Stránka 1 z 3
Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 20 úno 2009, 18:47
od Lucky
Takže já jsem už nejspíše své story se pomalým točením vyřešil. Do dneška motor chytnul i při pomalém točení napoprvé a hned. Dnes už se mi to nepodařilo, tak jsem zajel s autem do prodejny s autobateriemi ať mi to konečně proměří. Přes jejich obrovskou neochotu, kterou dávali dost jasně najevo technik dokonce vyšel ven a zkusil baterku v zátěži. Hned konstatoval: proboha ta baterka je úplně vybitá. Jak jsem mu kouknul přes rameno tak tam bylo v zátěži 7 V. Frčel jsem hned domů a začal měřit. No a resumé je: ALARM!!!! Ta mrcha si v brala v aktivním režimu 2,5 A
Při jeho vypnutí si auto bere 300 mA. Co to je snad zjistím zítra. Teď mám baterku na nabíječce. Příští týden budu muset zajet někam k autoelektrikáři
Co vy na to?
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 20 úno 2009, 20:07
od APiK
300mA na celý auto bez alarmu je přespříliš. No a 2,5A s aktivovaným alarmem, tomu se snad ani nedá věřit, snad jen kdyby ten alarm řval ... Nevím jak jsi měřil, ale musíš po uzamčení chvilku počkat. Alarm se aktivuje druhým zamčením a s tím se zavírá i závora, takže v tom okamžiku tam klidně může téct 2,5A. Zkus to změřit ještě jednu.
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 20 úno 2009, 20:38
od Lucky
OK. Zítra zkusím další měření.
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 20 úno 2009, 20:40
od APiK
Lucky píše:OK. Zítra zkusím další měření.
Je to origo alarm Opel?
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 20 úno 2009, 20:53
od Lucky
Není. Je tam GT montovaný minulým majitelem.
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 21 úno 2009, 18:32
od Lucky
Takže po dnešním měření a počkání je spotřeba s alarmem 50 mA a bez něj 20 mA. Co vy na to?
Podle specifikace alarmu jsou povolené odběry takovéto:
Napájení: 9-15 VDC - Pracovní teplota: -40oC / +85oC - Pracovní frekvence: 433.92 MHz – Maximální napěťové zatížení: 36V
na 1minutu - Napájecí proud při deaktivaci: <12mA - Napájecí proud při aktivaci: <16mA - Napájecí proud při poplachu:
<600mA – Maximální zatížení relé imobilizéru: 7A – Maximální zatížení výstupu pro blinkry:5A – Maximální zatížení výstupu
pro centrální zamykání: 5A – Maximální zatížení pro výstup pro LED: 25mA – Maximální zatížení pozitivního výstupu při
aktivovaném alarmu: 80mA – Záložní napájení: Baterie Ni-Mh 7,2V-120mA (pouze pro GT 915/916)
Re: Start při teplotě po nulou
Napsal: 21 úno 2009, 20:03
od APiK
Jestli je 20mA na celý auto (bez akt. alarmu), tak jsi celkem ještě v normě. 12mA je ten alarm (na neorigo standard) a 8mA celý auto i s rádiem (to je dobrý). Po aktivaci alarmu by Ti ale proud měl vzrůst jen o 4mA (podle té specifikace). Zapoj ampérmetr, aktivuj alarm a na ampérmetr se zkus podívat třeba po 2 minutách, jestli to ještě neklesne. 50mA na celý auto se mi zdá už dost. Pokud jezdíš denně, tak problém asi nebude, ale pokud auto třeba týden stojí, můžou být problémy (hlavně v zimě).
No a pokud pod 50mA neklesne (na 25mA), je problém s alarmem. V tom případě bych to ještě přeměřil na pojistce alarmu - ať je jisto.
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 22 úno 2009, 10:36
od Lucky
Takže jsem dneska měřil a proud kolísal mezi 40-60 mA. Jinak s tou pojistkou to není tak lehké. Není to totiž originální alarm, takže po vytažení třech pojistek k alarmu podle příručky "Jak na to" alarm fungoval stále dál. No až bude trocha času, tak budu muset zavolat týpkovi co to minulému majiteli montoval, ať se na to podívá.
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 22 úno 2009, 11:53
od APiK
No jestli se Ti odběr zvýší na 40-60mA po aktivaci alarmu, tak jednoznačně nesplňuje to co má uvedeno v technických parametrech. Tam je 16mA, takže v součtu by jsi neměl přesáhnout cca 25mA. Jak říkám výše, pokud budeš jezdit denně, tak bude vše v poho, ale jakmile jednou za týden, nebo velmi krátké trasy, může být problém.
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 22 úno 2009, 12:04
od Lucky
Jj. Tak to určitě dlouho nenechám. Díky za pomoc
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 31 srp 2009, 18:50
od Radoš 92
Oživím téma. Měřil jsem a měřil, jelikož jsem si něco namontoval do auta a ráno jsem nenastartoval, dával jsem vinu právě tomu. Monotval jsem vnitřní osvětlení. Ale to to nebylo. Vnitřní osvětlení bere jen 10ma. (Neboli na měřáku 0,01A). Zjistil jsem, že v klidové poloze mi auto vere 120mA, a to je ten kámen úrazu. To je asi hodně sakro maoc, protože po odpojení pojistky, mi to bere 10mA. A tak to má být. Tou zatracenou pojistkou, která způsobuje velký odběr je AUTORÁDIO. Mám neorigo a když jsem jej montoval, na konektory pasovalo, ale když jsem vypl klíček, tak se vymazalo. Bylo třeba tedy někde vzít pevných 12V a dát to tam, něco jsem tam "sešmodrchal" (odborný výraz pro elektro instalaci amatéra, co tomu nerozumí - já) a jede to. Ale teď jsme zjistili že i žere. Já bych do vovoloval navrhnout, že to bude asi i příčina "sem tam" nenastarování v zimě..... Baterka má 12,14, tzn 12,1 a tak jde na nabíječku, ale s rádiem se musí něco udělat. Kdo se hlásí??? Opava a okolí 60km, přijedu...
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 31 srp 2009, 22:03
od Luboš X17DTL
Vem to 3x do kajlovca a zpatky, pak do slatiny, já ti zeberu rádyjo a jedeš dom, máš po blbém odběru a já hifi do traktora
Jo a máš to 60 km
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 31 srp 2009, 22:13
od Frydex
ikdyž vytáhneš tatranku ?
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 01 zář 2009, 11:20
od Radoš 92
Jasně, při klidovém odběru s vytáhnutou tatrankou. Práve říkám, něco jsem tam pospojoval a to bude ten porblém. Já vím i co, ale nevím jak to zapojit jinak, taky bych potřeboval, aby se na to někdo mrknul. Ale ne já, někdo kdo tomu rozumí...
Luboš, mylsím že budeš v traktoru stále bez rádia... Nedám.
Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech
Napsal: 01 zář 2009, 17:05
od Frydex
No já se ti na to klidně podívat můžu, ale může to taky být chyba toho rádia..