Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Zdravím kolegové,
Tak po vyřešení nouzového režimu motoru při volnoběžných otáčcích ( raději nebudu popisovat, co vše se muselo měnit, jinak padnu do mdlob ) jsem se opět díky dennymu dokopal k příčině klidového odběru 220mA ( z původních loňských 170mA )... Ač jsem tomu ze začátku nechtěl věřit, tak příčinou je nakonec servo A přišlo se na to tak, že při vyndání hlavní pojistky serva, která je v motorovém prostoru mezi dalšími pár hlavními, klesnul klidový odběr na nějakých 20Ma
Nicméně mám jednu záludnou otázku... Jestli to správně chápu, tak servo by se mělo zapnout až při sepnutí spínací skříňky, ne ? A v mém případě si bere šťávu i po zhasnutí motoru a vyndání klíče ze spínací skříňky, čili by měla být teoreticky chyba ve spínací skříňce... Ale na ní není specifická pojistka, co ?
Servo funguje za chodu tak jak má a ani z něj neuniká olej. Ani nemám stejný problém, jako měl tehdy lukipuki tuším, jak při sepnutí spínací skříňky ještě před samotným nastartováním se zvyšovala postupně frekvence nějakého bzučení z motorového prostoru právě od serva. A diagnostika také nic nehlásí za závadu
Opravit se moje servo údajně ( dle slov dennyho a RomanaK, takže žádný laidský názor ) nedá a koupit nové je docela ranec peněz pro mě Jen mě tedy zajímá, zda chápu správně to ohledně zapnutí serva při sepnutí spínací skříňky ? Abych věděl, jestli má cenu natáhnout samostatný vypínač přímo na tu pojistku serva ( doufám, že je jen k servu a k ničemu dalšímu, kdyžtak kdo má detailně prostudovaný motor X20DTL, ať mě prosím ujistí a nebo vyvede z omylu ) a nebo nějakým způsobem pouze ke spínací skříňce
Ten vypínač mě připadá jednodušší proto, že nechci 4 denně lézt do motorového prostoru a odpojovat/zapojovat baterii Abych pak nakonec nezmagořil ještě celou elektroniku v autě, což při mé smůle bude raz dva
Možná příjde i někdo s jiným nápadem, pokud máte někdo k tomuto tématu jakýkoliv nápad apod, tak neváhejte a pište... Předem mnoooooooogo díky za reakce ( ať už pozitivní, nebo negativní ) Já budu jen pevně doufat, že nepříjdete někdo s tím, že se Vám dělo totéž a byla vadná přímo v ŘJ motoru ( špatně nahraný SW, neproběhlá aktualizace SW či největší noční můra - vadný tištěný spoj či něco jiného, pro mě nepochopitelného )
PS: Pokud se sem toto téma nehodí, tak jej může někdo z moderátorů přesunout do patřičné sekce...
Tak po vyřešení nouzového režimu motoru při volnoběžných otáčcích ( raději nebudu popisovat, co vše se muselo měnit, jinak padnu do mdlob ) jsem se opět díky dennymu dokopal k příčině klidového odběru 220mA ( z původních loňských 170mA )... Ač jsem tomu ze začátku nechtěl věřit, tak příčinou je nakonec servo A přišlo se na to tak, že při vyndání hlavní pojistky serva, která je v motorovém prostoru mezi dalšími pár hlavními, klesnul klidový odběr na nějakých 20Ma
Nicméně mám jednu záludnou otázku... Jestli to správně chápu, tak servo by se mělo zapnout až při sepnutí spínací skříňky, ne ? A v mém případě si bere šťávu i po zhasnutí motoru a vyndání klíče ze spínací skříňky, čili by měla být teoreticky chyba ve spínací skříňce... Ale na ní není specifická pojistka, co ?
Servo funguje za chodu tak jak má a ani z něj neuniká olej. Ani nemám stejný problém, jako měl tehdy lukipuki tuším, jak při sepnutí spínací skříňky ještě před samotným nastartováním se zvyšovala postupně frekvence nějakého bzučení z motorového prostoru právě od serva. A diagnostika také nic nehlásí za závadu
Opravit se moje servo údajně ( dle slov dennyho a RomanaK, takže žádný laidský názor ) nedá a koupit nové je docela ranec peněz pro mě Jen mě tedy zajímá, zda chápu správně to ohledně zapnutí serva při sepnutí spínací skříňky ? Abych věděl, jestli má cenu natáhnout samostatný vypínač přímo na tu pojistku serva ( doufám, že je jen k servu a k ničemu dalšímu, kdyžtak kdo má detailně prostudovaný motor X20DTL, ať mě prosím ujistí a nebo vyvede z omylu ) a nebo nějakým způsobem pouze ke spínací skříňce
Ten vypínač mě připadá jednodušší proto, že nechci 4 denně lézt do motorového prostoru a odpojovat/zapojovat baterii Abych pak nakonec nezmagořil ještě celou elektroniku v autě, což při mé smůle bude raz dva
Možná příjde i někdo s jiným nápadem, pokud máte někdo k tomuto tématu jakýkoliv nápad apod, tak neváhejte a pište... Předem mnoooooooogo díky za reakce ( ať už pozitivní, nebo negativní ) Já budu jen pevně doufat, že nepříjdete někdo s tím, že se Vám dělo totéž a byla vadná přímo v ŘJ motoru ( špatně nahraný SW, neproběhlá aktualizace SW či největší noční můra - vadný tištěný spoj či něco jiného, pro mě nepochopitelného )
PS: Pokud se sem toto téma nehodí, tak jej může někdo z moderátorů přesunout do patřičné sekce...
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Ta pojistka je pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku.Je to hlavní napájecí pojistka servočerpadla.
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Takže když tam AstraMan dá vypínač a někdo mu v noci ukradne ten jeho koráb, tak bude v šoku, že nepohne s volantem?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
To už by bylo větší překvapení, kdyby nemohl ani nastartovat díky vyblité baterii A že já vím moc dobře, jaké to je
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
u me ma servo taky vyssi odber kdyz stojim treba na N a vytocim kola, tak zakolisaj otacky az se auto zaklepe, jakoby zakopava, ale mam to takhle uz tak tri roky, takze zatim neresim.
A proc nekoupis pouzity servo, ty TRWcka jsou tak za 4tis a ty druhy ti nekdo necha i za min tak kolem 3k
A proc nekoupis pouzity servo, ty TRWcka jsou tak za 4tis a ty druhy ti nekdo necha i za min tak kolem 3k
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
S tím kolísáním otáček také nemám problém... Prostě dokud motor běží, tak je servo defakto OK... Až po zhasnutí motoru už není OK
A proč ho nekoupím použité za poloviční cenu ? No popravdě zatím nevím o vrakovišti / mimo-astráckém prodejci, který mě schopně řekne, zda bylo do poslední chvíle servo plně funkční ( a i nadále pravděpodobně bude ) a poskytne mě záruku na vrácení peněz v případě negativního výsledku při odzkoušení Navíc výměna serva není také zdaleka jednoduchá...
Vím o pár lidech z fóra, kteří obchodují s ND na naše géčka a jsou ochotní poskytnout již zmiňovanou záruku, nicméně bohužel aktuálně nemají na prodej můj typ serva Proto jsme ho ještě nekoupili a vymýšlíme tudíž alespoň ten vypínač Navíc mě připadá, že tím neustálím dobíjením tu autobaterii co nevidět oddělám taky
A proč ho nekoupím použité za poloviční cenu ? No popravdě zatím nevím o vrakovišti / mimo-astráckém prodejci, který mě schopně řekne, zda bylo do poslední chvíle servo plně funkční ( a i nadále pravděpodobně bude ) a poskytne mě záruku na vrácení peněz v případě negativního výsledku při odzkoušení Navíc výměna serva není také zdaleka jednoduchá...
Vím o pár lidech z fóra, kteří obchodují s ND na naše géčka a jsou ochotní poskytnout již zmiňovanou záruku, nicméně bohužel aktuálně nemají na prodej můj typ serva Proto jsme ho ještě nekoupili a vymýšlíme tudíž alespoň ten vypínač Navíc mě připadá, že tím neustálím dobíjením tu autobaterii co nevidět oddělám taky
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Kamile tomuhle drobec nechappuAž po zhasnutí motoru už není OK - kdyz mas vypnuty motor tak ti delat nema co ne jestli chapu spravne mas vypnuty motor tak mas odber?
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
A co keby si to hodil cez rele ? 80 A rele sa da kupit a cievku by si nahodil na zopnutie spolu so spinackou... Lacnejsie risenie ako druhe servo...
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
kamile a kontakty na spinačce nemaš nějak vykurveny že by to neco pouštělo do serva ?... a nebo oxidace kontaktu u serva. ?
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
mirda2908: Ano po zhasnutí motoru a uzamčení vozu mám odběr takový, jaký jsem psal, což být nemá. Proto píši "klidový" odběr
marwi: Proberu to s někým, kdo tomu rozumí více jak já, protože jak jsem psal v mnoha jiných tématech, tento obor rozhodně není můj šálek kávy ´
Fritol: Spínačku jsem ještě venku neměl, protože nikoho zatím nenapadnulo, že by to mohlo být třeba tím. Jenomže co já jako laik na tom poznám, zda jsou některé kontakty KO ? To bych tady leda musel mít druhou náhradní, abych jí dočasně nějakým způsobem vyměnil a tu současnou poslal někomu na kontrolu. S tou spínačkou jsem měl zatím jen jeden problém a to zadrhávání klíče, tak jako to řešilo letos X dalších lidí tady na fóru... Nicméně i mě postačilo trochu promáznout bez vandání celé spínačky a bylo po problému... A na klidový odběr to samozřejmě nemělo vliv.
Nicméně když tedy je ta pojistka pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku, tak spínací skříňkou to pravděpodobně nebude, ne ?
Na oxidaci jsem se ptal, i možnost třeba někde přiskřípnutého kabelu. Ale prý je to nepravděpodobné. A ani nevím, kde bych měl teď to čidlo hledat a jestli se vůbec k němu dostanu na parkovišti před panelákem bez toho, aniž bych musel vyndat půlku motoru
marwi: Proberu to s někým, kdo tomu rozumí více jak já, protože jak jsem psal v mnoha jiných tématech, tento obor rozhodně není můj šálek kávy ´
Fritol: Spínačku jsem ještě venku neměl, protože nikoho zatím nenapadnulo, že by to mohlo být třeba tím. Jenomže co já jako laik na tom poznám, zda jsou některé kontakty KO ? To bych tady leda musel mít druhou náhradní, abych jí dočasně nějakým způsobem vyměnil a tu současnou poslal někomu na kontrolu. S tou spínačkou jsem měl zatím jen jeden problém a to zadrhávání klíče, tak jako to řešilo letos X dalších lidí tady na fóru... Nicméně i mě postačilo trochu promáznout bez vandání celé spínačky a bylo po problému... A na klidový odběr to samozřejmě nemělo vliv.
Nicméně když tedy je ta pojistka pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku, tak spínací skříňkou to pravděpodobně nebude, ne ?
Na oxidaci jsem se ptal, i možnost třeba někde přiskřípnutého kabelu. Ale prý je to nepravděpodobné. A ani nevím, kde bych měl teď to čidlo hledat a jestli se vůbec k němu dostanu na parkovišti před panelákem bez toho, aniž bych musel vyndat půlku motoru
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Cez to rele by si urcite poriesil vybijanie baterky. Je to rychle a pomerne bezbolestne riesenie. Ale neriesi to pricinu problemu , iba jeho nasledok. Prajem vela stastia pri vyrieseni problemu...
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Kamile ono by to v té spínačce klidně mohlo být Jestli jsi to promazával nějakým olejem,nebo např. grafitem,tak může být ten nabroušenej prach ze spínačky vodivej a může to tam zlobit.Když rozděláš plasty kolem volantu,tak se dostaneš k tomu konektoru,ale aby si to pořádně vyčistil,tak budeš muset vyndat i tu vložku.Není to nic složitého a zvládneš to v poho před panelákem Kdyžtak se ozvi
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
No ale jak jsem psal, klidový odběr byl stejný jak před "promazáním", tak po... Takže to by na to vliv mít nemělo... Ale pokud chceš, tak Tě k tomu rád pustím Ale běda jestli to bude po Tvém zákroku ještě horší
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
Tak to se omlouvám to mi nějak ušlo,že to bylo i před tím promazáním Jinak ta spínačka chodí normálně?Každopádně si myslím,že by jí to vyčištění nemělo uškodit
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém
ja jsem neříkal spínačku ja jsem říkal kontakty na spínačce ).. skus vytahnout konektor ze spínačky a změřit klidovej odběr..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí