Stránka 1 z 2

Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 09:06
od AstraMan
Zdravím kolegové,
Tak po vyřešení nouzového režimu motoru při volnoběžných otáčcích ( raději nebudu popisovat, co vše se muselo měnit, jinak padnu do mdlob :lol: ) jsem se opět díky dennymu dokopal k příčině klidového odběru 220mA ( z původních loňských 170mA )... Ač jsem tomu ze začátku nechtěl věřit, tak příčinou je nakonec servo :cry: A přišlo se na to tak, že při vyndání hlavní pojistky serva, která je v motorovém prostoru mezi dalšími pár hlavními, klesnul klidový odběr na nějakých 20Ma :oops:

Nicméně mám jednu záludnou otázku... Jestli to správně chápu, tak servo by se mělo zapnout až při sepnutí spínací skříňky, ne ? A v mém případě si bere šťávu i po zhasnutí motoru a vyndání klíče ze spínací skříňky, čili by měla být teoreticky chyba ve spínací skříňce... Ale na ní není specifická pojistka, co ?
Servo funguje za chodu tak jak má a ani z něj neuniká olej. Ani nemám stejný problém, jako měl tehdy lukipuki tuším, jak při sepnutí spínací skříňky ještě před samotným nastartováním se zvyšovala postupně frekvence nějakého bzučení z motorového prostoru právě od serva. A diagnostika také nic nehlásí za závadu :? :? :?

Opravit se moje servo údajně ( dle slov dennyho a RomanaK, takže žádný laidský názor 8) ) nedá a koupit nové je docela ranec peněz pro mě :( Jen mě tedy zajímá, zda chápu správně to ohledně zapnutí serva při sepnutí spínací skříňky ? Abych věděl, jestli má cenu natáhnout samostatný vypínač přímo na tu pojistku serva ( doufám, že je jen k servu a k ničemu dalšímu, kdyžtak kdo má detailně prostudovaný motor X20DTL, ať mě prosím ujistí a nebo vyvede z omylu :oops: ) a nebo nějakým způsobem pouze ke spínací skříňce :?: :?: :?:
Ten vypínač mě připadá jednodušší proto, že nechci 4 denně lézt do motorového prostoru a odpojovat/zapojovat baterii :o Abych pak nakonec nezmagořil ještě celou elektroniku v autě, což při mé smůle bude raz dva :lol:

Možná příjde i někdo s jiným nápadem, pokud máte někdo k tomuto tématu jakýkoliv nápad apod, tak neváhejte a pište... Předem mnoooooooogo díky za reakce ( ať už pozitivní, nebo negativní :wink: ) Já budu jen pevně doufat, že nepříjdete někdo s tím, že se Vám dělo totéž a byla vadná přímo v ŘJ motoru ( špatně nahraný SW, neproběhlá aktualizace SW či největší noční můra - vadný tištěný spoj či něco jiného, pro mě nepochopitelného )


PS: Pokud se sem toto téma nehodí, tak jej může někdo z moderátorů přesunout do patřičné sekce...

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 10:26
od denny
Ta pojistka je pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku.Je to hlavní napájecí pojistka servočerpadla.

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 10:47
od APiK
Takže když tam AstraMan dá vypínač a někdo mu v noci ukradne ten jeho koráb, tak bude v šoku, že nepohne s volantem? :D

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 11:06
od AstraMan
To už by bylo větší překvapení, kdyby nemohl ani nastartovat díky vyblité baterii :lol: A že já vím moc dobře, jaké to je :mrgreen:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 11:06
od Phrz
u me ma servo taky vyssi odber kdyz stojim treba na N a vytocim kola, tak zakolisaj otacky az se auto zaklepe, jakoby zakopava, ale mam to takhle uz tak tri roky, takze zatim neresim.

A proc nekoupis pouzity servo, ty TRWcka jsou tak za 4tis a ty druhy ti nekdo necha i za min tak kolem 3k

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 11:32
od AstraMan
S tím kolísáním otáček také nemám problém... Prostě dokud motor běží, tak je servo defakto OK... Až po zhasnutí motoru už není OK :?:

A proč ho nekoupím použité za poloviční cenu ? No popravdě zatím nevím o vrakovišti / mimo-astráckém prodejci, který mě schopně řekne, zda bylo do poslední chvíle servo plně funkční ( a i nadále pravděpodobně bude ) a poskytne mě záruku na vrácení peněz v případě negativního výsledku při odzkoušení :( Navíc výměna serva není také zdaleka jednoduchá...

Vím o pár lidech z fóra, kteří obchodují s ND na naše géčka a jsou ochotní poskytnout již zmiňovanou záruku, nicméně bohužel aktuálně nemají na prodej můj typ serva :wink: Proto jsme ho ještě nekoupili a vymýšlíme tudíž alespoň ten vypínač :?: Navíc mě připadá, že tím neustálím dobíjením tu autobaterii co nevidět oddělám taky :roll:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 16:18
od mirda2908
Kamile tomuhle drobec nechappuAž po zhasnutí motoru už není OK - kdyz mas vypnuty motor tak ti delat nema co ne jestli chapu spravne mas vypnuty motor tak mas odber?

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 16:27
od marwi
A co keby si to hodil cez rele ? 80 A rele sa da kupit a cievku by si nahodil na zopnutie spolu so spinackou... Lacnejsie risenie ako druhe servo...

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 16:52
od Fritol
kamile a kontakty na spinačce nemaš nějak vykurveny že by to neco pouštělo do serva ?... a nebo oxidace kontaktu u serva. ?

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 17:48
od AstraMan
mirda2908: Ano po zhasnutí motoru a uzamčení vozu mám odběr takový, jaký jsem psal, což být nemá. Proto píši "klidový" odběr 8)
marwi: Proberu to s někým, kdo tomu rozumí více jak já, protože jak jsem psal v mnoha jiných tématech, tento obor rozhodně není můj šálek kávy :?: :oops:´
Fritol: Spínačku jsem ještě venku neměl, protože nikoho zatím nenapadnulo, že by to mohlo být třeba tím. Jenomže co já jako laik na tom poznám, zda jsou některé kontakty KO ? To bych tady leda musel mít druhou náhradní, abych jí dočasně nějakým způsobem vyměnil a tu současnou poslal někomu na kontrolu. S tou spínačkou jsem měl zatím jen jeden problém a to zadrhávání klíče, tak jako to řešilo letos X dalších lidí tady na fóru... Nicméně i mě postačilo trochu promáznout bez vandání celé spínačky a bylo po problému... A na klidový odběr to samozřejmě nemělo vliv.
Nicméně když tedy je ta pojistka pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku, tak spínací skříňkou to pravděpodobně nebude, ne ?
Na oxidaci jsem se ptal, i možnost třeba někde přiskřípnutého kabelu. Ale prý je to nepravděpodobné. A ani nevím, kde bych měl teď to čidlo hledat a jestli se vůbec k němu dostanu na parkovišti před panelákem bez toho, aniž bych musel vyndat půlku motoru :lol:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 18:04
od marwi
Cez to rele by si urcite poriesil vybijanie baterky. Je to rychle a pomerne bezbolestne riesenie. Ale neriesi to pricinu problemu , iba jeho nasledok. Prajem vela stastia pri vyrieseni problemu...

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 18:30
od pucmeloun
Kamile ono by to v té spínačce klidně mohlo být :wink: Jestli jsi to promazával nějakým olejem,nebo např. grafitem,tak může být ten nabroušenej prach ze spínačky vodivej a může to tam zlobit.Když rozděláš plasty kolem volantu,tak se dostaneš k tomu konektoru,ale aby si to pořádně vyčistil,tak budeš muset vyndat i tu vložku.Není to nic složitého a zvládneš to v poho před panelákem 8) Kdyžtak se ozvi 8)

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 18:35
od AstraMan
No ale jak jsem psal, klidový odběr byl stejný jak před "promazáním", tak po... Takže to by na to vliv mít nemělo... Ale pokud chceš, tak Tě k tomu rád pustím :D Ale běda jestli to bude po Tvém zákroku ještě horší :lol:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 18:50
od pucmeloun
Tak to se omlouvám to mi nějak ušlo,že to bylo i před tím promazáním :oops: Jinak ta spínačka chodí normálně?Každopádně si myslím,že by jí to vyčištění nemělo uškodit :)

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Napsal: 04 říj 2010, 18:50
od Fritol
ja jsem neříkal spínačku ja jsem říkal kontakty na spínačce :)).. skus vytahnout konektor ze spínačky a změřit klidovej odběr..