Nedobíja baterku
Nedobíja baterku
Zdravím,
chcem sa spýtať na problém ktorý sa mi objavil pred dvoma dňami. Jedná sa o Astru G 1.6 16V 1999 Z16XE. Ráno som auto naštartoval, odvtedy začala preblikávať a svietiť kontrolka baterky. Autom som prešiel cca 20km a okrem kontrolky som nespozoroval nič. Dneska po cca. 15km začalo vynechávať servo. Po ďalších cca. 10km začali svietiť kontrolky ABS, airbagov, nádrže. Teplota a stav nádrže padli na 0 a tachometer s otáčkometrom sa zasekli na jednej hodnote. Došiel som našťastie domov, ale už potom nešiel ani naštartovať. Prehodil som druhú baterku a už všetko nabehlo, ale kontrolka baterky svietila. Už neblikala ani nič, ale svietila. Radšej som to už nechal tak a nešiel s tým ďalej.
Chcem sa spýtať, či vymeniť celý alternátor alebo čo s tým spraviť.
Ďakujem,
klokyno
chcem sa spýtať na problém ktorý sa mi objavil pred dvoma dňami. Jedná sa o Astru G 1.6 16V 1999 Z16XE. Ráno som auto naštartoval, odvtedy začala preblikávať a svietiť kontrolka baterky. Autom som prešiel cca 20km a okrem kontrolky som nespozoroval nič. Dneska po cca. 15km začalo vynechávať servo. Po ďalších cca. 10km začali svietiť kontrolky ABS, airbagov, nádrže. Teplota a stav nádrže padli na 0 a tachometer s otáčkometrom sa zasekli na jednej hodnote. Došiel som našťastie domov, ale už potom nešiel ani naštartovať. Prehodil som druhú baterku a už všetko nabehlo, ale kontrolka baterky svietila. Už neblikala ani nič, ale svietila. Radšej som to už nechal tak a nešiel s tým ďalej.
Chcem sa spýtať, či vymeniť celý alternátor alebo čo s tým spraviť.
Ďakujem,
klokyno
- Reklama
Re: Nedobíja baterku
Toto presne mi robilo pri pokazenom alternátore.
Dal som spraviť repas altíku, vyšlo to tuším zo 120€, ale oplatí sa. Síce možno kúpiť lacný Starline nový, ale vraj je lepšie opraviť origoš Bosch/Valeo.
Dal som spraviť repas altíku, vyšlo to tuším zo 120€, ale oplatí sa. Síce možno kúpiť lacný Starline nový, ale vraj je lepšie opraviť origoš Bosch/Valeo.
Re: Nedobíja baterku
Skus použiť na merania nabíjania napr aj toto:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... jQ2UsUXsoA
stojí to zo 5€
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... jQ2UsUXsoA
stojí to zo 5€
Re: Nedobíja baterku
Ahojte,
ďakujem za odpovede, dneska som bol preň v servis a už zase fachčí. Bolo to v altíku.
klokyno
ďakujem za odpovede, dneska som bol preň v servis a už zase fachčí. Bolo to v altíku.
klokyno
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj.
Ať nezakládám nové téma tak přidám svůj problém sem.
Peru se s nabíjením na Corse C, Z14XE. Je tam nový alternátor, před měsicem nová baterka.
Kontrolka nabíjení při chodu motoru vždy hned zhasne, mám tam voltmetr a podle něj je za chodu motoru napětí 14,3 voltu , pod těch 14 V nesleze ani při zapnutí vetráku naplno, zapnutí ohřevu skel a zapnutí výhřevu obou sedaček. Alternátor je 100A, baterka je 45Ah klasická, ne gelová.
Když baterku dobiju z externí nabíječky, tak jezdím 14 dní než nenastartuju. Přitom nejezdím žadné krátké trasy, do práce jedu cca 35 Km.
Dnes v podvečer jsem nastartoval jentaktak, po startu voltmetr vyletěl na zmíněných 14,3 V a byl tam přibitej celou dobu jizdy. Po jizdě jsem šahnul na alternátor a ten byl v podstatě studenej, přitom vím že i ten starej býval dost horkej - důvodem k výměně alternátoru byla hlučná ložiska. Svorky na baterce taktéž studené.
Vypadá to, jako že alternátor kryje bez problému palubní síť, ale do baterky toho cpe velmi málo, pokud vůbec něco.
Kluci prosím otázka zní, po čem jít?
Díky mára
Ať nezakládám nové téma tak přidám svůj problém sem.
Peru se s nabíjením na Corse C, Z14XE. Je tam nový alternátor, před měsicem nová baterka.
Kontrolka nabíjení při chodu motoru vždy hned zhasne, mám tam voltmetr a podle něj je za chodu motoru napětí 14,3 voltu , pod těch 14 V nesleze ani při zapnutí vetráku naplno, zapnutí ohřevu skel a zapnutí výhřevu obou sedaček. Alternátor je 100A, baterka je 45Ah klasická, ne gelová.
Když baterku dobiju z externí nabíječky, tak jezdím 14 dní než nenastartuju. Přitom nejezdím žadné krátké trasy, do práce jedu cca 35 Km.
Dnes v podvečer jsem nastartoval jentaktak, po startu voltmetr vyletěl na zmíněných 14,3 V a byl tam přibitej celou dobu jizdy. Po jizdě jsem šahnul na alternátor a ten byl v podstatě studenej, přitom vím že i ten starej býval dost horkej - důvodem k výměně alternátoru byla hlučná ložiska. Svorky na baterce taktéž studené.
Vypadá to, jako že alternátor kryje bez problému palubní síť, ale do baterky toho cpe velmi málo, pokud vůbec něco.
Kluci prosím otázka zní, po čem jít?
Díky mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Nedobíja baterku
Spíše to vypadá, že ti něco vybíjí baterku. Ještě ji změř před startem, mělo by to být poznat.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Už mě to taky napadlo.
Mohl by to dělat centrál? Asi bych teda měl před startem odpojit baterku, napojit měřák do série s jedním pólem baterky a odečist, kolik si to bere jakoby naprázdno po zamknutí. Někde jsem četl, že klidová spotřeba se stabilizuje cca po 10 minutach po zamknutí. Jenom nevím jaký odběr je pak ještě přijatelný a co už je odběr , který mi dehonestuje baterku a její kapacitu. Za orientační hodnotu předem díky. Pokud by byl odběr velký, přičina se zřejmě vyhledá odpojením okruhů pomocí vytažení pojistky, že?
Diky Mára
Mohl by to dělat centrál? Asi bych teda měl před startem odpojit baterku, napojit měřák do série s jedním pólem baterky a odečist, kolik si to bere jakoby naprázdno po zamknutí. Někde jsem četl, že klidová spotřeba se stabilizuje cca po 10 minutach po zamknutí. Jenom nevím jaký odběr je pak ještě přijatelný a co už je odběr , který mi dehonestuje baterku a její kapacitu. Za orientační hodnotu předem díky. Pokud by byl odběr velký, přičina se zřejmě vyhledá odpojením okruhů pomocí vytažení pojistky, že?
Diky Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Nedobíja baterku
Kde měřeší to napětí? V zapalovači? Porovnej to s napětím baterky.
Pokud budeš mít někde vyšší odběr, může to být leccos, nejen centrál.
Klidový odběr cca 25-30mA. To je Géčko a Zafira A. No ale nečekám, že by Corsa měla mít vyšší odběr.
Zamkni auto, počkej minutu, to už by mělo vše klesnou, auto "usnout". Ampérmetr zapoj tak, že jeden fous chytni krokodýlem na oku, svorce, třeba plus, druhý hrot píchni do plus pólu baterky. Svorku pomalu tahej nahoru, nesmíš odpojit hrot měřáku. Jedině tak změříš klidový proud. Pokud bys obvod rozpojil, vyskočí odběr po znovupropojení obvodu přes ampérmetr přes 300mA.
Pokud budeš mít někde vyšší odběr, může to být leccos, nejen centrál.
Klidový odběr cca 25-30mA. To je Géčko a Zafira A. No ale nečekám, že by Corsa měla mít vyšší odběr.
Zamkni auto, počkej minutu, to už by mělo vše klesnou, auto "usnout". Ampérmetr zapoj tak, že jeden fous chytni krokodýlem na oku, svorce, třeba plus, druhý hrot píchni do plus pólu baterky. Svorku pomalu tahej nahoru, nesmíš odpojit hrot měřáku. Jedině tak změříš klidový proud. Pokud bys obvod rozpojil, vyskočí odběr po znovupropojení obvodu přes ampérmetr přes 300mA.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj. Napětí měřim mezi kostrou a nějakým pluskem, které je aktivní po zapnutí spínačky.
To napětí je s napětím na baterce při chodu motoru totožné.
Zkusil jsem změřit odpor mezi minus pólem baterie a kostrou pak i motorem (alternátorem), vždy jsem naměřil 0, tedy měřak nastavenej na diody pískal.
Mara
Zkusim změřit ten klidovej odběr až bude lepší počasí, teď tu mám - 15
Díky Mára
To napětí je s napětím na baterce při chodu motoru totožné.
Zkusil jsem změřit odpor mezi minus pólem baterie a kostrou pak i motorem (alternátorem), vždy jsem naměřil 0, tedy měřak nastavenej na diody pískal.
Mara
Zkusim změřit ten klidovej odběr až bude lepší počasí, teď tu mám - 15
Díky Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj kluci.
Tak mám změřeno.
Měřil jsem na autě v zamčeném stavu.
Odpojil jsem - pól baterky a mezi její pól a svorku jsem vložil Ametr.
Nejprve to skočilo na 0,17A následně zavakaly jednotky zapištěla klapka a odběr vzrostl na 1,7A. Na to cvakly zámky centrálu, což znamenalo skok na cca 4A. Pak vše utichlo a odběr spadne v mžiku na 0,08A, po 5 vteřinách na 0,04A a po dalšich 30 vteřinách se stabilizoval na hodnotě 0,01A a zde vydržel po dobu 8 minut, dál jsem neměřil, ale celý proces opakoval s identickým výsledkem.
Neviděl bych proto problém ve vybíjení baterky autem, někde jsem četl, že i těch 0,04A by bylo v pořádku a mělo by to ustát, tak nevím, když tak napište.
Aby toho nebylo málo, tak napětí na baterce bylo na prázdno 12,3 voltu, jenže při pokusu o start motor těžce třikrát otočil, zhasly kontrolky, začla cvakat relé a konec.
Dal jsem na nabíječku a podle ní je baterka nabita na 75%.
Tak po čem jít dál?
Edit: po 10 minutach na nabíječce baterie dle nabíječky nabita na Max, nabíječka odpojena a motor točí jako divej.
Napadl mě ještě vadný startér, který má přiliš velký odběr, který pokryje jen 100% nabitá baterka a slabší už nepokreje odběr napřiklad přidřeného starteru.
Edit: naměřil jsem taky proud který teče mezi - polem baterie a kostrou alternatoru, což mi přijde divné, měli by být na stejném potenciálu ne? Proud který tamtudy teče je na hodnotě 0,02A .
Takže by někde ukostřeni a propojení mezi blokem motoru a - polem baterky? Jen nevím kde zezadu na motoru to ukostření je? Neví někdo?
Za každou pomoc díky, mára
Tak mám změřeno.
Měřil jsem na autě v zamčeném stavu.
Odpojil jsem - pól baterky a mezi její pól a svorku jsem vložil Ametr.
Nejprve to skočilo na 0,17A následně zavakaly jednotky zapištěla klapka a odběr vzrostl na 1,7A. Na to cvakly zámky centrálu, což znamenalo skok na cca 4A. Pak vše utichlo a odběr spadne v mžiku na 0,08A, po 5 vteřinách na 0,04A a po dalšich 30 vteřinách se stabilizoval na hodnotě 0,01A a zde vydržel po dobu 8 minut, dál jsem neměřil, ale celý proces opakoval s identickým výsledkem.
Neviděl bych proto problém ve vybíjení baterky autem, někde jsem četl, že i těch 0,04A by bylo v pořádku a mělo by to ustát, tak nevím, když tak napište.
Aby toho nebylo málo, tak napětí na baterce bylo na prázdno 12,3 voltu, jenže při pokusu o start motor těžce třikrát otočil, zhasly kontrolky, začla cvakat relé a konec.
Dal jsem na nabíječku a podle ní je baterka nabita na 75%.
Tak po čem jít dál?
Edit: po 10 minutach na nabíječce baterie dle nabíječky nabita na Max, nabíječka odpojena a motor točí jako divej.
Napadl mě ještě vadný startér, který má přiliš velký odběr, který pokryje jen 100% nabitá baterka a slabší už nepokreje odběr napřiklad přidřeného starteru.
Edit: naměřil jsem taky proud který teče mezi - polem baterie a kostrou alternatoru, což mi přijde divné, měli by být na stejném potenciálu ne? Proud který tamtudy teče je na hodnotě 0,02A .
Takže by někde ukostřeni a propojení mezi blokem motoru a - polem baterky? Jen nevím kde zezadu na motoru to ukostření je? Neví někdo?
Za každou pomoc díky, mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Edit:
Upraven poslední přispěvek o zjištěné měření.
Mára
Upraven poslední přispěvek o zjištěné měření.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj.
Info po válení sudů pod autem.
Kostřící vodič jsem našel, je přišroubován na takové konzole propojujíci blok motoru se sacím potrubím, dělá mu takovou podporu. Nebyl nijak zoxidován, i tak jsem matku povolil, očistil očko vodiče a dal zpět. Na šroub spojujíci konzolu s blokem jsem nedošáhl, tak až zítra, protože jsem zjistil, že matky a štefty upevňujíci kabeláž na startéru je celá obalená zelenou vrstvičkou oxidace. Takže problém bude asi zde. Zítra mi auto zvednou a kabeláž ke startéru očistí a uvidíme. Možna to byl i důvod proč jsem měnil předchozí baterku. Nešlo opakovaně nastartovat, tak jsem jí vyměnil a ouha. Teď jsem byl pro tu starou, ležici v garáži a přežila i tu -20 zimu. Na voltmetru má 12,3V a po připojení nabíječky ta diagnostikuje baterie nabitá z 90%.
A teď doufám že od zítra bude klid.
Po znovupřipevnění kostřícího vodiče na konzolu a nastartování to nabíjelo podle měřáku 14,7V stabilně na volnoběhu i v 3000ot/min.
Mára
Info po válení sudů pod autem.
Kostřící vodič jsem našel, je přišroubován na takové konzole propojujíci blok motoru se sacím potrubím, dělá mu takovou podporu. Nebyl nijak zoxidován, i tak jsem matku povolil, očistil očko vodiče a dal zpět. Na šroub spojujíci konzolu s blokem jsem nedošáhl, tak až zítra, protože jsem zjistil, že matky a štefty upevňujíci kabeláž na startéru je celá obalená zelenou vrstvičkou oxidace. Takže problém bude asi zde. Zítra mi auto zvednou a kabeláž ke startéru očistí a uvidíme. Možna to byl i důvod proč jsem měnil předchozí baterku. Nešlo opakovaně nastartovat, tak jsem jí vyměnil a ouha. Teď jsem byl pro tu starou, ležici v garáži a přežila i tu -20 zimu. Na voltmetru má 12,3V a po připojení nabíječky ta diagnostikuje baterie nabitá z 90%.
A teď doufám že od zítra bude klid.
Po znovupřipevnění kostřícího vodiče na konzolu a nastartování to nabíjelo podle měřáku 14,7V stabilně na volnoběhu i v 3000ot/min.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj.
Takže po cca deseti dnech jsem opět nenastartoval.
Dva měsice starou baterku jsem vyndal, povolol zátky, zkontroloval hladinu - OK a dal nabíjet nabíječkou.
Hned mě překvapilo, že vybitá baterka si brala jen asi 1,2A z nabíječky poskytující až 7A. Napětí ale lezlo nahoru. V člancích začlo plynovat, což je známkou dobíjení, jenže dva članky plynovaly poměrně intenzivně, dva velice málo a dva vůbec ne. Ještě napíšu, že elektrolot byl čirý ve všech článcich. Z takto nesouměrného plynování usuzuji na vadu v samotné baterii, což potvrdil i test zátěžovým měřákem při předání baterie na reklamaci, kdy po 7 hodinovém nabíjení a zátěžovém měření baterka zcela propadla, přestože měla na prázdno napětí 12,65V.
Na reklamaci mi ochotně zapůjčili po dobu reklamace jinou baterii, pak se uvidí, zda reklamaci uznají.
Mára
Takže po cca deseti dnech jsem opět nenastartoval.
Dva měsice starou baterku jsem vyndal, povolol zátky, zkontroloval hladinu - OK a dal nabíjet nabíječkou.
Hned mě překvapilo, že vybitá baterka si brala jen asi 1,2A z nabíječky poskytující až 7A. Napětí ale lezlo nahoru. V člancích začlo plynovat, což je známkou dobíjení, jenže dva članky plynovaly poměrně intenzivně, dva velice málo a dva vůbec ne. Ještě napíšu, že elektrolot byl čirý ve všech článcich. Z takto nesouměrného plynování usuzuji na vadu v samotné baterii, což potvrdil i test zátěžovým měřákem při předání baterie na reklamaci, kdy po 7 hodinovém nabíjení a zátěžovém měření baterka zcela propadla, přestože měla na prázdno napětí 12,65V.
Na reklamaci mi ochotně zapůjčili po dobu reklamace jinou baterii, pak se uvidí, zda reklamaci uznají.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Nedobíja baterku
Ahoj.
Autobaterie uspěšně vyreklamována, dostal jsem novou.
Auto zatím ještě stále jezdí na starou autobaterii.
Mára
Autobaterie uspěšně vyreklamována, dostal jsem novou.
Auto zatím ještě stále jezdí na starou autobaterii.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.