Stránka 1 z 1

asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 14:02
od Chavier
Zdravím,

vlastníme Zafiru 1.8 85kw 00rv. V posledním týdnu začalo auto chcípat běhěm jizdy, vždy se rozsvítila kontrolka smyku TC. Je to docela nepříjemné, zvláště, vozíte-li děti. Po dálnici nám to zhaslo úplně a nenastartovali jsme to, odtáhlo se to do servisu, kde Zafca poslouchala jak má, dle diagnostiky chyba imobilizéru, ale to by přece nechcípalo za jízdy!? Vzal jsem náhradní klíč, jel autem dom, po 5km, znovu chíp, nechal jsem to před barákem, večer že to posunu a zase nestartuji, svítí kontrola TC, ale nerozsvítí se kontrolka motoru, nebo bliká... Odtlačil jsem to na chodník, zamknu, přijdu k tomu za 2min a točí se větráky sahary. Co to je?

Řešil někdo obdobný problém? Nemůže být zaoxidované kontakty na ŘJ, že to dělá takový bordel?
:cry:

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 14:37
od bagr12
Asi ti neporadim,ale reaguji na ty sahary - u Octavie (1,6 benzin) se mi stalo ,ze auto neslo nastartovat - motor tocil,obcas blafl,ale nic.
Po asi 5 min trapeni jsem to nastrtoval,ovsem projev motoru byl vselijaky - a prave se tocily sahary i u studeneho motoru i po vypnuti motoru, i u zamceneho auta.
Kdybych neodpojil baterku,tocily by se asi celou noc.
Problem byl v cidle teploty chladici kapaliny,po vymene O.K.

Jo a na diagnostice se to neukazalo (cidlo hlasilo velkou teplotu ale hlasilo) a vypis chyb motoru byl prazdny.

Ja njen tak pro inspiraci.
Drzim palec.

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 14:54
od Chavier
bagr12 píše:Asi ti neporadim,ale reaguji na ty sahary - u Octavie (1,6 benzin) se mi stalo ,ze auto neslo nastartovat - motor tocil,obcas blafl,ale nic.
Po asi 5 min trapeni jsem to nastrtoval,ovsem projev motoru byl vselijaky - a prave se tocily sahary i u studeneho motoru i po vypnuti motoru, i u zamceneho auta.
Kdybych neodpojil baterku,tocily by se asi celou noc.
Problem byl v cidle teploty chladici kapaliny,po vymene O.K.

Jo a na diagnostice se to neukazalo (cidlo hlasilo velkou teplotu ale hlasilo) a vypis chyb motoru byl prazdny.

Ja njen tak pro inspiraci.
Drzim palec.
Ahoj, díky za tip.. Jeden příspěvek a ještě k mému problému ! :)
Oktávku mám taky, když už se tam něco pokazí, je to velmi zřídka a hlavně to řešilo 1000 lidi, takže odpověď se dá rychle na netu najít. Tenhle "virus" na mé Zafiře bude něco extra, nějaký zkrat v elektrice, neboť svítí porucha prokluzu, což souvisí s ABS, spínají sahary problém čídel, dle servisu "byl" problém s imobilizérem a podle dalšího servisu kde mám v přístím týdnu jet, může být problém s Halovým snímačem. Takže opravdu už nevím čeho se závada týká! Doufám, že to bude nějaká nenákladná blbost, třeba nějaký zoxidovaný kontakt...
Jinak zafču máme 12 let! První majitel, nikdy žádný problém...

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 14:56
od mirda2908
skus se podivat do pruchodky 5dverich jestli tam neco neni spojeneho ale problem to nemusi ale i muze vyresit jenom napad

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 15:06
od Chavier
mirda2908 píše:skus se podivat do pruchodky 5dverich jestli tam neco neni spojeneho ale problem to nemusi ale i muze vyresit jenom napad
nedávno jsem řešil zadní boční dveře, taky tam ty drátky byly přerušené, štěstí, že jsme nevyhořeli...
podívám se, za to nic nedám... dík

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 18:31
od bagr12
No nevím jak má Zafira (respektive Opel) filosofii chyb v ridicich jednotkach (Zafcu mam teprve mesic,tak se zatim seznamuji)
Ale u Octavky jakakoliv chyba v RJ motoru (sporadicka se nepocita) automaticky rozdśvedcuje ASR kontrolku a na diagnostice je chyba ASR s popisem zamazat zavadu v hlavni RJ (mysleno motoru)

bagr12

Re: asi Virus

Napsal: 02 čer 2012, 19:57
od Chavier
tak jsem dnes prolezl co se dalo, ve svazku 5. dveřích byla ukroucená bužírka, ale kostry, tak jsem to raději opravil. Všechny konektory u motoru jsou OK, žádný drát kuna neprokousla... Měřil jsem klidový odběr na baterce, ten je po ustálení skoro nulový...Přitom jsem zjistil úplně suchou nádržku serva, tak to jsem taky doplnil. Jinak jsem zjistil že pojistka od ABS, je zároveň od serva i od TC, které se mi rozsvěcuje, je společná. Ať není na vině ještě el.servočerpadlo, které by mohlo mít takový odběr, až zdechne motor, hm?
Pak ještě podezírám spínačku, neboť stačí mírně vrátit klíč tam a zpět, což se projeví jako zdechání za jízdy, ovšem vibrace a třepání s klíčkem na to vliv neměly. Auto zdechá sporadicky a zhruba po 5km, až se dohřeje.

V pondělí to hodim do servisu, o příčině vás budu informovat.

Re: asi Virus

Napsal: 04 čer 2012, 12:39
od Chavier
takže ŘJ motoru KO :cry: častá závada pOpelů

starší 4,5tkč, nová 8tkč + práce.

Re: asi Virus

Napsal: 04 čer 2012, 12:46
od langdon2
Casta zavada hlavne motora X18XE1, nie vseobecne Opla..