Dodatečná montáž: Tempomat
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
tak chyba ti bud komplet kabel od spojkového alebo ho nemas dobre nastaveny pripadne je zly.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
- Reklama
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
zkoušel jsem i manuálne na multimetru a je funkční. Mrknu na ty kabely od řj. Tam asi bude ten zakopané pes...
Zafira 2003 1,8 92kW Z18XE
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
hlavne aby bol aj dobre zaaretovany inak si bude riadiacka stale mysliet ze je stlacena spojka a nepovoli ti tempomt.
ako nastavit spojkovy spinac sa tu uz preberalo sto krat.. zatlac spojkovy pedal dole a povytiahni trn na spojkovom spinaci smerom von, pomaly pusti pedal a ten si ho zaaretuje do pracovnej polohy.
ako nastavit spojkovy spinac sa tu uz preberalo sto krat.. zatlac spojkovy pedal dole a povytiahni trn na spojkovom spinaci smerom von, pomaly pusti pedal a ten si ho zaaretuje do pracovnej polohy.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj!
Potřebuji radu.
Na autě mám dodělaný tempomat, ale přestal fungovat.
Na autě jsem vyměnil komplet přední ramena, tyčky a čepy řízení a zadní bubny s obložením cčetně kroužků ABS. Pak jsem odjel na výlet do Holandska. Všechno bylo v pořádku, tempomat fungoval. Vrátili jsme se po více než 2tKm a auto asi pět dní stálo. Nyní jezdí, ale nejde spustit tempomat. Pojistky jsem prošel, spínač spojky a brzdového pedálu jsem prohlédl, řekl bych, že ten na brzdě byl už rozlomený, dal jsem nový, podle originálního čísla. No tempomat stále nejde.
Oživil jsem si znalosti s OP-COMu a začal diagnostikovat. Kontrola funkce páčky v pořádku, při kontrole funkce spínačů na pedálech jsem zjistil, že na spojce je spínač stále aktivní, ať mačkám spojku či ne - přitom při měření spínač i nový spínač vykazuje správnou funkci. Na brzdovém pedále je dvojice spínačů, kde jeden je stále aktivní a druhý v klidu neaktivní a při sešlápnutí je aktivní. Celkově je tempomat aktivovaný, ale neaktivní. V chybách bylo několik neaktivních položek, jedna něco jako vysoká hodnota napětí na tempomatu. Vše jsem smazal, znovu se nic nenačetlo, ale tempomat stále nejde.
V položce pro ABS a TC jsem našel jednu aktivní chybu: C0161 - Brake Switch Circuit Open (04) - Present . Chyba je aktivní, ale když sešlápnu pedál brzdy, tak jde smazat a znovu se neobjeví. Když však pedál brzdy pustím, chyba opět naskočí.
Má někdo prosím radu co s tím nefunkčním tempomatem a co je ta aktivní chyba?
Díky Mára
Potřebuji radu.
Na autě mám dodělaný tempomat, ale přestal fungovat.
Na autě jsem vyměnil komplet přední ramena, tyčky a čepy řízení a zadní bubny s obložením cčetně kroužků ABS. Pak jsem odjel na výlet do Holandska. Všechno bylo v pořádku, tempomat fungoval. Vrátili jsme se po více než 2tKm a auto asi pět dní stálo. Nyní jezdí, ale nejde spustit tempomat. Pojistky jsem prošel, spínač spojky a brzdového pedálu jsem prohlédl, řekl bych, že ten na brzdě byl už rozlomený, dal jsem nový, podle originálního čísla. No tempomat stále nejde.
Oživil jsem si znalosti s OP-COMu a začal diagnostikovat. Kontrola funkce páčky v pořádku, při kontrole funkce spínačů na pedálech jsem zjistil, že na spojce je spínač stále aktivní, ať mačkám spojku či ne - přitom při měření spínač i nový spínač vykazuje správnou funkci. Na brzdovém pedále je dvojice spínačů, kde jeden je stále aktivní a druhý v klidu neaktivní a při sešlápnutí je aktivní. Celkově je tempomat aktivovaný, ale neaktivní. V chybách bylo několik neaktivních položek, jedna něco jako vysoká hodnota napětí na tempomatu. Vše jsem smazal, znovu se nic nenačetlo, ale tempomat stále nejde.
V položce pro ABS a TC jsem našel jednu aktivní chybu: C0161 - Brake Switch Circuit Open (04) - Present . Chyba je aktivní, ale když sešlápnu pedál brzdy, tak jde smazat a znovu se neobjeví. Když však pedál brzdy pustím, chyba opět naskočí.
Má někdo prosím radu co s tím nefunkčním tempomatem a co je ta aktivní chyba?
Díky Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
a cital si príspevok nad tymto tvojim príspevkom, skus si zaaretovat oba spinace, spojkovy aj brzdovy.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj.
Spínače jsem nasadil podle vybrání do otvorů. Na ten vnitřní, červený prstenec jsem nešahal a nechal ho úplně vysunutý. Spínač jsem zacvaknul a pak pomalu pustil pedál. Tím se částečně vnitřní prstenec posunul do vnitř. To je to seřízení?
Jen u toho brzdového spínače ještě bylo mezi spínačem a vnitřkem takové plastové udělátko, zelené, patrně přepravní aretace.
Je to tak? Díky
Mára
Spínače jsem nasadil podle vybrání do otvorů. Na ten vnitřní, červený prstenec jsem nešahal a nechal ho úplně vysunutý. Spínač jsem zacvaknul a pak pomalu pustil pedál. Tím se částečně vnitřní prstenec posunul do vnitř. To je to seřízení?
Jen u toho brzdového spínače ještě bylo mezi spínačem a vnitřkem takové plastové udělátko, zelené, patrně přepravní aretace.
Je to tak? Díky
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
ano ten zeleny bazmek je len ochrana, to sa vyhadzuje, ten cerveny je positka proti vytiahnutie spinaca tu musis zastrcit uplne do snimaca-on nedovoli tym uskam po stranach aby sa nechcene vyvliekli a spinac vyskocil z drziaku..
takze teraz este raz postup, zatlacis pedal a ten trn co nan pedal tlaci potiahnes smerom von od spinacu, s citom a ptricnou silou to trosku vysunies a potom pomaly pustis pedal a on si ten trn zaaretuje v pracovnej polohe-budes pocut take rapkanie to je to zaaretovanie.
to plati pre oba spinace ta aretacia.
takze teraz este raz postup, zatlacis pedal a ten trn co nan pedal tlaci potiahnes smerom von od spinacu, s citom a ptricnou silou to trosku vysunies a potom pomaly pustis pedal a on si ten trn zaaretuje v pracovnej polohe-budes pocut take rapkanie to je to zaaretovanie.
to plati pre oba spinace ta aretacia.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj.
Tento postup jsem udělal, našel jsem ho na straně 6 tohoto vlákna, bohužel stále netempomatím. Při vytahování spínačů to pěkně přes zuby chroupe, spojkový jde vytáhnout více, na brzdovém jen kousek, je tam i při sešlápnutém pedálu málo místa, ale o dva zuby se to určitě hnulo.
Velice děkuji.
Zatím jsem odpoledne rozbalil svazek drátů od pojistkovky k ŘJ motoru, tam je to bez zásahu zvěře, ještě prověřím svorkovnici na ŘJ a pak už jedině svorkovnice u BCM pod krytem, pod který se mi ale tuze nechce, pak může být problém se zatékáním.
Mára
Tento postup jsem udělal, našel jsem ho na straně 6 tohoto vlákna, bohužel stále netempomatím. Při vytahování spínačů to pěkně přes zuby chroupe, spojkový jde vytáhnout více, na brzdovém jen kousek, je tam i při sešlápnutém pedálu málo místa, ale o dva zuby se to určitě hnulo.
Velice děkuji.
Zatím jsem odpoledne rozbalil svazek drátů od pojistkovky k ŘJ motoru, tam je to bez zásahu zvěře, ještě prověřím svorkovnici na ŘJ a pak už jedině svorkovnice u BCM pod krytem, pod který se mi ale tuze nechce, pak může být problém se zatékáním.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
spojkovy musi na diagnostike pracovat a tiez brzdovy musi mat oba okruhy neaktivne, pri stlacani brzdy nabehne najprv jeden okruh do aktívneho stavu a trosku nizsie aj druhy.. omrkni este brzdove svetla ci nieje niektore prepalene.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj.
Světla, zadní brzdová mne taky napadla, ale nemám ochotného souseda, musím počkat do tmy až se vrátí manželka a světla okoukne. Snad nejsou oba nové spínače rovnou KO.
Mára
Světla, zadní brzdová mne taky napadla, ale nemám ochotného souseda, musím počkat do tmy až se vrátí manželka a světla okoukne. Snad nejsou oba nové spínače rovnou KO.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
to je mala sanca ze by boli zle spinace.. brzdu zatlac nejakym drevenym klackem, odsun sedacku dozadu opri klacek o sedacku a pedal a prisun sedacku aby tlacila na pedal..
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
to je mala sanca ze by boli zle spinace.. brzdu zatlac nejakym drevenym klackem, odsun sedacku dozadu opri klacek o sedacku a pedal a prisun sedacku aby tlacila na pedal..
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Hoj.
Byl jsem tam. Tak a teď to bude ještě zajímavější. Svítí pouze třetí brzdové světlo a to ještě dost málo oproti normálu. Levé a pravé zůstává zhaslé. Pojistky jsou v pořádku.
