Stránka 1 z 1
Přebitá baterka - vaří
Napsal: 25 čer 2013, 18:27
od Honz@
Mám následující problém (Combo, 1.7 DTi, ISUZU). Baterka (3 roky stará, Bosch) vaří, šumí a je cítit kyselina. Za jízdy problikne dobíjení, zhasne komplet palubka (budíky se zaseknou), ztvrdne řízení, stěrače a větrák jdou nesmyslně rychle, praskla potkávačka.
Alternátor měněn cca před 70.000 km (použitý z vrakáče). Jenže při této poruše pouze svítilo dobíjení, ale žádné jiné příznaky nebyly.
Nemám čím proměřit, diag neukazuje žádnou chybu.
Co by to mohlo být? Altík znovu? Nebo servo?
Díky, poměrně spechá...
Re: Přebitá baterka - vaří
Napsal: 25 čer 2013, 18:32
od mirda2908
alternator dobiji vice voltu,mel sem stejnem problem
Re: Přebitá baterka - vaří
Napsal: 25 čer 2013, 19:10
od spermin
to je špatné jako nedobíjení, změř napětí na svorkách při zvýšených otáčkách, to bude v alternátoru.
má být 14,6V více jak 15V je moc. Ihned dolej destilku. baterie má max. jenom perlit jako šampus
Re: Přebitá baterka - vaří
Napsal: 25 čer 2013, 23:08
od Vectra11
vaří, šumí a je cítit kyselina. Za jízdy problikne dobíjení, stěrače a větrák jdou nesmyslně rychle, praskla potkávačka.
LOGICKY vysoké napětí. Diagnostika neukázala žádnou chybu znamená co? Pokud jsi měl diag.,tak by ses počítám podíval na napětí bat....
A nakonec,pokud to spěchá,tak neřeš nic zde,ale zajdi za někým kdo ti to změří,ne? (práce na 30s.) Na dálku to zatím nikdo asi nedokáže.
A samozřejmě pokud máš bezúdržbovou baterku,tak ji rovnou vyhoď.
Re: Přebitá baterka - vaří
Napsal: 25 čer 2013, 23:13
od Honz@
Tak "LOGICKY" jsem k tomu došel taky. Ale ještě jsem neviděl, aby altík přebíjel... Vždycky, když umřel, tak nedobíjel, proto jsem se ptal.
"Diagnostika" byla jen vyblikání chyb.
Baterka je bezúdržbová, takže uvidíme.
Už tu mám novej altík, tak uvidíme.
Každopádně díky všem.
Re: Přebitá baterka - vaří
Napsal: 26 čer 2013, 17:57
od vasekpetr1
Úroveň napětí řídí zjednodušeně řečeno jedna "zenerka" zakomponovaná v bloku regulátoru, a která když odejde (třeba napěťovou špičkou), tak alternátor nemá co omezit a dobíjí do zblbnutí. Napětí chvíli drží baterka (pokud je ve formě), ale po čase jde i ta do kopru.