Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Zdravím,
mám dojem, že autozásuvka v Astře G není stejná jako u např. Škody Fabia apod.
Můžete mi to vyvrátit nebo potvrdit? Nedrží mi v ní pořádně zástrčka např. od navigace nebo kamery,
nechce v ní zaskočit a držet, po nějakém čase zástrčka se uvolní a přeruší kontakt.
Pokud je nějaký rozdíl, jak na to?
Děkuji
mám dojem, že autozásuvka v Astře G není stejná jako u např. Škody Fabia apod.
Můžete mi to vyvrátit nebo potvrdit? Nedrží mi v ní pořádně zástrčka např. od navigace nebo kamery,
nechce v ní zaskočit a držet, po nějakém čase zástrčka se uvolní a přeruší kontakt.
Pokud je nějaký rozdíl, jak na to?
Děkuji
- Reklama
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Zkus upravit ty pérka, některé koncovky na nabíječkách občas vyskakují. Mi třeba v Zafiře držé bez problémů a ve služební Fabii vyskakuje.
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Uvnitř zásuvky tvoří kladný pól pružný plíšek, který aretuje kontakt zapalovače v zasunuté poloze. Občas se stane, že se unaví a "odehne" a potom zapalovač vyskakuje příliš brzy. Zkus při vypnutém zapalování (když není zásuvka pod napětím) třeba šroubovákem opatrně kontakt přihnout do středu (pozor, ať to nepřeženeš a neulomíš ten plíšek). Mně tato operace pomohla proti neustálém vyskakování nenahřátého zapalovače. Je pravdou, že navigace nemá na napájecí zástrčce zobáček, ale jen pružinový dotyk, který zřejmě po otřesech vozu vytlačí zástrčku ze zásuvky. Pak jedině snad "napružit" i tem kontakt kostry (vnější část zásuvky).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Kolega ale zřejmě nemá problém se zapalovačem jako takovým,nýbrž problémem jest v demenci některých výrobců zástrček,kde středový kontakt je moc silně napružen tak,že v podstatě vytlačí zástrčku ze zásuvky.
Bezně se pak přeruší kontakt,v extrémních případech začne praskat pojistka v zástrčce. V nejhorších případě (vlivem přechodového odporu na středovém kontaktu) se umí zástrčka roztavit - už se mi to asi dvakrát stalo. Nutno podotknout ze je to extrémnější případ při větším odběru proudu,např. autolednička apod.
No a řešení? V podstatě máš tři možnosti:
1) stávající zástrčku rozebrat, pružinu na středovém komtaktu zkrátit tak aby nebyla tak silná a boční (minusové) kontakty naopak přihnout aby více tlačily na stěnu zásuvky
2) stávající zástrčku vyhodit a koupit kvalitnější
3) tenhle prehistorickej systém úplně zrušit a nahradit nějakýmy dvoupinovýmy konektory
Bezně se pak přeruší kontakt,v extrémních případech začne praskat pojistka v zástrčce. V nejhorších případě (vlivem přechodového odporu na středovém kontaktu) se umí zástrčka roztavit - už se mi to asi dvakrát stalo. Nutno podotknout ze je to extrémnější případ při větším odběru proudu,např. autolednička apod.
No a řešení? V podstatě máš tři možnosti:
1) stávající zástrčku rozebrat, pružinu na středovém komtaktu zkrátit tak aby nebyla tak silná a boční (minusové) kontakty naopak přihnout aby více tlačily na stěnu zásuvky
2) stávající zástrčku vyhodit a koupit kvalitnější
3) tenhle prehistorickej systém úplně zrušit a nahradit nějakýmy dvoupinovýmy konektory
Astra G Caravan 98' x16szr
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Děkuji všem za osvícení Podívám se na to.
Ještě se chci zeptat: lze starou autozásuvku nahradit nějakou novou, kterou nabízí např. Conrad,
nebo je to standard pouze Oplu?
Děkuji
Ještě se chci zeptat: lze starou autozásuvku nahradit nějakou novou, kterou nabízí např. Conrad,
nebo je to standard pouze Oplu?
Děkuji
Naposledy upravil(a) KubeczkaJ dne 08 kvě 2015, 23:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Omlouvám se za toho smajlíka. Netrafil som sa.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Vyjmutí toho modulu zásuvky s popelnikem je velmi jednoduché: vyloupneš kryt zásuvky, nad otevřotevřeným popelnikem vysroubuješ dva šrouby a celý modul vytáhneš. Pak můžeš bádat. Leč obávám se, že přijdeš na to, že zásuvka je oplácký originál a výměna tak jednoduchá nebude. Ale přemýšlím nad tím, v čem to může mít škodivka vymakanější .
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Stačí znovu editovat původní zprávu, dá se vše opravitKubeczkaJ píše:Omlouvám se za toho smajlíka. Netrafil som sa.
Píšeš o kameře a navigaci, to je jen příklad nebo vyskakují konektory obou přístrojů?
Pokud oba vyskakují, pak vyměnit anebo zkouknout zásuvku v autě, pokud vyskakuje jen jedna zástrčka , pak vyměň zástrčku.
I tady se výrobci vzácně neshodli, je hodně zásuvek a zástrček, do do sebe prostě nepasují
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Me navi taky vypadavala tak sem tam nacpal kousek papirku aby to tam drzelo, novejsi oply uz sou v poho...
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Děkuji všem. Zkouknu to. Pěkný víkend přeji.
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Tak jsem něco vyzkoušel a moc mě to nepotěšilo.
Výsledkem je, že problém je v zástrčce od navigace - má moc měkké boční kontakty.
Např. adaptér se dvěma zásuvkami a USB portem drží bez problémů.
Výsledkem je, že problém je v zástrčce od navigace - má moc měkké boční kontakty.
Např. adaptér se dvěma zásuvkami a USB portem drží bez problémů.
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
Zdravím, mám stejný problém. Z autozásuvky mi kromě zapalovače vypadávají úplně všechny spotřebiče, handsfree, nabíječka, rozdvojka, prostě všechno. Takže to bude spíš problém v zásuvce samotné. Ještě jsem do toho nezkoušel hrabat, zatím hledám rady, ale toto téma mě velice překvapuje! Žil jsem v domění že tvar a rozmery jak zásuvky tak vidlic jsou striktně normované, jednotné pro vsechny automobilky, státy a ostatni vyrobce a v čase se vubec nemění. To jsem se asi solidně spletl, dokonce teď zjištuji, že snad existuje nějaký "nový" a "starý" typ autozásuvky, potom se jeětě rozlišují zásuvky a spotřebiče podle napětí? 12V nebo 24V? Pokud je v tom tedy takový nebetyčný chaos, nechápu tu demenci výrobců, proč vůbec v jednadvacátém století takovou archaickou věc vyrábí a montují??? :-O
Opel Astra G Classic II 1.4 16V Twinport, kód motoru Z14XEP, r.v. 2005
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Autozásuvka - cigaretový zapalovač
12V je u osobních aut, 24V bývá u nákladních
starý a nový typ sice existuje, u astry je ale standardem ten nový (starý na obrázku redukce níže)
tvar a rozměry zásuvky i zástrčky normované jsou, nicméně u různých výrobců z různých zemí je také různá kvalita provedení, takže u některého příslušenství (hlavně u toho za lidové ceny) se může vyskytnout problém s jeho zástrčkou..s tím nic nenaděláš, maximálně napružit a očistit kontakty jak už bylo napsáno.
hraje tu roli i únava materiálu v zásuvce, která také není věčná. čím víc se používá, tím rychleji se logicky opotřebuje. v případě, že zařízení by ze zásuvky nevyskakovalo ale ztrácelo kontakt při pootočení/vyklonění do boku, se nabízí i možnost znečištění stěn zásuvky od zbytků bordelu z pružiny zapalovače (to samo sebou platí jen pokud v tom autě někdo někdy ten zapalovač použil k danému účelu), pak může stačit vyčistit vnitřek kontaktolem+jemným brusným papírem jako jsem to udělal já.
cestou je také domontovat jinou dokoupenou kvalitní zásuvku (třeba do prostoru za ruční brzdou nebo kamkoliv dle vkusu každého) a tu původní nechat na zapalovač, využíváš-li ho, případně nějak zaslepit ale to mi přijde zbytečné.
starý a nový typ sice existuje, u astry je ale standardem ten nový (starý na obrázku redukce níže)
tvar a rozměry zásuvky i zástrčky normované jsou, nicméně u různých výrobců z různých zemí je také různá kvalita provedení, takže u některého příslušenství (hlavně u toho za lidové ceny) se může vyskytnout problém s jeho zástrčkou..s tím nic nenaděláš, maximálně napružit a očistit kontakty jak už bylo napsáno.
hraje tu roli i únava materiálu v zásuvce, která také není věčná. čím víc se používá, tím rychleji se logicky opotřebuje. v případě, že zařízení by ze zásuvky nevyskakovalo ale ztrácelo kontakt při pootočení/vyklonění do boku, se nabízí i možnost znečištění stěn zásuvky od zbytků bordelu z pružiny zapalovače (to samo sebou platí jen pokud v tom autě někdo někdy ten zapalovač použil k danému účelu), pak může stačit vyčistit vnitřek kontaktolem+jemným brusným papírem jako jsem to udělal já.
cestou je také domontovat jinou dokoupenou kvalitní zásuvku (třeba do prostoru za ruční brzdou nebo kamkoliv dle vkusu každého) a tu původní nechat na zapalovač, využíváš-li ho, případně nějak zaslepit ale to mi přijde zbytečné.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