Edit1:
Byl jsem to projet, už je tma. Zadní brzdová světla nesvítí, ale to třetí brzdové lehce svítí samovolně hned jak zapnu spínačku řízení. Když nastartuju, tak to třetí brzdové světlo velmi rychle poblikává tlumeným světlem - lehce nažhevené vlákno. Takže by to skutečně bylo tím, že jsou obě žárovky brzdových světel v pánu? Jsou tam zřejmě celých 17 let. Nebo, že by byla špatná kostra těch žárovek, ale nevím, kde je svedená. Ostatní zadní světla - zpátečka, blinkry a koncové svítí normálně, takže kostru mají. Nakonec mne napadá klasika, průchodka do třetích (pátých) dveří, ale zase brzdovky jsou napevno v karoserii.
Když by někdo věděl, kde se ukostřují ta zadní světla bylo by to fajn.
Edit2:
Tak podle schematu, které mám k dispozici z knihy Jak na to, mají všechny čtyři žárovky v zadním světle společnou kostru. Když tedy ostatní fungujou, kostrou žárovek to nebude. Stejný kostřící bod číslo 5 má i třetí brzdové světlo a to po sešlápnutí pedálu svítí, byť vlastně trošku svítí stále.
Zítra sundám ta zadní světla a kouknu na žárovky.
Mára
Byl jsem tam. Tak a teď to bude ještě zajímavější. Svítí pouze třetí brzdové světlo a to ještě dost málo oproti normálu. Levé a pravé zůstává zhaslé. Pojistky jsou v pořádku.
Edit1:
Byl jsem to projet, už je tma. Zadní brzdová světla nesvítí, ale to třetí brzdové lehce svítí samovolně hned jak zapnu spínačku řízení. Když nastartuju, tak to třetí brzdové světlo velmi rychle poblikává tlumeným světlem - lehce nažhevené vlákno. Takže by to skutečně bylo tím, že jsou obě žárovky brzdových světel v pánu? Jsou tam zřejmě celých 17 let. Nebo, že by byla špatná kostra těch žárovek, ale nevím, kde je svedená. Ostatní zadní světla - zpátečka, blinkry a koncové svítí normálně, takže kostru mají. Nakonec mne napadá klasika, průchodka do třetích (pátých) dveří, ale zase brzdovky jsou napevno v karoserii.
Když by někdo věděl, kde se ukostřují ta zadní světla bylo by to fajn.
Edit2:
Tak podle schematu, které mám k dispozici z knihy Jak na to, mají všechny čtyři žárovky v zadním světle společnou kostru. Když tedy ostatní fungujou, kostrou žárovek to nebude. Stejný kostřící bod číslo 5 má i třetí brzdové světlo a to po sešlápnutí pedálu svítí, byť vlastně trošku svítí stále.
Zítra sundám ta zadní světla a kouknu na žárovky.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ahoj.
Světla jsou sundaná, žárovky venku. Po sundání prvního světla jsem naměřil na prázdno v objímce pro žarovku brzdových světel cca 6,3V, což je hodnota cca 1/2 napětí beterky a hodnota, která spolehlivě tozsvíti to třetí brzdové světlo z LED diod.
Žárovka na pohled očouzená, ale to ty ostatní taky a svítěj. Změřil jsem žarovku měřákem a hle, na vláknu pro brzdová světla, je totiž dvouvláknová, nekonečný odpor. Tak jsem sundal i to druhé zadní světlo a naprosto stejný stav. Po odpojení druhého světla však zmizelo napětí na prázdno, je tam nula a při sešlápnutí brzdy je napětí na úrovni napětí baterky. Letím pro nové žarovky.
Mára
Světla jsou sundaná, žárovky venku. Po sundání prvního světla jsem naměřil na prázdno v objímce pro žarovku brzdových světel cca 6,3V, což je hodnota cca 1/2 napětí beterky a hodnota, která spolehlivě tozsvíti to třetí brzdové světlo z LED diod.
Žárovka na pohled očouzená, ale to ty ostatní taky a svítěj. Změřil jsem žarovku měřákem a hle, na vláknu pro brzdová světla, je totiž dvouvláknová, nekonečný odpor. Tak jsem sundal i to druhé zadní světlo a naprosto stejný stav. Po odpojení druhého světla však zmizelo napětí na prázdno, je tam nula a při sešlápnutí brzdy je napětí na úrovni napětí baterky. Letím pro nové žarovky.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
tak dvojvlaknove su specialitka, ked sa nahodou vlakno urve a nahodou sa dotkne druhého vlakna v tej banke tak to narobi problemy.
Pri nefunkcnom tempomate dost casta zavada taketo vypalene ziarovky.
Pri nefunkcnom tempomate dost casta zavada taketo vypalene ziarovky.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima