Nikdy jsem kontakty baterie nemazal, naopak je udržuju suché. Při montáži řádně dotáhnu baterku a při jejím vyjmutí a opětovném nasazení dodržím stejnou polohu nasazení a nemám problém s nějakou oxidací na kontaktech.
Jo, pryč jsou časy, co na Embéčku byly kontakty z pásoviny, co pořádně nedoléhaly, bo nebyly konusové. To se to potom čistilo do alelujá
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
tak odkedy som vycistil kontakty tak nic netecie, nemokva a auto startuje tak ako vzdy v pohode (je to uz skoro mesiac). Hoci je pravda ze v garazi neklesne teplota pod +9stupnov.
Zdravím. Rád bych se Vás zeptal, zda když mám v autě akumulátor 55 Ah 540A, která pomalu ale jistě dosluhuje, a nahradil bych jí novým akumulátorem 74Ah 750A, jestli by se vyřešil problém pohasínání světel v interiéru? - vysvětlím..: Když například zapnu blinkr, lehce pohasíná interiérové osvětlení a dysplaye ve stejném intervalu jako jede blinkr, stejně tak když na místě pootočím volantem pohasínají potkávačky (ale jak jsem se dočetl, za to může posilovač), takže se mi jedná spíše o ten interiér... vyřeší to takováhle změna akumulátoru? A lze ho tam vůbec dát aniž by se něco poškodilo? V autokelly mi po zadání přesného modelu vozu nabízí právě i tu 74Ah. Předem děkuji za radu. X18XE1
Pokud to pohasíná i při nastartovaném motoru, tak s tím baterka asi nic neudělá, pak má výrobu energie na starost alternátor.
Mohl by na to mít vliv špatný stav kabelů v průchodkách, resp. prodřená celá průchodka na pátých dveřích.
Díky za tip, nicméně v létě se mi v průchodce přethaly všechny kabely, tzn. nefungovaly stěrače, centrál, všechno tak nějak zlobilo.. Takže veškeré kabely co vedou skrz průchodku (která není nijak poškozená) jsou vyměněné a nové. Problém s pohasínáním podle blinkrů byl i předtím i potom co se ty kabely měnily.
Viz moje výměna aku před 14 dny. Měl jsem tam 54 Ah 540A baterie od koupi auta cca 2 roky zpět. Nedělal jsem si iluze o jejím stavu ale poslední dobou čím dál větší problémy se starty a taky jak popisuješ "pohasínání" světel - jak v interieru tak hlavních při zatočení kol - baterie ale nabita. Kabely nové, i koncovky. Po proměření baterie na digitální stanici v Akumě vykázala pouze 25% stav - tedy totálně odepsaná. Koupil jsem VARTA Silver Trio 61A 600mAH za krásných 1700kč a auto perfektně startuje nic nepohasíná. Ty starty se snad nedají ani srovnávat jakou ta baterie má sílu! Na drc! A to jezdím na E85.
Každopádně bych zkonstroloval stav kabelů - koncovek zda se nehřejí - vyměnit
Stav ukostření
Stav alternátoru
stav autobaterie
pre 1,8benzin 55Ah staci, a nebal by som sa aj 52Ah, 54Ah ak ma aspon 500A , vsetko nad 60Ah je zbytocne, 74Ah by som tam urcite nedaval
to pohasinanie podla mna moze byt sposobene baterkou ak je v zlom stave, viz Marťasek 25% stav
ak vies ze baterka dosluhuje tak ju vymen, skontroluj dobijanie
ak by to pohasinalo stale tak potom niekde zle ukostrenie, ale ak vies ze baterka dosluhuje a mas dobijanie ok tak to bude baterkou...
Astra G Caravan 1.6 16V 74kW X16XEL r.v. 4/98 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 12/03 vlastny dovoz D
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 5/03 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G 5-dver. Hatchback 1.7 CDTI 59kW r.v. 12/04 kupena v CR
Zdarec,jakou baterii vybrat?Bez udrzbouvou ? 55ah? 60ah? v aute mam baterku ale nevim jak dlouho ji tam měl předešli majitel/é.....zatím startování dobré....mrazy taky v poho.....ale říká se že baterie 4 roky..a šup s ní pryč.....
Zafira 1.8 LPG-čko Z18XE
Zafira 1.8 LPG. X18xe
Škoda Felicie 1.3 a 1,6 - LPG 2000 a 1996
Škoda Octavie 2.0 LPG 2001
Škoda Rapid LPG
jelikož mně čeká výměna autobaterie, dávám zde dotaz jaký typ konstrukce vzít, poradí někdo? jsou dvě možnosti
technologie Ca-Ca, nebo technologie vápník-stříbro
jsou za stejnou cenu. jenom u druhé + poštovné
a ještě je lepší 45 AH a 420 A, nebo 50 AH se stejným proudem?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Tam po pol roku minus pol zaoxidovany ale suchy nic netecie. Auto startuje normalne aj podla indikatoru na baterke je vsetko ok tak neviem co s tym. Asi ju preventivne vymenim ale napiste ci ste sa s tym stretli.