Stránka 1 z 1

Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 10:08
od Tomáš81
Zdravím pánové.Mám Dieselovou Zafiru 2.0DI už dlouho a nikdy jsem neměl žádný větší problém až do teď.Nevím si rady.Zkusíte mi pomoct prosím?
Všechno to začalo o prázdninách.Brzo ráno jsem vyjel do práce.Auto nažhavilo a naskočilo.Do práce to mám 10km.Při parkování mi najednou z ničeho nic vysadil posilovač řízení.Kontrolka dobíjení nesvítila.Pouze se rozsvítila diagnostika motoru.Vypnul jsem motor a tím to skončilo.Baterka nejevila známky života.Zajímavé bylo to,že se resetoval celý systém (datum,čas,radio blokované) Při pokusu o startování mi ale nepohasínaly kontrolky.Svítili jako kdyby se nic nedělo.I světla svítila,jako když je baterka ok.Za startéru se ozývalo pouze cvakání.Odpoledne se nám podařilo auto natočit přes kabely.Vše vypadalo ok.Najel jsem bez vypnutí motoru asi 50km (bez světel) po té motor vypnul.Po opětovném pokusu nastartovat naskočil ok.Druhý den jsme zkoušely nabíjení.Při zapnutých světlech je hodnota 13,3V.Baterka měla jen 11,8V..Zapomněl jsem poznamenat,že druhý den jsme měli odjíždět na dovolenou.1.týden na vysočině,několik startů a vypínání vše ok.Pak jsme jeli dál.Nastartoval jsem a bez vypnutí najel asi 180km.Druhý den se startér ani nepohnul.No co se dá dělat,šel jsem koupit novou baterii.(Ono se mi těch 11,8V nezdálo,baterka to měla i po nabití nabíječkou.) Koupil jsem Banerku 72Ah.Nahodil jsem do auta.Naskočilo hned na první pokus.Paráda,problém se zdá být vyřešen.Baterie má 12,7V Při běžícím motoru a zap.světlech 13,5V.Celou dovolenou jsme jezdili,bez problémů.Po návratu domů jsme se stavili u pumpy a ..cvak,cvak..několikrát jsem zkusil vytáhnout klíček,po Xté motor naskočil.Další den jsme potřeboval opět vyjed do práce a ani ťuk.Od startéru se ozývalo pouze cvakání.Po 10min různého zkoušení jsem to vzdal.Baterie měla 12,7V.Vzal si to mechanik a konstatoval,že na startéru klekla spínací cívka.Ok.Proběhla výměna s celkovým GO startéru,když už byl venku.Po opravě se vše chovalo asi týden ok.Nyní se problém opět začíná vracet.Tentokrát už,ale startér necvaká,prostě nic se neděje.Po několikátém vytažení a zasunutí klíčku,se start povede.(že by oříšek spínačky?).O víkendu jsem byl u tchána asi 35km.Za jízdy zpět domů se rožla diagnostika motoru.Auto přestalo táhnout,ale jelo.Po opětovném přestartování kontrolka zhasla a auto se chovalo zcela normálně.Pak jsem ještě najel asi 15km.Večer auto odstavil.Včera jsme jeli s dětskama k zubařce,pak ještě nakoupit.Ráno proběhl start tradičně po několika pohybech se spínačkou.Pak už celý den bez problému.Odpoledne jsem nastartoval a jel asi 15km.Při parkování totálně zatuhl posilovač řízení a začaly svítit kontrolky.Motor běžel.Když jsem ho vypnul a znovu zkoušel nastartovat,tak bez šance.Počítač se opět resetoval,rádio bloklo.Tentokrát však při startování pohasínaly i kontrolky.Kámoš přijel z káblama a bez problémů jsme auto natočili.Doma jsem to večer odstavil a hotovo.Dnes ráno jsem k tomu došel a bez problémů natočil.Jo a ještě před startem měla baterka 12,6V.(včera na to nevypadala)Začal jsem trochu testovat.Několik startů po různých režimech jízdy vše ok.Dobíjení se světly 13,5V.Při pootáčení volantem spadlo napětí až na 11,8V ale hned zase vyběhlo nad 13V.Zkoušel jsem hýbat klíčkem a sledovat,jestli se něco nezmění..nic...Jediný co jsem se zhrozil,je teplota kabelu vedoucího k + baterce.Jeho teplota je zdrcující,neudržím na něm prst.Izolace na svorce se taví.Jinak jsem nic neobvyklého nezpozoroval.
Má někdo typ co by to mohlo být na co se zaměřit atp.Spínačka se mě jeví jako horký favorit,ale co když ne? Souvisí nějak nabíjení se spínačkou? dík

