Vybitá baterie - příčina a důsledky ?

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Vybitá baterie - příčina a důsledky ?

Příspěvek od Milouš » 06 dub 2007, 12:26

Prosím o radu. Předně chci napsat, že s autem jezdí manželka, takže neznám obvyklé chování některých zařízení.
Astra G kombi r.v. 2001.
Ptám se:
1) Osvětlení interiéru se po nějaké době otevřených dveří vypne nebo ne?
2) Dokud se s klíčem v zapalování nedosáhne zapnutí zapalování (a obráceně po vypnutí zapalování) je normální signalizace nepřetržitým zvukem nebo je to upozornění na nějaký stav a jaký?
3) Pokud ponechám stažené okénko, mělo by se nechat zavřít i zvenku klíčem tak, že na delší dobu přidržím klíč v zámku dveří v poloze uzavřít. Jaký může být důvod k tomu, že to nefunguje?

Proč se ptám:
Zateklo do auta (to tedy taky nevím proč, ale na to se neptám), tak jsem v pěkném počasí nechal otevřené obě přední dveře, aby to lépe vysychalo. Všiml jsem si, že po nějaké době osvícení interiéru zhaslo (nebo se mi to jen zdálo). Pod tímto dojmem, že se nemůže tímto baterie vybít, jsem nechal minulý týden přes den otevřené dveře, tedy několik desítek hodin. S autem se nejezdilo. Jestli vždy osvícení interiéru zhaslo nebo ne, to jsem už neověřoval. Včera chtěla drahá odjet a už nenastartovala. Zapalování a přístroje fungovaly, jen při záběru startéru to vše na chvíli zkolabovalo. Baterii jsem začal nabíjet. V době, kdy bych čekal alespoň částečné nabití (dálková světla svítila bez znatelného úbytku jasu jiných žárovek) jsem zkusil pootočit klíčem a ozýval se nepřetržitý zvuk (jiný, než ten při ponechaných rozsvícených světlech). Zvuk ustal až v době, kdy jsem otočil klíčem až do polohy zapnutého zapalování. Při vypínání podobně. Manželka pochopitelně neví, jestli i jindy v minulosti tento zvuk byl slyšet, protože startuje tak, že po zastrčení klíče s ním hned otočí do startovací polohy, takže v poloze, kdy by mohl být signál slyšet, se klíč nachází jen zlomek sekundy. Prostě neví. Teď jsem chtěl zvenčí zavřít okno u řidiče klíčkem a nic. Že by nějaká souvislost? Při zapnutém zapalování tlačítkem to jde. Nebo špatný postup? Držím klíč v poloze uzavřít delší dobu a okno je stále dole.
Díky za radu

Reklama
 

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 06 dub 2007, 12:32

Já myslím, že světlo v interíéru svítí, dokud dveře nezavřeš.

Signalizace klíčku v zapalování se sepne, pokud máš otevřené dveře, je to kvůli tomu, aby jsi nezapoměl klíček v zapalování, to je normální.

A okýnka jdou zavírat klíčkem, pokud ho chvíli podržíš v poloze zamykání, otočit a přidržet. (pokud máš el.okna)

Jinak já kolikrát zapomenu rozsvícené světlo v interiéru přes noc a ráno v pohodě startuju, takže buď na tom už baterka není nejlépe, nebo jsi měl dveře otevřené pěkně dlouho. Ten tón jsi slyšel před startováním když jsi měl dveře otevřené, nebo zavřené??
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Uživatelský avatar
medva1
Příspěvky: 250
Registrován: 15 pro 2006, 06:50
Bydliště: Praha-Západ, Štěchovice

Re: Vybitá baterie - příčina a důsledky ?

Příspěvek od medva1 » 06 dub 2007, 13:11

Ptám se:
1) Osvětlení interiéru se po nějaké době otevřených dveří vypne nebo ne?
u mě se vypíná, ale jen to přední nad zadními dveřmi svítí pořád
2) Dokud se s klíčem v zapalování nedosáhne zapnutí zapalování (a obráceně po vypnutí zapalování) je normální signalizace nepřetržitým zvukem nebo je to upozornění na nějaký stav a jaký? to už popsal charlie
3) Pokud ponechám stažené okénko, mělo by se nechat zavřít i zvenku klíčem tak, že na delší dobu přidržím klíč v zámku dveří v poloze uzavřít. Jaký může být důvod k tomu, že to nefunguje? pozor astra má dvojité zamykání je nutné otočit klíčkem jednou, vrátit se do původní polohy a potom zamknout podruhé a až potom teprve držet v teto poloze okna by se měli zavřítPS:pro Charlieho:mám pocit že každá astra-G má ve výbavě standartně el. okna

co se týče toho posledního dotazu....nenapsal jsi jaký máš motor, ale u benzínáku, nemůže to být třeba benzinové čerpadlo to se v poloze 1 zapíná a nevypne dokud nenatlakuje okruh
ASTRA-G CARAVAN 1,4-16V-66kW EDITION 2000

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie - příčina a důsledky ?

Příspěvek od Luky » 06 dub 2007, 14:01

medva1 píše:PS:pro Charlieho:mám pocit že každá astra-G má ve výbavě standartně el. okna
Ty drivejsi jo, ale co se delaly ted ty posledni klasiky v Polsku, tak byly jen za priplatek.
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 07 dub 2007, 00:07

Já myslim, že všechny to nemaj.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 10 dub 2007, 09:23

Jo, ten tón, to byly otevřené dveře. Pokud jde o okénka, tak jsem v návodu vyčetl, že po poklesu napětí to může přestat fungovat a že se mají zavřít dveře, zapnout zapalování, podržet kolébkový spínač pro každé okno zvlášť na dobu 5s. Tak jsem to tak udělal a už to funguje. Akorát nevím proč, ale po nabití nešel motor moc dobře nastartovat a když už se mi to povedlo, tak cukal. Projel jsem to, po chvíli to už jelo normálně. Jestli se to uchlastalo, nevím.

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 10 dub 2007, 11:23

Tak jsem to vyzkousel s tema oknama.
Nechal jsem je otevreny, zamknoul jsem 2x na dalku a pak strcil klic do zamku, otocil doprava a drzel. Okna se zavrela, pohoda :D
Jaky vsak bylo rano prekvapeni, kdyz jsem nasel autak odemcenej... :shock:
Tak nevim, uz to radsi zkouset nebudu.
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Odpovědět