Stránka 1 z 1
Rele ventilatora chladica
Napsal: 17 dub 2012, 08:22
od Truly
Ahoj,
tak sa mi sem-tam zapína kontrolka Systém riadenia motora (kľúč) - diagnostika ukázala Relé ventilátora chladiča (ak si dobre pamätám). Kde to nájdem a je možné to (lacno) vymeniť? Auto jazdí normálne, asi až v lete to bude vadiť
Dik za rady...
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 17 dub 2012, 14:05
od vasekpetr1
Ten, kdo ten chybový kód vyhodnocoval, díval se správně? Chyba relé chladiče bych tipl na uloženou závadu v řídící jednotce chlazení, může být problém v nefunkčním ventilátoru chlazení či v pouhém nízkém tlaku klimatizace. Jenže při chybě řídící jednotky chlazení se objeví kontrolka nádoby s vločkou. Vlastní ŘJ chlazení je u některých vozů umístěna na čelním příčníku za nárazníkem vlevo po směru jízdy, u některých je nad levým podběhem.
Je také možné, že tvůj vůz jednotku nemá a hlášku dělá ŘJ motoru. Co teplota motoru? Neleze příliš směrem nahoru?
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 17 dub 2012, 15:16
od Truly
vasekpetr1 píše:Ten, kdo ten chybový kód vyhodnocoval, díval se správně? Chyba relé chladiče bych tipl na uloženou závadu v řídící jednotce chlazení, může být problém v nefunkčním ventilátoru chlazení či v pouhém nízkém tlaku klimatizace. Jenže při chybě řídící jednotky chlazení se objeví kontrolka nádoby s vločkou. Vlastní ŘJ chlazení je u některých vozů umístěna na čelním příčníku za nárazníkem vlevo po směru jízdy, u některých je nad levým podběhem.
Je také možné, že tvůj vůz jednotku nemá a hlášku dělá ŘJ motoru. Co teplota motoru? Neleze příliš směrem nahoru?
No myslím, že sa nepomýlil, aj ja to som čítal...
tu som našiel pri hľadaní niečo, čo by to vysvetľovalo
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... ra#p391879
Mne ináč vôbec tá kontrolka s vrtuľkou nesvieti ani po zapnutí zapaľovania - myslel som, že je tam odpálená žiarovka - ale info na tom linku by to tiež vysvetľovali
Klíma chladí slabšie, asi tam bude nižší tlak, ale to už je tak dlhšie a tá kontrolka začala svietiť len nedávno...
Teplota motora je skôr nižšia, okolo 80°C ukazuje teplomer na palubovke
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 18 dub 2012, 11:18
od denny
Dle roku výroby bys měl mít tuto jednotku motoru a tam odpadá jednotka chlazení.
Pozice 208.
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 02 čer 2012, 20:22
od Truly
denny píše:Dle roku výroby bys měl mít tuto jednotku motoru a tam odpadá jednotka chlazení.
Pozice 208.
Fajn, ale na mňa musíš trošku polopatisticky
Takže k nemu idú z RJ dva vodiče. Ako sa nimi teda ten ventilátor ovláda? Dva vodiče čiže celkovo by to mohli byť 4 stavy (niekde som čítal, že má 3 stupne otáčok + 1 stav vypnuté), tak? Normálne 12V, ak to chcem otestovať? Ak zistím, že niektorý stupeň otáčok nejde, dajú sa tie relé vôbec vymeniť alebo potrebujem nový celý ventilátor?
Ináč 1. stupeň otáčok ide, lebo som nechal motor zahriať na voľnobeh a ventilátor sa zapol....
Chcel som ho už vybrať, ale je k nemu zospodu pripáskovaný zväzok káblov (to som nechcel rušiť) a ten jeden koniec toho zväzku je potom napravo na nosníku spojený takým pomerne veľkým valcovitým konektorom, ktorý som ani nevedel odpojiť
Keby som ten odpojil, tak viem ventilátor čiastočne vybrať a mal by som prístup k miestu, kde sú asi tie relé...
Diki
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 10 čer 2012, 21:26
od Arwy
Ak nemáš RJ chladenia, tak RJ motora spína tri relé ktoré sú umiestnené medzi baterkou a nalievacím hrdlom pre kvapalinu ostrekovania okien. Tieto relé zaraďujú predradné odpory pred motor ventilátora a tým regulujú jeho otáčky.
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 10 čer 2012, 21:33
od Fritol
a věčinou to byva vadna jednotka. :/ kdyz tam vyskakuje obvod rele ventilatoru..
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 12 čer 2012, 17:30
od Truly
Diki Arwy, tak relé som skontroloval, spínajú všetky tri. Takže to bude tak, ako píše Fritol?
Alebo by to mohlo byť ešte niečo iné?
Nemá niekto presnú schému zapojenia?
Fritole, chybná jednotka znamená, že pomôže len výmena?
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 13 čer 2012, 13:32
od Arwy
Schéma je jednoduchá. Relé sú trvalo napájané cez poistku (všetky cez tú istú) a RJ motora ich podľa potreby ukostruje. Oprava tejto RJ je doma v podstate nemožná. Osobne by som odporúčal opravu cez
http://www.autoakademie.cz/index.php/pr ... otkymotoru .
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 13 čer 2012, 14:14
od Truly
Diki Arwy za informácie...
Auto jazdí normálne, tak to nejdem riešiť - oprava by bola asi nákladná v pomere k cene auta - budem si musieť zvyknúť na tú kontrolku
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 15 dub 2017, 18:49
od RomanM
Ahojte.
Zdravím členov tohoto fora. Som tu nový a hneď mám aj problém s chladením zafiry. Je to 1.8 16 ventil benzín r.v. 2007.
Dnes sa mi ju podarilo uvariť. Našiel som zaujímavú vec. Nespína mi prvý stupeň na ventilátore chladenia. Až druhý, tak som hladal príčinu, bol prehodený kábel v konektore poistkovej skrinky,ale neviem si to vysvetliť,ako je to možné kontakt relé bol na inom pine, ako kábel k ventilátoru chladiča, ale iba pre 1. stupeň. No problém zotrváva, nakolko nezopne relé pre 1. stupeň. Mali by to byť dve relé, v lavo dolu v poistkovej skrinke. Napadá Vás nejaké riešenie, prečo relé nezopne. Plus cca pri akej teplote zopína 1. stupeň a pri akej 2. stupeň. Tiež bolo zaujímavé, že druhý stupeň zapal cca pri 105 °C ale postupne sa teplota spínania posúvala vyššie až ku 111°C. A ventilátor zapal na cca 20 sekúnd a vypol sa, čo samozrejme nestačilo na ochladenie motora, teda chladiacej kvpaliny motora. Teplotu som kontroloval na palubáku.
Vedel by niekto podať pomocnú ruku??
Ďakujem veľmi pekne za pomoc.
Roman.
Re: Rele ventilatora chladica
Napsal: 17 dub 2017, 08:47
od vasekpetr1
RomanM píše:Ahojte.
Mali by to byť dve relé, vlavo dolu v poistkovej skrinke...
Pokud máš auto s ŘJ chlazení a máš na mysli pojistkovou skříňku v kabině, tak to si myslím, že pro vnější ventilátory nebude. Rychlost běhu ventilátorů řídí jednotka s kontakty relé uvnitř modulu a na samotné motory odchází kabelové svazky z jednotky - viz schema vpravo.
Pokud máš motor Z18XE (schema vlevo), tak je pořadí sepnutí takto: nejdříve relé K13 - proud jde přes předřadný odpor na motor ventilátoru a silové kontakty relé K13 jsou 4 a 8 v pojistkovce (30 a 87 na relátku).
Při druhém stupni sepne relé K14 a vykrátí odpor. Pokud relé K13 nespíná, a napětí 12V přes cívku relé (kontakty 2 a 6) prochází (hnědo-bílý vodič 0,5mm na pinu 30 konektoru X57 na řídící jednotce SIMTEC 71), tak bude problém v řídící jednotce.
Asi bych prvně zkusil diagnostiku, jak jednotka vidí teplotu chladiva, jestli nezlobí čidlo. A samozřejmě zkontrolovat kabeláž a čistotu konektorů.
To, že ti neseplo relé K13 ( pro 1. stupeň) jsi ověřil jak? Měřením nebo jen pohledem?
Zkus ty relátka K13 a K14 mezi sebou prohodit - tím určíš, jestli je špatné relé nebo je to jinde.