Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Auto je v klinické smrti, na začátek technická specifikace pacienta.
Gečková Astra (spíše sra***)
Motor Z 16XEL 1,6 16V 74kW
Jak to všechno začalo
Pro astru prostě rutiní porucha přesnějí běžný problém jízda na 3 válce, vyměněná zapalovací lišta. Super do vlhkého počasí a zimy bez problému. Pokud motor nebyl zahřáty tak do 2 km to začalo blikat a jed na 3 válce. Mám vypozorované, že nejvyšší pravděpodobnost závady je při razantnějším šlapaní na plyn, po rovince to jde, ale do kopce je to 100% že to začne blbnout.
Zastavím vypnu chvíli počkám a jedu dál jako by se nic nestalo prostě to jelo v pohodě.
Novou lištu dávat nebudu, protože problém bude určitě jinde.
Hlavní problém, ozval se plynvý pedál , rožla se kontrolka autička s klíčkem a musím říct že i šnek má lepší průběžné zrychlení.
Jo pedál vyměněný, ale Řídící jednotka to odnesla tak došlo na její výměnu (Pro lidi z blízkosti Ostravy do Novotného nikdy nejsou schopni spárovat imobilizer s jednotkou)
Řídící jednotka vyměněná pedál taky vyměněný a hurá můžeme zjišťovat další závady.
Snímač průtoku vzduchu, taky vyměněný + nějaká patice byla prasklá ( bohužel přesně nevím jaká)
Všechno nasvědčuje že už to pojede, ale ne zase se musí ozvat elektrika.
Po ujetí zhruba 50 km znovu autičko s klíčem. Na jízdu to moc nemělo vliv teda nebylo to tak výrazné jako před tím.
Napíchnutí na diagnostiku a vymazání po ujetí 100 metrů znovu a hurá máme více těch chyb.
Tak zase tady máme plynový pedál a jeho závadu ( o jakou chybu přesně se jedná nevím prostě zase ukazuje nějaké jiné hodnoty než má) po pedále už i problém se škrtíci klapou a jako bonus nedokonalé spalování všeobecně.
Tak páni doktoři co by to mohlo být a jaký by byl váš další postup aby to auto jezdilo a nestálo?
Díky za rady.
Pak mám konečné řešení pustit to ze skály!
Gečková Astra (spíše sra***)
Motor Z 16XEL 1,6 16V 74kW
Jak to všechno začalo
Pro astru prostě rutiní porucha přesnějí běžný problém jízda na 3 válce, vyměněná zapalovací lišta. Super do vlhkého počasí a zimy bez problému. Pokud motor nebyl zahřáty tak do 2 km to začalo blikat a jed na 3 válce. Mám vypozorované, že nejvyšší pravděpodobnost závady je při razantnějším šlapaní na plyn, po rovince to jde, ale do kopce je to 100% že to začne blbnout.
Zastavím vypnu chvíli počkám a jedu dál jako by se nic nestalo prostě to jelo v pohodě.
Novou lištu dávat nebudu, protože problém bude určitě jinde.
Hlavní problém, ozval se plynvý pedál , rožla se kontrolka autička s klíčkem a musím říct že i šnek má lepší průběžné zrychlení.
Jo pedál vyměněný, ale Řídící jednotka to odnesla tak došlo na její výměnu (Pro lidi z blízkosti Ostravy do Novotného nikdy nejsou schopni spárovat imobilizer s jednotkou)
Řídící jednotka vyměněná pedál taky vyměněný a hurá můžeme zjišťovat další závady.
Snímač průtoku vzduchu, taky vyměněný + nějaká patice byla prasklá ( bohužel přesně nevím jaká)
Všechno nasvědčuje že už to pojede, ale ne zase se musí ozvat elektrika.
Po ujetí zhruba 50 km znovu autičko s klíčem. Na jízdu to moc nemělo vliv teda nebylo to tak výrazné jako před tím.
Napíchnutí na diagnostiku a vymazání po ujetí 100 metrů znovu a hurá máme více těch chyb.
Tak zase tady máme plynový pedál a jeho závadu ( o jakou chybu přesně se jedná nevím prostě zase ukazuje nějaké jiné hodnoty než má) po pedále už i problém se škrtíci klapou a jako bonus nedokonalé spalování všeobecně.
Tak páni doktoři co by to mohlo být a jaký by byl váš další postup aby to auto jezdilo a nestálo?
Díky za rady.
Pak mám konečné řešení pustit to ze skály!
- Reklama
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Bratránkovi na vectře taky svítilo všechno, ale v autovarsu se našel odvazník, co celej den prolejzal auto, vytahal a očistil všechny konektory (teda prý skoro všechny ) a auto najednou bez problémů. Hlavně blbé ukostření (speciálně silové) prý dokáže udělat docela paseku. Nějak se mi nezdá, že by Ti toho odešlo tolik najednou, prostornou vytápěnou garáž, lahev něčeho na zub, pixlu kontaktolu a jeď
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Tu jednotku jsi dal novou nebo použitou?
Problém na pedálu je skoro vždy závada jednotky\P1120+P1122\Dále P0230\Dále P1482+P1483.
Toto jsou nejčastější DTC.
Jestli byla jednotka opravovaná v Opavě,tak to je práce na ho..no.
Doporučuji opravu pouze v ACtronics v Holandsku-lepší firma v Evropě není-na jednotky Opel jsou IA.
Problém na pedálu je skoro vždy závada jednotky\P1120+P1122\Dále P0230\Dále P1482+P1483.
Toto jsou nejčastější DTC.
Jestli byla jednotka opravovaná v Opavě,tak to je práce na ho..no.
Doporučuji opravu pouze v ACtronics v Holandsku-lepší firma v Evropě není-na jednotky Opel jsou IA.
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
HonzP
Zkusím to stím ukostřením.
denny
Použitá, do Opavy opravdu ne, ono šlo spíše o část jednotky, sice nevím jak, ale jo. Dělá na tom člověk co se specializuje na bosch takže předpokládám že tam nebude problém. Jednotka samozřejmě byla proměřená před tím než se tam dala.
Zkusím to stím ukostřením.
denny
Použitá, do Opavy opravdu ne, ono šlo spíše o část jednotky, sice nevím jak, ale jo. Dělá na tom člověk co se specializuje na bosch takže předpokládám že tam nebude problém. Jednotka samozřejmě byla proměřená před tím než se tam dala.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Já ti to o jednotce psal jen z důvodu,že mi přišlo do rukou několik těchto jenotek použitých a řádově po týdnu provozu musely do opravy ,protože se začaly sypat.Po opravě šlapou jako hodinky.
Teď mi opravují i jednotku Easytronic,kterou před 3týdny namontovali jako použitou někde v Opelu a po 14 dnech se taky odporoučela.
Teď mi opravují i jednotku Easytronic,kterou před 3týdny namontovali jako použitou někde v Opelu a po 14 dnech se taky odporoučela.
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Takže podle zkušeností je možné, že se zase rozsypala ŘJ. Kolik se tak pohybuje +- ta oprava ŘJ?
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
http://www.opravyjednotek.cz/opravy-ele ... ru/?p1=164
Garantuji ti,že práce je super profi.
Tady je presentace opravy tvého multecu.
http://www.actronics.eu/de/content/135/ ... ultec.html
Garantuji ti,že práce je super profi.
Tady je presentace opravy tvého multecu.
http://www.actronics.eu/de/content/135/ ... ultec.html
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Zeryku, něco nesedí, jednak kód Z16XEL, no a pak píšeš ( skoro jako telegram ) něco o průtokoměru vzduchu a jeho výměně.
Než to teda hodíš ze skály, nechceš se s tím stavit u mě?
Než to teda hodíš ze skály, nechceš se s tím stavit u mě?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Tak je to Z16XE.
bohužel to fakt vypadá na jednotku, chyby
P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
P0300 - Misfire Detected at Low Fuel Level
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
V datech ukazuje druhý potenciometr pedálu plynu občas úplnou nulu, po poklepové metodě jednotky napětí naskočí, je to pak jen otázka času, než je zase na nule.
No a aby to nebylo vše, nejspíš Zeryka čeká výměna těsnění pod hlavou
Takže závěr, ono by to jezdilo i s těma chybama vcelku normálně ( s tou chybou pedálu není odezva plynového pedálu okamžitá, je to trochu jako u nafťáka), ty přískoky a jízda na 3 válce způsobuje ( nejspíš) mechanická závada motoru. Klapka byla velice úspěšně zanešena relativně čersvým olejem, z trubky sání vytekla voda, v nádržce chladící kapaliny olejový maglajz, motor žere olej....
bohužel to fakt vypadá na jednotku, chyby
P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
P0300 - Misfire Detected at Low Fuel Level
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
V datech ukazuje druhý potenciometr pedálu plynu občas úplnou nulu, po poklepové metodě jednotky napětí naskočí, je to pak jen otázka času, než je zase na nule.
No a aby to nebylo vše, nejspíš Zeryka čeká výměna těsnění pod hlavou
Takže závěr, ono by to jezdilo i s těma chybama vcelku normálně ( s tou chybou pedálu není odezva plynového pedálu okamžitá, je to trochu jako u nafťáka), ty přískoky a jízda na 3 válce způsobuje ( nejspíš) mechanická závada motoru. Klapka byla velice úspěšně zanešena relativně čersvým olejem, z trubky sání vytekla voda, v nádržce chladící kapaliny olejový maglajz, motor žere olej....
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Jen aby ta hlava nebyla ruplá nebo blok,protože olej ve vodě u tohoto motoru není zcela jasno,že je to těsnění.
Ko jednotka je zcela jasná.
Ko jednotka je zcela jasná.
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Tak po více než roku mohu říct problém vyřešen.
Chci poděkovat za přivedení na správnou cestu.
Ano motor je Z 16 XE Řídící jednotka ano vadná, byla vyměněná a už více než rok funguje (starší, akorát se přehrál imobilliser).
Řešení problému: Problémem byla starý známý carbon, který krásně přibýval v motoru přes odvětrání víka ventilu a odvětrání klikovky. Díky tomu byla zasraná škrtící klapa po ujetí 10 km, problém s padáním otáček byl tady, pak motor občas jel i na tři válce, samozřejmě že ventily byly zasrané a nemohly hladce chodit.
Problém vyřešen. Hlava dolů, rozhýbání pístních kroužků, vyčištění hlavy vyměnění špatných dílu.
Potom pohoda, ale velká spotřeba a vysoké otáčky. Následuje objednání diagnostiky z číny. Čtení dat a ejhle lambda za catem mrtvá a přední díl výfuku fučel.
Výfuk nebyl tak strašný tak šly pryč ty ekologické fičuryny. Odvětrnání víka a klikovky šlo pryč vyyvedeno bokem, žádná flaška ani filtr prostě vyvedeno na bok a před a za škrtící klapou vývody dvou hadiček zatěsněny.
Výsledek funguje a ty komentáře o mazání a technické jsou jen kecy. Materiál klapy je samomazný a ten podtlak v systému, odvětrávám místo tam kde je zvýšený tlak nebezpečný pro případné poškození těsnění, je tam pro plyn ne pro kapaliny. To zas nějaký vědec amater straší snížením vzlínavosti oleje olej rozvádí čerpadlo a ne podtlak.
Problémový EGR tak ten jsem vyčistil a zbytečně konstrukce EGRu je taková, že jehla vyjíždí. Takže EGR 100% funkční.
Trošku blbne zase elektronika hlavně při startu a zimně. Vyřešeno výměnou autobaterie za novou. Měla už to zasebou.
Pořád to není ono a benzínový motor se díky výfuku mění v nafťák.
Výměna předního dílu a rovnou i nová lambda.
Výsledek je. Jede jako nové motor si chrochtá blahem.
Za problémy si tak trochu můžu sám intervaly výměny oleje musí být v městském provozu kratší tak kolem 12 000 km Výměna oleje je základ a můj případ ukazuje jak daleko to může zajít.
Chci poděkovat za přivedení na správnou cestu.
Ano motor je Z 16 XE Řídící jednotka ano vadná, byla vyměněná a už více než rok funguje (starší, akorát se přehrál imobilliser).
Řešení problému: Problémem byla starý známý carbon, který krásně přibýval v motoru přes odvětrání víka ventilu a odvětrání klikovky. Díky tomu byla zasraná škrtící klapa po ujetí 10 km, problém s padáním otáček byl tady, pak motor občas jel i na tři válce, samozřejmě že ventily byly zasrané a nemohly hladce chodit.
Problém vyřešen. Hlava dolů, rozhýbání pístních kroužků, vyčištění hlavy vyměnění špatných dílu.
Potom pohoda, ale velká spotřeba a vysoké otáčky. Následuje objednání diagnostiky z číny. Čtení dat a ejhle lambda za catem mrtvá a přední díl výfuku fučel.
Výfuk nebyl tak strašný tak šly pryč ty ekologické fičuryny. Odvětrnání víka a klikovky šlo pryč vyyvedeno bokem, žádná flaška ani filtr prostě vyvedeno na bok a před a za škrtící klapou vývody dvou hadiček zatěsněny.
Výsledek funguje a ty komentáře o mazání a technické jsou jen kecy. Materiál klapy je samomazný a ten podtlak v systému, odvětrávám místo tam kde je zvýšený tlak nebezpečný pro případné poškození těsnění, je tam pro plyn ne pro kapaliny. To zas nějaký vědec amater straší snížením vzlínavosti oleje olej rozvádí čerpadlo a ne podtlak.
Problémový EGR tak ten jsem vyčistil a zbytečně konstrukce EGRu je taková, že jehla vyjíždí. Takže EGR 100% funkční.
Trošku blbne zase elektronika hlavně při startu a zimně. Vyřešeno výměnou autobaterie za novou. Měla už to zasebou.
Pořád to není ono a benzínový motor se díky výfuku mění v nafťák.
Výměna předního dílu a rovnou i nová lambda.
Výsledek je. Jede jako nové motor si chrochtá blahem.
Za problémy si tak trochu můžu sám intervaly výměny oleje musí být v městském provozu kratší tak kolem 12 000 km Výměna oleje je základ a můj případ ukazuje jak daleko to může zajít.
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Mužů se zeptat kolik ČVS stojí ta ridici jednotka a jestli se výměna musí dělat v servise?
Neustále mi to hlásí P1122 a P1550 . Díky
Neustále mi to hlásí P1122 a P1550 . Díky
Astra G 1.4 16V Hatchback
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Ahoj borci, mám problém se svou Astrou. Pročetl jsem pár témat zde na fóru, ale nějak jsem se nedohledal odpovědi.
Po nastartování občas vyskočí otáčky tak na 1500, ale hned po 3s zase klesnou tak na 1000. Poté ale když jedu a zastavím třeba na křižovatce a sešlápnu plyn tak opět vyletí, třeba na 2000, pak klesnou a opět vyletí. Takhle se to opakuje třeba 6x než se rozjedu. Spousta lidí tu psala, že jim to dělá za studena, ale mě to začne dělat třeba i po hodině jízdy (ne tak často, ale stane se). Většinou to ale odezní cca po 5-10 minutách. Diagnostika mi hlásí P1122, P1120 a P1550. Klapku jsem celou vyndal a vyčistil.
Díky za jakoukoliv radu
Po nastartování občas vyskočí otáčky tak na 1500, ale hned po 3s zase klesnou tak na 1000. Poté ale když jedu a zastavím třeba na křižovatce a sešlápnu plyn tak opět vyletí, třeba na 2000, pak klesnou a opět vyletí. Takhle se to opakuje třeba 6x než se rozjedu. Spousta lidí tu psala, že jim to dělá za studena, ale mě to začne dělat třeba i po hodině jízdy (ne tak často, ale stane se). Většinou to ale odezní cca po 5-10 minutách. Diagnostika mi hlásí P1122, P1120 a P1550. Klapku jsem celou vyndal a vyčistil.
Díky za jakoukoliv radu
Astra G 1.4 16V Hatchback
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Cus.
Chlapi poraďte:
Zafira Z18XE 92kw rv 2001. LPG.
Jedu 60km/h na LPG a najednou jako když oddělám nohu z plynového pedálu... promáčknu pedál až na podlahu na 100% - nic vrátím do 10% nic na 70% nic vůbec nereaguje, vyřadím a jen volnoběh.. na pedál vůbec nereaguje.
Jakmile ale úplně pustím pedál plynu na 0% a zase přidám tak se normálně chytne a vše funguje. (prostě musím pedál úplně pustit aby se "chytil")
Tohle mi udělalo 2x zasebou a zatím sem to vysledoval pouze když sem jel na LPG
Jednotka motoru je bez nahlášení jakékoliv chyby.
Teď jezdím na benál jestli se to projeví i na něm ale zatím ne.
že by problém s LPG??
Chlapi poraďte:
Zafira Z18XE 92kw rv 2001. LPG.
Jedu 60km/h na LPG a najednou jako když oddělám nohu z plynového pedálu... promáčknu pedál až na podlahu na 100% - nic vrátím do 10% nic na 70% nic vůbec nereaguje, vyřadím a jen volnoběh.. na pedál vůbec nereaguje.
Jakmile ale úplně pustím pedál plynu na 0% a zase přidám tak se normálně chytne a vše funguje. (prostě musím pedál úplně pustit aby se "chytil")
Tohle mi udělalo 2x zasebou a zatím sem to vysledoval pouze když sem jel na LPG
Jednotka motoru je bez nahlášení jakékoliv chyby.
Teď jezdím na benál jestli se to projeví i na něm ale zatím ne.
že by problém s LPG??
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Řídící jednotka + plynový pedál atd.
Ahoj.
Jest-li by to bylo LPG jednotkou, nebo celou instalací LPG, mohla by být uložená chyba v ŘJ LPG. Ikdyž si myslím, že když zjistí ŘJ LPG chybu, takovou, že něco nejde, třeba řizení vstřiků, tlak plynu mimo meze, teplota mimo meze, tak by automaticky přepla zpět na benzín.
Spíš mi to připomíná EGR, ale uvidíš, jestli se to objeví jenom při jízdě na benzín.
Mára
Jest-li by to bylo LPG jednotkou, nebo celou instalací LPG, mohla by být uložená chyba v ŘJ LPG. Ikdyž si myslím, že když zjistí ŘJ LPG chybu, takovou, že něco nejde, třeba řizení vstřiků, tlak plynu mimo meze, teplota mimo meze, tak by automaticky přepla zpět na benzín.
Spíš mi to připomíná EGR, ale uvidíš, jestli se to objeví jenom při jízdě na benzín.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.