Problém se startováním?
Napsal: 03 říj 2012, 10:08
Zdravím pánové.Mám Dieselovou Zafiru 2.0DI už dlouho a nikdy jsem neměl žádný větší problém až do teď.Nevím si rady.Zkusíte mi pomoct prosím?
Všechno to začalo o prázdninách.Brzo ráno jsem vyjel do práce.Auto nažhavilo a naskočilo.Do práce to mám 10km.Při parkování mi najednou z ničeho nic vysadil posilovač řízení.Kontrolka dobíjení nesvítila.Pouze se rozsvítila diagnostika motoru.Vypnul jsem motor a tím to skončilo.Baterka nejevila známky života.Zajímavé bylo to,že se resetoval celý systém (datum,čas,radio blokované) Při pokusu o startování mi ale nepohasínaly kontrolky.Svítili jako kdyby se nic nedělo.I světla svítila,jako když je baterka ok.Za startéru se ozývalo pouze cvakání.Odpoledne se nám podařilo auto natočit přes kabely.Vše vypadalo ok.Najel jsem bez vypnutí motoru asi 50km (bez světel) po té motor vypnul.Po opětovném pokusu nastartovat naskočil ok.Druhý den jsme zkoušely nabíjení.Při zapnutých světlech je hodnota 13,3V.Baterka měla jen 11,8V..Zapomněl jsem poznamenat,že druhý den jsme měli odjíždět na dovolenou.1.týden na vysočině,několik startů a vypínání vše ok.Pak jsme jeli dál.Nastartoval jsem a bez vypnutí najel asi 180km.Druhý den se startér ani nepohnul.No co se dá dělat,šel jsem koupit novou baterii.(Ono se mi těch 11,8V nezdálo,baterka to měla i po nabití nabíječkou.) Koupil jsem Banerku 72Ah.Nahodil jsem do auta.Naskočilo hned na první pokus.Paráda,problém se zdá být vyřešen.Baterie má 12,7V Při běžícím motoru a zap.světlech 13,5V.Celou dovolenou jsme jezdili,bez problémů.Po návratu domů jsme se stavili u pumpy a ..cvak,cvak..několikrát jsem zkusil vytáhnout klíček,po Xté motor naskočil.Další den jsme potřeboval opět vyjed do práce a ani ťuk.Od startéru se ozývalo pouze cvakání.Po 10min různého zkoušení jsem to vzdal.Baterie měla 12,7V.Vzal si to mechanik a konstatoval,že na startéru klekla spínací cívka.Ok.Proběhla výměna s celkovým GO startéru,když už byl venku.Po opravě se vše chovalo asi týden ok.Nyní se problém opět začíná vracet.Tentokrát už,ale startér necvaká,prostě nic se neděje.Po několikátém vytažení a zasunutí klíčku,se start povede.(že by oříšek spínačky?).O víkendu jsem byl u tchána asi 35km.Za jízdy zpět domů se rožla diagnostika motoru.Auto přestalo táhnout,ale jelo.Po opětovném přestartování kontrolka zhasla a auto se chovalo zcela normálně.Pak jsem ještě najel asi 15km.Večer auto odstavil.Včera jsme jeli s dětskama k zubařce,pak ještě nakoupit.Ráno proběhl start tradičně po několika pohybech se spínačkou.Pak už celý den bez problému.Odpoledne jsem nastartoval a jel asi 15km.Při parkování totálně zatuhl posilovač řízení a začaly svítit kontrolky.Motor běžel.Když jsem ho vypnul a znovu zkoušel nastartovat,tak bez šance.Počítač se opět resetoval,rádio bloklo.Tentokrát však při startování pohasínaly i kontrolky.Kámoš přijel z káblama a bez problémů jsme auto natočili.Doma jsem to večer odstavil a hotovo.Dnes ráno jsem k tomu došel a bez problémů natočil.Jo a ještě před startem měla baterka 12,6V.(včera na to nevypadala)Začal jsem trochu testovat.Několik startů po různých režimech jízdy vše ok.Dobíjení se světly 13,5V.Při pootáčení volantem spadlo napětí až na 11,8V ale hned zase vyběhlo nad 13V.Zkoušel jsem hýbat klíčkem a sledovat,jestli se něco nezmění..nic...Jediný co jsem se zhrozil,je teplota kabelu vedoucího k + baterce.Jeho teplota je zdrcující,neudržím na něm prst.Izolace na svorce se taví.Jinak jsem nic neobvyklého nezpozoroval.
Má někdo typ co by to mohlo být na co se zaměřit atp.Spínačka se mě jeví jako horký favorit,ale co když ne? Souvisí nějak nabíjení se spínačkou? dík
Všechno to začalo o prázdninách.Brzo ráno jsem vyjel do práce.Auto nažhavilo a naskočilo.Do práce to mám 10km.Při parkování mi najednou z ničeho nic vysadil posilovač řízení.Kontrolka dobíjení nesvítila.Pouze se rozsvítila diagnostika motoru.Vypnul jsem motor a tím to skončilo.Baterka nejevila známky života.Zajímavé bylo to,že se resetoval celý systém (datum,čas,radio blokované) Při pokusu o startování mi ale nepohasínaly kontrolky.Svítili jako kdyby se nic nedělo.I světla svítila,jako když je baterka ok.Za startéru se ozývalo pouze cvakání.Odpoledne se nám podařilo auto natočit přes kabely.Vše vypadalo ok.Najel jsem bez vypnutí motoru asi 50km (bez světel) po té motor vypnul.Po opětovném pokusu nastartovat naskočil ok.Druhý den jsme zkoušely nabíjení.Při zapnutých světlech je hodnota 13,3V.Baterka měla jen 11,8V..Zapomněl jsem poznamenat,že druhý den jsme měli odjíždět na dovolenou.1.týden na vysočině,několik startů a vypínání vše ok.Pak jsme jeli dál.Nastartoval jsem a bez vypnutí najel asi 180km.Druhý den se startér ani nepohnul.No co se dá dělat,šel jsem koupit novou baterii.(Ono se mi těch 11,8V nezdálo,baterka to měla i po nabití nabíječkou.) Koupil jsem Banerku 72Ah.Nahodil jsem do auta.Naskočilo hned na první pokus.Paráda,problém se zdá být vyřešen.Baterie má 12,7V Při běžícím motoru a zap.světlech 13,5V.Celou dovolenou jsme jezdili,bez problémů.Po návratu domů jsme se stavili u pumpy a ..cvak,cvak..několikrát jsem zkusil vytáhnout klíček,po Xté motor naskočil.Další den jsme potřeboval opět vyjed do práce a ani ťuk.Od startéru se ozývalo pouze cvakání.Po 10min různého zkoušení jsem to vzdal.Baterie měla 12,7V.Vzal si to mechanik a konstatoval,že na startéru klekla spínací cívka.Ok.Proběhla výměna s celkovým GO startéru,když už byl venku.Po opravě se vše chovalo asi týden ok.Nyní se problém opět začíná vracet.Tentokrát už,ale startér necvaká,prostě nic se neděje.Po několikátém vytažení a zasunutí klíčku,se start povede.(že by oříšek spínačky?).O víkendu jsem byl u tchána asi 35km.Za jízdy zpět domů se rožla diagnostika motoru.Auto přestalo táhnout,ale jelo.Po opětovném přestartování kontrolka zhasla a auto se chovalo zcela normálně.Pak jsem ještě najel asi 15km.Večer auto odstavil.Včera jsme jeli s dětskama k zubařce,pak ještě nakoupit.Ráno proběhl start tradičně po několika pohybech se spínačkou.Pak už celý den bez problému.Odpoledne jsem nastartoval a jel asi 15km.Při parkování totálně zatuhl posilovač řízení a začaly svítit kontrolky.Motor běžel.Když jsem ho vypnul a znovu zkoušel nastartovat,tak bez šance.Počítač se opět resetoval,rádio bloklo.Tentokrát však při startování pohasínaly i kontrolky.Kámoš přijel z káblama a bez problémů jsme auto natočili.Doma jsem to večer odstavil a hotovo.Dnes ráno jsem k tomu došel a bez problémů natočil.Jo a ještě před startem měla baterka 12,6V.(včera na to nevypadala)Začal jsem trochu testovat.Několik startů po různých režimech jízdy vše ok.Dobíjení se světly 13,5V.Při pootáčení volantem spadlo napětí až na 11,8V ale hned zase vyběhlo nad 13V.Zkoušel jsem hýbat klíčkem a sledovat,jestli se něco nezmění..nic...Jediný co jsem se zhrozil,je teplota kabelu vedoucího k + baterce.Jeho teplota je zdrcující,neudržím na něm prst.Izolace na svorce se taví.Jinak jsem nic neobvyklého nezpozoroval.
Má někdo typ co by to mohlo být na co se zaměřit atp.Spínačka se mě jeví jako horký favorit,ale co když ne? Souvisí nějak nabíjení se spínačkou? dík