alternátor
alternátor
Zdravím. Mám Astru G z roku 98. Poslední dva roky se neustále pálí klínový řemen.
Mám namontovaný již třetí alternátor, novou řemenici na motoru, skotrolovanou souosost řemenic,
ani Paltest neukázal závadu v elektroinstalaci.
Jenom klíňák stále píská a po dvou měsících, za pravidelného šponování, je po něm.
Poradími někdo co stím.
Děkuji.
Josef
Mám namontovaný již třetí alternátor, novou řemenici na motoru, skotrolovanou souosost řemenic,
ani Paltest neukázal závadu v elektroinstalaci.
Jenom klíňák stále píská a po dvou měsících, za pravidelného šponování, je po něm.
Poradími někdo co stím.
Děkuji.
Josef
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: alternátor
A co napínací kladka? Nekvedlá? Co myslíš tím: za pravidelného šponování? Vždyť klínový řemen nijak nešponuješ - to je dáno přítlakem pružiny napínací kladky.
Předpokládám, že klima je spolehlivě vypnutá a řemenice na kompresoru rovněž v pořádku.
Předpokládám, že klima je spolehlivě vypnutá a řemenice na kompresoru rovněž v pořádku.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: alternátor
Zdravím. Tento model je bez klimatizace a tudíž bez napínací kladky.
Napínání se provádí pomocí alternátoru.
Díky.
Napínání se provádí pomocí alternátoru.
Díky.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: alternátor
A co máš tedy za typ motoru? Pokud X17DTL, tak požadované hodnoty pro napnutí:
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: alternátor
Mám X1,7TD.
V napnutí to není.
Myslím že jsem na už přišel.
Pravděpodobně se ztrácí proud přes motorek ventilátoru.
Po jeho odpojení přestal klíňák pískat .
Díky.
V napnutí to není.
Myslím že jsem na už přišel.
Pravděpodobně se ztrácí proud přes motorek ventilátoru.
Po jeho odpojení přestal klíňák pískat .
Díky.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: alternátor
To máš na mysli ventilátor na chladiči nebo pro výměník topení v kabině? A zkoušel jsi ten ventilátor, zda se normálně točí (rukou)? Stálo by za pokus propojit ho napřímo a zkusit chod.
Pokud je přidřený a netočí se, může to být zdroj problému, ale je ještě podivné, proč by měl stále běžet? Mně se větrák nerozběhne, jak je rok dlouhý (neberu při zapnutí klimy). Teplota motoru v mezích?
Zkus ten ventilátor zapojit zpět a v motorovém prostoru vedle velkých pokistek je krabička s relátky a v ní budou dvě relé K13 a K14 pro ovládání ventilátoru na chladiči (na obrázku pozice 3 a 6 dole). Vytažením relé bys měl docílit stejného stavu, že ventilátor nepoběží. Prověřil bych relé, jestli není spečené.
Pokud je přidřený a netočí se, může to být zdroj problému, ale je ještě podivné, proč by měl stále běžet? Mně se větrák nerozběhne, jak je rok dlouhý (neberu při zapnutí klimy). Teplota motoru v mezích?
Zkus ten ventilátor zapojit zpět a v motorovém prostoru vedle velkých pokistek je krabička s relátky a v ní budou dvě relé K13 a K14 pro ovládání ventilátoru na chladiči (na obrázku pozice 3 a 6 dole). Vytažením relé bys měl docílit stejného stavu, že ventilátor nepoběží. Prověřil bych relé, jestli není spečené.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: alternátor
Díky za rady.
Jedná se o ventilátor topení v kabině.
Dnes jsem jej vyměnil a zdá se že je po problému.
Najel jsem sice jen pár kilometrů ale ani jednou nezapískal.
S pozdravem.
Jedná se o ventilátor topení v kabině.
Dnes jsem jej vyměnil a zdá se že je po problému.
Najel jsem sice jen pár kilometrů ale ani jednou nezapískal.
S pozdravem.
Re: alternátor
Vyskousel si vymenit take napinaci matici se zoubkama???ja sem mel stejni problem a po vymene,uz pul roku ani nepisk a ani jednou nepraskl.Nekde tady na foru je otom i tema a je tam i cislo dilu v oplujruj píše:Zdravím. Mám Astru G z roku 98. Poslední dva roky se neustále pálí klínový řemen.
Mám namontovaný již třetí alternátor, novou řemenici na motoru, skotrolovanou souosost řemenic,
ani Paltest neukázal závadu v elektroinstalaci.
Jenom klíňák stále píská a po dvou měsících, za pravidelného šponování, je po něm.
Poradími někdo co stím.
Děkuji.
Josef
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: alternátor
Dneska som opäť nahodil pôvodny alternator ktory bol po repase aj z dobrou remenicou, ten nudzovy altik mal už vyšmykanu remenicu ako aj remenicou odpisany remen ktorý mi omylom pôvodne dali menši o 2cm a kladka už to nevedela slušne dopinať. Pričinou vymeny bol až nechutný zvukový prejav pri vypnuti ako aj pri naštartovani motora, po vymene za iný-pôvodny altik z dobrou remenicou a novým už vhodnym remenom šlo par minut vsjo OK ale po pár kilakoch sa rozpiskal aj nový remen, keby to robilo iba pri vypnuti motora tak by som to prikladaj aj zlej škrtiacej klapke ale oto to robi aj pri štarte. ZA y22dtr. Jo kladka bola pri predchadzajucej vymene premazana a hlavny šrub zafixovany lepidlom a chod kladky je už ok!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: alternátor
Dnes to robilo iba pri štarte, po vypnuti motora kľud, tak sem z toho jelen! Nemohlo by to robiť napriklad nevypnute budenie ktoré by nadmerne zaťažovalo alternator hned pri štarte?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957