Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
pinkpiggy
Příspěvky: 122
Registrován: 25 bře 2010, 22:03

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od pinkpiggy » 23 zář 2010, 20:03

jestli to spravne chapu..ten alarm je napojeny pres nejakou svorkovnici do tech originalnich kabelu..nebo zkratka receno nejakym zpusobem napojeny na ty kabely do te RJ centralu..
kdyz to vemu polopaticky..mame svorkovnici X61,kde se vyuziva pin 10 pro kladne napeti (nevim kolik tam presne tece), a pak pin 24, ktery slouzi prave pro to zavirani tech oken..na svorkovnici X62 pin cislo 11 je vlastne zem,tudiz ukostrit to muzes jako ja (jak uz jsem psal) PRIMO na kostru, tedy na ten sroub co se nachazi za RJ smerem od sedacky k prednimu kolu (urcite ho tam uvidis..)..
predpokladam tedy, ze tu svorkovnici z toho alarmu budes muset pripojit na ty draty..uzemnis to..a pak kdyz rikas,ze tam je ten konektor na ten prodlouzeny impulz..zkusil bych ho napojit na svorkovnici X61 na pin 24..jelikoz pin cislo 10 ti vede jenom napeti do toho obvodu "naseho",ktery navrhnul RomanK..(ten kondenzator se potrebuje NECIM nabit,takze Roman vyuzil pin c.10, kde se proud usmerni pres diodu, pote odebere prislusny proud,aby se kondik atp neznicil..pote se nabije kondenzator a paralelne s tim odporem se zacne vybijet..cimz tim,ze pres ten druhy kondenzator jde napeti otevre vstup tranzistoru, ktery nasledne propusti vysledny proud do pinu c.24 a ten ti zavre okna)..takze zkusil bych ten prodlouzeny impulz z toho alarmu napojit JEN na pin c.24..a ostatni kabely z toho alarmu napojit tak,jak by meli byt normalne (predpokladam ze uz ten alarm zapojeny mas)..
zkusim se mrknout jeste do toho manualu..a ty zkus udelat to,jak pisu..ten prodlouzeny impulz napojit na ten pin c.24 na svorkovnici X61 (z tech dvou svorkovnici by to mela byt,pokud je to u vsech aster stejne, bliz smerem ke kolu..ta bliz do auta by mela byt svorkovnice X62..a ta bliz ke kolu X61-kazdopadne jestli to u vsech aster neni stejne,tak typ toho konektoru zjistis podle toho nacrtu tech konektoru, ktery je na strane 20..)
Opel Astra G 1,7 DTi, 2001
Xbox elite | flash,benq | 2x bezdrat black ovladac | PRODÁM GHOST RECON 2
Nokia N93 | HP Pavilion dv6750ec

Reklama
 

Uživatelský avatar
pinkpiggy
Příspěvky: 122
Registrován: 25 bře 2010, 22:03

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od pinkpiggy » 23 zář 2010, 20:23

tak..zde ti posilam "navod" v obrazku, jak usuzuju,ze by to melo byt napojene..jen jeste dodam..:
privod napeti bude pouze do alarmu tech stabilnich 12V..pak normalne ten alarm budes mit napojen tak,aby ti fungoval (pokud jiz mas,tak se v tom nijak moc nehrab..a pouze ten jeden kabel napoj na ten PIN c.24..)..predpokladam,ze by to pak melo fungovat..ten PIN c24 neni stabilne zem..ale je propojen se zemi,tudiz by si na nem mel namerit vuci zemi 0V..a potece tam neco jen kdyz tam prave posles ten prodlouzeny impulz..ktery ti zajisti,ze ti tam protece proud..zavre ti okna..a opet se "uzemni"..

pro zvetseni toho obrazku na nej klikni a zmaximalizuje se ti to aby si to mohl precist:
Obrázek

BTW..kdyby se ti to nepovedlo..pristi tyden (ne tento vikend ale pristi) ASI nejspis pojedu za pritelkyni do Kardasovi recice..jezdim pres Tabor vetsinou..tak bychom se bud mohli sejit..nebo bys mohl treba v sobotu prijet do kardasky..a tam bychom se na to mohli podivat,kdyby se ti to nepovedlo..ale verim tomu,ze to zvladnes i sam do te doby..:) je to 14dni a verim tomu,ze i ty sam to budes chtit mit hotove co nejdriv..:) tak se na to zkus mrknout tak,jak pisu..a kdyz nepujde..vemu merak..(stejne budu muset neco promerovat u pritelcinyho taty v aute..)..tak bychom kdyztak zkusili zmerit i tohle a treba to nejak vykoumat..

EDIT: aha..jak ctu,tak tohle si uz udelal ze si to napojil na tenhle kabel :D..a psal si,ze to jde i z klicku..coz by melo byt spravne,jelikoz kdyz klickem zavres,tak by ti do toho pinu mel jit proud..pak mi ale nesedi,jaktoze se ti to zaviralo i na prvni zmacknuti..jsi si 100% jistej,ze si to zapojil na spravny drat??a jeste nahodou jeslti si nezapojil i neco jineho??jelikoz z toho jejich schematu usuzuju,ze by mel byt napojen opravdu jen jeden jediny drat (myslim tim pro pripad toho zavirani oken)..
Opel Astra G 1,7 DTi, 2001
Xbox elite | flash,benq | 2x bezdrat black ovladac | PRODÁM GHOST RECON 2
Nokia N93 | HP Pavilion dv6750ec

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 23 zář 2010, 22:48

Jsou to od tebe velmi vyčerpávající informace. Musí ti to zabrat spoustu času to nastudovat.
Alarm je zapojenej a vše funguje jak má, včetně centrálu, ale chtěl bych tam ještě připojit ty blbý okna, abych byl spokojen. Vše jsem si nafotil abych to měl u kompu. Piny i koncovky sedí. Na koncovce X61 na pinu č.: 24 mám červeno-žlutý drát. Byl jsem ho proměřit a mám na něm stálých +12V ať zamykám, nebo odemykám. Ty píšeš, že by tam proud neměl být stabilně. Taky jsem proměřil pin č.10- černo-modrý od kud berete proud pro ten modul a tam je při spojení s kostrou: 0V a pri spojení s +12V je tam: 0,5V. Možná bych ho mohl proměřit, když bych klíč podržel v zámku na uzamčení, aby se zatahovaly okna. Třeba by přes něj mohl jít proud, který tak moc hledám.
Tak ještě centrál:
Bílo-modrý (odemykací) z alarmu mám připojený na koncovku X62 pin č.: 7- (jsou tam dva hnědo-bílé)
Bílo-černý (zamykací) z alarmu na koncovku X62 pin č.: 11-(jsou tam dva hnědo-červené)
Jestli by si ještě mohl kouknout na ten centrál, jinak jsem si jistý, že vše sedí, tak jak uvádíš. tedy až na to že v tom pinu č.:24 je +12V.
Vypadá to, že na tebe těch 14 dní klidně počkám. Dnes jsem Kardaškou projížděl. Jinak skoro denně jezdím do Prahy, kdyby jsi byl někde poblíž mohl bych přijet i dřív.
Ještě zkusím proměřit ostatní piny, jestli do nich při zavírání oken klíčkem teče proud a pak se uvidí. Třeba něco najdu. Napíšu zítra, jak jsem pochodil.
A Děkuji za všechny informace. S manželkou si o tom popovídat nemůžu, nějak jí to nezajímá. :(
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 23 zář 2010, 23:16

Tak oprava s omluvou. Ten černo-modrý drát na koncovce X61 pin č.:10 jsem já Lama měřil ze zapalovače a jak jinak než s vypnutým klíčkem,když do něj nejde žádný proud. Tak zítra znovu proměřím. A ještě jednou se omlouvám.
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Uživatelský avatar
pinkpiggy
Příspěvky: 122
Registrován: 25 bře 2010, 22:03

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od pinkpiggy » 24 zář 2010, 01:11

jsem z prahy hned nakraji,kudy musis jezdit,kdyz jedes do prahy, takze neni ani problem se sejit nekde tady..a kdyby si treba nejak nestihal nebo to nevyslo,tak muzem kdyztak v ty kardasce pak..pristi tyden bych tam snad mel jet,tenhle jede pritelka za mnou,takze tak..

kazdopadne zkusim se mrknout jeste poradne na to zapojeni toho alarmu..kdyz popisu jeste ve strucnosti ty piny pro to zavirani oken, co pouzivame my bez alarmu s tim prodlouzenym signalem :D:

X61
pin10-zde jde signal na DRUHE zamceni
pin24-zde se "posila" signal pro ta okna,aby se zavrela
X62
pin11-kostra auta

na te 10ce by mel byt predpokladam proud jen pri tom druhem zamceni..tudiz bys tam mel namerit normalne 0V vuci kostre (alespon se tedy domnivam)..
na 24ce by spravne snad i 12V melo byt..nevim,jestli je to jen nejaky signal,ktery jde pro okna,nebo jestli je to "rozvod" i pro okna v pripade kdyz si jen okna chces stahnout..pokud ano,pak by tam tech 12V melo byt stabilne furt napriklad pri zapnutem klicku..pri vypnutem MOZNA take,jelikoz v pojistkove skrini je pojistka na okna,kdyz neni zaply klicek..to mozna spis APIK bude vedet,jak to je..ale verim tomu,ze kdyz se sejdem,ze to nejak vykutime..zkusim se jeste podivat na zapojeni toho konektoru X61, kde je konkretne co,jestli neco nekde vystracham..

ikdyz ted uz se v tom zacinam zamotavat i ja :D zkusim to poradne zkouknout..

tu pridavam drobne schema toho konektoru X61 a X62..

Kód: Vybrat vše

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/G/Astra_G_ZV.pdf
pro prelozeni tak alespon hruby:
1.
spinace - centralni zamykani - ovladace dveri
zamykani
(signal)

2.
spinace - centralni zamykani - ovladace dveri
odemykani
(signal)

10.
motorek - centralni zamykani - dvere ridice
motorek - centralni zamykani - dvere spolujezdce
motorek - centralni zamykani - zadni prave dvere
motorek - centralni zamykani - zadni leve dvere
centralni zamykani - kabel motoru - kradez ?? (nejak tak to chapu,moc nerozumim tomu vyrazu, translator mi vyhodil to same..tak nevim co presne znamena kabel motoru)

11.
multimetr
(spinac zeme)

15.
kontaktni spinac - dvere ridice
(signal)

16.
kontaktni spinac - dvere ridice
kontaktni spinac - dvere spolujezdce
kontaktni spinac - zadni prave dvere
kontaktni spinac - zadni leve dvere
(signal)

21.
diagnoza
(data diagnosticke linky??-asi)

A TED CO NAS ZAJIMA:
24.
motor - okna, dvere ridice
motor - okna, dvere spolujezdce
motor - okna, zadni prave dvere
motor - okna, zadni leve dvere
motor - sibr
(spinac zeme)

ke konektoru X62 je napsano:
2. spinac zamceni dveri ridice
3. spinac - starter
6. spinac odemceni dveri ridice
7. centralni zamykani - motorky linky zamceni (asi)
8. centralni zamykani - motorky linky odemceni (asi)
9. napetova sit
11. zem


na ctvrte strance pak je zapojeni..konektor ve dverich (takovy ten tlusty kulaty) ma oznaceni X4..kdyz se podivas do toho schematu na strane 4..tak takovou "vetev" druhou zprava mas PRAVE X4..kdyz se podivas na ty draty,ktere tam vedou z toho X61 tak je to JEN pin 10..kteryzto ovlada prave motorky centralniho zamykani dveri..A tu jest asi ten kamen urazu..my z tohohle pinu (10) potrebujeme, aby kdyz se sepne, tak aby nam sel proud na pin 24 stejne jako v Romanovo zapojeni..(viz ten popis toho konektoru, pin 24 slouzi k tem motorkum oken)..na dalsi strance vidis pin 24, ktery vede k tem oknum (zkratka RDYE znamena RED-YELLOW jako cerveno-zluty popripade v rv99 a min BDBK BRAUN-BLACK hnedo-cerna..oboji ti vede na predni prava,predni leva,zadni prava a zadni leva okna)..tim Romanovim zapojenim predpokladam "obejdes" ten spinac, do ktereho je to vse zapojene..a z pinu10..kde je tedy ten signal centralu se ti paralelne posle signal na ty okna..

z tohohle vseho tedy usuzuji, ze ty opravdu budes muset mit ten kabel c4 (z toho alarmu) napojeny na X61 pin24..jelikoz do toho alarmu ti pujde neustale proud, tak pocitam,ze tam budou nejake obvody prave na tohle zatahovani, nejaky casovac nebo tak neco, ktery ti bude tech 60s cca posilat signal na ty okna at se zatahnou..

tudiz moje domnenka byla opravdu spravna, vice mene asi ani nemusis nic merit, protoze opravdu to tvoje prvni zapojeni (kdy ti pak prestal fungovat sibr) bylo spravne..a opravdu jen ten kabel c4 napojis na ten pin24 na X61 a nikam jinam..

zkus to tak zase napojit,parkrat ozkouset a kdyz to bude fungovat spatne,tak bych hledal chybu jinde (jestli si to zapojoval pomoci rychlospojek, tak jeslti NAHODOU treba je ta buzirka spravne "prorizla" aby tam tekl signal,ale zaroven aby se ti ten kabel nepretrhl..:)..popripadne ikdyz tohle bude spravne,bude nejspis chyba nekde v sibru)..ale spis si myslim,ze kdzy ti to fungovalo a pak prestalo,ze se treba nejakym otresem ten kabel v te rychlospojce trosku pohnul a prestal tam tyct proud..

uf :D to byla narocna odpoved :D:D snad to doctes az sem :D:D jestli si s tou elektronikou nejsi moc kamarad, tak se stav a nejak to pokutime..:)..kdyz bys jel do prahy dnes,zitra..klidne mi na SZ napis svoje cislo, ja se ti ozvu a domluvime se..stejne na svym aute budu muset jeste trosku predelat to svoje zapojeni, pac jsem to udelal jak dement..(neuvedomil jsem si od ceho je rychlospojka a tu buzirku jsemm trosku natrhl a az na to to zapojil :D tak to musim jit zaizolovat a udelat "znova")..kazdopadne zapojeni by ti melo fungovat pak opravdu jen na ten ALARM..a ne na klicky..takze kdykoliv zapnes alarm tak by se meli zatahnout okna..a v nejhorsi rade bychom to mohli udelat tak,ze bych napajel jeste jedno zapojeni kdybys chtel podle Romana (koupil jsem pro jistotu soucastky na 2obvody i s krabickou:)takze by nebyl problem to napajet a udelat jeste ten den)..:)..
Opel Astra G 1,7 DTi, 2001
Xbox elite | flash,benq | 2x bezdrat black ovladac | PRODÁM GHOST RECON 2
Nokia N93 | HP Pavilion dv6750ec

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od Defender » 24 zář 2010, 07:12

Pinky máš SZ :D
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 24 zář 2010, 14:06

Pinky ty jsi ale třída. Mám takový pocit, jakoby si ani nespal a přes noc vypotil tyhle neskutečný infomace. Moc ti děkuji za velmi, velmi podrobný návod, jak je to vlastně vše zapojené. Myslím, že podle tohoto návodu už by to snad zvládl zapojit i můj tříletý kluk. Jsi hodl kapacita!!!!!!! Klobouk dolů 8) .
Stačilo se jen podívat na co jsem měl zapojený centrál přes alarm a na čem si myslím, že by měl být podle toho popisu. Já měl zamykání a odemykání na koncovce X62 na 2. a 6 pinu. A to jsem v příspěvku před tím popisoval zrcadlově obráceně (moje další chyba). A proto po zamčení tam byla stálá kostra a ne impuls z řídící jednotky. A v okamžiku, kdy jsem jí spojil pin 24 z X61 se stálým +12V , tak už se nebylo čemu divit.
Přepojil jsem proto ten bílo-modrý na odemykání a bílo-černý na zamykání co vedou z jednotky alarmu na koncovku X61 na 2. a 1. pin. A rovnou jsem propojil bílo-černý na zamykání s pinem 24 v koncovce X62, aby se mi rovnou stahovaly okna. Fungovalo to dobře, jen zase nešel šíbr, darebák. Tak jsem zase odpojil pin 24 od zamykání a vyzkoušel. Je to zajímavé, ale mám připojené dva dráty na zamykání odmykání z alarmu jen na ty piny 1 a 2 v X61 a stačí zmáčknout alarm a dveře se zamknou a pak hned vyjedou okna. A žádný stálý proud tam určitě není. Je tam krátký impulz tak, že se okna ani nestačí celá zavřít a vypne proud. Teď už jsem jen prodloužil zamykací impuls na 60s na jednotce alarmu a je hotovo. Doufám, že je to dobře zapojený. Zatím funguje, tak uvidím.
Pinky, ještě jednou moc a moc děkuji, si borec!!!!!
A teď se můžu s klidem pustit do zapojování dalších hraček. Až si zase nebudu vědět rady, tak se ti ozvu. Děkuji
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Uživatelský avatar
pinkpiggy
Příspěvky: 122
Registrován: 25 bře 2010, 22:03

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od pinkpiggy » 24 zář 2010, 14:51

neni vubec zac,jsem rad,ze jsem byl alespon trosku napomocen..:)..s tim sibrem nevim nevim..jestli NAHODOU neni nekde treba spatny drat..nejak me nenapada,cim by to mohlo jeste byt, jelikoz jak jsem psal,vsechny okna i sibr je na 24ku..takze nemam potuchy..jestli treba nebude chyba nekde jinde..sibr se ti normalne zatahuje a vytahuje??jestli treba neni chyba nekde v elektronice tam..
Opel Astra G 1,7 DTi, 2001
Xbox elite | flash,benq | 2x bezdrat black ovladac | PRODÁM GHOST RECON 2
Nokia N93 | HP Pavilion dv6750ec

Ing.zoidberg
Příspěvky: 36
Registrován: 11 zář 2010, 09:34
Bydliště: Oslany
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od Ing.zoidberg » 25 zář 2010, 11:06

58 stran :D kto to ma citat ... lol .. dnes som sa pustil do tohoto aj ja , spojil som hnedocerveny a zltocerveny a zatvara mi len spolujazdcove ak chapem dobre druhy zltocerveny je dalsie okno tak isem skusit k tomu pridat aj ten

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od APiK » 25 zář 2010, 11:17

Ing.zoidberg: Bude dobré, když si raději přečteš těch 58 stran....
Anebo alespoň odsud: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 71#p167171
Naposledy upravil(a) APiK dne 25 zář 2010, 11:20, celkem upraveno 1 x.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od spermin » 25 zář 2010, 11:20

stačí strana 20 a 23 tam to je všechno.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 25 zář 2010, 11:25

Jo, šíbr mi normálně chodí. A to nemám vůbec ten pin 24 připojenej na zamykání. Spíš naopak, jak jsem ho připojil na uzamknutí, tak fungovaly jen okna bez šíbru. Je možné, že v těch pinech 1 a 2 v koncovce X61 je to už nějak propojené? Protože mě to na tyhle piny zamyká a zatahuje všechny okna včetně šíbru. Prostě paráda a hlavně žádný klidový odběr.
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Uživatelský avatar
pinkpiggy
Příspěvky: 122
Registrován: 25 bře 2010, 22:03

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od pinkpiggy » 25 zář 2010, 11:37

tak ted se v tom zase nevyznam..:)..podle toho vseho schematu mi to prijde, ze bys ten drat s tim prodlouzenym impulzem mel napojit prave na tu 24ku..jelikoz na 1 a 2 jsou jen centraly..tak jsem z toho zase jelen :D

a pro Ing.zoidberg..opravdu si staci precist stranu 20 a 23..mozna jeste par stran pred tim a po tom a mozna nejvic strany mezi tim..je tam napsano VSE dulezite..

pokud budu mit cas,mozna bych zkusil udelat takovy soupis vseho duleziteho do nejakeho PDFka a poprosil Romana, aby to hodil do uvodniho prispevku..pac je pravda,ze tech 58 stran cloveka trosku rozhodi :D:)
Opel Astra G 1,7 DTi, 2001
Xbox elite | flash,benq | 2x bezdrat black ovladac | PRODÁM GHOST RECON 2
Nokia N93 | HP Pavilion dv6750ec

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 25 zář 2010, 11:38

Ještě jeden poznatek. Při zamykání mi teď nefunguje druhé zmáčnutí DO v klíčku na zamykání závory. Asi se to teď zavírá současně při prvním zamčení, protože kličky na otevírání zevnitř jsou zajištěné proti vyháčkování.
Mám to teď dobré, když budu chtít zamknout auto a nechat otevřené všechny okna, tak zamknu originál ovladačem v klíčku, když budu chtít nechat okna jen pootevřené, tak zamknu tlačítkem B na ovladači alarmu ( je tam nastavený impuls 3s na který se okna nestačí úplně dovřít) a nebo zamknu tlačítkem A na alarmu a vše se zavře ( impulz 60s). Škoda, že už je po létě a moc si toho neužiju.
Další výhodou je, že alarmem můžu zamykat na mnohem delší vzdálenost než origo ovladačem.
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Uživatelský avatar
hopan
Příspěvky: 43
Registrován: 19 zář 2010, 20:19
Bydliště: Tábor

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Příspěvek od hopan » 25 zář 2010, 11:44

Pinky, já se v tom taky moc nevyznám, ale jak jsem psal. tak s tou 24 to nejelo, jak mělo.
Opel Astra 1,6 16V X16XEL 74Kw 100 Edition

Odpovědět