Stránka 1 z 3

Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 20 úno 2009, 18:47
od Lucky
Takže já jsem už nejspíše své story se pomalým točením vyřešil. Do dneška motor chytnul i při pomalém točení napoprvé a hned. Dnes už se mi to nepodařilo, tak jsem zajel s autem do prodejny s autobateriemi ať mi to konečně proměří. Přes jejich obrovskou neochotu, kterou dávali dost jasně najevo technik dokonce vyšel ven a zkusil baterku v zátěži. Hned konstatoval: proboha ta baterka je úplně vybitá. Jak jsem mu kouknul přes rameno tak tam bylo v zátěži 7 V. Frčel jsem hned domů a začal měřit. No a resumé je: ALARM!!!! Ta mrcha si v brala v aktivním režimu 2,5 A :shock: Při jeho vypnutí si auto bere 300 mA. Co to je snad zjistím zítra. Teď mám baterku na nabíječce. Příští týden budu muset zajet někam k autoelektrikáři :cry:
Co vy na to?

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 20 úno 2009, 20:07
od APiK
300mA na celý auto bez alarmu je přespříliš. No a 2,5A s aktivovaným alarmem, tomu se snad ani nedá věřit, snad jen kdyby ten alarm řval ... Nevím jak jsi měřil, ale musíš po uzamčení chvilku počkat. Alarm se aktivuje druhým zamčením a s tím se zavírá i závora, takže v tom okamžiku tam klidně může téct 2,5A. Zkus to změřit ještě jednu.

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 20 úno 2009, 20:38
od Lucky
OK. Zítra zkusím další měření.

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 20 úno 2009, 20:40
od APiK
Lucky píše:OK. Zítra zkusím další měření.
Je to origo alarm Opel?

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 20 úno 2009, 20:53
od Lucky
Není. Je tam GT montovaný minulým majitelem.

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 21 úno 2009, 18:32
od Lucky
Takže po dnešním měření a počkání je spotřeba s alarmem 50 mA a bez něj 20 mA. Co vy na to?
Podle specifikace alarmu jsou povolené odběry takovéto:
Napájení: 9-15 VDC - Pracovní teplota: -40oC / +85oC - Pracovní frekvence: 433.92 MHz – Maximální napěťové zatížení: 36V
na 1minutu - Napájecí proud při deaktivaci: <12mA - Napájecí proud při aktivaci: <16mA - Napájecí proud při poplachu:
<600mA – Maximální zatížení relé imobilizéru: 7A – Maximální zatížení výstupu pro blinkry:5A – Maximální zatížení výstupu
pro centrální zamykání: 5A – Maximální zatížení pro výstup pro LED: 25mA – Maximální zatížení pozitivního výstupu při
aktivovaném alarmu: 80mA – Záložní napájení: Baterie Ni-Mh 7,2V-120mA (pouze pro GT 915/916
)

Re: Start při teplotě po nulou

Napsal: 21 úno 2009, 20:03
od APiK
Jestli je 20mA na celý auto (bez akt. alarmu), tak jsi celkem ještě v normě. 12mA je ten alarm (na neorigo standard) a 8mA celý auto i s rádiem (to je dobrý). Po aktivaci alarmu by Ti ale proud měl vzrůst jen o 4mA (podle té specifikace). Zapoj ampérmetr, aktivuj alarm a na ampérmetr se zkus podívat třeba po 2 minutách, jestli to ještě neklesne. 50mA na celý auto se mi zdá už dost. Pokud jezdíš denně, tak problém asi nebude, ale pokud auto třeba týden stojí, můžou být problémy (hlavně v zimě).

No a pokud pod 50mA neklesne (na 25mA), je problém s alarmem. V tom případě bych to ještě přeměřil na pojistce alarmu - ať je jisto. 8)

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 22 úno 2009, 10:36
od Lucky
Takže jsem dneska měřil a proud kolísal mezi 40-60 mA. Jinak s tou pojistkou to není tak lehké. Není to totiž originální alarm, takže po vytažení třech pojistek k alarmu podle příručky "Jak na to" alarm fungoval stále dál. No až bude trocha času, tak budu muset zavolat týpkovi co to minulému majiteli montoval, ať se na to podívá. :x

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 22 úno 2009, 11:53
od APiK
No jestli se Ti odběr zvýší na 40-60mA po aktivaci alarmu, tak jednoznačně nesplňuje to co má uvedeno v technických parametrech. Tam je 16mA, takže v součtu by jsi neměl přesáhnout cca 25mA. Jak říkám výše, pokud budeš jezdit denně, tak bude vše v poho, ale jakmile jednou za týden, nebo velmi krátké trasy, může být problém.

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 22 úno 2009, 12:04
od Lucky
Jj. Tak to určitě dlouho nenechám. Díky za pomoc 8)

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 31 srp 2009, 18:50
od Radoš 92
Oživím téma. Měřil jsem a měřil, jelikož jsem si něco namontoval do auta a ráno jsem nenastartoval, dával jsem vinu právě tomu. Monotval jsem vnitřní osvětlení. Ale to to nebylo. Vnitřní osvětlení bere jen 10ma. (Neboli na měřáku 0,01A). Zjistil jsem, že v klidové poloze mi auto vere 120mA, a to je ten kámen úrazu. To je asi hodně sakro maoc, protože po odpojení pojistky, mi to bere 10mA. A tak to má být. Tou zatracenou pojistkou, která způsobuje velký odběr je AUTORÁDIO. Mám neorigo a když jsem jej montoval, na konektory pasovalo, ale když jsem vypl klíček, tak se vymazalo. Bylo třeba tedy někde vzít pevných 12V a dát to tam, něco jsem tam "sešmodrchal" (odborný výraz pro elektro instalaci amatéra, co tomu nerozumí - já) a jede to. Ale teď jsme zjistili že i žere. Já bych do vovoloval navrhnout, že to bude asi i příčina "sem tam" nenastarování v zimě..... Baterka má 12,14, tzn 12,1 a tak jde na nabíječku, ale s rádiem se musí něco udělat. Kdo se hlásí??? Opava a okolí 60km, přijedu... :)

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 31 srp 2009, 22:03
od Luboš X17DTL
Vem to 3x do kajlovca a zpatky, pak do slatiny, já ti zeberu rádyjo a jedeš dom, máš po blbém odběru a já hifi do traktora :lol: :lol:
Jo a máš to 60 km :D

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 31 srp 2009, 22:13
od Frydex
ikdyž vytáhneš tatranku ?

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 01 zář 2009, 11:20
od Radoš 92
Jasně, při klidovém odběru s vytáhnutou tatrankou. Práve říkám, něco jsem tam pospojoval a to bude ten porblém. Já vím i co, ale nevím jak to zapojit jinak, taky bych potřeboval, aby se na to někdo mrknul. Ale ne já, někdo kdo tomu rozumí... 8)

Luboš, mylsím že budeš v traktoru stále bez rádia... Nedám. :mrgreen:

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Napsal: 01 zář 2009, 17:05
od Frydex
No já se ti na to klidně podívat můžu, ale může to taky být chyba toho rádia.. :wink: