Stránka 1 z 2

Z16XEP

Napsal: 26 kvě 2013, 12:34
od DIBI 77
Ahojte.
neviete mi poradit v čom môže biť problém.Mám Astru G caravan 1,6 76kw Twinport Z16XEP r.v.2003,začala mi svietit kontrolka motora,diagnostika vypisala P300,P301,P302,P303,mala by to byt chyba zapalovania.Motor pri ohriati sa niekedy sprava ako by isiel na tri valce,kontrolka motora vtedy zacne blikat.motor sa prepne do nudzoveho rezimu. Ja vtedy vypnem motor,chvilu pockam,znova nastartujem a motor ide bez problemov,ale kontrolka motora stale svieti.Pozorovanim som zistil,ze pokial drzim motor vo vyssich otackach tak mi toto nerobi,ale napr, pri jazde cez obec,kde je nizsia rychlost to vatsinou vzdy urobi.Vymenil som sviecky,zapalovaciu listu,palivovy filter,nalial som aj cistic palivoveho systemu do benzinu.Ak mi viete poradit co to moze byt,budem vam vdacny.

Re: Z16XEP

Napsal: 26 kvě 2013, 12:58
od nafis
ja mam podobny problem...mam astru g 1.6 74 kw a ked idem trochu rychlejsie tak ma zacne hadzat a ked vyradim rychlost tak sa mi rozsvietia kontrolky ako ked mam otoceny kluc v prvej faze a zhasne motor a potom zaradim rychlost a naskoci motor...a potom ho poriadne vytocim a prestane to...moze to mat nieco s EGR alebo upchaty palivovy filter?

Re: Z16XEP

Napsal: 27 kvě 2013, 18:18
od DIBI 77
skus ten palivovy filter,ele mohlo by to byt aj upchate vyfukove potrubie.

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 05:41
od Marko
Měl jsem podobný problém, ovšem válec mi vynechával pouze jeden. Měnil jsem zapalovací lištu. Ale problémy s chcípáním a škubáním zůstaly. Vyčistil jsem vstřiky, klapku a zaslepil jsem EGR a mám po problémech.
Jo, ještě svíčky jsem měnil.

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 07:13
od vojtavojta
DIBI 77 píše:Ahojte.
neviete mi poradit v čom môže biť problém.Mám Astru G caravan 1,6 76kw Twinport Z16XEP r.v.2003,začala mi svietit kontrolka motora,diagnostika vypisala P300,P301,P302,P303,mala by to byt chyba zapalovania.Motor pri ohriati sa niekedy sprava ako by isiel na tri valce,kontrolka motora vtedy zacne blikat.motor sa prepne do nudzoveho rezimu. Ja vtedy vypnem motor,chvilu pockam,znova nastartujem a motor ide bez problemov,ale kontrolka motora stale svieti.Pozorovanim som zistil,ze pokial drzim motor vo vyssich otackach tak mi toto nerobi,ale napr, pri jazde cez obec,kde je nizsia rychlost to vatsinou vzdy urobi.Vymenil som sviecky,zapalovaciu listu,palivovy filter,nalial som aj cistic palivoveho systemu do benzinu.Ak mi viete poradit co to moze byt,budem vam vdacny.
Zacni svickama,potom zapalovaci lista a pak vstriky.Ja mam na H-cku,stejiny motor a uz jsem za 4 roky dvakrat menil listu.

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 18:25
od DIBI 77
a ta lista bola zakazdim spatna ?

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 18:46
od vojtavojta
Jo,pokazde na tretim valci.

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 20:21
od DIBI 77
pri vymene sviecok som zistil este jednu vec ,na prvom a tretom valci boli vyrazne sfarbene do cervena

Re: Z16XEP

Napsal: 28 kvě 2013, 22:18
od peter13675
Marko píše:Měl jsem podobný problém, ovšem válec mi vynechával pouze jeden. Měnil jsem zapalovací lištu. Ale problémy s chcípáním a škubáním zůstaly. Vyčistil jsem vstřiky, klapku a zaslepil jsem EGR a mám po problémech.
Jo, ještě svíčky jsem měnil.
u Z16XEP je mozne zaslepit EGR ? mozes blizsie napisat ako si to urobil ? dik

Re: Z16XEP

Napsal: 30 čer 2013, 21:53
od Marko

Re: Z16XEP

Napsal: 12 led 2016, 16:38
od mira
Tak mně to už taky postihlo. Motor Z16XEP, najeto 100 000 km, nepravidelný chod motoru, blikající kontrolka elektroniky motoru a vyblikaný kód 0300 - výpadky zapalování. Svíčky jsou všechny čisté, olej moc nežere (asi 1 l/10000 km a používám plnou syntetiku), tak se utěšuji, že by problém mohl být v zapalovací liště, která je původní. Divné ale je, že ECU nevypsala chybu na konkrétním válci a je pravda, že převažují krátké trasy, kdy se motor sotva zahřeje, takže zakarbonované ventily jsou jako příčina víc než pravděpodobné.
Přesto není tady na foru někdo z FM a okolí s tímto motorem, kdo by byl ochoten mi na chvíli půjčit zapalovací lištu?

Re: Z16XEP

Napsal: 12 led 2016, 17:36
od Marko
Tenkrát jsem si dopisoval s Dennym a on mě ujišťoval, že u Twinportu nemám řešit zakarbonované ventily. Proč? To netuším, nejsem automechanik a ani nevím, jak tento motor funguje.
Vyzkoušej, než budeš řešit lištu, vyčistit, popř. zaslepit EGR a vyčistit vstřiky. Já je prosříkával nějakým sprejem na čištění od karbonu (na název si už nevzpomenu). Je tam na každém vstřiku tuším 8 dírek a nekteré byly zacpané. Potom jsem ještě vyčistil škrtící klapku a "vykoupal" senzor teploty nasávaného vzduchu v isopropylalkoholu (pozor, prodávají se levné izáče, které mají málo %, chce to ten, co má 99,9%, ten nezanechává po sobě žádný film. Klidně to tam koupej třeba 2 i více hodin). Taky třeba svíčky špatně zapalujou. Myslím, že když tohle uděláš, že by to mohlo něco vyřešit. A hlavně, pokud nemáš možnost nikde lištu vyzkoušet, můžeš za ní ušetřit. Já za lištu dával tuším 5 nebo 6 tisíc. Myslím, že to byla Delphi, ale to už bych asi kecal. Pokud nic nepomůže, budeš muset lištu koupit. Ale tak nějak si vzpomínám, že na dílně tu lištu nějak proměřovali, tak se někde zkus poptat, jestli ti jí někdo proměří. Jak to měřili, to taky netuším.
Jo, ještě jsem měnil palivový filtr.

Re: Z16XEP

Napsal: 12 led 2016, 19:54
od mira
Díky za tipy, všichni tady víme, že každá rada je dobrá. Před chvíli jsem znovu zkontroloval svíčky a ta z 3. válce už je skoro černá. Na fóru "H" jsem se dočetl, že zapalovací lišta u 1,6 Twinport a speciálně 3. válec je slabinou tohoto motoru. Ještě pro jistotu zkusím přehodit svíčky. Ta poznámka, že problém se zakarbonováním ventilů už Twinport nemá mně zarazila. Taky by mně zajímalo, jakou zkušenost má Deny. Bylo by zajímavé zkusit tu lištu proměřit. Ví někdo jak?

Re: Z16XEP

Napsal: 12 led 2016, 20:04
od Marko
Cituji Dennyho:
"A ten první válec nepracuje,co?
U tohoto motoru to nevypadá na přidírající ventily. :o
Bude tam asi nějaká jiná číhošť.Musel bych to nejdřív identifikovat,ale po netu to nelze."

Re: Z16XEP

Napsal: 12 led 2016, 20:07
od Marko
Jinak, mě to jelo na 3 válce, resp. jeden vynechával za jízdy a auto přecházelo do nouzovýho režimu. Tam to bylo skutečně lištou.