Stránka 1 z 2

vnutorna antena

Napsal: 05 pro 2008, 00:04
od recor
ahoj, nevie niekdo co stoji vnutorna antena origo opel co sa lepi na predne sklo hore? zevraj je s nou najlepsi signal radia, nasiel som ju v katalogu prislusenstva opel. dakujem

Napsal: 05 pro 2008, 07:00
od APiK
Vnitřní anténa bude vždycky mnohem horší než venkovní. A pokud mi nevěříš, tak Ti jen řeknu, že se tím už přes 10 let živím...

Napsal: 05 pro 2008, 10:36
od sovicka
Vnitřní anténa se většinou řeší kvůli GSM/GPS/DVBT/alarm signálu, kvůli rádiu bych rozhodně vnější za vnitřní neměnil. Auto by navíc podle mě vypadalo hoodně ošklivě.
Nicméně pokud po tom toužíš, tak nejlepší místo pro anténu (tak aby to nebylo tolik vidět) je podle mě pod brzdovým světlem ze spodní strany. Vidíš to jen pokud otevřeš kufr a případné pohledy zvenší anténu neodhalí.

Napsal: 05 pro 2008, 10:46
od APiK
sovicka píše:Vnitřní anténa se většinou řeší kvůli GSM/GPS/DVBT/alarm signálu, kvůli rádiu bych rozhodně vnější za vnitřní neměnil. Auto by navíc podle mě vypadalo hoodně ošklivě.
Nicméně pokud po tom toužíš, tak nejlepší místo pro anténu (tak aby to nebylo tolik vidět) je podle mě pod brzdovým světlem ze spodní strany. Vidíš to jen pokud otevřeš kufr a případné pohledy zvenší anténu neodhalí.
GSM anténa by měla být rozhodně venku (ale kdo to má, že?)
GPS přijímač - pokud má Sirf3 - tak klidně vevnitř.
DVBT - pokud budu jezdit jen v praze po Žižkově, tak klidně pod sedačkou - jinak pokud možno taky ven.

Jinak na GSM dělá rozdíl útlumu v autě / vně auta cca 30 - 60dBm, s pokovenými skly 60 - 100dBm.

Napsal: 05 pro 2008, 10:53
od sovicka
No, s tím DVBT si dost věříš, sice teď jak zavedli finální kmitočty a vysílače, tak se to zlepšilo, ale pokud chceš mít kvalitní signál i za jízdy, je opravdu nutno mít anténu co nejblíž oknům. Sice jsem to testoval s malou autoanténou s údajně 10dB předzesilovačem, ale ten rozdíl palubka/sedačka/okno byl dost markantní. A to bylo na okraji prahy který by měl být 100% pokryt.

(to jen tak na okraj kdyby si nějaký blázen jako já montoval dvbt do auta ;) )

ale docela mě překvapil ten GSM útlum, to je sakra velký rozdíl a celkem dobře vysvětlující rozdíl wifi v autě/venku (vyšší frekvence=horší prostupnost, ne?)

Napsal: 05 pro 2008, 12:02
od APiK
sovicka píše:No, s tím DVBT si dost věříš, sice teď jak zavedli finální kmitočty a vysílače, tak se to zlepšilo, ale pokud chceš mít kvalitní signál i za jízdy, je opravdu nutno mít anténu co nejblíž oknům.
S tím DVBT máš pravdu - pod sedačkou jsem to skutečně trochu přehnal :) .
sovicka píše: (vyšší frekvence=horší prostupnost, ne?)
Ano 8)

Napsal: 05 pro 2008, 14:55
od recor
ja mam ten problem ze mi susti radio trosku pretoze ked som menil radio tak mi koncovka z anteny odpadla a musel som ju tam priletovat. a zrejme som to nespravil najlepsie...predtym nic nesustalo..tak som rozmyslal ze keby dam tu vnutornu origo opel tak by to bola lahka instalacia.. novu vonkajsiu sa mi nechce davat, neviem totiz ako to cele rozobrat

Napsal: 05 pro 2008, 15:03
od sovicka
no pokud jsi špatně přiletoval koncovku u rádia, tak to koupí nové antény nevyřešíš :D
kup novou koncovku a přidělej to pořádně, ušetříš spoustu peněz za novou anténu a když to stejnak chodit nebude, tak to pořád bude investice ve desítkách korun...

Napsal: 06 pro 2008, 10:09
od Trdlo
Mám podobný dotaz, a nechci zakládat nové téma, mám zlomenej kabel u střešní antény a rozhodl jsem se dát novou anténu, jakou ale koupit? Apik a spol. poradíte nějaký tip? Aby měla dobrý až vynikající příjem. :lol:

Napsal: 06 pro 2008, 10:34
od sovicka
vybíral bych podle způsobu uchycení a vzhledu, tzn. koupil bych jinou originální z astry - třeba z vrakáče ;)
nebo si můžeš sehnat i nějakou lepší, s GSM/GPS/Wifi konektorem, záleží co od toho očekáváš

Napsal: 06 pro 2008, 10:39
od APiK
Obecně platí, že existují 2 druhy antén. Aktivní (s přezesilovačem) a pasivní (bez předzesilovače). Ta aktivní musí být napájena (po středovém vodiči koax. kabelu) +12V. Její napájení zajišťuje buď samotné rádio, nebo napájecí člen. Jak je to v Astrách od výroby to nevím (zatím jsem neměl důvod se v tom vrtat), ale někteří budou jistě vědět. Třeba takové kapacity jako RomanK apod. No a pak už jen záleží jaké rádio tam máš a podle toho koupit anténu. Příjem závisí ale také na samotném rádiu, klíčová slova jsou u něj především vysoká citlivost a dobrá selektivita.

Napsal: 06 pro 2008, 11:00
od Trdlo
Tak přidámě nějaké malé poznatky, anténu určitě aktivní a střešní (aby šlo použít původní vrtání střechy), no a rádio mám VDO Dayton CD 4403, to zvládne i napájení antény, co se týče citlivosti a sektivity, to netuším, ale doufám že na tom špatně nebude. Tak co konkrétnější tip?

Sovička: Hele do starší jít nechci, nějak se mi neosvědčilo jisté věci brát z vrakáče, takže chci novou.

Napsal: 06 pro 2008, 12:04
od recor
ja teda skusim kupit novu koncovku a snad sa mi to podari lepsie zaletovat. cez tyzden sa pustim do toho.. snad bude prijem lepsi potom

Napsal: 06 pro 2008, 13:14
od sovicka
Když už jsme u toho výběru, jak se napájí aktivní anténa? Protože kdyby ten předzesilovač byl na permanentní šťávě, tak si bude brát pořád třeba 50mA, což baterce během týdeního stání auta zrovna neprospěje... Když se to dá na šťávu po zapalování, tak během vypnutého zapalování bude příjem špatný a řešit to pomocí spínacího relé někde u rádia mi přijde trochu jako s kanónem na vrabce...

(Budu totiž do auta zapojovat pevný fm modulátor kvůli externímu vstupu zvuku a ten také požaduje napájení...)

Napsal: 06 pro 2008, 15:54
od spermin
napájí se při zapnutí radia.