Dodatečná montáž: Tempomat

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
brhy
Příspěvky: 2510
Registrován: 12 úno 2008, 13:52
Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od brhy » 05 čer 2009, 15:50

skoda ze nejsi z BA by som ti dohodil super elektrikara

Reklama
 

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od langdon2 » 05 čer 2009, 15:56

A naco by mi bol? Toto je mechanicky Tempomat.Predpripravu na tempomat mam v aute. Takze len hodim novu packu, RJ Tempomatu, bovden, a par kablov spojim....na vsetko uz mam schemy. Nic zlozitteho. A do elektriky sa zasa trocha vyznam. Ale aj tak diky.... 8)
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

brhy
Příspěvky: 2510
Registrován: 12 úno 2008, 13:52
Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od brhy » 05 čer 2009, 16:48

ok ja sol chcel byt len napomocny aby ked zapnes tempomat ti nevyplo radio :lol: :lol:

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od langdon2 » 05 čer 2009, 19:03

Tak to sa nestane...:) Neboj.Som pisal Iurajovi, som sa s nim uz dohodol.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

ivrai
Příspěvky: 134
Registrován: 22 úno 2008, 03:03
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od ivrai » 05 čer 2009, 20:32

brhy píše:chlapyyyyy potrebujem tu schemu :cry:
asi potrebujes kanonicky vyklad tej schemy.
zrada by mala byt v spinacoch na pedaloch
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.

mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com

ivrai
Příspěvky: 134
Registrován: 22 úno 2008, 03:03
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od ivrai » 06 čer 2009, 12:54

pre mechanicky tempomat som otvoril temu:
Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*

klikni sem https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 86&start=0
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.

mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com

mira
Příspěvky: 95
Registrován: 27 črc 2006, 10:48
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od mira » 28 čer 2009, 13:54

Mám ve svém G-čku motor Z16XEP Twinport a oba konektory jsou připraveny, tempomat by tedy mělo jít zprovoznit. Zaskočla mě ale zkušenost Krakena, že do Z14XEP Twinport tempomat instalovat nejde. Vojta to zdůvodnil, že tyto motory z H-čka neumožňují v G-čku tempomat, protože nemá CAN -bus. Když ale nemá CAN -bus, musí mít ŘJ, do které je každý signál přiveden vlastním drátem. Znamená to, že motory Twinport v G-čku mají ŘJ, která tempomat nepodporuje? V Oplu mi řekli, že to lze zjistit jen diagnostikou za 500 Kč. Nemáte někdo levnější odpověď?

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Arwy » 29 čer 2009, 16:54

RJ Z14XEP nemá vstupy pre páčku tempomatu, RJ Z16XEP ich má. Myslím si že je to z toho dôvodu, že Z16XEP sa začal montovať od polovice m.r. 2003 kedy sa CanBus ešte nepoužíval. Motor Z14XEP sa začal montovať do Astry G od polovice m.r. 2005, kedy Opel už používal CanBus. Obecne možno povedať že v prípade Z14XEP bol CanBus motor prispôsobený pre montáž starou technológiou do výbehového modelu auta. Preto sa ani do G Astry s týmto motorom nedal doobjednať palubný PC, tempomat a myslím že ani autom. klimatizácia.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Kraken » 30 čer 2009, 07:23

Presne tak, ale určite sa to dá obísť, len kto sa na to podujme prvý. :D
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

ivrai
Příspěvky: 134
Registrován: 22 úno 2008, 03:03
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od ivrai » 30 čer 2009, 16:26

Kraken píše:Presne tak, ale určite sa to dá obísť, len kto sa na to podujme prvý. :D
Arwi to urobi za atraktivnu pausalnu cenu ;-)

predpokladam, ze transplantaciou RJ z Z16XEP, aj ked jednotka z Astry F X16XEL by bola lacnejsia
Mondeo 98 1.8, Vectra 97 x16xel, x20xev, Tempra 96.

mail jurajlanyi(zav-inac)gmail bodka com

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Arwy » 30 čer 2009, 20:55

RJ asi nie sú rovnakého typu, Z16XEP je Multec a Z14XEP je Motronic. Jedine zistiť či má RJ Z14XEP piny pre CanBus a urobiť to ako v Háčku. Ale je to čisto teória.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Gondo
Příspěvky: 90
Registrován: 30 lis 2007, 10:37
Bydliště: Praha

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Gondo » 02 črc 2009, 22:03

Potřebuji radu. Čeká mě tahání kabeláže pro tempomat od konektoru páčky k ŘJ. Snažil jsem se vypátrat, kde je ŘJ, ale moc jsem neuspěl. Jde o benzínový motor Z18XE. Vyfotil jsem něco, co si myslím že je to ono, potřeboval bych to potvrdit.

Obrázek

Obrázek

Kam se ten kabel připojuje na straně ŘJ? Propojuje se to s nějakým kabelem, který vychází z konektoru, nebo má ten konektor volný pin? A existuje někde nějaké schéma zapojení těch konektorů? Jsou tam dva a netuším, kde hledat čísla pinů.

Díky moc za radu.

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Frydex » 02 črc 2009, 23:10

Jo to je ŘJ. Ty konektory poznáš tak, že jeden svazek kabelů vede do motoru a druhý viditelně k nádobce s chladící kapalinou a pak dál do kabiny, na ten to příjde napíchnout. Po vytažení svorkovnice z ŘJ se podívej na spodní stranu kde jsou piny, mělo by to tam být popsáno. A nebo pak zcela jistě to je popsáno vevnitř, když sundáš ten horní plastový kryt z te svorkovnice. Vždycky na začátku a na konci každé řady je číslo, piny uprostřed řady si logicky pak spočítáš... :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

David B.
Příspěvky: 147
Registrován: 29 kvě 2008, 20:36
Bydliště: Ostrava

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od David B. » 02 črc 2009, 23:20

Snad ti to pomůže: http://www.veramon.czweb.org/rj/RJ_Z18XE.pdf Je to na konektoru X57, piny 27, 43, 59.

27 - D
43 - C
59 - A

Blíže najdeš popis zapojení v TISu.
Naposledy upravil(a) David B. dne 02 črc 2009, 23:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Příspěvek od Trdlo » 02 črc 2009, 23:21

Jo, jak píše Frydex. Je to spodní štekr. A napojit to přijde na PIN 10 - spojkový spínač, šedý vodič, PIN 27 - páčka, černo žlutý vodič, PIN 43 - páčka, černo hnědý vodič, PIN 59 - páčka, černo červený vodič.
Hlavně si zkontroluj ten PIN 10, jestli je nebo není obsazený na ten spojkový spínač. Ať tě to pak nepřekvapí...
Pin si nejlépe vyrobíš, když koupíš canon samici třířadou (15pin), rozlomíš ji a použiješ prostřední piny.
A tady je číslování pinů, ale vevnitř jsou jak psal Frydex krajní vždy popsané.
Přílohy
tekr RJ Z18XE.jpg
END

Odpovědět