Ne, po zapnutí klimy to tak půl minuty jede bez větráku, pak naběhne jeden ventilátor na nízké otáčky a asi po půl minutě zase odstaví. A takto pořád dokola.plachkac píše:Tobe se nerozbehne ventilator chladice klimy hned po zapnuti klimatizace?
T.
Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Reklama
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
No mi se ventilator vubec nerozbehne a klima chladí jen tak vlažně. Pred trema tydny jsem nahodil kompresor klimy a nechal klimu naplnit.
Opel Astra G, 1.6 8V, 1998 X16SZR
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Zkousel tu jednotku nekdo odstranit? Nebo je verze i bez jednotky? Me to blbne. Nekdy bezi porad, jindy nebezi a teplota leze nahoru. Klimu mam vyndanou, takze je mi k nicemu.
Opel Astra G Z20LET
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
plachkac: nech si zkontrolovat, jaký máš tlak média v klimě. Je možné, že máš nízký tlak (i když jsi nedávno dotlakovával po výměně kompresoru), který stačí ještě na provoz klimy, ale kompresor to málo natlačí a tím pádem nedojde k sepnutí převodníku tlaku a k rozběhu ventilátoru. Proto ti třeba i málo chladí. Nejobvyklejší místo pro netěsnost je prostor výměníku mezi středem vrtule a samotným výměníkem. Drží se tam bordel a sůl, která naruší hliníkové kapiláry. Navíc to ventilátor nevyfouká ven. Pokud ti dali do média zelenou barvu, tak bys to měl celkem lehce najít. Sundej nárazník, lehni pod auto a někde tu zelenou stopu uvidíš.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
wisastar: nedovedu si představit, jak bys chtěl vyřešit postupné nabíhání otáček ventilátoru zvyšující se teplotou. Není jednodušší někde na vrakovišti sehnat druhou ŘJ chlazení a prohodit? Předpokládám, že ventilátory, konektory a kabeláž k nim od jednotky máš zkontrolovanou i s předřadnými odpory.
U motorů bez řídící jednotky chlazení tuto funkci přebírá řídící jednotka motoru přes relé K13 a K14, jak je vidět na schemátku na první straně.
U motorů bez řídící jednotky chlazení tuto funkci přebírá řídící jednotka motoru přes relé K13 a K14, jak je vidět na schemátku na první straně.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Jak sem psal, mam vyndanou klimu. Tudis by to melo bezet porad na plny vykon. Ikdyz mam klimu v ecu deaktivovanou tak to hlasi chybu.vasekpetr1 píše:wisastar: nedovedu si představit, jak bys chtěl vyřešit postupné nabíhání otáček ventilátoru zvyšující se teplotou. Není jednodušší někde na vrakovišti sehnat druhou ŘJ chlazení a prohodit? Předpokládám, že ventilátory, konektory a kabeláž k nim od jednotky máš zkontrolovanou i s předřadnými odpory.
U motorů bez řídící jednotky chlazení tuto funkci přebírá řídící jednotka motoru přes relé K13 a K14, jak je vidět na schemátku na první straně.
Takze to jde upravit aby to ovladala ridici jednotka motoru?
Opel Astra G Z20LET
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Asi jsem to v minulé reakci napsal špatně, tak to zkusím napsat srozumitelněji: u motorů, které z výroby nemají ŘJ chlazení (a nemají klimatizaci), tuto funkci přebírá ŘJ motoru a ta na základě teploty vody spíná dvě relé pro různé otáčky ventilátoru.
V tvém případě jde o to, že ŘJ motoru posílá do ŘJ chlazení info po čtyřech drátech (linie 3544 - 3548) a opravdu netuším, ve kterém z nich jde informace o teplotě vody a vyrušení hlášky o poruše chlazení. To, že máš v ecu deaktivovanou klimu ještě nemusí znamenat, že jednotka nevyhodnotí poruchu. Máš oba ventilátory zapojené nebo druhý jsi zrušil s klimou? Protože zapojení ventilátorů v jednom režimu je sériové, čili jsou zapojeny za sebou.
V tvém případě jde o to, že ŘJ motoru posílá do ŘJ chlazení info po čtyřech drátech (linie 3544 - 3548) a opravdu netuším, ve kterém z nich jde informace o teplotě vody a vyrušení hlášky o poruše chlazení. To, že máš v ecu deaktivovanou klimu ještě nemusí znamenat, že jednotka nevyhodnotí poruchu. Máš oba ventilátory zapojené nebo druhý jsi zrušil s klimou? Protože zapojení ventilátorů v jednom režimu je sériové, čili jsou zapojeny za sebou.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Zkusím napíchnout auto na diagnostiku a uvidím, jaké tlaky mi to ukáže. Ale už mě to taky napadlo, že výměník bude kaput. Ještě bych možná zajel tady na kontrolu klimatizace do servisu.vasekpetr1 píše:plachkac: nech si zkontrolovat, jaký máš tlak média v klimě. Je možné, že máš nízký tlak (i když jsi nedávno dotlakovával po výměně kompresoru), který stačí ještě na provoz klimy, ale kompresor to málo natlačí a tím pádem nedojde k sepnutí převodníku tlaku a k rozběhu ventilátoru. Proto ti třeba i málo chladí. Nejobvyklejší místo pro netěsnost je prostor výměníku mezi středem vrtule a samotným výměníkem. Drží se tam bordel a sůl, která naruší hliníkové kapiláry. Navíc to ventilátor nevyfouká ven. Pokud ti dali do média zelenou barvu, tak bys to měl celkem lehce najít. Sundej nárazník, lehni pod auto a někde tu zelenou stopu uvidíš.
Kontrola systému (odčerpání, separace starého oleje, zjištění váhy chladiva, doplnění novým olejem)
Cena: 450,-Kč
Na co se mám na opcomu podívat? Ale hádám to webi bude vědět.
Jestli je v pytli výparník klimy, tak se na to už asi vyprdnu.
T.
Opel Astra G, 1.6 8V, 1998 X16SZR
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Ten chladič zas až tak moc nestojí, ale nech to pořádně prohlédnout, jestli ti to neutíká i někde jinde. Lampa by to měla jasně ukázat. Nejlépe někde, kde plní autoklimatizace.plachkac píše:vasekpetr1 píše: Jestli je v pytli výparník klimy, tak se na to už asi vyprdnu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Mam ho zrusenej. Asi to udelam tak ze koupim teplotni spinac a dam ho klasicky do chladice. Jsou tam dve zaslepky. Akorat nevim jestli nahoru a nebo dolu a jakou spinaci teplotu. Aby motor nemel 100 a na chladici nebylo 85.vasekpetr1 píše:Asi jsem to v minulé reakci napsal špatně, tak to zkusím napsat srozumitelněji: u motorů, které z výroby nemají ŘJ chlazení (a nemají klimatizaci), tuto funkci přebírá ŘJ motoru a ta na základě teploty vody spíná dvě relé pro různé otáčky ventilátoru.
V tvém případě jde o to, že ŘJ motoru posílá do ŘJ chlazení info po čtyřech drátech (linie 3544 - 3548) a opravdu netuším, ve kterém z nich jde informace o teplotě vody a vyrušení hlášky o poruše chlazení. To, že máš v ecu deaktivovanou klimu ještě nemusí znamenat, že jednotka nevyhodnotí poruchu. Máš oba ventilátory zapojené nebo druhý jsi zrušil s klimou? Protože zapojení ventilátorů v jednom režimu je sériové, čili jsou zapojeny za sebou.
Opel Astra G Z20LET
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
To ten spínač bude radostí celej bez sebe, až bude spínat ten rozběh větráku. Ta druhá jednotka chlazení neprošla z jakého důvodu?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Budu tam davat odlehcenej http://www.highperformanceparts.cz/vent ... -saci.1689wisastar píše:Mam ho zrusenej. Asi to udelam tak ze koupim teplotni spinac a dam ho klasicky do chladice. Jsou tam dve zaslepky. Akorat nevim jestli nahoru a nebo dolu a jakou spinaci teplotu. Aby motor nemel 100 a na chladici nebylo 85.vasekpetr1 píše:Asi jsem to v minulé reakci napsal špatně, tak to zkusím napsat srozumitelněji: u motorů, které z výroby nemají ŘJ chlazení (a nemají klimatizaci), tuto funkci přebírá ŘJ motoru a ta na základě teploty vody spíná dvě relé pro různé otáčky ventilátoru.
