Astra G - konektor denního svícení
Re: Astra G - konektor denního svícení
Jojo nad tím už jsem taky přemýšlel. Dal jsem to na tu hlavní 60A kvůli tomu že oni to tak taky mají kromě té ledky co je na zapalovacím napětí. Nicméně nevím k čemu ta ledka je, mě v autě ve spínači světel nic nesvítí na klíček.
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Zkus se trochu více rozepsat, o kterou "ledku" se ti jedná - nejlépe když napíšeš, na které linii je ta ledka pověšená (já na tom svém výkresu vidím jedinou ledku a ta je na linii 549 (u tebe linie 448) vpravo nahoře, a ta svítí v přepínači světel trvale i při zhasnutém osvětlení). Pokud se ti jedná o diody v relé denního svícení (linie 529, 530, tak to jsou pouze oddělovací diody.RDan píše: ...kromě té ledky co je na zapalovacím napětí. Nicméně nevím k čemu ta ledka je, mě v autě ve spínači světel nic nesvítí na klíček...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
No přesně tu ledku vpravo nahoře jak píšeš jsem myslel. Akorát jsem si nevšiml u mě že svítí.
Jen by mě zajímalo kde čteš ty linie Já nikde 448 nevidím V relé nejsou ledky
Jinak udělal jsem další návrh kterej není tak prasečí
Jen by mě zajímalo kde čteš ty linie Já nikde 448 nevidím V relé nejsou ledky
Jinak udělal jsem další návrh kterej není tak prasečí
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Pokud se podíváš na to tvoje schema na spodní část, tak uvidíš číselnou řadu začínající "čtyřstovkou" a pak pokračuje dál po desítkách, tak to je ta linie. Najdeš si 448 a od čísla svisle nahoru najdeš danou součástku. Na "mém" schematu v horní popisné části máš u označení dílu i linii, kde se daný díl na schematu nachází. Pomáhá to k lepší orientaci.RDan píše:...Jen by mě zajímalo kde čteš ty linie Já nikde 448 nevidím...
Ale přiznám se, že té tvé "relátkové smršti" příliš nerozumím (přemýšlím, kdy bude horní červená ledka pod napětím).Pouze když budou svítit dálkové a nebudou svítit potkávačky? A ještě pouze při startování? To asi nepůjde, dálkové svítí společně s potkávačkami. Asi jsi to měl namyšlené jinak.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Neumím kreslit odpínací relátka.
To relé na startování bude při startování rozpínat. Aby to nesvítilo při startování.
První červená bude svítit při zapnutých parkovačkách (světlezelená).
Druhá červená bude svítit při potkávačkách, zároveň vypne první červenou. Nicméně ještě musí být ty potkávačky zapnutý ručně, né automatem denního svícení (modrý obvod).
To relé na startování bude při startování rozpínat. Aby to nesvítilo při startování.
První červená bude svítit při zapnutých parkovačkách (světlezelená).
Druhá červená bude svítit při potkávačkách, zároveň vypne první červenou. Nicméně ještě musí být ty potkávačky zapnutý ručně, né automatem denního svícení (modrý obvod).
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Tak, jako jsi nakreslil spínací kontakt relé šipkou nahoru, tak uděláš rozepínací kontakt šipkou dolů, která se zaspodu dotýká kontaktu.RDan píše:Neumím kreslit odpínací relátka.
K čemu je tam tedy to druhé červené relé (pod ledkou)?RDan píše:To relé na startování bude při startování rozpínat. Aby to nesvítilo při startování.
Nebude, protože na světle zelené lajně budeš mít napětí od parkovaček a trhne ti červenou cestu. To samé udělá i modrá cesta (druhé parkovačky).RDan píše:První červená bude svítit při zapnutých parkovačkách (světlezelená).
Cívku relé pro druhou červenou ledku máš pověšenou na rozpínací kontakt potkávaček, jehož cívka je napájena z parkovaček. Nevím, nevím.RDan píše:Druhá červená bude svítit při potkávačkách, zároveň vypne první červenou. Nicméně ještě musí být ty potkávačky zapnutý ručně, né automatem denního svícení (modrý obvod).
Stále mám pochybnosti o správnosti funkce...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Dobrá dobrá, neumím kreslit schémata. Ve škole jsme kreslili v českém CADu a ten bohužel není zdarma. Právě jsem našel na návod na Eagle ale vyznat se v tom programu není věc na hodinu. Nehledě na to že není česky.
Takže to zkusím popsat.
-lajna 104= 12V na relé startování
-lajna 108= 12V při vloženém klíčku
---> využiju na odpínací relé při startování
-431 nahoře, 12V konstatní napětí
-konektor spínání světel pin 10 a konektor denního relé pin 2= parkovačky= sepne led podsvit 1
-konektor spínání světel pin 13 a konektor denního relé pin 4= tlumená světla= sepne led podsvit 2 a rozepne podsvit 1
-konektor spínání světel pin 02 a konektor denního relé pin 3= signál manuálního svícení
Výsledek má být ten že podsvit palubku bude mít dva režimy. Ještě uvidím jestli to udělám pomocí RGB diod, případně RGB(W) pásků nebo jednobarevných variant. Při zapnutém denním svícení bude reřim 1 a při ručním puštění světel (tedy kdy se obecně podsvit rozvicuje) bude režim 2. Zároveň tam bude led didoda která naopak bude signalizovat svit přes automat denního svícení. A všechny ledky se budou při startu vypínat, vzhledem k faktu že parkovačky svítí hned po zapnutí klíčku. (Teď mě napadlo že bych tu signalizaci mohl brát z potkávacích světel které se rozvítí až po nastartování.) Na červené mám dvě relé protože jsem nechtěl všechny ledky napájet z lajny 108, tak jsem tam udělal druhé relé které to napájení pouští z hlavní poistky. A když už jsem u těch poistek ty tam samozřejmě taky někam dodělám.
PS: Mám Astra G 98, x17dtl
Takže to zkusím popsat.
-lajna 104= 12V na relé startování
-lajna 108= 12V při vloženém klíčku
---> využiju na odpínací relé při startování
-431 nahoře, 12V konstatní napětí
-konektor spínání světel pin 10 a konektor denního relé pin 2= parkovačky= sepne led podsvit 1
-konektor spínání světel pin 13 a konektor denního relé pin 4= tlumená světla= sepne led podsvit 2 a rozepne podsvit 1
-konektor spínání světel pin 02 a konektor denního relé pin 3= signál manuálního svícení
Výsledek má být ten že podsvit palubku bude mít dva režimy. Ještě uvidím jestli to udělám pomocí RGB diod, případně RGB(W) pásků nebo jednobarevných variant. Při zapnutém denním svícení bude reřim 1 a při ručním puštění světel (tedy kdy se obecně podsvit rozvicuje) bude režim 2. Zároveň tam bude led didoda která naopak bude signalizovat svit přes automat denního svícení. A všechny ledky se budou při startu vypínat, vzhledem k faktu že parkovačky svítí hned po zapnutí klíčku. (Teď mě napadlo že bych tu signalizaci mohl brát z potkávacích světel které se rozvítí až po nastartování.) Na červené mám dvě relé protože jsem nechtěl všechny ledky napájet z lajny 108, tak jsem tam udělal druhé relé které to napájení pouští z hlavní poistky. A když už jsem u těch poistek ty tam samozřejmě taky někam dodělám.
PS: Mám Astra G 98, x17dtl
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Ale ty tam máš použité dvě relátka, oba s klidovým kontaktem, takže se ti jejich funkce "neguje". Při režimu bez startování bude cívka druhého relé (u ledky přepínače světel) pod napětím a bude ti "trhat" cestu napájení pro červené ledky.RDan píše:-lajna 104= 12V na relé startování
-lajna 108= 12V při vloženém klíčku
---> využiju na odpínací relé při startování
Výstup z ručního zapnutí světel a výstup z denního svícení jedno jest, takže se obávám, že ti to bude svítit dohromady.RDan píše:-Výsledek má být ten že podsvit palubku bude mít dva režimy. Při zapnutém denním svícení bude reřim 1 a při ručním puštění světel (tedy kdy se obecně podsvit rozvicuje) bude režim 2. Zároveň tam bude led didoda která naopak bude signalizovat svit přes automat denního svícení.
