Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
zopakoval sa mi staronový problém,po týždňovom státi motor ani nemukol. Vďaka ochote Langdona2 a Red Barona,pomocou diagnostiky zistili,že chybové hlásenie ukazuje zaseknuté relátko palivového čepadla,ale ani po jeho premostení sa čerpadlo nerozbehne,ale samotné čerpadlo je funkčné,pri pripojení priamo na baterku sa roztočí. nemal už niekto podobný problém,nevie poradiť,čo s tým ?
Bol to OPEL ASTRA G/2005,Z14XE, okolo 120 000 km,priemerná spotreba 6,74 l na 100 km
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Palivové relé je ovládáno řídící jednotkou, takže zkontroluj napájení pro čerpadlo a vstřikovací trysky (pojistka F6 -20A umístěná v motorovém prostoru), přítomnost napětí na kontaktu 2(30) na patici relé a proklemováním kontaktů 2 - 8(87) se musí čerpadlo rozběhnout. Pokud nejede, je problém buď v kabeláži nebo v motoru čerpadla. Ale samotná cívka relé je ovládaná logikou řídící jednotky a ta může být ovlivněna třeba i chybnou funkcí imobilizeru, i když ten by signalizoval poruchu kmitající signálkou auta s klíčkem. Pokud cívka nedostává napětí z ŘJ, tak by více mohla napovědět diagnostika.
Přikládám schemata ŘJ i čerpadla - snad pomůže.
Přikládám schemata ŘJ i čerpadla - snad pomůže.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
srdečná vďaka za radu aj schému, v stredu popoludní to budeme ďalej riešiť, o priebehu a výsledku budem tu informovať,dúfam,že už bude ASTRA konečne sekať dobrotu
Bol to OPEL ASTRA G/2005,Z14XE, okolo 120 000 km,priemerná spotreba 6,74 l na 100 km
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
závada nateraz,verme tomu,odstránená,vymenili relátka a nejaký konektor,a auto momentálne seká dobrotu,dúfam,že už nastálo,čo sa tohto týka.Ešte raz ďakujem za pomoc a hodnotné rady.Bolo inak podozrenie na vadnú RJ,ale diagnostika to nepotvrdila.
Bol to OPEL ASTRA G/2005,Z14XE, okolo 120 000 km,priemerná spotreba 6,74 l na 100 km
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
kedysi som používal Astry F sedan 1.4i (2001) a HB 1.6i(1999) obe 8V,predošlé autá taktiež z dielne GM-Daewoo,dodnes skalný a člen klubu DAEWOO/CHEVROLET,t.č.HUNYADI GETZ 1.1i/2004
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Prosím o radu.
Pokud to chápu správně,po zapnutí klíčku by mělo čerpadlo natlačit benzín.To se nedělo,ale když jsem kouknul na relátko a pomohl mu sepnout,čerpadlo šlo,motor běžel.Akorát čerpadlo začalo samo tlačit až při startování.(relátko sepnulo) Dal jsem to dohromady a ani tuk.Tak znova rozborka a čerpadlo nejde ani když ručně sepnu relé nebo přemostím kontakty.
Prostě čerpadlo nejde a relé nespíná.
Pojistky všude ok,OP-COM nehlásí ani chybičku,v live datech je čerpadlo už jen Inactive.Na LPG mi Astra jede bez problému.
Co všecko mám vyzkoušet? Jak zkusit čerpadlo? Resp. kde mu dodat štávu abych měl jistotu,že je případně špatné? U relátka nebo přímo na nádrži?
Pokud to chápu správně,po zapnutí klíčku by mělo čerpadlo natlačit benzín.To se nedělo,ale když jsem kouknul na relátko a pomohl mu sepnout,čerpadlo šlo,motor běžel.Akorát čerpadlo začalo samo tlačit až při startování.(relátko sepnulo) Dal jsem to dohromady a ani tuk.Tak znova rozborka a čerpadlo nejde ani když ručně sepnu relé nebo přemostím kontakty.
Prostě čerpadlo nejde a relé nespíná.
Pojistky všude ok,OP-COM nehlásí ani chybičku,v live datech je čerpadlo už jen Inactive.Na LPG mi Astra jede bez problému.
Co všecko mám vyzkoušet? Jak zkusit čerpadlo? Resp. kde mu dodat štávu abych měl jistotu,že je případně špatné? U relátka nebo přímo na nádrži?
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Čaues Mojmec, tak si to zhrňme:
Poprvé jsi namáčkl relé K16 a čerpadlo se rozjelo - takže to vypadá, že čerpadlo funguje. Jenže: potom jsi zkoušel to samé a pumpa už nic neudělala - takže dle schemat je problém buď v pojistce F6 (20A) nebo v samotném čerpadle - nic jiného tam kromě konektorů X1, X2 a X11 v cestě není. Nezbude nic jiného, než měřit a měřit...
Poprvé jsi namáčkl relé K16 a čerpadlo se rozjelo - takže to vypadá, že čerpadlo funguje. Jenže: potom jsi zkoušel to samé a pumpa už nic neudělala - takže dle schemat je problém buď v pojistce F6 (20A) nebo v samotném čerpadle - nic jiného tam kromě konektorů X1, X2 a X11 v cestě není. Nezbude nic jiného, než měřit a měřit...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Mě nejde do hlavy,že prve šlo oboje,tedy s mojí pomocí a ted už nejde ani jedno,ani relé,ani pumpa.Zkoušel jsem proměřovat relé,jestli tam jde vůbec štáva.Jde,a po ukostření jednoho ze spínacích kabelů i sepne,ale čerpadlo už nejde.Ruční sepnutí ani propojení nepomáhá.Zkusím ještě tu pojistku jestli jsem ji nepřehlíd a pak natvrdo čerpadlo.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Co máš za měřák? Je schopen kromě napětí měřit i el. obvod? Pokud ano, tak si nejdříve změř, že na relátku K16 na kontaktu 2 máš 12 Voltů z baterky (přes pojistku F6, umístěnou v motorovém prostoru), poté měřičem obvodů (odporovkou) změř, že na kontaktu 8 je uzavřen obvod s kostrou (proud prochází přes čerpadlo). Pak by při spolehlivém sepnutí kontaktu relé vše nasvědčovalo, že je mechanicky špatné čerpadlo (kouslé, zadřené). Pozor při měření el. obvodů - musí být bez napětí, aby sis nezničil měřák. Takže nejdříve měř napětí, potom uzavřenost obvodů.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Napětí změřit zvládnu,ale ten obvod Měřák mám tenhle :Mastech M-832,takovej ten multimetr či co to je s otočným kolečkem uprostřed.Má jednu funkci,že píská a měří odpor pokud je obvod průchozí,je to ono? Elektronika totiž můj kobyl Jestli ne tak potřebuju polopatik návod jak co nastavit a jak to měřit.
Jo a taková perlička.Tedka cestou z práce jsem jen tak cvičně přepnul na benzín a ono to jede Normálně nastartuje a jede.Takže si dovolím tvrdit,že čerpadlo je ok a zrada je někde jinde.
A ještě dotaz:po zapnutí zapalování by mělo čerpadlo natlačit a vypnout(si myslím já,Felda to tak dělá a je to logické).Je to slyšet v interiéru? Včera při zkoušení,když jsem byl já uvnitř už nic nefungovalo a manželka pozná prd.Slyším jen nějaké servo někde od škrtící klapky jinak nic.
Jo a taková perlička.Tedka cestou z práce jsem jen tak cvičně přepnul na benzín a ono to jede Normálně nastartuje a jede.Takže si dovolím tvrdit,že čerpadlo je ok a zrada je někde jinde.
A ještě dotaz:po zapnutí zapalování by mělo čerpadlo natlačit a vypnout(si myslím já,Felda to tak dělá a je to logické).Je to slyšet v interiéru? Včera při zkoušení,když jsem byl já uvnitř už nic nefungovalo a manželka pozná prd.Slyším jen nějaké servo někde od škrtící klapky jinak nic.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Pokud mám mluvit za sebe, tak já chod čerpadla paliva v interieru také neslyším - ty sedadla to asi dostatečně utlumí. To vypadá, že zlobí relé čerpadla - v tomto vlákně se to zrovna řešilo. Abys měl jistotu, tak odklopit sedadla abys ho slyšel, na konektoru relátka paliva (v motoru) drátem proklemovat kontakty 2 a 8, a pokud se rozběhne čerpadlo, tak buď relé nebo jednotka.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Tak jsem prolezl forum a zjistil,že prý relé spíná čerpadlo až při startování,trochu divný,ale budiž.
Chtěl jsem vyměnit relé,ale je malinko drahé (532 kč).A ještě chytrolíni tvrdili,že jsou v autě 3,tak že si můžu vyměnit a vyzkoušet.Bohužel,jiný takový tam nemám a na klimu jak tvrdili už vůbec ne.Ale mám jedno z Vectry 1.8 16V,je podobné,spíná stejný proud,ale má jednu nožičku uprostřed navíc.V Astře ta dírka je,ale není zapojená.Chci se zeptat,bude tohle relé fungovat? Popř. k čemu ta nožička( pátý kontakt) je?,nechci ho zbytečně kuchat.je zajímavé,že ten kontakt nemá ani svoje číslo.
jo a proměřil a vyzkoušel jsem čerpadlo a je KO
Chtěl jsem vyměnit relé,ale je malinko drahé (532 kč).A ještě chytrolíni tvrdili,že jsou v autě 3,tak že si můžu vyměnit a vyzkoušet.Bohužel,jiný takový tam nemám a na klimu jak tvrdili už vůbec ne.Ale mám jedno z Vectry 1.8 16V,je podobné,spíná stejný proud,ale má jednu nožičku uprostřed navíc.V Astře ta dírka je,ale není zapojená.Chci se zeptat,bude tohle relé fungovat? Popř. k čemu ta nožička( pátý kontakt) je?,nechci ho zbytečně kuchat.je zajímavé,že ten kontakt nemá ani svoje číslo.
jo a proměřil a vyzkoušel jsem čerpadlo a je KO
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Hele chlubil ses, že máš měřák , tak si ty dvě relátka vytáhni z auta, postav vedle sebe, srovnej nohy, aby byly stejně seřazené, měřák přepni na měření odporu ( nastav Ω), proměř jednotlivé nohy mezi sebou. Má to jen čtyři nohy, tak těch kombinací moc nebude. Podle mě je ta další noha jen vyvedený klidový kontakt relátka, který ty nevyužiješ. Ale zkus to oměřit. Tady máš rastr, ale netvrdím, že je to zrovna toto relé (využití v časové předehřívání motoru - schema 6400). Držím palce. A co to čerpadlo, zkusil jsi někomu napsat?
- Přílohy
-
- Relé.JPG (3.87 KiB) Zobrazeno 24160 x
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
Tak jsem i já dělal vše možné a za ty dlohé starty nejspíš může LPG ( také jezdím na LPG ) když jsem vypl LPG tak cca po 30km vše fungovalo jak má i starty, hned jak jsem zapl LPG tak zase dlouhé starty na benzin,a když jem se nato ptal tak může být špatný střik LPG a tím propouští při staru na benzín LPG a míchá se to, ale ještě jsem to neřešil.
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
jestli máš LPG vstřikování tak to těžko,to bude jinde.Já mám ještě podtlak a tam vždycky něco zůstane v hadici,pokud jezdím na benzín,motor chytá na brnknutí.Tedy tedka zrovna ne,protože čerpadlo.Jo a čerpadlo je v jednání,skoro na cestě.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Palivové čerpadlo nedostáva implulz -prosím o radu
mám přesně Sekvenční vstřikování - LOVTEC - MAGIC a právě že po vypnutí něco zůstává v okruhu a nejspíš nějaký vstřik nedrží, je to jen úvaha, ale když jezdím jen na benzín tak je vše ok