Stránka 1 z 1

začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 13:41
od Konkys5
sme bezradnej .. přijel sem domu a svítila červená kontolka aku. auto nedobijí, vyměnil jsem uhlíky v altiku .. a při překročení cca 3tis ot se kontrolka zhasne a auto začne dobíjet .. po klesnutí zas ne ... asi 2km před domem mi přestalo jít servo, rozsvítila se kontrolka airbagu a abs ... Nevíte někdo co by to mohlo být ? .. Může to mít návaznost na ten altik ?
Děkuji moc. :(

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 13:42
od Luboš X17DTL
Dochází ti šťáva v baterce, proto ty stavy. Nech opravit altík, uhlíky nejsou vše.

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 13:44
od langdon2
Ano, je to kvoli altiku...Ked ti poklesne napätie pod 10V, tak sa tieto nedolezite veci proste vypnu, aby si prisiel co najdalej....

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 14:00
od Konkys5
Díky moc, a náhodou nevíte o něčem nebo někom v okolí Jablonecka ? Děkuji moc.

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 17:12
od denny
Zkus se domluvit se členem fora TRDLO.Je z Liberce.

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 18:16
od spermin
vypadá to na altík, ale nepozdává se mi, že nemá problém s řízením.

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 18:19
od hant
vždyť píše že mu vysadilo servo

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 20:41
od Mike.S
servo je při potížích s altíkem odstavené jako první, má moc velký odběr 8)

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 20:59
od fredie1986
V Liberci u Arény je jeden člověk, který dělá alternátory a startéry, jezdí k němu i autorizované servisy, číslo na něj: 482 772 248 jmenuje se Čeřovský, mám s ním osobní zkušenosti a vždy vše rychle a dobře uděláno...

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 27 pro 2011, 21:08
od vasekpetr1
Jako první se rožne kontrolka dobíjení, potom následuje díky nedobíjení pokles napětí, při určité hladině napětí jde do kopru servo, následují další odběry - rádio, ABS. Toto zažívám v nynějších dnech, kdy mě vystraší kontrolka dobíjení, leč hodnota napětí zobrazovaná na TIDu se stále drží na 14,5V, posilovač stále funkční. Po asi pěti vteřinách napětí spadne na 12,5V, při prošlápnutí plynu napětí místo vzrůstu poklesne až do hodnoty 11,8V, servo ukončí svou činnost a já jsem na nervy. Najednou kontrolka přátelsky zabliká a zhasne, údaj na TIDu vyskočí na 14,3V, servo zabere a já si utírám pot z čela. A zase je na dva dny pokoj. Nezbyde, než ten altík skutečně rozdělat a kouknout dovnitř.

Nejhorší ale je, když vám žena řekne: "co s tím děláš, že ti to svítí? Mně to neudělalo ještě ani jednou" :lol:

Re: začlo to altikem ...

Napsal: 20 led 2012, 16:50
od vasekpetr1
Dnes jsem vyměnil svůj altik za druhý (díky bundeles :D ), takže jsem ten svůj mohl rozkuchat a zjistit příčinu občasného nedobíjení. No a asi jsem kořen problému objevil - silně sjetý mínusový kroužek na rotoru:
Alternátor kroužek.jpg
Zkusím sehnat samotný uhlíkový domek s novými uhlíky, pokud je dodáván jako náhradní díl. Jen bych chtěl nezávislý komentář, jestli se dá ještě takto sjetý kroužek stočit na soustruhu. Pokud je to moc sjeté (asi 0,5mm drážka), tak se ani o to nebudu pokoušet.
Krom toho je i vyhřátý hliník chladiče pod diodovým můstkem:
Alternátor chladič.jpeg.jpg
ale toto všechno se snad dá opravit.