Stránka 1 z 1

Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 12:06
od Nox
Zdravím, prosím o radu protože už nevím kudy kam.

Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.

Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.

Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )

Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.

na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.

Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.

Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.

Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.


PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 12:08
od HerryCZ
Mno dle toho co popisujes, tak bych videl problem jeste v nejakem dalsim ukostreni. Mozna bych jeste skouknul jak je na tom servo. To je taky dobry zrout.

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 12:37
od marwi
Moze to robit zla baterka. Pozicaj si od niekoho dobru baterku , namontuj do svojho auta a skus ci sa to nezmeni...

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 13:26
od Ondra B.
Na 90% je to baterka, slabá, mrtvá ... :evil:

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 15:23
od Nox
Na diagnostice mi na servo řekl že je v normě. :) Nevím co to znamená ale ukazoval mi tam nějaké hodnoty mezi kterýma by mělo být a tak to i je.

Půjčím si baterku a uvidím co to udělá. Dám vědět jak jsem dopadl.

Díky za nasměrování co ještě otestovat.

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 20:10
od Alzafir
K bodu 2, to probliknutí způsobuje mžikové připojení žhavení. S tím moc nezmůžeš, taky jsem se marně pokoušel.
Jinak souhlas, vidím to na baterku.
K bodu 3, popiš, jak to měříš. Měření baterky , tzn + a - měříš na pólech, baterky, kde máš - měřáku při měření na alternátoru, ono ne vždy je kostrou, to co se tak tváří!!
Změř napětí mezi alternátorem a baterkou, konkrétně + alternátor + baterie.

Re: Problém s elektrikou

Napsal: 08 bře 2012, 20:35
od vasekpetr1
Přimlouval bych se i za kontrolu kostřícího kabelu od mínusu baterky na železo motoru. Zkus při tom měření napětí změřit, jestli nemáš při nahozeném motoru úbytek napětí mezi mínus pólem baterky a kostrou alternátoru - měřák musí při jakémkoli stavu stále ukazovat 0 Voltů. Pokud se ukáže rozdíl napětí, je to špatně a musíš najít, kde ten rozdíl napětí vzniká - očistit oka kabelu, podotahovat šrouby připojení kabelu. Toto můžeš zkusit proměřit i na plusu baterky a plusu alternátoru (pozor na nechtěné "šmrncnutí" a následný zkrat s upálením hrotu měřících šňůr). Klidně může být vyhřáté oko silného kabelu a následný přechodový odpor dokáže divy. To samé při "nalomeném" lanu v kabelu, kdy proud vede jen pár lanek.