V tvém případě jde o to, že ŘJ motoru posílá do ŘJ chlazení info po čtyřech drátech (linie 3544 - 3548) a opravdu netuším, ve kterém z nich jde informace o teplotě vody a vyrušení hlášky o poruše chlazení. To, že máš v ecu deaktivovanou klimu ještě nemusí znamenat, že jednotka nevyhodnotí poruchu. Máš oba ventilátory zapojené nebo druhý jsi zrušil s klimou? Protože zapojení ventilátorů v jednom režimu je sériové, čili jsou zapojeny za sebou.
Ty spinace jsou delany naprimo.
Opel Astra G Z20LET
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Opel Astra G Z20LET
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Opel Omega 3000 24v C30SE
Neco z moji prace na http://www.facebook.com/autosanatorium
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Musím moc poděkovat Martinovi (webimu) za ochotu a pomoc.vasekpetr1 píše:Ten chladič zas až tak moc nestojí, ale nech to pořádně prohlédnout, jestli ti to neutíká i někde jinde. Lampa by to měla jasně ukázat. Nejlépe někde, kde plní autoklimatizace.plachkac píše:vasekpetr1 píše: Jestli je v pytli výparník klimy, tak se na to už asi vyprdnu.
Tak na opcomu, to žádnou chybu nevyhodilo. Tlak pri zapnute klime byl nějaké 3,4 bary (340kPa). Pri vypnutem motoru nejake 4,8baru (480 kPa). Kdyz jsme pustili klimu na plno bylo tam 22baru. Ale prime ovladani ventilatoru nam neslo. Ridici jednotka chlazeni vypada v poradku komunikuje i piny se zdaji v pohode.
Kdyz procitam zpetne podobne udaje z vlakna Klimatizace - nejde. Tak tam měli tlak okolo 600kPa. Tak to asi fakt vypada na únik chladiva. I když jsme žádnou barevnou stopu za ventilátorem nenašli, ale nesundávali jsme ho.
Auto chci prodat. Tak jsem chtěl před prodejem ještě poladit tu klimu. Ale už do toho začínám rvát moc času a peněz. Ještě asi nechám zkontrolovat množství chladiva a zjistit jestli to někde neutíká.
Ten chladič se dá sehnat za nějaké 2500 Kč. Nějaký jetý by tam asi nemělo smysl dávat.
Opel Astra G, 1.6 8V, 1998 X16SZR
Re: Schéma zapojení pinů ŘJ chlazení, klimatizace
Tak to vypadá, že jsem koupil kompresor, který není úplně v pořádku. Chladící medium nikde neuniká. Nevím, jak se snímá tlak při diagnostice přes OPcom. Ale vypadá to, že asi jen podle procent příkonu?
Při sepnutí se spojka kompresoru zapíná. Ale mechanik mi říkal, že se mu zdá, že to v kompresoru chrčí. Přijde mi to jako poslední možná příčina, že klima nechladí. Když kompresor nenatlakuje klimu, tak se asi ani nespustí ventilátory chladiče jak mají.
Pokud se mi podaří schrastit fungující kompresor, tak to vyzkouším. Do nového se mi prachy vrážet nechcou. Kdyby někdo o nějakém věděl dejte prosím vědět.
T.
Při sepnutí se spojka kompresoru zapíná. Ale mechanik mi říkal, že se mu zdá, že to v kompresoru chrčí. Přijde mi to jako poslední možná příčina, že klima nechladí. Když kompresor nenatlakuje klimu, tak se asi ani nespustí ventilátory chladiče jak mají.
Pokud se mi podaří schrastit fungující kompresor, tak to vyzkouším. Do nového se mi prachy vrážet nechcou. Kdyby někdo o nějakém věděl dejte prosím vědět.
T.
Opel Astra G, 1.6 8V, 1998 X16SZR