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 10:17
od Pjasatoo
Vím že se tady už o tom horkém kabelu na baterce mluvilo....prohledej si příspěvky v HLEDEJ a zjistíč jak odstranit ten problém s tím horkým kabelem ( neměl by to dělat !!) dozvíš se více...jinak ohledně toho napětí na baterce....co takhle jen otestovat alternátor jestli dobíjí ??? Může být i problém v tom....jen ho testnout a změřit...Zkus si to najít :) Jinak nemohu poradit ;(

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 11:00
od Tomáš81
Pjasatoo píše:Vím že se tady už o tom horkém kabelu na baterce mluvilo....prohledej si příspěvky v HLEDEJ a zjistíč jak odstranit ten problém s tím horkým kabelem ( neměl by to dělat !!) dozvíš se více...jinak ohledně toho napětí na baterce....co takhle jen otestovat alternátor jestli dobíjí ??? Může být i problém v tom....jen ho testnout a změřit...Zkus si to najít :) Jinak nemohu poradit ;(

No něco jsem tu vyčerl,ale moc moudrej z toho nejsu.
1) žhaví se mě kabel na svorce +. A zde se zmiňují kolegové o mínus kabelu.Tam bych to chápal,asi problém v ukostření.Ale + z baterky vede k altíku ne?...Takže špatné upevnění kabelu k baterce,nebo k altíku?

2) Otestovat alternátor jestli dobíjí.No tak nová baterka má 12,7V. Po nastartování má 13,5V. Slyšel jsem něco o špatným diodovým můstku,ale to se asi směřit nedá,nebo ano.Může být proražená třeba jen jedna dioda.Neměla by ale svítit kontrolka dobíjení,když by to nedobíjelo?

3)Pořád mi tu ale nesedí,proč se to projeví jen občas?

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 12:31
od spermin
1 alternátor má dávat min 14,4 V jinak se baterka nedobíjí.
2 nabij pořádně baterku.
3 to vypadá na uvolněný kabel v tom očku + polu
Je ten kabel teplý celý, nebo u baterky je teplejší. Pozor, může dojít ke spalení altíku,
ten musí být vždy připojen k baterce.
zkontroluj všechny očka + polu.
baterka je asi nová, proto Ti tak 1 až 2 roky při tomto režimu vydrží.
změř to napětí za chodu na svorkách baterky a na jiných bodech, nejraději u altíku
pokud budou hodnoty jiné je to přechodový odpor, musíš hledat kde je
co ze silových kabelů uvolněné.

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 12:49
od Alzafir
Jednoznačně důsledně zkontroluj očko plusu u alternátoru, baterky, totéž s kostrama, očista a konzervace konektorů, oček.
Jestli máš rozpálený kabel u baterky, klidně ho kousek zkrať, nasaď, nalisuj, nové oko. Anebo kousek rozpárej izolaci, asi uvidíš zelený vzhled mědi. A to je poslední stádium rozkladu kabelu. Měděnka rozežírá žíly kabelu, snižuje jejich průřez.
Píšeš při otočení volantu, padne napětí až na 11,8V. Posilovač je sice žrout, ale tohle je moc.
Na volnoběh i při otáčkách může napětí tak +- o desetinu voltu kolísat, bez pohybu volantu nebo zapnutí světel. Pozor na přižhavování, i to se u nedohřátého motoru umí na cca desetinu sec zapnout, pak je výkyv napětí větší. Spermin píše o 14,4V, já bych za správnou hodnotu považoval i 13,8 V, ale bez kolísání.
Takže když už budeš v tom, vytáhni alternátor, očista mu prospěje, zkoukni uhlíky.
No a totéž bych před zimou udělal se startérem. U nafťáku musí šlapat jako hodinky, jinak budeš v zimě psát do vlákna nenastartoval jsem :lol:

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 13:00
od spermin
no baterie s vápnikovou konstrukcí (všechny moderní) již vyžadují
vyšší nabíjecí napětí.

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 13:14
od Tomáš81
No baterka je skutečně nová,takže problém u ní bych neviděl.(1měsíc a kousek)Když na ní změřím napětí je okamžitě 12,7V.To nabíjení na 13,5V se mi zdá taky málo.No v každým případě musí altík ven.Jinak dají se ty kabely koupit ja ND,nebo prostě koupit silnej kabel a natáhnout novej drát altík vs. baterka.?
Starter už po generálce mám,tak snad to nyní vyřeší ten kabel a alternátor.

Re: Problém se startováním?

Napsal: 03 říj 2012, 13:30
od spermin
pokud budeš dělat něco s očkama, doporučuji ještě propájet.