Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Příspěvek od Alzafir » 22 říj 2012, 08:17

Co jsem vypozoroval, 13,5-13,6V už je na výměnu regulátoru. Jsou sjeté uhlíky, obvykle jeden víc než druhý. Ne že by to nedobíjelo, ale je to otázka času, kdy to přestane dobíjet. Nový regulátor origo vyjde kolem tisíce peněz ( měnil jsem ho na 100A alternátoru). Takže jezdit se s tím dá, no je lepší začít šetřit a do zimy ho vyměnit.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Příspěvek od vasekpetr1 » 22 říj 2012, 09:04

Ještě bych doplnil Alzafira, že když už se pustíš do výměny regulace, je potřeba patřičné vybavení: výkonná pájka, kontaktní pasta. Zauvažovat i nad výměnou ložisek.
Můj příběh. s altíkem.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

honzas
Příspěvky: 46
Registrován: 19 črc 2011, 16:37
Bydliště: Trhové Sviny

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Příspěvek od honzas » 22 říj 2012, 18:48

Orec píše:Me rano za studena kolisa napeti nebo co. Tak prvnich 10km. Pridam plyn,ok. Uberu,jakoby probliknou. Ne ze by zhasly,ale tak slabe. Je to altik? Baterku mam ok.
Ahoj,
taktohle mi to ráno za studena dělá taky. Jakmile sundám nohu z plynu i při zařazené rychlosti, probliknou/pohasnou světla. Je to vteřinka, ale potmě to je poznat. A není to snížením otáček motoru, v tu chvíli jsou stále stejné, stane se to v okamžiku sundání nohy z plynu.
Zkoušel jsem to sledovat diagnostikou a je to díky sepnutí relé žhavení. Při sundání nohy z plynu a studeném motoru řídcí jednotka pravděpodobně sepne žhavení, vzápětí zjistí že ho nepotřebuje a zas ho vypne. Ve výpise je opravdu vidět sepnutí/vypnutí. A dělá to jen na studeném motoru. Baterku mám novou, alternátor normálně dobíjí, s tím problém nemám. Všiml jsem si toho již vloni v zimě (ráno je zima a tma :-)) a stále jezdím.
HonzaS
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Příspěvek od Alzafir » 23 říj 2012, 08:00

S tím nic nenaděláš, to je "vlastnost" :lol:
Mně to dělá taky, ale už jsem dlouho nejel za tmy, takže jsem to nepozoroval. Ale jednoznačně to je je ten " žhavící impuls" :wink:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět