Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od AstraMan » 04 říj 2010, 09:06

Zdravím kolegové,
Tak po vyřešení nouzového režimu motoru při volnoběžných otáčcích ( raději nebudu popisovat, co vše se muselo měnit, jinak padnu do mdlob :lol: ) jsem se opět díky dennymu dokopal k příčině klidového odběru 220mA ( z původních loňských 170mA )... Ač jsem tomu ze začátku nechtěl věřit, tak příčinou je nakonec servo :cry: A přišlo se na to tak, že při vyndání hlavní pojistky serva, která je v motorovém prostoru mezi dalšími pár hlavními, klesnul klidový odběr na nějakých 20Ma :oops:

Nicméně mám jednu záludnou otázku... Jestli to správně chápu, tak servo by se mělo zapnout až při sepnutí spínací skříňky, ne ? A v mém případě si bere šťávu i po zhasnutí motoru a vyndání klíče ze spínací skříňky, čili by měla být teoreticky chyba ve spínací skříňce... Ale na ní není specifická pojistka, co ?
Servo funguje za chodu tak jak má a ani z něj neuniká olej. Ani nemám stejný problém, jako měl tehdy lukipuki tuším, jak při sepnutí spínací skříňky ještě před samotným nastartováním se zvyšovala postupně frekvence nějakého bzučení z motorového prostoru právě od serva. A diagnostika také nic nehlásí za závadu :? :? :?

Opravit se moje servo údajně ( dle slov dennyho a RomanaK, takže žádný laidský názor 8) ) nedá a koupit nové je docela ranec peněz pro mě :( Jen mě tedy zajímá, zda chápu správně to ohledně zapnutí serva při sepnutí spínací skříňky ? Abych věděl, jestli má cenu natáhnout samostatný vypínač přímo na tu pojistku serva ( doufám, že je jen k servu a k ničemu dalšímu, kdyžtak kdo má detailně prostudovaný motor X20DTL, ať mě prosím ujistí a nebo vyvede z omylu :oops: ) a nebo nějakým způsobem pouze ke spínací skříňce :?: :?: :?:
Ten vypínač mě připadá jednodušší proto, že nechci 4 denně lézt do motorového prostoru a odpojovat/zapojovat baterii :o Abych pak nakonec nezmagořil ještě celou elektroniku v autě, což při mé smůle bude raz dva :lol:

Možná příjde i někdo s jiným nápadem, pokud máte někdo k tomuto tématu jakýkoliv nápad apod, tak neváhejte a pište... Předem mnoooooooogo díky za reakce ( ať už pozitivní, nebo negativní :wink: ) Já budu jen pevně doufat, že nepříjdete někdo s tím, že se Vám dělo totéž a byla vadná přímo v ŘJ motoru ( špatně nahraný SW, neproběhlá aktualizace SW či největší noční můra - vadný tištěný spoj či něco jiného, pro mě nepochopitelného )


PS: Pokud se sem toto téma nehodí, tak jej může někdo z moderátorů přesunout do patřičné sekce...
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Reklama
 

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od denny » 04 říj 2010, 10:26

Ta pojistka je pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku.Je to hlavní napájecí pojistka servočerpadla.

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od APiK » 04 říj 2010, 10:47

Takže když tam AstraMan dá vypínač a někdo mu v noci ukradne ten jeho koráb, tak bude v šoku, že nepohne s volantem? :D
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od AstraMan » 04 říj 2010, 11:06

To už by bylo větší překvapení, kdyby nemohl ani nastartovat díky vyblité baterii :lol: A že já vím moc dobře, jaké to je :mrgreen:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od Phrz » 04 říj 2010, 11:06

u me ma servo taky vyssi odber kdyz stojim treba na N a vytocim kola, tak zakolisaj otacky az se auto zaklepe, jakoby zakopava, ale mam to takhle uz tak tri roky, takze zatim neresim.

A proc nekoupis pouzity servo, ty TRWcka jsou tak za 4tis a ty druhy ti nekdo necha i za min tak kolem 3k
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od AstraMan » 04 říj 2010, 11:32

S tím kolísáním otáček také nemám problém... Prostě dokud motor běží, tak je servo defakto OK... Až po zhasnutí motoru už není OK :?:

A proč ho nekoupím použité za poloviční cenu ? No popravdě zatím nevím o vrakovišti / mimo-astráckém prodejci, který mě schopně řekne, zda bylo do poslední chvíle servo plně funkční ( a i nadále pravděpodobně bude ) a poskytne mě záruku na vrácení peněz v případě negativního výsledku při odzkoušení :( Navíc výměna serva není také zdaleka jednoduchá...

Vím o pár lidech z fóra, kteří obchodují s ND na naše géčka a jsou ochotní poskytnout již zmiňovanou záruku, nicméně bohužel aktuálně nemají na prodej můj typ serva :wink: Proto jsme ho ještě nekoupili a vymýšlíme tudíž alespoň ten vypínač :?: Navíc mě připadá, že tím neustálím dobíjením tu autobaterii co nevidět oddělám taky :roll:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od mirda2908 » 04 říj 2010, 16:18

Kamile tomuhle drobec nechappuAž po zhasnutí motoru už není OK - kdyz mas vypnuty motor tak ti delat nema co ne jestli chapu spravne mas vypnuty motor tak mas odber?
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

marwi
Příspěvky: 293
Registrován: 19 srp 2009, 12:21

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od marwi » 04 říj 2010, 16:27

A co keby si to hodil cez rele ? 80 A rele sa da kupit a cievku by si nahodil na zopnutie spolu so spinackou... Lacnejsie risenie ako druhe servo...

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od Fritol » 04 říj 2010, 16:52

kamile a kontakty na spinačce nemaš nějak vykurveny že by to neco pouštělo do serva ?... a nebo oxidace kontaktu u serva. ?
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od AstraMan » 04 říj 2010, 17:48

mirda2908: Ano po zhasnutí motoru a uzamčení vozu mám odběr takový, jaký jsem psal, což být nemá. Proto píši "klidový" odběr 8)
marwi: Proberu to s někým, kdo tomu rozumí více jak já, protože jak jsem psal v mnoha jiných tématech, tento obor rozhodně není můj šálek kávy :?: :oops:´
Fritol: Spínačku jsem ještě venku neměl, protože nikoho zatím nenapadnulo, že by to mohlo být třeba tím. Jenomže co já jako laik na tom poznám, zda jsou některé kontakty KO ? To bych tady leda musel mít druhou náhradní, abych jí dočasně nějakým způsobem vyměnil a tu současnou poslal někomu na kontrolu. S tou spínačkou jsem měl zatím jen jeden problém a to zadrhávání klíče, tak jako to řešilo letos X dalších lidí tady na fóru... Nicméně i mě postačilo trochu promáznout bez vandání celé spínačky a bylo po problému... A na klidový odběr to samozřejmě nemělo vliv.
Nicméně když tedy je ta pojistka pro hlavní napájení serva i bez zapnutí klíčku, tak spínací skříňkou to pravděpodobně nebude, ne ?
Na oxidaci jsem se ptal, i možnost třeba někde přiskřípnutého kabelu. Ale prý je to nepravděpodobné. A ani nevím, kde bych měl teď to čidlo hledat a jestli se vůbec k němu dostanu na parkovišti před panelákem bez toho, aniž bych musel vyndat půlku motoru :lol:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

marwi
Příspěvky: 293
Registrován: 19 srp 2009, 12:21

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od marwi » 04 říj 2010, 18:04

Cez to rele by si urcite poriesil vybijanie baterky. Je to rychle a pomerne bezbolestne riesenie. Ale neriesi to pricinu problemu , iba jeho nasledok. Prajem vela stastia pri vyrieseni problemu...

Uživatelský avatar
pucmeloun
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2009, 12:51
Bydliště: Kutná Hora

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od pucmeloun » 04 říj 2010, 18:30

Kamile ono by to v té spínačce klidně mohlo být :wink: Jestli jsi to promazával nějakým olejem,nebo např. grafitem,tak může být ten nabroušenej prach ze spínačky vodivej a může to tam zlobit.Když rozděláš plasty kolem volantu,tak se dostaneš k tomu konektoru,ale aby si to pořádně vyčistil,tak budeš muset vyndat i tu vložku.Není to nic složitého a zvládneš to v poho před panelákem 8) Kdyžtak se ozvi 8)

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od AstraMan » 04 říj 2010, 18:35

No ale jak jsem psal, klidový odběr byl stejný jak před "promazáním", tak po... Takže to by na to vliv mít nemělo... Ale pokud chceš, tak Tě k tomu rád pustím :D Ale běda jestli to bude po Tvém zákroku ještě horší :lol:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
pucmeloun
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2009, 12:51
Bydliště: Kutná Hora

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od pucmeloun » 04 říj 2010, 18:50

Tak to se omlouvám to mi nějak ušlo,že to bylo i před tím promazáním :oops: Jinak ta spínačka chodí normálně?Každopádně si myslím,že by jí to vyčištění nemělo uškodit :)

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: Další konzultace na téma Servo - AstraManův problém

Příspěvek od Fritol » 04 říj 2010, 18:50

ja jsem neříkal spínačku ja jsem říkal kontakty na spínačce :)).. skus vytahnout konektor ze spínačky a změřit klidovej odběr..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Odpovědět