i tid umí spotřebu.

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 29 bře 2009, 19:12

Miguello: Kam jsi napojoval stíněný kabel? Na RJ nebo přes optočlen na vstřik? Protože pokud na pin RJ, nechápu proč řešíš zapojení opletu, to se NEZAPOJUJE. a už vůbec ne do stejného pinu jako středový vodič...
END

Reklama
 

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od David B. » 29 bře 2009, 19:32

Přesně jak píše Trdlo. Pokud se zapojuje vstup modulu PP do ŘJ, tak se zapojuje pouze středový vodič, stínění se pouze zaizoluje. Dále, pokud schází PIN na ŘJ, tak je nejlépe použít PIN z konektoru Cannon/Samice. Čtyřhranné piny jsou určeny do černého konektoru modulu PP pro dodatečné zapojeníimobilizéru, nebo denního svícení.

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Miguello » 30 bře 2009, 10:08

Tak si to shrneme:
1) k otočení modulu jsem se ještě nedostal (pořád v pozici kondík+šroubek nahoře)
2) když jsem po montáži otočil klíčkem, NÁPIS "OPEL ASTRA" TAM BYL pokaždé, takže modul funguje = aspoň jedna pozitivní zpráva (teda pokud to chápu tak, že to dělá modul, předtím jsem tam ten nápis nikdy neviděl)
3) někdo tady psal, že místo pinu z Cannona stačí pin z molexu a protože z Cannona jsem neměl, chtěl jsem použít z molexu, který ale do ŘJ nevleze, proto jsem použil ten menší, co byl přibalený ke kabelu a modulu
4) zapojením páčky to zřejmě nebude, protože jsem to pak zkoušel přímo drát na drát (+ ze zoufalství i kombinace) a do menu jsem se stejně nedostal..

DOTAZ - na vrakáči, kde jsou páčku koupil, byly na hromadě s mnoha jinými.. vypadá stejně jako ta původní, jen tlačítka navíc.. kdyby se stalo, že použitá páčka je třeba z Omegy nebo Vectry (nevím, možná vypadají jinak, jen co kdyby), vliv by to mít přece nemělo ???

Určitě nejsem sám, kdo má dost jiné práce, takže skutečně se nemůžu v autě hrabat celé dny, a proto hledám rady a nápady tady (navíc jak jsem psal, nevím co a kde přeměřit a už vůbec nevím (a nemám) čím), takže se omlouvám za otravování, většina z vás by problém jistě našla hned :oops:

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 10:12

Jestli jsi propojil, jak už jsem psal jak stínění, tak i středový vodič na RJ do jednoho pinu, hledej problém tam, to za prvé. A za druhé, vynech úplně páčku azkus ovládat modul jen s pomocí vodičů k němu, či nějakých mikrospínačů.
END

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od langdon2 » 30 bře 2009, 10:13

Packa pasuje aj z Omegy aj z Vectry. By som to v prvom rade skusil s tym otocenim toho modulu.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 10:17

Langdon: sorry, ale jděte do pr... s otáčením modulu, pokud mu to jak píše ukázalo nápis, pak je modul připojen správně, navíc určitě koukal na davidovy stránky a tam je foto v tak obrovském rozlišení že to prostě obráceně dát nemohl. A navíc, když na vás dá a otočí ho, tak zničí modul, vždyť to david o několik příspěvků výše uvádí...

Foto jak má být nasazen modul na TID.
END

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Miguello » 30 bře 2009, 10:29

2 Trdlo: Přesně tak jsem ho nasadil:
Obrázek
http://www.q3.cz/images/372_modul.jpg

Na tu ŘJ ještě jednou kouknu, ale oplet jsem spolu se středovým vodičem na 10000% spolu nedal, oplet jsem odstranil, sundal ze středového vodiče část bužírky a s tím pak pokračoval, oplet je až kus dál za pájeným střed. vodičem a navíc jsem ho izoloval. Tak či tak i bez ŘJ bych se měl dostat do menu, takže to zkusím s těmi mikrospínači..

Mám motor X16XEL, takže jsem zapojoval do 21. pinu ŘJ (spodní). V tom snad chyba není.

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Kraken » 30 bře 2009, 11:21

Modul máš nasadený dobre, môžeš porovnať s fotkou na Dvidovom webe. Je to tam presne odfotené. S tým otáčaním by som fakt nežartoval. Odblokované to máš a musí byť aj zapojené dobre, ináč nemôže zobraziť ten nápis "Opel Astra" :roll:
Možno Ti len nefungujú tlačidlá, jednoducho ich premeraj. V podstate sú to tri vodiče, ktoré tlačidlá len skratujú SET alebo RESET voči zemi.
Jednotka zobrazuje dátum resp. info z rádia ako prvé. Tienenie nepripájaj, ono už je pripojené v PP. Tá jednotka musí fungovať ak keby si nemal pripojený pin na RJ, len budú nulové údaje.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 13:23

