Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknutí
Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknutí
Ahojte,
mám prosbu plynoucí ze sílícího pocitu mého zoufalství. Moje Astřička před lety dostala nový motor Y17DT místo původního X17DTL. Od počátku řeším problém, že auto nejede tak jak bych si přál. Zkoušel jsem hodně věcí měnit, repasovat, atd. Poslední oprava, asi před půl rokem, nové "špičky" trysek. Toto se zdálo jako nejlepší investice a auto trošku ožilo, začalo pod plynem i lehce kouřit. Bohužel od té doby začal někdy kolísat volnoběh. Někdy míň, někdy víc. Všiml jsem si, že kolísání zavisí na zátěži, například při zapnutí ohřevu zadního skla, nebo když lehce vrknu, tak se režim kolísání změní, někdy i ztratí. Zkusil jsem na den odpojit baterku, ať se smažou adaptační hodnoty. Při té příležitosi jsem propláchl konektory na MAF a ECU motoru. Kolísání se lehce upravilo, ale zesílil se původní problém a to, že auto zase zlenivělo, asi i přestalo pod plynem kouřit a při prudkém přidání jednou, nebo dvakrát cukne.
Další původní problém je, že pokud se auto i pomalu pohybuje, tak po ubrání plynu a vymáčknutí spojky vyskočí otáčky na +- 1500 a pak padnou na volnoběh. Např při popojíždění v koloně. Zkusil jsem udělat grafy-omlouvám se za kvalitu, kde je tato vlastnost vidět. Čas 34,21->
Na druhém, extra nepřehledném grafu, je ono cukání po prudkém přidání. Např při předjíždění, kdy při odřazení člověk neví, jestli se do toho měl vůbec pouštět.
A asi rok starý problém. Při teplotě pod 9st se po startu Astřička při vyšších otáčkách na chvíli zakašle. Čím nižší teplota, tím kašle v nižších otáčkách a déle. Postupně se hranice kašlání posouvá výše až po pár set metrem zmizí.
Starty jsou v pohodě, občas při extra mrazech si asi 5x zatočí než chytne - žhaviče již taky měněny.
Prosím o rady a nápady kudy se dát, případně jak provést testovácí jízdu a z ní pak přiložit LiveData, místo grafů
Děkuji
mám prosbu plynoucí ze sílícího pocitu mého zoufalství. Moje Astřička před lety dostala nový motor Y17DT místo původního X17DTL. Od počátku řeším problém, že auto nejede tak jak bych si přál. Zkoušel jsem hodně věcí měnit, repasovat, atd. Poslední oprava, asi před půl rokem, nové "špičky" trysek. Toto se zdálo jako nejlepší investice a auto trošku ožilo, začalo pod plynem i lehce kouřit. Bohužel od té doby začal někdy kolísat volnoběh. Někdy míň, někdy víc. Všiml jsem si, že kolísání zavisí na zátěži, například při zapnutí ohřevu zadního skla, nebo když lehce vrknu, tak se režim kolísání změní, někdy i ztratí. Zkusil jsem na den odpojit baterku, ať se smažou adaptační hodnoty. Při té příležitosi jsem propláchl konektory na MAF a ECU motoru. Kolísání se lehce upravilo, ale zesílil se původní problém a to, že auto zase zlenivělo, asi i přestalo pod plynem kouřit a při prudkém přidání jednou, nebo dvakrát cukne.
Další původní problém je, že pokud se auto i pomalu pohybuje, tak po ubrání plynu a vymáčknutí spojky vyskočí otáčky na +- 1500 a pak padnou na volnoběh. Např při popojíždění v koloně. Zkusil jsem udělat grafy-omlouvám se za kvalitu, kde je tato vlastnost vidět. Čas 34,21->
Na druhém, extra nepřehledném grafu, je ono cukání po prudkém přidání. Např při předjíždění, kdy při odřazení člověk neví, jestli se do toho měl vůbec pouštět.
A asi rok starý problém. Při teplotě pod 9st se po startu Astřička při vyšších otáčkách na chvíli zakašle. Čím nižší teplota, tím kašle v nižších otáčkách a déle. Postupně se hranice kašlání posouvá výše až po pár set metrem zmizí.
Starty jsou v pohodě, občas při extra mrazech si asi 5x zatočí než chytne - žhaviče již taky měněny.
