i tid umí spotřebu.
Re: i tid umí spotřebu.
Hmm, no jedine tak...Len nikto nebude kvoli mne rozoberat pol auta....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
- Reklama
Re: i tid umí spotřebu.
Sám víš že je to za chvilku.. Akorát najít tu dobrou duši.. Držím palce
Re: i tid umí spotřebu.
Jj, sak hej....NO uvidime....Mozno ho aj odmontujem a budem jazdit bezneho...Potom bude v sekcii darujem....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: i tid umí spotřebu.
Rozdíl, který uvádíš je opravdu velký, takže něco je určitě špatně. Nevím teď jaký máš motor, ale drtivá většina ŘJ z Aster G poskytuje informace o spotřebě pomocí impulzů, kdy každý impulz znamená určité množství spotřebovaného paliva, které se poté sumarizuje. Princip měření je v CPU poměrně jednoduchý a pro omezení případných falešných impulzů je použit vstupní schmitův klopný obvod a stíněný kabel. Výpočty jsou prováděny v plovoucí čárce na několik desetinných míst a testování při vývoji PP bylo prováděno ve srovnání s originálním, 100% funkčním MIDem na všech typech ŘJ Aster G.
Důvodů pro chybné měření může být několik.
1. Velké kolísání tlaku v palivové soustavě
2. Špatný kontakt v konektoru ŘJ
3. Vadný modul PP
4. Špatné nastavení modulu
5. Vadná ŘJ motoru
Jsem schopen modul zkontrolovat a otestovat zda-li je v pořádku, stačí jej poslat. S takovým typem závady jsem se sice ještě nesetkal, ale je to elektronika, takže stát se můžeš cokoliv. Nastavení předpokládám, že máš v pořádku. Nejdříve bych ale také provedl kontrolu pinu v ŘJ, pokud si jej dodělával sám. Špatný kontakt bývá často zdrojem poruch. Vadná ŘJ motoru je vyjímečná, ale už jsem se s tím také několikrát setkal. Změna tlaku v palivové soustavě ovlivňuje podstatně měření spotřeby a z tohoto důvodu je umožněno provádět korekci spotřeby. ŘJ motoru totiž poskytuje informaci o spotřebě za předpokladu určitého tlaku v palivové soustavě, který je daný konstrukcí palivového čerpadla. Pokud se liší, bude se také lišit měřená spotřeba od reálné. Pokud je tlak jenom odlišný, tak to nevadí, korekcí se to uvede na pravou míru. Pokud se ale z důvodu nějaké závady markantně mění, tak se pro správné měření musí tato závada odstranit.
Důvodů pro chybné měření může být několik.
1. Velké kolísání tlaku v palivové soustavě
2. Špatný kontakt v konektoru ŘJ
3. Vadný modul PP
4. Špatné nastavení modulu
5. Vadná ŘJ motoru
Jsem schopen modul zkontrolovat a otestovat zda-li je v pořádku, stačí jej poslat. S takovým typem závady jsem se sice ještě nesetkal, ale je to elektronika, takže stát se můžeš cokoliv. Nastavení předpokládám, že máš v pořádku. Nejdříve bych ale také provedl kontrolu pinu v ŘJ, pokud si jej dodělával sám. Špatný kontakt bývá často zdrojem poruch. Vadná ŘJ motoru je vyjímečná, ale už jsem se s tím také několikrát setkal. Změna tlaku v palivové soustavě ovlivňuje podstatně měření spotřeby a z tohoto důvodu je umožněno provádět korekci spotřeby. ŘJ motoru totiž poskytuje informaci o spotřebě za předpokladu určitého tlaku v palivové soustavě, který je daný konstrukcí palivového čerpadla. Pokud se liší, bude se také lišit měřená spotřeba od reálné. Pokud je tlak jenom odlišný, tak to nevadí, korekcí se to uvede na pravou míru. Pokud se ale z důvodu nějaké závady markantně mění, tak se pro správné měření musí tato závada odstranit.
Re: i tid umí spotřebu.
David, diky moc...Sak ked by si mi poslal ten modul na tu Corsu, co som ti pisal....na tu X12XE, tak by som skusil ten pouzit....Sak v menu pal. pc sa da vybrat Rj.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: i tid umí spotřebu.
Nechci se přít s Davidem, ale pokud by byl problém v občasném špatném kontaktu v ŘJ, tak by podle mě chvílemi PP nejel vůbec, resp. nezískával by chvílemi žádná data, takže by se (opět jen podle mého názoru) v podstatě vypínal a zapínal. Možná se pletu, ale vycházím ze své zkušenosti kdy jsem v ŘJ špatný kontakt měl a viděl jsem na PP jen nápis a nedostal jsem se ani do menu. Po poctivém ukotvení pinu v ŘJ problém zmizel a vše funguje jak má.
Nejjednodušší samozřejmě bude prohození PP, pak bych se zaměřil na palivové čerpadlo a ŘJ.
Nejjednodušší samozřejmě bude prohození PP, pak bych se zaměřil na palivové čerpadlo a ŘJ.
Re: i tid umí spotřebu.
To je v pohodě, každý názor je důležitý pokud se hledá problém. Modul PP ale musí fungovat i v případě, kdy není vodič k ŘJ připojen vůbec. Funkce modulu by se mohla přerušit pouze v případě, pokud by se na vstup měření spotřeby připojil signál o vysoké frekvenci. Častá obsluha přerušení by totiž zpomalila, až zastavila běh hlavního programu. To v běžném provozu nemůže nastat. S nedostatečným kontaktem pinu v ŘJ jsem se již sám setkal během prvních montáží, kdy jsem řádně nevyčistil otvor v konektoru ŘJ. Způsobovalo to ztrátu impulzů z ŘJ a tím zkreslené měření spotřeby. Ale netvrdím, že to musí být tento případ.
Re: i tid umí spotřebu.
Ha, nepřesné měření kvůli bordelu v konektoru ŘJ.. Příště si radši budu spotřebui počítat, teď jásám že jezdím podle PP (po posledních 500km) za stabilních 7,7-7,9l/100km (s odpojeným EGR ventilem), což je oproti dřívější spotřebě cca 9 i více/100km super.. (ale je pravda, že díky PP jsem trochu změnil styl jízdy)
Bojim bojim
Bojim bojim
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 07 lis 2007, 21:35
- Bydliště: Liptovsky Mikulas
- Kontaktovat uživatele:
Re: i tid umí spotřebu.
ma niekto foto toho konektoru co ide do displeja TID ako ma byt otoceny a zapojeny...napriklad kde ma byt minusku..bo sa da dat aj opacne..takze ktory je vrch a ktory spodok.....dakujem
a este to cidlo na vnutornu teplotu mam nechat len tak stocene pod palubovkou ci kam ho umiestnit,natiahnut?aby to dobre ukazovalo...
a este to cidlo na vnutornu teplotu mam nechat len tak stocene pod palubovkou ci kam ho umiestnit,natiahnut?aby to dobre ukazovalo...
Re: i tid umí spotřebu.
přečti si celý topic,david dal na web veramon.cz celé schéma i zapojení,dělal jsem to víceméně podle toho a funguje
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 07 lis 2007, 21:35
- Bydliště: Liptovsky Mikulas
- Kontaktovat uživatele:
Re: i tid umí spotřebu.
caute,takze mam sikovneho otca takze vsetko sme spravili ako ma david napisane na stranke...ma to jeden hacik--nejde to...vobec nic...zmerali sme kable na packe do toho modulu--ked stlacim reset,meni sa napatie od 0-12 V,ked to drzim klesne na 0..packa je zapojena teda isto spravne...tranzistor ten jeden dava tiez 5 V...pomerali sme aj ostatne suciastky..malo by to fungovat...otec je elektrikar a automechanik..takze pohoda....
problem je v tom,ze uz ked sme zapojili packu a meranie otacok a paliva,otec vravi,ze to musi daco ukazovat,ze s RJ v motore to nema nic spolocne..neslo to..zapojili sme ten kablik do motora tam kde ma ist a tiez nic....vlastne displej ukazuje len cas a datum,teplotu....vobec nic sa mi tam nemeni...
poradte nieco....inak v aute svojom som nikdy nemal radio napojene na ten displej,ani ovladanie radia na volante..nemoze to byt tym???lebo som cital kdesi ze sa musi odkodovat daka funkcia aby sa ten riadok menill...daky kod chyby ci take nieco...tusim taketo daco =====>>>>změnit nastavení indexu v TID pomocí TECH2 (index 011 pokud se nepletu)PORAD DACO PROSIIIIM TA
problem je v tom,ze uz ked sme zapojili packu a meranie otacok a paliva,otec vravi,ze to musi daco ukazovat,ze s RJ v motore to nema nic spolocne..neslo to..zapojili sme ten kablik do motora tam kde ma ist a tiez nic....vlastne displej ukazuje len cas a datum,teplotu....vobec nic sa mi tam nemeni...
poradte nieco....inak v aute svojom som nikdy nemal radio napojene na ten displej,ani ovladanie radia na volante..nemoze to byt tym???lebo som cital kdesi ze sa musi odkodovat daka funkcia aby sa ten riadok menill...daky kod chyby ci take nieco...tusim taketo daco =====>>>>změnit nastavení indexu v TID pomocí TECH2 (index 011 pokud se nepletu)PORAD DACO PROSIIIIM TA
- genius0011
- Příspěvky: 2289
- Registrován: 24 říj 2007, 22:46
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: i tid umí spotřebu.
4hrabo: sám sis vlastně odpověděl je třeba odblokovat TID
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 07 lis 2007, 21:35
- Bydliště: Liptovsky Mikulas
- Kontaktovat uživatele:
Re: i tid umí spotřebu.
nemate niekto fotku ako vyzera ten konektor X71????cisla PINOV?
ide mi na palubaku vsetko okrem spotreby...asi mam ten kabel zle zapojeny v X71 alebo co ja viem..
mam rok vyroby 2004,motor Z14XE..ma to ist na PIN 47???dik
ide mi na palubaku vsetko okrem spotreby...asi mam ten kabel zle zapojeny v X71 alebo co ja viem..
mam rok vyroby 2004,motor Z14XE..ma to ist na PIN 47???dik
Re: i tid umí spotřebu.
Zdravím. Ale sú dva druhy konektora X71 aspoň podľa TIS-u: novy a starý -číslovanie pinov je však rovnaké ale prikladám obrázky oboch- tak posúď ktorý maš.a je to pin 47
označeny ako-stary
http://img441.imageshack.us/img441/6181/37822509.png
oznaceny ako novy
http://img199.imageshack.us/img199/1873/51520743.png
inač treba poriadne vyčistiť ten otvor v konektore na pin aby tam poriadne sadol -je tam nie jaky silikón.Dufam ze ti po pomože
označeny ako-stary
http://img441.imageshack.us/img441/6181/37822509.png
oznaceny ako novy
http://img199.imageshack.us/img199/1873/51520743.png
inač treba poriadne vyčistiť ten otvor v konektore na pin aby tam poriadne sadol -je tam nie jaky silikón.Dufam ze ti po pomože
Astra G caravan 1.7CDTi
Diagnostika OP-COM-Martin a okolie
Diagnostika OP-COM-Martin a okolie
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 07 lis 2007, 21:35
- Bydliště: Liptovsky Mikulas
- Kontaktovat uživatele:
Re: i tid umí spotřebu.
pecka toto je presne to co som potreboval,ja mam ten prvy typ,tak dakujem ti pekne idem to akurat vyskusat a dorobit uz snad