Stránka 1 z 2

zadní stěrač - brzo vypíná

Napsal: 26 pro 2006, 18:02
od Hany
Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s brzkým vypnutím zadního stěrače , nebo kde je závada?. Stěrač mi zůstává tak 6 cm nad ,, 0 ,, a při znovuspuštění jakoby dojede,vrátí se do té ,,0,, a jede nahoru. Je tam možnost nějakého doštelování? Nebo relátko je K.O. ?

Napsal: 26 pro 2006, 18:32
od milosh
Me taky.

Napsal: 26 pro 2006, 19:57
od Hany
Co to ovládá? je tam končák, nebo to vypíná relátko ?

Napsal: 25 říj 2007, 20:01
od DJ_Kingpin
Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji

Napsal: 25 říj 2007, 20:11
od synologic
Občas se mi stane, že přední stěrač nedojde až dolů a zasekne se tak 4cm před koncem. Stává se to občas, ale pěkně mě to se*re. :evil:

Napsal: 25 říj 2007, 20:13
od AstraMan
4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač :lol: Ale to je dost veliká blbost

Napsal: 25 říj 2007, 20:16
od DJ_Kingpin
A nejaka rada by nebyla?
Cim by to mohlo byt?

Napsal: 25 říj 2007, 20:53
od green
Přidávám se do klubu "nemocných stěračů" :lol: Přední mi taky nedojíždí do konce, asi tak 4 cm před spodním dorazem se zastaví...
Ale předtím na šáde 120L mi zůstávaly asi pod úhlem 45°, takže nějaký 4cm mi žíly netrhají... 8)

Napsal: 25 říj 2007, 22:12
od Hany
kluci možná poradím, měl jsem tento problém na zadním stěrači a kupodivu se vyřešil tím, že jsem vyměnil gumičku, krásně dojíždí až dolů. Byť nedřel, nedrncal, ale přesto ta guma byla asi tvrdá, měla větší tření a ten motor to nepřetáhl, proto se to zastavilo dřív. Tak zkuste vyměnit gumy, nebo celé ramínka. Pak dejte vědět.

Napsal: 30 říj 2007, 23:36
od DJ_Kingpin
DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova :(

Napsal: 31 říj 2007, 05:01
od Karel R
mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.

Napsal: 14 úno 2008, 17:43
od pmve
Stejný problém jsem řešil před 2 roky. Zadní stěrač nedojel do koncové polohy. Po opětovném spuštění většinou dojel správně.Po asi 2. měsících to přestalo úplně fungovat a dokonce někdy i vyrazilo pojistku. Takže jedině vyměnit, nebo opravit.

1 Sundat ramínko stěrače z osy, nejlépe stahováčkem (jde to špatně).

2.Demontovat pohon stěrače ze dveří (u motorku je konektor).

3.Rozebrat opatrně hliníkové pouzdro z osou stěrače.
Zde se nachází mechanický převod na kývavý pohyb stěrače a hlavně v silonovém ozubeném kole jsou zapuštěné 2 měděné kruhové drážky pro kontakty dojezdu stěrače do koncové polohy. V mém případě byl prostor "převodovky vyplněn směsí vazelíny a vody. Došlo ke zkratu proti kostře převodovky a o cca 3 mm se upálil kontakt a ten nedoléhal na drážku dojezdu.

4. Kompletně vyčistit převodovku včetně všech mechanizmů a hlavně 2 kruhové kontaktní drážky (jsou záměrně už z výroby přerušeny v místě koncové polohy stěrače).

5. Vyndat osu stěrače z víka převodovky a vyměnit těsnící gumový O-kroužek (je v nátrubku víka převodovky. Tudy se dostala voda dovnitř mechanizmu stěrače a způsobila tuto poruchu.

6. Zkrátil jsem nepoškozený kontakt na stejnou délku s upáleným kontaktem a pak oba mírně ohnul a napružil, tak aby byly spolehlivě v kontaktu s měděnými drážkami. Dražky se točí pouze jedním směrem, takže to není problém.

7. Zkompletovat vše opět dohromady (před tím namazat vazelinou) a namontovat do auta.


Po opravě stěrač 100% funguje už cca 50 000km. :D

Napsal: 15 úno 2008, 10:10
od Chavron
DJ_Kingpin píše:
DJ_Kingpin píše:Ahoj, otec má astru G. Před 14 dnů se mu stalo to, že když nastartoval, tak mu začal stírat zadní stěrač a nešel nijak zastavit. S páčkou ke stěrešům nic nedělal. Zničeho nic to pak přestalo.
Po stisknutí páčky (po tom co se to vrátilo do normálu) normálně stěrač i odstřikovač fungoval.
Dnes se mu to stalo znova :(
Neběl by někdo nějakou radu, co by to mohlo způsobovat?

Všem kdo poradí předem děkuji
Nenajde se nějaká rada? Dnes se to tátovi stalo znova :(
Skus skontrolovat zvazok kablov, ktore idu do piatych dveri...parkrat tu ludia pisali, ze sa tam kable dost radi lamu, zbavuju izolacie a potom to moze robit blbosti...

Napsal: 15 úno 2008, 17:40
od pmve
Karel R píše:mě pomohlo, když sem ho začal vypínat až při návratu! Dřív sem jenom cvaknul a to si dělal co chtěl, teď se to zdá být vpořádku.
Tato zavada je převážně způsobena právě špatným kontaktem dojezdové drážky a snímacího kontaktu dojezdu stěrače. Drážka například v místě nejčastějšího vypínání páčky stěrače má znehodnocený kontaktní povrch = nepropouští napětí pro dojezd stěrače(pouze v tomto místě). Potom stračí znova brknout na spínací páčku stěračů pod volantem a díky tomu, že se drážka (stěrač ) pootočí o kus dál, tak už umožní dojezd stěrače do koncové polohy. Já mněl v drážce mírně vypálený dolík s napečenou vazelinou , stačilo to zabrousit šmirgl papírem a je to OK.

Napsal: 15 úno 2008, 19:21
od pmve
[quote="AstraMan"]4 DJ_Kingpin: Ty jo to jsou věci... To vypadá jak kdyby byl stěrač bodnutý i na spínací skříňku, že když se nastartuje tak se spustí i stěrač :lol: Ale to je dost veliká blbost[/quote

Máš pravdu vypadá to jak blbost :wink: ,ale příčina bude může být v tom, že zapnutím klíčku se spíná napětí i pro dojezd stěračů (+12V okruh 53A).
Za předpokladu, že máš dojezdové kontakty , nebo kontaktní drážky dojezdu ve zkratu (třeba se plíšky kontaktu ohly a dotýkají se vzájemně), bude se to chovat tak jak popisuješ.
Kontaktní plíšky + kruhové měděné drážky dojezdu napájejí cívku dojezdového relé, které je přímo umístěné na tělěse pohonu stěrače (černý plast). Může být ještě slepený kontakt tohoto relé a vyvolá to stejnou závadu (stěrače trvale pojedou po zapnutí zapalování).

Možná se tyto postřehy budou někomu hodit, ty už to asi mas opraveno.