Správné napětí alternátoru

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
blood311
Příspěvky: 337
Registrován: 23 srp 2011, 16:59
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Správné napětí alternátoru

Příspěvek od blood311 » 16 zář 2016, 20:44

Zdravím dámy a pánové - asi už tady tohle téma někde na fóru je, ale chtěl bych to tady trošičku rozvést konkrétně na mojí astře. Alternátor mi v oplu zrepasovali asi měsíc zpátky a upozornili mě na špatnou baterku, která se tak trošku dodělala za posledních pár měsíců díky rádiu, které ji neustále vybíjelo. No, jenže já začínám mít obavu, že to nebude jen baterkou a rádiem. Dneska jsem si jen tak pro jistotu pročetl, kolik by měl alternátor dobíjet i při více zapnutých spotřebičích v autě a docela jsem zůstal v šoku, prý se má držet min. na 14 V a pokud je to menší, je to špatný.

No, moje hodnoty jsou asi takto:
Když nahodím motor a nezapínám ještě vůbec nic, ani světla, je napětí 14,1 - 14,3
Zapnu hlavní světla, pak je většinou 13,9 - 14,1
Při jízdě si bere něco posilovač atd. tak pokud točím volantem, je to třeba 13,7 V, pokud jedu po dálnici, klidnou jízdu, zvedne se na těch 14 V
Když zapne sahara, spadne na 12,6 V..
Zajímavý je, že když zapnu subwoofer, nebo zesílím rádio, nemá to vůbec vliv na hodnotu napětí...

Mimo město je to třeba průměrně těch 13,8 - 14,1 V

Jinak baterku jsem vyměnil, ta první byla od BOSHE, po dvou letech odešla, ale to teda díky tomu rádiu atd. Teď jsem koupil Vartu, takže obě baterie jsou od kvalitního výrobce.
Řemen jsem kontroloval, dotáhl, ale to vliv nemělo.

Tak se chci zeptat, co je špatně? Špatně to zrepasovali, nebo je to takhle normální?... jsem z toho fakt už zoufalej ty jo, chci mít prostě auto, kde se nemusím bát, že nenastartuju a neřešit furt něco s pos*anou baterkou, nebo alternátorem, kterej byl na repasu už po druhý :-(... Díky všem za rady

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od vasekpetr1 » 17 zář 2016, 07:13

Napětí máš v toleranci, alternátoru nic nebude. Zkontroluj kvalitní připojení kabelů na baterce, starteru, alternátoru a zkontroluj ukostření baterky s motorem, a dál to neřeš. Já měl na TIDu za jízdy hodnotu napětí 13,8V a všechno fungovalo, jak mělo. Pro tu baterku je to i lepší, když ten altík netlačí někam k 14,5V, nabíjecí proud je menší a baterka tolik netrpí velkým nabíjecím proudem.
Trochu je divné, že ti při zapnutí sahary napětí spadne na 12,6V, ale zde jde o to, kde jsi připojený s měřením. Chtělo by to napojit se kabelem přímo na baterku, zatáhnout si kabely až do kabiny a měřit napětí zde. Pokud by i zde napětí padalo, tak zkontrolovat konektory sahary, ukostření čelníku.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

blood311
Příspěvky: 337
Registrován: 23 srp 2011, 16:59
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od blood311 » 17 zář 2016, 10:03

Díky moc Petře za rady, mrknu na to.

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od Alzafir » 17 zář 2016, 22:40

Já bych byl trochu skeptický k té repasi.
Mám ověřené, že na volnoběhu, pokud je kolísání už v rozsahu +-0,2V, jde ve většině případů o ojetý jeden z uhlíků, sjetý komutátor. A většinou i odcházejí dost často H7.
Co jsem takové altíky já repasoval, po výměně regleru to bylo ok.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

blood311
Příspěvky: 337
Registrován: 23 srp 2011, 16:59
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od blood311 » 17 zář 2016, 23:03

Ajaj... ty jo tak já už fakt nevím kam s tím jít.. první repas mi dělal kamarád, k tomu se snad nebudu ani vyjadřovat, teď mi to opravili v autorizovaným Opelu a stejně je tady šance, že to udělali špatně... achjo... umíte to tady někdo pořádně opravit nebo se na to prostě mrknout kluci? Trápím se s tím už od doby, co to auto mám... navíc ta Sahara podle Petra taky není moc ok.. a prostě když jim v servise řeknu - podívejte se na to pořádně, prostě co je špatný opravte, udělejte diagnostiku atd. tak stejně neudělají všechno...svítí mi tam kontrolka právě nějakýho toho chlazení okruhu... a oni mi prostě řeknou: chybí vám tam ještě malej ventilátor, co pomáhá Sahaře chladit motor, ale jestli s tím nejedete někam do Itálie, tak je to v pohodě... no tak co s tím... kontrolka svítí, kdo ví jestli to není ještě něco jinýho, třeba právě s tou Saharou.. vysrat se na to fakt že jo..

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od vasekpetr1 » 18 zář 2016, 06:26

Tak ještě zkusit zajet ke Krátkému na Hájek, ať ti to zkontroluje on. Třeba se s ním domluvíš, co vím, tak zkušební stůl na altíky v dílně má a s tou saharou by také mohl pomoci. Autorizovaný servis Opel byl myšlen VelMez?.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

blood311
Příspěvky: 337
Registrován: 23 srp 2011, 16:59
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné napětí alternátoru

Příspěvek od blood311 » 18 zář 2016, 20:47

Dík za radu, asi ho zkusím až bude čas :-) ... ne ne Hlouch motors v Ostašove...

Odpovědět