Dodatečná montáž: Tempomat
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Jedině ztřeplé vlákno by mohlo vysvětlit, proč ti diagnostika ukazuje ty nesmysly ohledně brzdového spínače- obou kontaktů. Oba- jak spínací i rozpínací- musí svůj stav změnit na Active po šlápnutí na brzdu, i kdyby tam brzdové žárovky vůbec nebyly.
Totéž spojka, spínač je napájen ze stejného zdroje jako brzdový spínač.
Totéž spojka, spínač je napájen ze stejného zdroje jako brzdový spínač.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Reklama
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj.
Tak koupil jsem rovnou tři nové žarovky, jedna ať mi zbude. Koštovalo to 14,-Kč za kus. Ty původní, made in Hungaria, tam skutečně jsou od začátku, stejně jako všechny ostatní žárovky v zadních světlech. No výdrž mají velice slušnou, na spodku v kontaktu už byla vybroušená slušná ploška od napruženého kontaktního plíšku.
Po osazení nových žárovek se stalo brzdové osvětlení opět bezezbytku funkční. Napětí naprázdno je nula, při sešlápnutí je tam napětí baterie. Třetí LED světlo tím pádem již při zapnutí spínačky řizení lehce nesvítí, je potmě, jak má být.
Pak jsem napojil diagnostiku a hle, chyba v ABS jak jsem psal výše už byla neaktivní, šla smazat, znovu se neobjevila. Takže tato chyba indikuje též poruchu žárovek, byť ale kontrolku motoru, nebo ABS to nerozsvítilo a to jí mám funkční. Dále jsem koukal do položek ověření funkčnosti bloků, zařizení a již oba kontakty na brzdovém spínači mění svoji hodnutu. Spojkový spínač ale ne, stále je aktiv. Přičítám to tomu, že auto stojí a nemá požadovanou rychlost, neboť ve skutečnosti, při závěrečné zkušební jízdě již tempomat správně fungoval a funguje! TŘIKRÁT HURÁ ! Přezkoušel jsem též funkci deaktivace tempomatu pomocí pedálu brzdy a spojky a obojí funguje, tudíž i ten spojkový spínač musí být plně funkční.
Takže radost z auta bez chyb, z toho, že jsem po několika letech dal i tu diagnostiku.
Velice děkuji za rady, nápovědu! Třeba to i pomůže někomu dalšímu, počítám, že to na Astře bude velice podobné s identickou motorizací a v ročníku.
Fajn den, Mára
Ps: ano, pravděpodobná přičina všeho jsou přestárlá vlákna v dvouvláknových žárovkách, respektive vlákno pro brzdová světla, neb obrysovka stejné žárovky svítí normálně. Vlákna jsou na pohled v pořádku, ale nerozsvítí je ani prd, přitom stejné napětí vlákno pro obrysová světla spolehlivě rozsvítilo.
Před vyndáním vadných žárovek v diagnostice byl brzdovém spínači jed kontakt active a druhý inactive, po vyndání a instalaci nových žárovek již oba kontakty vyhodnocuje diagnostika stejně.
Tak koupil jsem rovnou tři nové žarovky, jedna ať mi zbude. Koštovalo to 14,-Kč za kus. Ty původní, made in Hungaria, tam skutečně jsou od začátku, stejně jako všechny ostatní žárovky v zadních světlech. No výdrž mají velice slušnou, na spodku v kontaktu už byla vybroušená slušná ploška od napruženého kontaktního plíšku.
Po osazení nových žárovek se stalo brzdové osvětlení opět bezezbytku funkční. Napětí naprázdno je nula, při sešlápnutí je tam napětí baterie. Třetí LED světlo tím pádem již při zapnutí spínačky řizení lehce nesvítí, je potmě, jak má být.
Pak jsem napojil diagnostiku a hle, chyba v ABS jak jsem psal výše už byla neaktivní, šla smazat, znovu se neobjevila. Takže tato chyba indikuje též poruchu žárovek, byť ale kontrolku motoru, nebo ABS to nerozsvítilo a to jí mám funkční. Dále jsem koukal do položek ověření funkčnosti bloků, zařizení a již oba kontakty na brzdovém spínači mění svoji hodnutu. Spojkový spínač ale ne, stále je aktiv. Přičítám to tomu, že auto stojí a nemá požadovanou rychlost, neboť ve skutečnosti, při závěrečné zkušební jízdě již tempomat správně fungoval a funguje! TŘIKRÁT HURÁ ! Přezkoušel jsem též funkci deaktivace tempomatu pomocí pedálu brzdy a spojky a obojí funguje, tudíž i ten spojkový spínač musí být plně funkční.
