Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Zdravím, koupil jsem si Prosport Voltmetr EVO, aby mi hlídal, nebo spíš ukazoval napětí na baterce. Zapojení je v podstatě jednoduché, nicméně jsem se potkal s problémem.
Zapojeno to má být takto: Red - 12v accessory Power (+)
Black - ground (-)
White - Engine Accessory power
Orange - Head light switch (12v switch power)
Oranžový je zde jen pro přepnutí na červený podsvit v noci (voltmetr má dvě možnosti barev).
Já chci jen modré podsvícení, tak jsem zapojil červený na baterku, černý na zem a nastal problém s bílým. Snažil jsem se rozdělat a dostat se do krabičky zapalování. To se mi tak úplně nepovedlo - netroufl jsem si rozdělat krabičku a vložku s klíčkem, abych to nějak nepoškodil.
Tak jsem se rozhodl, že si 12V na sepnutí klíčku najdu u budíků - to se mi povedlo, Voltmetr fungoval nicméně - měřil vždy jen 12V, resp. 11,4 V - jak za vyplého motoru, tak za zaplého i po prošlápnutí plynu, kdy se rozjel alternátor a začal dobíjet baterii 14 volty. Druhý problém je ten, že po vypnutí motoru Voltmetr pořád běží, což je chyba, měl by se vypnout.
Vyřešil jsem to tak, že jsem ho zapojil rovnou na baterku - takto funguje na spínač, který jsem si do auta přidal místo klíčku zapalování - takto to ale nechci. Rád bych to rozchodil tak, jak bych měl dle návodu.
Tak bych se chtěl zeptat, dá se nějak dostat do té krabičky zapalování (nebo i klidně někde jinde) a napojit na klíček tam, kde je napětí přesně stejné jako na baterce? Nebo kde bych vlastně mohl najít napětí, které je přesně stejné jako na baterce, ale je na sepnutí klíčku? Díky všem, snad jsem to napsal srozumitelně.
Zapojeno to má být takto: Red - 12v accessory Power (+)
Black - ground (-)
White - Engine Accessory power
Orange - Head light switch (12v switch power)
Oranžový je zde jen pro přepnutí na červený podsvit v noci (voltmetr má dvě možnosti barev).
Já chci jen modré podsvícení, tak jsem zapojil červený na baterku, černý na zem a nastal problém s bílým. Snažil jsem se rozdělat a dostat se do krabičky zapalování. To se mi tak úplně nepovedlo - netroufl jsem si rozdělat krabičku a vložku s klíčkem, abych to nějak nepoškodil.
Tak jsem se rozhodl, že si 12V na sepnutí klíčku najdu u budíků - to se mi povedlo, Voltmetr fungoval nicméně - měřil vždy jen 12V, resp. 11,4 V - jak za vyplého motoru, tak za zaplého i po prošlápnutí plynu, kdy se rozjel alternátor a začal dobíjet baterii 14 volty. Druhý problém je ten, že po vypnutí motoru Voltmetr pořád běží, což je chyba, měl by se vypnout.
Vyřešil jsem to tak, že jsem ho zapojil rovnou na baterku - takto funguje na spínač, který jsem si do auta přidal místo klíčku zapalování - takto to ale nechci. Rád bych to rozchodil tak, jak bych měl dle návodu.
Tak bych se chtěl zeptat, dá se nějak dostat do té krabičky zapalování (nebo i klidně někde jinde) a napojit na klíček tam, kde je napětí přesně stejné jako na baterce? Nebo kde bych vlastně mohl najít napětí, které je přesně stejné jako na baterce, ale je na sepnutí klíčku? Díky všem, snad jsem to napsal srozumitelně.
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Jako spínaný plus odzkoušej plus zapalovače.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Ještě bych zkusil, než to zamontuješ, ho ocejchovat. Jestli jsem to pochopil správně, pak i při 14V a funčním dobíjení, ukazuje 12V?
Porovnej si to aspoň s voltmetrem běžné "komerční" třídy.
Potom bych vyzkoušel, jestli to přepínání ( vypínání) vůbec funguje.
Zapoj to zkušebně takto.
Red - 12v accessory Power (+)
Black - ground (-)
White - přilož na plus baterky. Tím si to nasimuluješ. Mělo by to měřit. A po odpojení zase zhasnout zobrazovač.
Porovnej si to aspoň s voltmetrem běžné "komerční" třídy.
Potom bych vyzkoušel, jestli to přepínání ( vypínání) vůbec funguje.
Zapoj to zkušebně takto.
Red - 12v accessory Power (+)
Black - ground (-)
White - přilož na plus baterky. Tím si to nasimuluješ. Mělo by to měřit. A po odpojení zase zhasnout zobrazovač.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- marcus_Astra_
- Příspěvky: 505
- Registrován: 01 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Blatná na Ostrove
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Ahoj ja mam voltmeter napojený na spinatelnych 12 V od rádia, čiže keď dám kluc do zapalovania a otocim klucom do polohy keď sa zopne všetko tak mi ukazuje 12,4 V a keď naštartujem tak mi hneď na voľnobehu ukazuje 14,1-14,2 V samozrejme že mi aj svieti lebo svetlo je na rovnaké + na ktorom je meter.
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Aha, vidíš to, zrovna na zapalovač jsem zapomněl. Díky za tipvasekpetr1 píše:Jako spínaný plus odzkoušej plus zapalovače.
Tak jsem to udělal úplně na začátku, abych vyzkoušel jestli a jak to funguje, dal jsem to rovnou na baterku, změřil před a po nastartování a měřilo to ok. Potom jsem to chtěl právě namontovat natvrdo a našel jsem si přes normální multimetr spínané napětí (přes klíček) na budíkách - na pinu proti zemi bylo jen pár mV před otočením klíčku a po otočení 11,4 V - tak jsem to tam napíchl, ale vůbec se to nezaplo.Alzafir píše:Ještě bych zkusil, než to zamontuješ, ho ocejchovat. Jestli jsem to pochopil správně, pak i při 14V a funčním dobíjení, ukazuje 12V?
Porovnej si to aspoň s voltmetrem běžné "komerční" třídy.
Potom bych vyzkoušel, jestli to přepínání ( vypínání) vůbec funguje.
Zapoj to zkušebně takto.
Red - 12v accessory Power (+)
Black - ground (-)
White - přilož na plus baterky. Tím si to nasimuluješ. Mělo by to měřit. A po odpojení zase zhasnout zobrazovač.
Rádio mně taky napadlo, bohužel se s ním v minulosti hodně manipulovalo a veškeré dráty k rádiu jsou tak tak dlouhé, aby dosáhly na zadní stranu rádia - proto se mi moc nechce rozpojovat plusko u rádia, protože bych to už taky nemusel pospojovat dohromadymarcus_Astra_ píše:Ahoj ja mam voltmeter napojený na spinatelnych 12 V od rádia, čiže keď dám kluc do zapalovania a otocim klucom do polohy keď sa zopne všetko tak mi ukazuje 12,4 V a keď naštartujem tak mi hneď na voľnobehu ukazuje 14,1-14,2 V samozrejme že mi aj svieti lebo svetlo je na rovnaké + na ktorom je meter.
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
takhle jsem voltmetr vyřešil já http://www.dx.com/p/car-12v-24v-digital ... 2FTctKLSJA a nemůžu si stěžovat, napětí ukazuje stejné jako můj domácí UniT, teploměr taky funguje a ještě je zeshora zdířka USB ze který mám kabel k nabíjení telefonu... vejde se to přesně do místa zapalovače u řadičky a nevadí tomu ani koleno spolujezdce... tak spíš jen kdyby tě to zaujalo
nyní: Zafira B Z18XER, 2007
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
ex2: Z16XE Caravan, 2003
ex1: X16SZR Htb, 2000
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
ty jo, tak tohle je celkem luxusní řešení bez jakýkoliv práce ... no, kdybych to věděl dřív tak do toho jdu, teď už mám koupený to EVO za 1500 ,- tak už to nainstaluju ale díky za tip
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Pánové, to auto mě musí nenávidět... Změřil jsem si napětí na zapalovači - po otočení klíčku 13, něco, po nastartování přes 14 V - paráda. Tak jsem rozdělal středovej panel abych se dostal k přívodním drátům. Auto vypnutý, rozstřihl jsem je po jednom (a dával jsem si i tak pozor abych to nevyzkratoval) a napojil si na to přes VAGO svorky kabel k tomu voltmetru. No jo, ale tak si to všechno nachystám, natahám, zapojím a pozavírám zpátky, otočím klíčkem a ono nic.. Tak jsem změřil napětí na zapalovači a hm, ono nikde bylo tam asi 300 mV. Celé jsem to rozdělal tak, aby na přívodě byl opravdu jen přívod, tak jak to bylo předtím a prostě nic. Napětí zmizelo...A jediná věc, se kterou jsem si ještě hrál byl spínač světel, na který jsem si napojil dle návodu ten voltmetr. Ale opravdu nechápu kam to napětí zmizelo, nemáte s tím někdo zkušenost? Já už jsem fakt ztracenej s tím autem.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
To je těžký, když ani nenapíšeš barvu a průřez vodičů, které jsi stříhal, na kterých se ti ztratilo napětí a jak jsi to pomocí těch "wagín" zapojil. Ony se totiž přednostně používají na tvrdé vodiče, ne na lanka (nebo jsi dával dutinky?). Zkus sem dát fotku, co jsi tam zmrvil. Jinak pojistka zapalovače je F3.36 (15A) a kabel černý 1,5 mm.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Zapojení DIG. Voltmetru EVO
Už to mám, bylo to pojistkou... To mně vůbec nenapadlo zkontrolovat, taková základní věc... Každopádně díky