Stránka 1 z 1
X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 12 dub 2013, 23:05
od Stefan
Ahojte, mám takýto problém: Zafira, motor X18XE1, auto jazdilo bez problémov až doteraz, vypol som motor, o chvíľu som ho chcel opäť naštartovať, ale už blblo, pri zapnutom zapaľovaní nesvieti žltá kontrolka riadenie emisíí, ostane svietiť kontrolka TC (protipreklzový systém-porucha), budík neukazuje teplotu motora, pri štartovaní štarter točí no motor nenabehne ani len trochu nechyta, po vytiahnutí kľúča zo zapaľovania sa rozbehnu obidva ventilátori na chladiči. Keď motor vychladne, všetko funguje bez problémov motor beží, ťahá v pohode až do nahriatia sa motora a motor vypne a opakuje sa situácia viď vyššie. Pozeral sa na to jeden chlapík, že je chybná riadiaca jednotka motora. Chcem sa opýtať či sa už niekto s takýmto správaním stretol, ako sa to riešilo, či by sa dala RJ opraviť alebo je potrebné vymeniť za inú, alebo chyba by mohla byť aj niekde inde.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 12 dub 2013, 23:18
od Toddy
Ještě zkus vyměnit tu krabičku v levém podběhu vedou do toho takové dva velké konektory. Je to Nějaká řídící jednotka těch sahar nebo jak se tomu říká, konzultoval jsem to s kamarádem a mohlo by to být ono.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 13 dub 2013, 06:53
od Marťasek
Toddy píše:Ještě zkus vyměnit tu krabičku v levém podběhu vedou do toho takové dva velké konektory. Je to Nějaká řídící jednotka těch sahar nebo jak se tomu říká, konzultoval jsem to s kamarádem a mohlo by to být ono.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... &start=150
Jaké chybové kódy jsi zjistil? Nech si udělat někým ze členů fora co bydlí blízko u tebe diagnostiku pak napiš jaké ti to vyhodilo chyby.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 13 dub 2013, 08:29
od Stefan
Mechanik robil diagnostiku. Za studena, keď motor bežal v pohode, nevyhadzovalo žiadnu chybu. No keď nešlo natočiť, už neviem.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 13 dub 2013, 08:50
od Dupin81
stefan, kukni na odkaz co dával Martásek, řešit to já......a možná ti to i něco napoví.....
zjisti jestli ti to háže jiskru . atd
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 13 dub 2013, 14:33
od Toddy
Marťasek píše:Toddy píše:Ještě zkus vyměnit tu krabičku v levém podběhu vedou do toho takové dva velké konektory. Je to Nějaká řídící jednotka těch sahar nebo jak se tomu říká, konzultoval jsem to s kamarádem a mohlo by to být ono.
Hele za zkoušku nic nedá.. známy na astře měl stejný problem, je pravda že motor mu šel, ale sahary se mu taky pouštěly jak se jim zachtělo a problem byl právě v tom že do te krabičky (rj sahar) měl špatně zapojeny jeneed konektor, zapojil ho správně a bylo po problemu, takže si myslím že za zkoušku to stojí muže to být tim ale taky nemusí myslím si že problem s tím zajet za někým qa jen tu krabičku přehodit na zkoušku zas tolik prace nedá a za kokus to stojí
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... &start=150
Jaké chybové kódy jsi zjistil? Nech si udělat někým ze členů fora co bydlí blízko u tebe diagnostiku pak napiš jaké ti to vyhodilo chyby.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 18 dub 2013, 21:59
od Stefan
čo sa týka diagnostiky, pri studenom motore neboli žiadne chyby, pri nahriatom motore, keď ho vyplo a nešlo naštartovať, vypisovalo viacero chýb, no následne udávolo že chyba neexistuje. Podstatné je to že pri nahriatom motore mi na palubovke nevysvieti check motora - kontrolka tzn. že RJ je chybná. V jednej firme sa mi na ňu pozrú, mala by sa dať opraviť.
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 22 dub 2013, 10:51
od Mikz
Ahoj, taky mám X18XE1 v Astře a jede na 3 válce. Diagnostika vyhodila závadu na vstřiku prvního válce tak jsme ho vyměnili (byl upálený) ale ukázalo se, že to byl jen důsledek. Přícina je v ŘJ motoru, nedává impulz do prvního válce. Servisman tvrdí, že je moc blízko motoru, proto měla příliš vysokou teplotu jak jsem jel po dálnici (kdy to začalo) a přetavil se tam nějaký tišťák. Prý na to oply hodně trpí, no měl bych dotaz jestli to někdo z vás zkoušel opravit nebo zná někoho, kdo tohle dělá. Díky
Re: X18XE1 - chybná RJ?
Napsal: 29 dub 2013, 21:02
od Stefan
Problém u týchto riadiacich jednotiek je fakt to, že sú dosť nevhodne umiestnené, príliš ohrievané od motora preto sa aj kazia. Ja som ju dal opraviť v Košiciach
www.groupelectric.sk (zatiaľ na tom pracujú-čaká sa na súčiastky), no predtým som si našiel na nete viacero firiem čo sa tomu venujú, skús v čechách
www.ridici-jednotky.cz (ecu.de). Dám potom vedieť ako to dopadlo s opravou.