Takže radost z auta bez chyb, z toho, že jsem po několika letech dal i tu diagnostiku.
Velice děkuji za rady, nápovědu! Třeba to i pomůže někomu dalšímu, počítám, že to na Astře bude velice podobné s identickou motorizací a v ročníku.
Fajn den, Mára
Ps: ano, pravděpodobná přičina všeho jsou přestárlá vlákna v dvouvláknových žárovkách, respektive vlákno pro brzdová světla, neb obrysovka stejné žárovky svítí normálně. Vlákna jsou na pohled v pořádku, ale nerozsvítí je ani prd, přitom stejné napětí vlákno pro obrysová světla spolehlivě rozsvítilo.
Před vyndáním vadných žárovek v diagnostice byl brzdovém spínači jed kontakt active a druhý inactive, po vyndání a instalaci nových žárovek již oba kontakty vyhodnocuje diagnostika stejně.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
super, lacna oprava
spojkovy musi chodit na diagnostike aj ked stojis - to bude tym cinskym opcomom, skus ked tak iny rocnik alebo nejaku podobnu riadiacku motora vybrat, niekedy to vsak aj tak ukazuje hluposti lebo proste je to klon a neda sa na to spolahnut.
spojkovy musi chodit na diagnostike aj ked stojis - to bude tym cinskym opcomom, skus ked tak iny rocnik alebo nejaku podobnu riadiacku motora vybrat, niekedy to vsak aj tak ukazuje hluposti lebo proste je to klon a neda sa na to spolahnut.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj, chtěl bych se podělit o svojí zkušenost s instalací tempomatu a požádat o radu.
Astra G Caravan - X20 DTL, rv. 99
Instalace
Po sundání krytu volantu jsem s politováním zjistil, že kabely z výroby natažené nejsou, tak jsem začal natahovat nové kabely. Jako nejrozumnější cestu pro kabely jsem následující: Vyvrtat otvor do dutiny u svazku kabelů co vede do řidičových dveří. Do dutiny se dostat s drátkem skrz otvor pro čidlo otevřených dveří a odtud vytáhnout dírou co je už pod blatníkem kousek od řídící jednotky ... Dlouhou dobu jsem se snažil najít nějakou nedestruktivní cestu, ale nepodařilo se mi to a jakmile jsem vzal do ruky vrtačku, tak bylo za 15 minut hotovo.
U řídící jednotky jsem zjistil, že nějaké kabely pro tempomat zde už jdou a předpokládám, že vedly pouze do svorkovnice X2. Kabely jsem nešmikal, pouze jsem je nařiznul a na ně napájel svoje.
Problém
Po zapojení jsem měl trochu trable s funkčností tempomatu. Jakoby nechtěl reagovat na tlačítka, nebo se sám od sebe vypínal a bohužel jsem neměl moc příležitostí ho vyzkoušet, ale vím že se mi párkrát podařilo tempomat zapnout, přidat/ubrat rychlost a se sešlápnutím brzdy/spojky/plynu se tempomat vypnul. Tak jsem se zaradoval, pochválil se a šel jsem od toho.
Týden na to, kdy jsem chtěl tempomat konečně pořádně vyzkoušet na dálnici nastala ale situace, že se mi ani za boha nedaří tempomat zapnout.
Co vím, že je s autem v nepořádku a mohlo by ovlivňovat chod tempomatu je čidlo otáček levého předního kola. Čas od času blbne, přestane ukazovat rychlost nebo naopak na míste povyskočí rychlost nahoru a to samozřejmě rozsvítí oranžově ABS indikátor na palubce. Ale od doby co se snažím zkoušet tempomat si všímám, že ABS občas svítí žlutě ihned po otočení klíčku, což dle mého dřív nedělalo.