Jen takový skromný dotaz: ty máš ve svém autě osazený originál modul denního svícení nebo se bavíme jen tak hypoteticky, jak by to bylo, kdyby tam byl osazen?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Ještě jsem ho tam nezapojil ale mám ho doma. Na aukru jsem ho objednal.
Re: Astra G - konektor denního svícení
Někde tady jsem se dočetl že relé denního svícení má mít vstup pro signalizaci že jsou zapnutá světla ručně. To jsem předpokládal že je to spoj který jsem vyznačil modře. Mojí domněnku podpořil i fakt že je tam podsvícení do multitimeru a podsvícení spz které při denním svícení nesvítí.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
Ale to jo, to máš pravdu, že relé denního svícení po otočení klíčku do zapnutí zapalování rozsvítí okamžitě parkovačky (potenciál 58R - u tebe světle zelená) a po nastartování k tomu přihodí potkávačky (potenciál 56 - u tebe tmavě zelená). Modrou musíš ručně nebo přes diodu z 58R.RDan píše:Někde tady jsem se dočetl že relé denního svícení má mít vstup pro signalizaci že jsou zapnutá světla ručně. To jsem předpokládal že je to spoj který jsem vyznačil modře. Mojí domněnku podpořil i fakt že je tam podsvícení do multitimeru a podsvícení spz které při denním svícení nesvítí.
Ještě vyřeš ty relátka a mohlo by ti to chodit.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Astra G - konektor denního svícení
Já jsem právě přímo někde četl že pokud mám rozsvícená světla ručně a zhasnu je tak se rozjede zase to denní svícení stylem že nejdřív parkovačky a pak potkávací. Proto mě logicky napadlo že ta modře vyznačená cesta je právě ta co tomu modulu denního svícení signalizuje zapnutí světel přepínačem.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra G - konektor denního svícení
Chlapi může mi někdo znalej poradit:
Sem tam (nepravidelně tak 1 za měsíc/dva) se mi stává, že mě automat denního svícení nechá po vypnutí motoru a zamknutí vozu svítit hl světla... Musím ho celý vypojit z konektoru a zase zapojit, aby se jako by "resetoval" - pak zase normálně měsíc dva funguje..
Když sem ho rozdělal nic tam nenaznačuje, že by byl problém.
Vyměnit ty relátka?? Že by se jedno z nich sekalo?
Sem tam (nepravidelně tak 1 za měsíc/dva) se mi stává, že mě automat denního svícení nechá po vypnutí motoru a zamknutí vozu svítit hl světla... Musím ho celý vypojit z konektoru a zase zapojit, aby se jako by "resetoval" - pak zase normálně měsíc dva funguje..
Když sem ho rozdělal nic tam nenaznačuje, že by byl problém.
Vyměnit ty relátka?? Že by se jedno z nich sekalo?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Astra G - konektor denního svícení
To, že to dělá jen občas (píšeš jedenkrát do měsíce), tak bych se přikláněl k tomu lepení kontaktu relé. Mělo by to být relátko, které má kontakt mezi piny 1 a 4 vstupního konektoru ( červený a žlutý vodič. Zkus vyměnit nebo aspoň sundat kryt a kouknout na stav dotyku.
Druhé relé má kontakt mezi piny 1 a 2 a to by mělo rozsvěcet parkovačky.
Druhé relé má kontakt mezi piny 1 a 2 a to by mělo rozsvěcet parkovačky.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra G - konektor denního svícení
Díky Petře - ale nevím zda ty relátka budou mít sundávací kryty... zkusím to.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504