Kontrola nerozsvícených světel + další kontrolky na víc
- Reklama
Jak je tam dát mechanicky asi víš podle obrázku.Co se týče elektriky - kup si diody 3,5mm a k tomu odpory na 12V. Na diody přivedeš(-12V)-pro všechny stejné(někde z kostry) na druhý kontakt diody připojíš odpor (ke každé) a k němu přivedeš (+12V) z toho co chceš aby ti signalizovala (brzda,zpatečka atd.).To je asi to nejzajímavější,najít ten správný drát. Akorát kontrola světel musí být přes rozpínací relé.Viz obrázek - není nic moc,ale snad to pochopíš
1,6 16 V Caravan Z16 XEL (1998)
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
neco podobnyho mam uz od ledna 2007....uplne super...nemuzu si to vynachvalit......zadny diody jsem nekupoval jenom jsem prehodil symboly zleva doprava a nasel si zezadu na svorkovnici ty diody (uz tam byly origo pro automat). ted je jedna je pro parkovacky druha pro potkavacky
viz foto
viz foto
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
To Princ: Super, a nějak jsem ale nepochopil co jsi uděla, přibliž mi to prosím. A ta kontrolka VLEVO vedle ABS je co prosímtě?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
ta kontrolka je TC - protiprokluzRadoš 92 píše:To Princ: Super, a nějak jsem ale nepochopil co jsi uděla, přibliž mi to prosím. A ta kontrolka VLEVO vedle ABS je co prosímtě?
no ja jsem ty kontrolky (symboly) zleva (tempomat a naklon svetel) prehodil doprava kde je sport rezim automatu a zavada automatu (myslim) ty byly osazeny diodama (proto jsem to prehodil zleva doprava). jednu kontrolku napojil na parkovacky druhou na potkavacky....obe zhasinaj pokud mas rozviceno. tedy to je vhodne v noci aby te to nepralo do oci... doufam ze to pochopis tezko se to vysvetluje kdyz to nevidis. proste jen zapojis 12V od svetel vyse popsanych a o zem se starat nemusis ta uz je udelana origo jediny co jsem kupoval byly konektory do svorkovnice pro trvale sviceni za pojistkama (tam se to napojuje nejlip aniz by si neco bastlil)
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
No jestli toto někdo pochopí-mě to trvalo 10 minut než sem zjistil,že to má být relé s kontaktem.Nevím proč tam máš to relé-zbytečnost.Stačí zapojit jen levou stranu tzn. mezi+12v přes klíček se do série zapojí Led a odpor a normální polovodičová dioda a druhý konec Led na +12v od světel.Dále tady nepopisuješ,že Led dioda (i ta polovodičová) se dá otočit a nic nebude fungovat.Ještě by mě zajímalo co stím odporem.Normální laik si ho nevypočítá-existují Led od 2mA až po 20mA a to nemluvím o vysoce svítivých.patamatix píše:Jak je tam dát mechanicky asi víš podle obrázku.Co se týče elektriky - kup si diody 3,5mm a k tomu odpory na 12V. Na diody přivedeš(-12V)-pro všechny stejné(někde z kostry) na druhý kontakt diody připojíš odpor (ke každé) a k němu přivedeš (+12V) z toho co chceš aby ti signalizovala (brzda,zpatečka atd.).To je asi to nejzajímavější,najít ten správný drát. Akorát kontrola světel musí být přes rozpínací relé.Viz obrázek - není nic moc,ale snad to pochopíš
Já sem ztebe nechtěl udělat matěje,jen napiš ten odpor aby si to mohl udělat každej.Samozřejmě se hodnotí nápad a ne složitost zapojení.patamatix píše:To vis kazdej neni elektrikar od prirody jako ty.Takhle jsem to udelal a funguje to,jestli je jednodussi zapojeni tak at si to kazdej udela jak chce.Stourat umi kazdy,ze.
Já tedy doplním kdyby v obchodě nechtěli říct hodnotu odporu,tak si kupte půlwattové s hodnotou 1k2.Je lepší koupit ještě 2k2 a 3k9-můžete si zvolit potom svit diod jaký se vám bude líbit (bude to stát dohr asi 5kč).patamatix píše:Upřímě,já to neměřil.Prostě v obchodě jsem řekl odpor na 12V a dostal jsem jej
Led diodu vyberte průměr 3mm na 20mA (nižší hodnoty proudu Led bych v autě nedoporučoval).Svítivost diody by měla být do 500 milicandela.Vyšší svítivost potom hodně oslňuje.Jinak pokud zvolíte relé,tak stačí obyčejné třeba i miniaturní na 12V.Pokud místo relé použijete polovodičovou diodu tak kupte např.1n4001.
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
super, hezky napsano ! Jen dotazek. Jak funguje ta polovodicova dioda ? Jak se zapoji... ? Zebrubně
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Polovodičová dioda (průměr 3mm a délka asi 6mm) slouží jen aby do LED diody se nedostávalo opačné napětí.Opačné napětí vzniká když nejprve zapnu světla a potom otočím klíčkem (některé typy LED by se zničily).Frydex píše:super, hezky napsano ! Jen dotazek. Jak funguje ta polovodicova dioda ? Jak se zapoji... ? Zebrubně
Polovodičová dioda má dva drátky a uprostřed je váleček.Ten mé na sobě pruh a drátek blíž k pruhu se zapojí na +12V od světel.Drátek bez pruhu se zapojí k odporu.
Posílám ještě svorky konektoru přístrojovky kam vše se zapojí.
Konektor H1 svorka 22 je +12V přes klíček,svorka 36 jsou světla a svorka 2 je kostra (jen pro relé).
Re: Kontrola nerozsvícených světel + další kontrolky na víc
chlapi, nejako to v astre funguje, našiel som na webe týpka, čo mal urobenu kontrolku aj tempomat a aj svetla...
http://forums.astra-sri.co.uk/showthread.php?t=63779
http://forums.astra-sri.co.uk/showthread.php?t=63779
astra g 1,4 16V, 2004 Z14XER
Bratislava - ZM - ZA
Bratislava - ZM - ZA