Miguello, jak píše Kraken, prostě jen zkratuj dráty k páčce na sebe, musí ti to přepínat. I kdyby jsi ten pin v RJ neměl propojen (jo, správně je to 21 ve spodním konektoru), tak jak píše kraken, okamžitou a další ti to ukáže, jen hodnoty budou 0).
Ad to stínění, pokud jsi ho nezapojoval, tak pohoda, já ale z jednoho z tvých předchozích příspěvků pochopil, že jsi ho propojoval.
END

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Miguello » 30 bře 2009, 17:27

Takže jsem zdrhnul z práce a hurá do kámošovy garáže bastlit :| (a úplně sám prosím, kámoš si dělal svoje)
Kablíky k páčce jsem dal na mikrospínače.
Displej se rozsvítil, přepínání kupodivu fungovalo :shock: akorát levá strana svítila ještě hůř než předtím. Tak jsem oddělal středový panel, odmontoval modul, sundal černý kryt dipleje (protože co jsem pochytil, tak žárovičky bývají zevnitř připájený nebo přicínovaný), vyfotil, odklopil plošák displeje, vyfotil a jal se shánět pájku, načež přišel kámoš, plošák přiklopil zpět a šroubovákem se pokusil jednou žárovkou pootočit. Ta (resp. plast kolem ní) se rozpadla na prach, druhou se podařilo vytáhnout vcelku. Rozpadlá černá jak noc, druhá nic moc. Zřejmě jsem měl odpojit baterku když jsem laboroval se zapojováním a odpojováním kabelu displeje :oops:

Obrázek
http://www.q3.cz/images/745_200903301239_190.jpg

Lehce okouřeno od žároviček..
Obrázek
http://www.q3.cz/images/287_200903301238_186.jpg

Obrázek
http://www.q3.cz/images/831_200903301237_183.jpg

Místo 12V 2W jsem sehnal jen 12V 1,5W á 15,-Kč (jiné prostě poblíž neměli a bohužel opět jen čiré), nicméně displej svítí jak má. Snad rozdíl ve watáži nevadí ???
Napojil jsem origo páčku, servisní menu nastaveno, ukazuje vše - KROMĚ SPOTŘEBY :( Takže chyba bude mj. i v zapojení do ŘJ (tam jsem teď nelaboroval). Jdu rozsekat starý kabel od tiskárny abych měl správný pin a zítra snad dořeším..
Dám obě ruce i nohy do ohně za to, že páčka je připojena stejně jako v sobotu :? Jsou prostě věci mezi nebem a zemí..
No, hlavně že jsem se pohnul dopředu. VŠEM VELKÉ DÍKY !!!

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 20:26

Super, hlavně že chodí.
Žárovka s tou menší watáží nevadí ničemu, a že se rozpadla ta původní, za to též nemůžeš, už mají prostě své odslouženo. :wink:
END

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Miguello » 30 bře 2009, 20:39

"..už mají prostě své odslouženo.." - no, vzhledem k tomu, ze se ta jedna rozpadla skutecne skoro na prach tak mam obavu, ze byly snad jeste z tovarny.
Koukal jsem na RJ, pridany pin je asi o 1-2mm kratsi, ale to by snad nemelo vadit..
Jinak samozrejme v ser.menu MAM nastavenu spravnou RJ. No, budu zitra laborovat.. akorat nevim jak by se to dalo premerit, treba jestli se kabel nekde neprerusil, zpatky do kabiny se mi ho tahat nechce..

Ja uz si vazne pripadam jako totalne neschopny :cry: vsem to slo v poho a ja furt neco.. Ale to se podda a ta uleva pak.. :)
Naposledy upravil(a) Miguello dne 30 bře 2009, 20:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 20:44

Když odpojíš kabel z RJ a středový se budeš přerušovaně dotýkat MÍNUSU na baterii, musí se ti na okamžité spotřebě ukázat nějaké hodnoty. Tím to lze odzkoušet.
Je i možný, že máš mrtvý výstup na RJ a budeš muset připojovat na vstřik. Už jsem se s tím setkal 2x.
END

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Miguello » 30 bře 2009, 20:56

2 Trdlo: Super, skvela rada, ja tyhle veci neznam..
Se vstrikem nestras, snad to bude jen v kabelu nebo v kontaktu.

A jak poznam jestli se na displeji neco meni, kdyz budu u motoru mrskat kabel na baterku ??? (to je samozrejme vtip :D)
Naposledy upravil(a) Miguello dne 30 bře 2009, 21:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: i tid umí spotřebu.

Příspěvek od Trdlo » 30 bře 2009, 21:07

Taky jsem to nevěděl, ale když jsem měl poprvé mrtvej pin na RJ, tak jsem volal s Davidem a říkal mi ať to takhle odzkouším. :wink:
END

Odpovědět