Stránka 1 z 2
zadní stěrač - brzo vypíná
Napsal: 26 pro 2006, 18:02
od Hany
Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s brzkým vypnutím zadního stěrače , nebo kde je závada?. Stěrač mi zůstává tak 6 cm nad ,, 0 ,, a při znovuspuštění jakoby dojede,vrátí se do té ,,0,, a jede nahoru. Je tam možnost nějakého doštelování? Nebo relátko je K.O. ?
Napsal: 26 pro 2006, 18:32
od milosh
Me taky.
Napsal: 26 pro 2006, 19:57
od Hany
Co to ovládá? je tam končák, nebo to vypíná relátko ?
Napsal: 25 říj 2007, 20:01
od DJ_Kingpin
Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?
Všem kdo poradí předem děkuji
Napsal: 25 říj 2007, 20:11
od synologic
Občas se mi stane, že přední stěrač nedojde až dolů a zasekne se tak 4cm před koncem. Stává se to občas, ale pěkně mě to se*re.
Napsal: 25 říj 2007, 20:13
od AstraMan
4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač
Ale to je dost veliká blbost
Napsal: 25 říj 2007, 20:16
od DJ_Kingpin
A nejaka rada by nebyla?
Cim by to mohlo byt?
Napsal: 25 říj 2007, 20:53
od green
Přidávám se do klubu "nemocných stěračů"
Přední mi taky nedojíždí do konce, asi tak 4 cm před spodním dorazem se zastaví...
Ale předtím na šáde 120L mi zůstávaly asi pod úhlem 45°, takže nějaký 4cm mi žíly netrhají...
Napsal: 25 říj 2007, 22:12
od Hany
kluci možná poradím, měl jsem tento problém na zadním stěrači a kupodivu se vyřešil tím, že jsem vyměnil gumičku, krásně dojíždí až dolů. Byť nedřel, nedrncal, ale přesto ta guma byla asi tvrdá, měla větší tření a ten motor to nepřetáhl, proto se to zastavilo dřív. Tak zkuste vyměnit gumy, nebo celé ramínka. Pak dejte vědět.
Napsal: 30 říj 2007, 23:36
od DJ_Kingpin
DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?
Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova
Napsal: 31 říj 2007, 05:01
od Karel R
mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.
Napsal: 14 úno 2008, 17:43
od pmve
Stejný problém jsem řešil před 2 roky. Zadní stěrač nedojel do koncové polohy. Po opětovném spuštění většinou dojel správně.Po asi 2. měsících to přestalo úplně fungovat a dokonce někdy i vyrazilo pojistku. Takže jedině vyměnit, nebo opravit.
1 Sundat ramínko stěrače z osy, nejlépe stahováčkem (jde to špatně).
2.Demontovat pohon stěrače ze dveří (u motorku je konektor).
3.Rozebrat opatrně hliníkové pouzdro z osou stěrače.
Zde se nachází mechanický převod na kývavý pohyb stěrače a hlavně v silonovém ozubeném kole jsou zapuštěné 2 měděné kruhové drážky pro kontakty dojezdu stěrače do koncové polohy. V mém případě byl prostor "převodovky vyplněn směsí vazelíny a vody. Došlo ke zkratu proti kostře převodovky a o cca 3 mm se upálil kontakt a ten nedoléhal na drážku dojezdu.
4. Kompletně vyčistit převodovku včetně všech mechanizmů a hlavně 2 kruhové kontaktní drážky (jsou záměrně už z výroby přerušeny v místě koncové polohy stěrače).
5. Vyndat osu stěrače z víka převodovky a vyměnit těsnící gumový O-kroužek (je v nátrubku víka převodovky. Tudy se dostala voda dovnitř mechanizmu stěrače a způsobila tuto poruchu.
6. Zkrátil jsem nepoškozený kontakt na stejnou délku s upáleným kontaktem a pak oba mírně ohnul a napružil, tak aby byly spolehlivě v kontaktu s měděnými drážkami. Dražky se točí pouze jedním směrem, takže to není problém.
7. Zkompletovat vše opět dohromady (před tím namazat vazelinou) a namontovat do auta.
Po opravě stěrač 100% funguje už cca 50 000km.
Napsal: 15 úno 2008, 10:10
od Chavron
DJ_Kingpin píše:DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?
Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova
Skus skontrolovat zvazok kablov, ktore idu do piatych dveri...parkrat tu ludia pisali, ze sa tam kable dost radi lamu, zbavuju izolacie a potom to moze robit blbosti...
Napsal: 15 úno 2008, 17:40
od pmve
Karel R píše:mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.
Tato zavada je převážně způsobena právě špatným kontaktem dojezdové drážky a snímacího kontaktu dojezdu stěrače. Drážka například v místě nejčastějšího vypínání páčky stěrače má znehodnocený kontaktní povrch = nepropouští napětí pro dojezd stěrače(pouze v tomto místě). Potom stračí znova brknout na spínací páčku stěračů pod volantem a díky tomu, že se drážka (stěrač ) pootočí o kus dál, tak už umožní dojezd stěrače do koncové polohy. Já mněl v drážce mírně vypálený dolík s napečenou vazelinou , stačilo to zabrousit šmirgl papírem a je to OK.
Napsal: 15 úno 2008, 19:21
od pmve
[quote="AstraMan"]4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač
Ale to je dost veliká blbost[/quote
Máš pravdu vypadá to jak blbost
,ale příčina bude může být v tom, že zapnutím klíčku se spíná napětí i pro dojezd stěračů (+12V okruh 53A).
Za předpokladu, že máš dojezdové kontakty , nebo kontaktní drážky dojezdu ve zkratu (třeba se plíšky kontaktu ohly a dotýkají se vzájemně), bude se to chovat tak jak popisuješ.
Kontaktní plíšky + kruhové měděné drážky dojezdu napájejí cívku dojezdového relé, které je přímo umístěné na tělěse pohonu stěrače (černý plast). Může být ještě slepený kontakt tohoto relé a vyvolá to stejnou závadu (stěrače trvale pojedou po zapnutí zapalování).
Možná se tyto postřehy budou někomu hodit, ty už to asi mas opraveno.