Prosím o rady a nápady kudy se dát, případně jak provést testovácí jízdu a z ní pak přiložit LiveData, místo grafů
Děkuji
- Reklama
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Ty jsi vyměnil X17DTL za Y17DT???
To jsi poměnil celý předek???
Jak jsi vyřešil STK???
Nechápu
To jsi poměnil celý předek???
Jak jsi vyřešil STK???
Nechápu
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Jj, vše kvůli klimě. Všechno pod kapotou šlo ven, přístrojovka, topení s rozvody,.. Zůstala akorát elektrika od A sloupku, tuším konektor X1 a tam sem musel ještě přepojit stahovačky. Bohužel dárce rok stál, tak nevím, jestli něco nedostalo na frak. V podstatě za ty roky je vše vyměněné, buď na trvalo, nebo na zkoušku. Krom ECU motoru. Tu jsem poslal na kontrolu, řekli mi, že je v ní nafta a je po ní, poslal jsem jim jinou na naklonování, vrátila se mi od pohledu jiná, na tu jsem ujel necelých 25km a už se nespojila ani s diagnostikou. Vrátil jsem tedy moji neopravitelnou a na té mám od té doby přes 80kkm, celkem od přestavby asi 150kkm. Konektor a svazek byly suché, tak nevím, jak se tam údajná nafta mohla dostat. Dle následného jednání s firmou jsem jim spíš skočil na špek, ale možná ta jednotka je fakt v křemíkovém nebi, ale nikdo jí to ještě neřekl.
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Taky jsem měl svazky nacucané naftou. Bylo to od čerpadla, kdy tekl nějaký konektor zespod a po něm nafta vzlínala nahoru. já jsem to ale odhalil včas. Stejně mě ale neminula rozborka jednotky a přepájení studených spojů. Dělal to RomanK. Pak už vše v poho. Občas se stane, že po vymáčknutí spojky se otáčky mírně zvednou, ale nic dramatického, co by se muselo řešit. Přece jen je to staré auto, které pomalu dosluhuje.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Já mám/měl právě svazek suchý. Co jsem se dočetl, tak to protíká od elmag. ventilu z čerpadla.
Dramatické to není, jen si připadám jak chuj, když na mě vrátný čučí při zvedaní závory Navíc dle grafu by tam už něměla jít nafta, tak nevím co ten motor roztočí.
Jak se ti to chovalo při studených spojích?
Dramatické to není, jen si připadám jak chuj, když na mě vrátný čučí při zvedaní závory Navíc dle grafu by tam už něměla jít nafta, tak nevím co ten motor roztočí.
Jak se ti to chovalo při studených spojích?
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Cukání může mít na svědomí jednotka čerpadla, klasika. Na tu se můžu podívat, jsem vybaven.
No a kouknul bych do EGRu, jak to vypadá, jestli to třeba nemůže udělat nasátý bordel, olej?
Jinak podle dat lehce línější turbo.
No a kouknul bych do EGRu, jak to vypadá, jestli to třeba nemůže udělat nasátý bordel, olej?
Jinak podle dat lehce línější turbo.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
nafta do ECU motoru teče vnitřkem kabelu normálně po mědi pod bužírkou svazek je suchy na svým jsem to vyřešil proříznutím bužírky v ohybu na "volný" prostor a odkapává do krytu motoru dolu škubnutí umí moje taky a jednotku mám opravovanou RomanemK už před lety škubnutí dělalo před i po opravě (mysleljsem že oprava to vyřeší) jednotku jsem tam posílal právě kvůli tomu normálně fungovala. mám vyměněn komplet motor už od te doby takže jiné trysky,jiné čerpadlo a žádná změna takže chyba je 100% elektrická. auto mám dnes už upravené SW i HW a myslím že dost na max tohoto motoru a škubnutí po přidání je tam občasně a zvednutí otáček je tam většinově už to neřeším auto má takhle najeto s nami přes 300000km a pohoda
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Alzafir: děkuji za nabídku. Dá se jednotka čerpadla prověřit na autě, nebo co všechno musí dolů? Pěnový kryt čerpadla už tam nemám. Pozn: čerpadlo jsem už taky tenkrát prohazoval, ale nic moc změna, ale pravda, nevím v jakém bylo stavu.
EGR byl vždycky čisťounkej, lehce zaprášenej a dle připečeného otisku mého prstu na spojovací trubce je i funkční
Turbo buď měněno, nebo repas v "turbárně" na Rudné. Spíš si už myslím, že to má málo nafty, a tak to nemá čím roztočit.
Bylo by prosím možno stavit se i o víkendu? Robku mám z Havířova, tak jak pojedem s děckama k rodičům, tak bych si odskočil
hansdob: konektor na elmag. ventilu byl suchý, stejně tak konektor na ECU, ale na vlastní oči jsem to otevřený neviděl, ale bylo více věcí, které naslibovali a neudělali, takže se jim pak už nedalo nic moc věřit.
Elektriku taky podezřívám, protože jsou dny kdy to jede, až se z toho nechce vystupovat, ale pak jsou dny, kdy za mnou ani mráček a neudržím se ani MPIčku Felině.
Ještě mě dneska napadlo, jestli mi neblbne MAF, nebo teda, jestli tam nemůžu mít jinou, možná z 2.0, nebo 2.2. Nevím jestli mají stejný konektor a ještě jsem nenašel něco, dle čeho zkontrolovat moji. I když jestli ale není nafta, tak se to asi projeví už i na vstupu.
A co to kašlání pod +9stC? Napadá mě, buď málo nafty - špatná/žádná funkce "druhého" elmag. ventilu, nebo moc nafty, která špatně shoří ve studeném spalovacím prostoru. Bohužel o čerpadle vím jen to, abych na něj nesahal.
Nafta dle mého nepadá, za tepla to nekašle.
EGR byl vždycky čisťounkej, lehce zaprášenej a dle připečeného otisku mého prstu na spojovací trubce je i funkční
Turbo buď měněno, nebo repas v "turbárně" na Rudné. Spíš si už myslím, že to má málo nafty, a tak to nemá čím roztočit.
Bylo by prosím možno stavit se i o víkendu? Robku mám z Havířova, tak jak pojedem s děckama k rodičům, tak bych si odskočil
hansdob: konektor na elmag. ventilu byl suchý, stejně tak konektor na ECU, ale na vlastní oči jsem to otevřený neviděl, ale bylo více věcí, které naslibovali a neudělali, takže se jim pak už nedalo nic moc věřit.
Elektriku taky podezřívám, protože jsou dny kdy to jede, až se z toho nechce vystupovat, ale pak jsou dny, kdy za mnou ani mráček a neudržím se ani MPIčku Felině.
Ještě mě dneska napadlo, jestli mi neblbne MAF, nebo teda, jestli tam nemůžu mít jinou, možná z 2.0, nebo 2.2. Nevím jestli mají stejný konektor a ještě jsem nenašel něco, dle čeho zkontrolovat moji. I když jestli ale není nafta, tak se to asi projeví už i na vstupu.
A co to kašlání pod +9stC? Napadá mě, buď málo nafty - špatná/žádná funkce "druhého" elmag. ventilu, nebo moc nafty, která špatně shoří ve studeném spalovacím prostoru. Bohužel o čerpadle vím jen to, abych na něj nesahal.
Nafta dle mého nepadá, za tepla to nekašle.
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
Klidně se stav, o víkendu se nikam nechystám, no a mám tu ještě jednotku čerpadla, zrovna jsem i opravoval Žralokovi, tak se snad nebude zlobit, že to testnem
Zbytek doladíme v SZ.
Zbytek doladíme v SZ.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
váhu z 2,0 nebo 2,2 bez upravy softu nee. Já nemám problém s výkonem mě to jezdí furt jen to cuknutí a roztočení při přeřazení mi to dělá PS: mám tu 11 comb s tímto motorem 5 aster,4 corsy a dělají to všechny. ale výkon neumírá.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
hansdob: a jsou, prosím tě, váhy fyzicky zaměnitelné? Jestli je možnost, že by se nám připletla pod ruky a nevědomky ju tam vrzli.
Takže se asi teda nejedná o chybu, ale o vlastnost.
Je teda ještě s podivem, že když je to zdechlé, tak se to neprobere během jízdy, ale až po dalším startu, nebo odpočinku.
Takže se asi teda nejedná o chybu, ale o vlastnost.
Je teda ještě s podivem, že když je to zdechlé, tak se to neprobere během jízdy, ale až po dalším startu, nebo odpočinku.
Re: Y17dt - cuknutí po přidání, kolísavý volnoběh, samovrknu
myslím že na štekr váha pasuje
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER