Stránka 1 z 2
Rozžhavený konektor, horké kabely od baterie!
Napsal: 24 črc 2012, 20:22
od Marťasek
Cus chlapi problém
Mám hodně ale opravdu hodně rožhavený (až jsem se od něj spálil§) konektor co se připojuje - pol (měděný) přímo k baterii. Kabel je vřelej taky co s tím?? Nikde není vidět poškození? Mám strach aby to nechytlo!! nějaké nápady co to může způsobovat? Jinak el vše v normě bez problémů.
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 24 črc 2012, 20:42
od Defender
Marty a máš tam správnou baterku, jen pokus
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 24 črc 2012, 20:43
od APiK
Buď přechodový odpor mezi svorkou a akumulátorem - vyčistit, nakonzervovat
anebo
krajní článek akumulátoru v háji - vyměnit akumulátor.
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 24 črc 2012, 21:04
od Marek Sládek
Zdar.
Když jsem koupil svojí Corsu C měl jsem stejný problém. Fakt jsem se o ten kontakt popálil. Stav trval i po výměně baterie, stejně byla v háji. Kontakt čistej v pořádku. Problém byl v přechodovém odporu ve vlastní svorce, tedy mezi tělem svorky na pól baterie a kabelem co jde do ní. Je to tam originál zalisované. Zkusit buď znovu zalisovat (zmáčknout), nebo hned za svorkou jak přechází v kabel ustříhnout a nasadit volně prodejnou univerzální svorku na autobaterii. Bacha ať koupíš správnou, jsou jinak veliké pro plus a mínus pól baterie.
Snad Ti to pomůže.
Mára
Ps: jest-li mohu tak jsem to řešil tenkrát zde:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28320
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 24 črc 2012, 21:35
od Marťasek
Chlapi díky za bleskové odpovědi. už jsem zjistil že se hřeje pouze ten nejtlustčí kabel co je ta svorka na něj nalisovaná - vede řejmě přímo do startéru. pak jsou tam ještě dva slabší kabely - jeden asi vede do pojistové skříně ten je studenej, druhej slabší pak vede do svazku pod baterku a mizí asi někde u řj.
No svorka vypadá OK
baterka 52A 2roky stará 13.2V a drží. Dedukuji tedy že by měla být OK a kdyby byl špatný článek asi by to bylo poznat i na startování ale auto chytá na drc-
Mě tak napadla kostra??
Na posled jsem dodělával denní svícení - modul tak jsem ho raději oddělal ale to s tím asi nesouvisí...
tohle jsem pročistil jestli je to kostření od baterie nevím?
zítra zkusím koupit novou svorku a štípnout ho - za to "nic nedám"...
díky moc za rady
No a tady je bílá šipka je
ten nejtlustčí kabl s nalisovanou sponou do baterky ten se hřeje jak blázen pravděpodobně startér
zelená šipka je kabel kterej jde do svazku pod baterii a jde asi někam k řj??
je v pohodě
červená šipka je kabel co jde do auta přes přepážku - asi do pojistkové skříně?
je v pohodě
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 25 črc 2012, 08:52
od Marek Sládek
Ahoj.
Tak to bude stejný jak jsem psal výše. Taky mám na svorce více vývodů, hlavní zalisovanej a vedlejší menší, ty jsou na svorku přišroubovaný. Za ty roky co je originál svorka ve voze se asi vibracema zalisovaný spoj uvolní, vevnitř se kabel obalí nevodivou vrstvou a na přechodový odpor je zaděláno.
Držím
.
Mára
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 26 črc 2012, 18:11
od Marťasek
Tak že je to OK! Kontakty studený jak z lednice
Stačilo uřezat originální zalisované kontakty a nahradit je novýma. Vzhledově sice nic moc - ještě to pošéfuju, ale funkčí na 100% - jen ty kabely jsou už na knop... Jinak ty zalisované části na první pohled byly OK?! Zajímavý...
Chlapi děkuji moc za rady! Tohle by mě ani ve snu nenapadlo a dal bych se na výměnu celého kabelu až ke startéru! spousta ušetřené práce
a hlavně jeětě že to nechytlo!
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 26 črc 2012, 21:18
od Alzafir
No měď je potvora, ono to časem v tom kabelu začne měděnkovat, rozpadat se....
Kdyby se ti zdálo, že nějak málo svítí světla, zkus vzít drát patřičného průřezu a napojit ho z plusu baterky přímo na konektor žárovky. Jestli bude změna k lepšímu, je to totéž, dráty se uvnitř izolace rozpadají a neunesou průchod daného proudu, proto topí a vznikají na nich úbytky.
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Napsal: 28 črc 2012, 17:43
od vasekpetr1
Alzafir píše:Kdyby se ti zdálo, že nějak málo svítí světla, zkus vzít drát patřičného průřezu a napojit ho z plusu baterky přímo na konektor žárovky...
Hlavně trefit
plus na
plus, jinak bude ohňostroj!
Zahřáté kabely k baterii
Napsal: 17 pro 2012, 22:14
od DanS
Ahoj poraďte prosím...
v létě se nám vybila baterie, od té chvíle hlídám napětí na baterce, které kolísá 14 V, 13,7 , 13,2 V, dobíjení nesvítí. Včera jsme přijeli domů, byla mlha takže byly rozsvícený i mlhovky, změřil jsem napětí se zapnutýmy potkávacímy světly a bylo jen 12,5 V a když jsem sáhnul na na kabely k baterce tak se na nich nedala udržet ruka na plus i na mínus. Dneska jsem očistil poly na baterce a svorky kabelů a už se zahřívá jen kabel k mínus. Poraďte prosím... chtěl bych se zeptat kam všude vede kabel od polu mínus baterie, kde jsou kostřící body. Hledal jsem na foru ale nenašel.. dík
Re: Zahřáté kabely k baterii
Napsal: 17 pro 2012, 22:25
od hant
Myslím že to byl kolega Marťásek , kdo to tu řešil a měl podobný problem a jestli jsem to dobře pochopil tak mu pomohlo až důkladný přelisování svorek.
Re: Zahřáté kabely k baterii
Napsal: 18 pro 2012, 16:39
od vasekpetr1
Podle výkresu jsou tam dvě šestnáctky lana, jeden půjde na kastli, druhý na motor. Měl jsi ty oka rozebraná a očistil jsi i vnitřek oka připojení k baterce? Nestačí opucovat hadrem, chce to drátěný kartáč, odrbat dosedací plochy, neuškodí zkusit malým svěráčkem zmáčknout připojení lana do oka kabelu.
Re: Zahřáté kabely k baterii
Napsal: 18 pro 2012, 18:29
od Marťasek
cus.
Kdyby jsi použil funkci hledat našel by jsi že jsem s tím měl před cca měsícem stejný problém a řešili jsme to tady s chlapama. Je to přechodovým odporem v zalisovaném pouzdře kabelu od konektoru k baterce. Ucvakni nebo uřež konektory na kebelech a kup měděné klasické na + a na - pol. Budeš mít pokoj a kabely budou studené. Jinak doporučím i konce těch kabelů buď prostříkat kontaktolem, nebo lépe je uřezat taky a nahradit je novýma. Každopádně překontrolovat i kostry.
viz můj přízpěvek
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=24284
Re: Zahřáté kabely k baterii
Napsal: 19 pro 2012, 15:02
od DanS
Díky moc za rady vyzkouším a pak napíšu jak jsem dapadl.....
Re: Rozžhavený konektor, horké kabely od baterie!
Napsal: 21 pro 2012, 17:32
od DanS
Tak to bylo opravdu svorkou na mínus pólu, auto krásně svítí a dobíjí. Bohužel jsem koupil svorku jen s jedním místem na drát, takže všechny tři dráty ukostření mám pod jednim šroubkem, myslíte že to vadí. taky mám trochu obavu že jeden z těch drátů vypadne, asi jěště koupím jinou svorku.... No dělal jsem to dnes a zmrznul jsem jak makrela... Tak díky Všem za rady....