Zapojení budíků z dti do dtl

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Ferenzzo
Příspěvky: 160
Registrován: 31 črc 2012, 14:14

Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od Ferenzzo » 04 led 2014, 00:14

Koupil jsem moc pěkné budíky, které mají otáčkoměr z AG 1,7DTI. Já mám DTL

Říkal jsem si, že jen přehodím kus za kus + natáhnu signál na zelený vodič pro otáčkoměr a bude.

Opak je však pravdou.. Na konektoru budíků je sice 90% vodičů umístěných stejně, těch zbylých pár se ale liší i barvami, takže to není tak lehké, abych je jenom přepinoval tam, kde by měli správně být podle konektoru DTI.

Při zapojení do konektoru DTL se to chová tak, že všechna signalizace funguje správně (až na kontrolku ruční brzdy, ta zůstává svítit celou dobu), ale nerozsvítí se mi počítadlo km. To jestli ukazuje rychlost ručička zatím nevím, dělám GO auta a ještě tam nemám motor.

Má s tím někdo nějaké zkušenosti nebo el. schéma dti i dtl v oblasti budíků? Moc by mi to pomohlo!

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 led 2014, 10:44

Teď se bavím v teoretické rovině, zkušenější možná napíší něco jiného: obávám se, že zde bude platit rozdílnost řídících jednotek motoru - na přiloženém schematu si všimni rozdílných položek u odkazů začínajících čtyřčíslím 31xx a(motor DTI) a 32xx (motor DTL). U té brzdy má na kontrolku vliv krom koncáku ručky (B2) i výška hladiny v nádobce (plovák B1) - ukostření přes pin 35.
A podsvícení LCD (km) je z jiného potenciálu, jak ostatní žárovky - (F3.13 nebo F2.22) - jsou v pořádku a je na nich napětí? (piny 22; 4; 36)
Přílohy
Přístrojovka.JPG
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od manli2 » 04 led 2014, 13:48

pokud jsem dobře pochopil poznámku s otáčkoměrem tak chce vyměnit přístrojovvku bez otáčkomětu za přístrojovku s otáčkoměrem.. takže soíš jestli máš schemata pro tohle zapojení a porovnat je :)
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 led 2014, 14:50

manli2: budeš mít pravdu - blbě jsem to pochopil. Vývod otáčkoměru by měl být podle schematu pin 20 - na původním konektoru v přístrojovce jsi ho neměl zapojen?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Ferenzzo
Příspěvky: 160
Registrován: 31 črc 2012, 14:14

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od Ferenzzo » 04 led 2014, 23:34

vasekpetr1 - děkuji mnohokrát za schéma, potřeboval bych k němu dostat i vysvětlení :D ...


Takže jsem si k tomu uvařil kávu a začal studovat. Netrvalo to dlouho a našel jsem první asi základní nedostatek. Dle schéma je svorka č. 29 napájena podle toho, jestli immo pustí proud nebo ne. (Ovšem za předpokladu, že označení 3943 IMO na schématu znamená immobilizér). Konektor původní (DTL) svorku č. 29 vůbec nemá zavedenou. Pokud na ní tedy přivedu 12V a bude to tak jak říkám, tak předpokládám budu simulovat činnost imma??

Další rozdíl ve svorkách je č. 18, byť jen v barvě vodiče. Na konektoru DTL je hnědo-žlutý a na DTI je oranžový. Podle schématu má tato svorka také co dočinění s počítadlem km, ale nepoznám z něj rozdíl mezi DTL a DTI? U DTL je hnědo-žlutý vodič i na svorce č. 5.

Poslední rozdíl je v tom, že DTI má pozici 5.,6.,7. volnou a DTL na ní má přivedeny vodiče.

Kontrolka ruční brzdy .. ano omlouvám se, mě to hned nedošlo ... hlavně že mám hydrauliku celou rozdělanou, tj. bez kapaliny :D

Ano dávám budíky s otáčkoměrem, ale ten podle mě jednoduše obstarává svorka č.20, tedy zelený vodič, který dává signál o otáčkách buď z ŘJ, nebo třeba přímo od nějakého snímače (W svorka altík, snímač otáček klika, vačka, .. dle vozu). To předpokládám, že bude fungovat, jak se vasekpetr ptal, tak ten vodič souhlasí na obou konektorech na svorce č. 20. Souhlasíte s touto myšlenkou?

Ferenzzo
Příspěvky: 160
Registrován: 31 črc 2012, 14:14

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od Ferenzzo » 04 led 2014, 23:40

Abych vyjasnil co nefunguje ...

- počítadlo km a s tím pravděpodobně i rychloměr
- kontrolka dobíjení(logo baterky) se vůbec nerozsvítí
- mazání nesvítí

jinak podsvícení, kontrolky světel, blinkrů, airbag, abs, žhavení ... palivoměr, to všechno funguje tak jak má

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od vasekpetr1 » 05 led 2014, 09:11

Ferenci, pokud budeš chtít, tak ti na mail pošlu kompletní soubor el. schemat Astry. Má to něco přes 5 Mb, tak by ti to mohlo dojít. Jinak ohledně těch tvých pinů: koukni nahoře na schematu do popisu, co jednotlivé kontrolky znamenají.

pin 18 - kontrolka Airbagů
pin 29 - kontrolka sevisní prohlídky (dle překladu - service vehicle soon)
pin 5,6 - automatická převodovka
pin 7 - kontrolka připojení přívěsu

Ohledně kontrolky mazání: H1.2 - vidím tam rozdíl v zapojení tlakového spínače tlaku oleje u DTI - signál jde přes ŘJ motoru (3115 - 3127), dobíjení by mělo být stejné, je tam pouze rozdíl v zapojení přídavného chlazení u typu motoru DTI.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Ferenzzo
Příspěvky: 160
Registrován: 31 črc 2012, 14:14

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od Ferenzzo » 05 led 2014, 11:12

Tak po vyřešení pinů 5, 6, 7(na které mj. DTL z roku 99 přípravu má, ale DTI 2004 už ne :D) a 18 - díky, že se s nimi nemusím babrat, vidím nesrovnalost jenom v pinu č. 29

Tedy DTL nemá vůbec v konektoru vodič na této svorce. To je poslední rozdíl v zapojení. Je to hnědomodrý vodič, ale moc nevěřím tomu, že bude mít zásadní vliv na funkčnost těchto budíků :D

Základní otázka, na jakém principu fungují signalizace na budících? Bude to klasickým systémem zapnutí klíčku pošle 12V + a přes - na spínači nějakého komponentu, třeba airbagu, se rožne kontrolka. Správná funkce tohoto komponentu znamená odpojení kostry a kontrolka po chvíli potřebné k "samokontrole" a zjištění funkčního stavu kostru odpojí a kontrolka zhasne? Nebo budíky jsou - a komponenty dávají 12V?

Nebo je to složitější? :D

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Zapojení budíků z dti do dtl

Příspěvek od vasekpetr1 » 05 led 2014, 13:16

na jakém principu fungují signalizace na budících?

Poslal jsem ti to schema - koukni na zbytek přístrojovky na straně 18 - zde jsou kontrolky a žárovky, které jsou trvale na mínusu a k nim je spínaný plus (přední a zadní mlhovka, dálková světla, blinkry). Na rozdíl od kontrolek na straně 17, které jsou trvale připojeny na plusu a jsou spínány kontaktem ke kostře.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět