Problém s elektrikou
Napsal: 08 bře 2012, 12:06
Zdravím, prosím o radu protože už nevím kudy kam.
Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.
Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.
Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )
Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.
na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.
Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.
Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.
Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.
PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km
Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.
Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.
Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )
Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.
na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.
Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.
Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.
Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.
PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km