Stránka 1 z 1

Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 15 srp 2013, 22:07
od sopel1,7
Zdravím Vás borci.
Problematika alternátoru mě trápí po celou dobu co vlastním tuto astru...
Vysvětlím situaci. Po zakoupení vozu jsem jezdil bez problémů... náhle odešel alternátor(dioda) nechal jsem si to opravit>vyměnit diodu, po měsíci znova.... tak jsem dal celý jiný alternátor(z druhého vozu) jenže ten odešel asi po půl roce také. Tak jsme vzali původní a opět nahradili spálené diody novými.takto se to opakovalo asi 4x. Objednali jsme tedy místo 35A diody 50A. Vyměnili sme je jak postupně odcházeli. Když už byly všechny 50A v novém uložení(chladiči) tak jsem si myslel že bude pokoj... ale opět jsem ujel tradičních cca 850-950Km od opravy a zase jedna dioda v háji. Neví někdo čím by to mohlo být?.. Zkoumal jsem co by mohlo mít velké proudové rázy... a je to servořízení... ale když ho tam montovali tak to je na to snad dymenzované ne?? Jinak je to vozidlo bez klimy a altik je z vozidla s klimou (tuším že je výkonnější)

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 15 srp 2013, 23:07
od jerry mouse
Baterku máš stále pôvodnú alebo už druhú? Napadla ma ešte možnosť nejakeho blbeho kontaktu, pripadne aj nulaku a čert vie čoho ešte? :? :wink:

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 05:03
od vasekpetr1
jerry mouse píše:Baterku máš stále pôvodnú alebo už druhú? Napadla ma ešte možnosť nejakeho blbeho kontaktu, pripadne aj nulaku a čert vie čoho ešte? :? :wink:
S tím "nulákem" je to dobrý :D , ale může být skutečně problém s volnou kostrou, která posílá špice a ty postupně prorazí diody. Ty diody odešly proudově (proražené) nebo napěťově (nevedly)?

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 20:21
od sopel1,7
To je právě nejhorší je to půl na půl občas jsou prozkratované že vedou na obě strany a někdy uplně přerušené.... ale spíše jsou jak píšu prozkratované (proudově přetížené) s tím -polem? jak to myslíte?... altik je pevně utažen, kostra motoru na karoserii taky a na baterce taktéž... jsem z toho už fakt mimo... baterka je od ty doby co to dělá už druhá.. protože jednou to odešlo tak že diody vytvořily skrat na kostru a vyskratovaly baterku... jsem už natolik zmatenej že si říkám jestli to není tím že mam před motorem větší vodné chladič a velký IC (šlo by teplo na altik) ale zase nemam dekl pod motorem... tak opravdu nevím... dnes jsem dovezl opět 8 nových diod přinesl jsem z dalšího totožného altiku jak stator tak rotor (ač původní funguje tak pro jistotu) a zkusím to naposledy sestrojit... estli to odejde znova už seženu altik třeba z oktávky a nechám do něho nalisovat hřídel z mého abych na to zadělal vakuovku :roll:

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 20:25
od RomanK
Opravuješ nejspíš altík, který má po smrti vinutí. Kup komplet nový.

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 20:32
od sopel1,7
Však píšu že mi odešli už 2 u kterých sme měnili diody a teĎ mám 3. který měl pouze došlé uhlíky... tak dám 50A diody a uvidíme... Je divný že když to složím nastartuju.... tak při zapnutí všech spotřebičů to i na volnoběh zvládá dobíjet, tak zas myslim že by vinutí mělo být OK...

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 20:37
od RomanK
Dobrá. Opravuješ altíky které jsou nejspíš po smrti. Buď vinutí, nebo regulátor. U Hitachi měníme s diodami vždy!!! i regulátor. Pokud je vinutí černé, tak rovnou celý alternátor.

Re: Alternátor astra 1,7 DTI

Napsal: 16 srp 2013, 20:46
od sopel1,7
DObrá zkusím tedy tento poslední kousek sestrojit tak jak to mam. Dát diody... a Pokud bude problem tak objednám celý diodový mustek s regulátorem... Vinutí černé není ani jedno... ani nevykazuje (odporově) žádné anumalie...