Palubní počítač - spotřeba
Palubní počítač - spotřeba
Prosím o radu. Za jízdy mi začala klesat spotřeba na MID displeji a nyní ukazuje pouze nuly. Když se to stalo poprvé tak ještě po asi 10 kilometrech jízdy to asi na 2 kilometry začlo fungovat a od té doby nic. Stav nádrže ukazuje normálně (funguje bez problému) ale aktuální spotřeba je nula i na volnoběh a průměrná spotřeba klesá a už se taky blíží nule (kilometry počítá ale spotřebu ne). Nevíte čím by to mohlo být? Děkuji
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palubní počítač - spotřeba
No pokud klesá, tak se do palubního PC nedostává údaj z ŘJ motoru o spotřebě paliva. To je originál palubák nebo dodělávka od Davida? Dále je důležitý typ motoru.
Edit: sorry, přehlédl jsem, že je to MID, ale diagnóza bude stejná PC nedostává údaj z ŘJ motoru o spotřebě paliva
Edit: sorry, přehlédl jsem, že je to MID, ale diagnóza bude stejná PC nedostává údaj z ŘJ motoru o spotřebě paliva
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Palubní počítač - spotřeba
Díky za radu a teď už delší dobu jsou na displeji u spořeby jenom nuly. A jak mám postupovat dál? Můžu to opravit sám nebo je to potřeba napíchnout na diagnostiku? Motor 1.6 16V Z16XEL
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palubní počítač - spotřeba
Diagnostika hodně napoví... ale před tím zkontroluj konektory v motoru na ŘJ, zda jsou správně domáčknuty, případně pokud si troufáš, tak při vypnutém motoru zkusit konektory odpojit a znovu zapojit (opatrně). Na konektor X1 (motor-kabina) se nedostaneš, ten je nepřístupný, další budou v přístrojovce, případně na MIDu. Je to nepříjemné, ale nemám tu u sebe schema, abych tě navedl, který konektor je ještě v cestě signálu.
Neměnil jsi žárovky podsvícení palubky nebo neprováděl jsi nějaký zásah do el. obvodů v středním panelu, případně v motoru? Nepíšeš, odkud jsi, třeba bys mohl kontaktovat někoho z kluků, co mají diag v tvém okolí. Případně Alzafir by ti mohl pomoci s oměřením. Tady obyč měřák nepomůže, tudy běhají impulsy, čili skop je ideální.
Dle tankování je spotřeba v normálu?
edit: zkus to probrat s Davidem, který TIDy a MIDy skládá, třeba poradí, kde hledat závadu.
Neměnil jsi žárovky podsvícení palubky nebo neprováděl jsi nějaký zásah do el. obvodů v středním panelu, případně v motoru? Nepíšeš, odkud jsi, třeba bys mohl kontaktovat někoho z kluků, co mají diag v tvém okolí. Případně Alzafir by ti mohl pomoci s oměřením. Tady obyč měřák nepomůže, tudy běhají impulsy, čili skop je ideální.
Dle tankování je spotřeba v normálu?
edit: zkus to probrat s Davidem, který TIDy a MIDy skládá, třeba poradí, kde hledat závadu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Palubní počítač - spotřeba
Spotřeba je v pořádku ani jsem neměnil žádné žárovky a nic neopravoval. Stalo se to při běžné jízdě. Ale ukazatel stavu nádrže a odjeté kilometry to počítá normálně takže u displeje by snad neměl být problém. Zkusím se podívat jestli jsou domáčklé ty konektory u řídící jendotky. Na to odpojení si moc netroufám ale kdyby to pomohlo tak bych to zkusil.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palubní počítač - spotřeba
Presne takto se mi choval TID, kdyz jsem neměl dotazeny signál z jednotky motoru do kabiny.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Palubní počítač - spotřeba
To se ti někde uklepal nebo přerušil kabel? A bylo to u řídící jednotky nebo kde se to stalo?
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Palubní počítač - spotřeba
Měnil jsem původní TID za upravený od Davida a neměl jsem natažený kabel mezi motorem a displejem. Vše ostatní bylo zapojeno.
Konečně jsem se dostal k schematům, takže by to měl být černo-hnědý vodič 0,5mm z konektoru X57 na ŘJ motoru, pinu č.20, přes hlavní konektor X2 pin 23 (dělení motor-kabina - čili ten, ke kterému se nedá dostat), na pin 27 konektoru MIDu. Změřit by se to nouzově ohmmetrem dalo tak, že při vypnutém motoru odpojíš konektor řídící jednotky motoru X57 (ten, co vede ke konektoru kabiny), napíchneš se měřákem na pin 20 a změříš, zda má proti kostře nějaký obvod. Pokud ano, je pravděpodobně závada v ŘJ. Pokud bude ukazovat nekonečno, je kabel někde přerušen. Potom nezbývá než rozdělat střední sloupek a proměřit pin 27, abys vyloučil problém v MIDu.
Zkus i tu diagnostiku.
Konečně jsem se dostal k schematům, takže by to měl být černo-hnědý vodič 0,5mm z konektoru X57 na ŘJ motoru, pinu č.20, přes hlavní konektor X2 pin 23 (dělení motor-kabina - čili ten, ke kterému se nedá dostat), na pin 27 konektoru MIDu. Změřit by se to nouzově ohmmetrem dalo tak, že při vypnutém motoru odpojíš konektor řídící jednotky motoru X57 (ten, co vede ke konektoru kabiny), napíchneš se měřákem na pin 20 a změříš, zda má proti kostře nějaký obvod. Pokud ano, je pravděpodobně závada v ŘJ. Pokud bude ukazovat nekonečno, je kabel někde přerušen. Potom nezbývá než rozdělat střední sloupek a proměřit pin 27, abys vyloučil problém v MIDu.
Zkus i tu diagnostiku.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)