Ja proste odomknem,zapojim kompresor a fukam napr.kolo.

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 21:03
od p.somik
Myslím, že v kufru je proud pořád, i při uzamčení, zítra to schválně zkusím

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 21:12
od HerryCZ
Vasekpetr: Ano je to 10-17mA. Mno ale je mi zahadou prave ten proud az 150mA na to jedno mereni. Ta zasuvka v kufru by mela byt pod napetim porad, prave kvuli lednickam apod. A radio mam original CCRT700

Re: Vybíjení akumulátoru

Napsal: 18 srp 2014, 21:17
od Alzafir
Ono je jedno, kdy se ta zadní zásuvka vypne, když v ní nebude nic zapojeného, nebude ani odběr. Takže hledej dál, tou zásuvkou to nebude :(