Stránka 1 z 2

nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 06 čer 2012, 18:55
od PETR_1.7DTI
zdarec kluci , tak se mi to pomalu ,ale jistě začíná sypat .... včera jsem si přivezl z automyčky astřici domů , už když sem tam přišel , tak mně udivily vysoké otáčky volnoběhu(cca 1100-1200) , poskok říkal , že se vybila baterka , tak to chvilí nabíjeli . Odjel sem a dojel před dům , zastavím , chci potočit volantem ... jde to z tuha(svítí kontrolka servis) ,chcípnu to a už sem nenatočil... nechal sem to nabíjet . hodil sem tam baterku zpět , projel sem se okolo bloku , zastavím a už jsem nenastartoval , to mně zneklidnilo , tak sem vyměnil baterku a jel to zkusit znova ... ale kontrolky málo svítily a po delší jízdě začaly z ničeho nic padat budíky , rozsvicovat kontrolky a vypínat rádio a pořád si to drželo svých 1100ot a občas poskočil i tachometr (na volnoběh). Kontrolka dobíjení jen za jízdy asi 2x problikla . Mají všechny tyhle závady jednoho původce nebo je tam toho víc ? Oplatí se altík repasovat ? díky moc za rady . jsem z toho neštastný ,musím se vrátil ke staré osvědčené veA 1.7d ...

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 06 čer 2012, 19:05
od rp79
zdravim te chlape mam taky 1.7 dty a presne ten problem co popisujes sem mel taky. byl to altik tak sem ho repasovat, vadny diodovy mustek a jeste neco. pri jednom sem tam nechal vymenit i loziska od te doby klid!

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 06 čer 2012, 21:55
od PETR_1.7DTI
já se právě obávám,jestli tam nedojebali náhodou něco ti z té myčky , nechal jsem vyčistit komplet interier na mokro . Auto tam dojelo bez nejmenšího problému .

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 06 čer 2012, 22:05
od mirda2908
muze byt nekde skrat,ale diagnostika by neco ukazala

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 07 čer 2012, 04:40
od PETR_1.7DTI
zkusím to nechat někde napichnout ... uvidíme co dál .

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 07 čer 2012, 07:31
od Alzafir
Asi toho moc nevyčteš, rozhodně zkus napíchnout voltmetr na baterku a zkontrolovat dobíjení. Jestli houpou otáčky, nech to připojené delší čas, sleduj, co alternátor....jestli nedobíjí, repasuj, není to ranec peněz. Hitachi regulátor, ložiska a simering jsem před týdnem kupoval za asi 1300. Bez můstku, diody byly ok.

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 07 čer 2012, 07:34
od vasekpetr1
Nechci malovat čerta na zeď, ale viděl bych to na zatečenou vodu do elektriky, následkem toho odešel diodový můstek na alternátoru (některá z diod je "šlehlá"), přes který se ti vybíjí baterka a nedobíjí. Takže baterku na nabíječku, proměřit alternátor a pokud se nepotvrdí vadný můstek, tak hledat místo svodu (mělo by "smrdět"). Výsledný účet vzít a omlátit borcům v myčce o hlavu.
P.S. Alzafir mě zase předběhl :D . To houpání otáček bych tipoval na "měkkou" baterku bez dobíjení - co Alzafire?

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 07 čer 2012, 14:09
od PETR_1.7DTI
včera jsem to měl připojený na voltmetru a ukazovalo to směšných 9v na volnoběh ,odpojovat za chodu baterku jsem nechtěl , přece jen je tam hromada elekroniky , tak bych asi něco mohl odvařit . Byl jsem za těma do myčky a ti se mi dušovali , že nikdy nebyl žádný problém s elektronikou při čištění interiéru - všechno stříkají rozprašovačema a sedačky vysavačem . Bojím se toho nejhoršího - že to odnesl i můstek ..

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 07 čer 2012, 15:02
od vasekpetr1
Vždyť už ti to psali - můstek není až tak hrozná položka. Jestli si troufneš sám na výměnu, tak altík se dá sehnat i tady v sekci "Prodám". Ale nejdříve bys to měl nechat proměřit, abys měl jistotu, že není zkrat či velký odběr někde v elektrice v autě. Proto radím: nabít baterku na nabíječce, odpojit alternátor, zaizolovat odpojený kabel z alternátoru (je na něm tvrdý plus z baterky), připojit nabitou baterku a voltmetrem sledovat, co dělá napětí a případně proud. Bez připojeného alternátoru zkusit zapnout zapalování a sledovat napětí, jestli rapidně nepadá. Pokud ne, tak nastartovat a zase sledovat napětí. Musí klesat velice pomaličku, nabitá baterka to musí udržet. Pokud padá příliš rychle, je problém buď v málo nabité baterce nebo je problém v elektrice v autě.

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 08 čer 2012, 15:57
od PETR_1.7DTI
zdarec , tak sem to ještě jednou nabil ,ale je to pořád to samý ... při nastartovaném motoru 11,8 po vypnutí vyskočí na 12,5 . Altík vyhodím asi tedka o víkendu . Poradíte prosím , jaký ten diodový můstek a kde ho objednat ? díky

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 08 čer 2012, 16:22
od vasekpetr1
Pokud na to nemáš vhodný vercajk (velká pájka, gola sada) a znalosti elektriky, tak bude lepší, když dáš celý alternátor někomu na opravu, případně sehnat odsud a vyměnit.
Když ti za běhu motoru ukazuje pod 12 Voltů a při vypnutí se zvedne napětí na 12,5V tak bych to viděl na ten alternátor. Odkud jsi? Pokud bys byl poblíž Třebíče, můžu ti půjčit jeden na odzkoušení, i když teď koukám, že máš chrochtáka a tam je trochu jiné uchycení, ale třeba by tam šel nabastlit.

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 08 čer 2012, 22:00
od PETR_1.7DTI
vercajk je , zítra ho vyhodím . Jdou ty diody vyměnit každá zvlášt nebo je jediné řešení kompletní můstek ?? Jinak díky za nabídku , jsem až od Zlína a ten benzínový bych tam asi nenacpal , nemá vývěvu ...

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 09 čer 2012, 11:05
od rp79
ten mustek se meni cely a nevis jestli tam neni chyceneho jeste neco kazdopadne bych to nechal na odbornikovi pokud neholdujes elektru!

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 09 čer 2012, 12:37
od Alzafir
Diody jdou změřit každá zvlášť. Ale regulátor sám o sobě nezměříš. Pokud bys ale zjistil , že diody jsou OK, pak už je víceméně jasné, že to je regulátorem.

Re: nedobíjí - padají budíky +vysoké otáčky

Napsal: 09 čer 2012, 13:27
od vasekpetr1
Jen doplním Alzafira: diody jdou změřit každá zvlášť, ale musíš je odpojit od vinutí (proto ta velká pájka), jinak se ti bude obvod uzavírat přes vinutí statoru a nezjistíš, která dioda nevede nebo je šlehlá.