Moje podezření padá v tuhle chvíli na čidlo otáček kola, ovšem tenhle problém je v autě už dlouho a i s ním jsem tempomat párkrát spustil, takže se bojím, že shodou náhod se muselo pos*at i něco jiného chvíli po tom, co jsem nainstaloval tempomat. Že bych špatně natáhnul a napájel kabely je samozřejmě taky možné, ale dal jsem si s nima celkem záležet, tak by mě to překvapilo, to už bych spíš věřil, že nevydržela páčka, protože jsem ji vyndal z jiné značně používanější Astry.
Máte tipy, na co nejdřív kouknout, nebo mám jet rovnou na diagnostiku? (malá levná diagnostika z číny mi chyby ohledně brzdového systému nenačte)
Astra G Caravan - X20 DTL, rv. 99
Instalace
Po sundání krytu volantu jsem s politováním zjistil, že kabely z výroby natažené nejsou, tak jsem začal natahovat nové kabely. Jako nejrozumnější cestu pro kabely jsem následující: Vyvrtat otvor do dutiny u svazku kabelů co vede do řidičových dveří. Do dutiny se dostat s drátkem skrz otvor pro čidlo otevřených dveří a odtud vytáhnout dírou co je už pod blatníkem kousek od řídící jednotky ... Dlouhou dobu jsem se snažil najít nějakou nedestruktivní cestu, ale nepodařilo se mi to a jakmile jsem vzal do ruky vrtačku, tak bylo za 15 minut hotovo.
U řídící jednotky jsem zjistil, že nějaké kabely pro tempomat zde už jdou a předpokládám, že vedly pouze do svorkovnice X2. Kabely jsem nešmikal, pouze jsem je nařiznul a na ně napájel svoje.
Problém
Po zapojení jsem měl trochu trable s funkčností tempomatu. Jakoby nechtěl reagovat na tlačítka, nebo se sám od sebe vypínal a bohužel jsem neměl moc příležitostí ho vyzkoušet, ale vím že se mi párkrát podařilo tempomat zapnout, přidat/ubrat rychlost a se sešlápnutím brzdy/spojky/plynu se tempomat vypnul. Tak jsem se zaradoval, pochválil se a šel jsem od toho.
Týden na to, kdy jsem chtěl tempomat konečně pořádně vyzkoušet na dálnici nastala ale situace, že se mi ani za boha nedaří tempomat zapnout.
Co vím, že je s autem v nepořádku a mohlo by ovlivňovat chod tempomatu je čidlo otáček levého předního kola. Čas od času blbne, přestane ukazovat rychlost nebo naopak na míste povyskočí rychlost nahoru a to samozřejmě rozsvítí oranžově ABS indikátor na palubce. Ale od doby co se snažím zkoušet tempomat si všímám, že ABS občas svítí žlutě ihned po otočení klíčku, což dle mého dřív nedělalo.
Moje podezření padá v tuhle chvíli na čidlo otáček kola, ovšem tenhle problém je v autě už dlouho a i s ním jsem tempomat párkrát spustil, takže se bojím, že shodou náhod se muselo pos*at i něco jiného chvíli po tom, co jsem nainstaloval tempomat. Že bych špatně natáhnul a napájel kabely je samozřejmě taky možné, ale dal jsem si s nima celkem záležet, tak by mě to překvapilo, to už bych spíš věřil, že nevydržela páčka, protože jsem ji vyndal z jiné značně používanější Astry.
Máte tipy, na co nejdřív kouknout, nebo mám jet rovnou na diagnostiku? (malá levná diagnostika z číny mi chyby ohledně brzdového systému nenačte)
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
vymen naboj na kolese a vsetko pojde tak ako ma..
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Zdravíčko lidi, nevíte kdo by mi namontoval tempomat na vectru ? Nejsem moc zručný a nechtěl bych tam nic pokazit, jedná se o model 2001 s označením motoru Z18XE.
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
A kde??? V Anglii, na severním pólu, v Moskvě???
Když nenapíšeš, odkud jsi...
Když nenapíšeš, odkud jsi...
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Omlouvám se jsem z Teplic.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Zdravíčko lidi, nevíte kdo by mi namontoval tempomat na vectru ? Nejsem moc zručný a nechtěl bych tam nic pokazit, jedná se o model 2001 s označením motoru Z18XE. Jsem z Teplic.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
langdon2 - Nitra, SR
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima