Přístrojová deska-problém
tak vás zdravím,jsem se vrátil z opla,tak tedy,na diagnostice vše v pořádku,jen jednou byl odpojený pytel,jinak tachometr po mém přesazení ručičky ukazuje správně,byl jsem to projet s technikem,zapojený diagnostický přístroj za jízdy,test byl při padesátce,devadesátce,stotřicítce,uůdaje rychlosti se schodovali s tachometrem,uf,jsem si oddychl,ono by se to prý jinak ani řešit nedalo,bud vyměnit ten tacháč,nebo přesadit ručičku a vyzkoušet co to bude dělat,jinak co se softvéru týče,již mně ho nemohli přehrát,moje auto ho již totiž přehraný má,z německa to přišlo z již přehraným nejnovějším softvérem,tak hurá,další překvapení,příjemný,jo a souhlasí to co říkal Zdeněk Lbc,ten program nutí jinak chodit ten EGR ventil,no a cena,sám mechanik potvrdil,prý zdražení,dělalo se ta diagnostika za 500-600, no já platil asi 1040 KČ,ta cena 500 se počítá zákazníkovi,který tam nechává auto na opravu,dále ptal jsem se na origoš autobaterii,mám pětapadesátku,nyní jí mají i z výměnou za 1510 kč,dále jsem kupoval origoš svíčky od opela,jsou to jejich bosche,cena jedna 142 KČ, jsou na 60 000km,já chtěl koupit svíčky v mototechně championky,ty by byly za 126 KČ, neorigoš,tak jsem celkem spokojenej,tedy již hlavně klidnej,tak pánové,at vám ty vaše krásky krásně šlapou,jo ještě něco,v Plzni jsem toho využil,měl jsem téměř suchou nádrž,jelikož tam mají levnější benzín než u nás ti vydřiduši,podotýkám značkový schell jsem tedy bral v Plzni ten plusovej,no a nevím již jste písali že žádná změna,já tvrdím,že jde lépe za plynem,a to myslím vážně,do kopce z padesátky má lepší zátah,bral jsem tedy plnou.
- Reklama
Zdravím, jsem po dovolené a narazil jsem na toto téma. Připomělo mě to mé pocity když i mě ukazoval rychloměr špatně. Psal jsem o tom zde https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=835 Teď již mám vše v pořádku, ale co my to vše dělalo než jsem to dal sám dohromady. Otáčkoměr i rychloměr po zapnutí klíčku vyjel na max. a když jsem přidal plyn tak otáčkoměr ukazoval obráceně směrem k nule a rychloměr taky nafta a teplota neukazovaly. V servise jsem byl dvakrát, umí to opravit ale jen výměnou celých budíků. Zdaleka u opla neví jak to vše funguje, mají akorát tabulku kodů a nahrajou ti tam ten správný, ale kam ho nahrávají to vůbec nevý. Jejich diagnóza špatné budíky, kupte si nové a cena .... morda.
Code budíků je uložena v paměti typu eeprom (pamět kterou lze přepisovat a není závislá na napájení, to znamená že se nesmaže po vypnutí napájení) která má pouze 256 bajtů. Cod budíku zjistíte po stlačení nulování deních kilometrů a přidržení, muj code je tedy 009,3 to ,3 je třetí něčím vylepšená verze, puvodní byla 009,2 ještě se zobrazí jedno číslo které my není známo k čemu je ale s největší pravděpodobností jde něco kolem rozměru pneumatik. tabulka kódu je zde:
Code-Index-Liste Tacho
Motor Reifengröße Code-Index
X12XE 165/70R14 001
175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 002
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 003
X14XE /
X16XEL /
X18XE1 /
X20XEV 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 006
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 007
X16SZR 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 004
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 005
X17DTL
Y17DT
X20DTL
Y20DTH 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 008, ab MJ01 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 009, ab MJ01 034
175/80R14 27, ab MJ01 035
Z12XE 165/70R14 030
175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 031
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 032
Z14XE /
Z16SE /
Z16XE /
Z18XE /
Z20LET /
Z22SE /
Z22XE 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 034
175/80R14 035
V opelu se tváří že jsou specialisti, ale na elektroniku a výpočetní techniku nemají, mají akorát proškolené automechaniky na ovládání přístroje TECH2, ale o eeprom vědí h...o. napojení na ten jejich zázrak mě stálo 500,- a to my nic nespravovaly. Origynál OPEL TECH software se dá stáhnout z internetu a dá se obejít i hardw. klíč ale je k prdu bez přístroje se kterým spolupracuje. V servise umí změnit kód ale to není přepsání celé eeprom co tam je. Stačí sehnat spravný damp třeba ho přečíst z jiných budíků a ten tam nahrát programátorem eeprom nebo zařízením které popisuji na https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=835 a je to (jenom nepoužívat staré PC typu 486 . Mohu nabídnout damp ale jen k mému autu 009,3 Chodit do servisu kde vám technik kterému řeknete o eeprom řekne že plácáte nesmysli je vyhazování peněz.
toto je damp a záleží na každém znaku:
BC09181201479719990093<3Ě:<Č xh=Kq2
Code budíků je uložena v paměti typu eeprom (pamět kterou lze přepisovat a není závislá na napájení, to znamená že se nesmaže po vypnutí napájení) která má pouze 256 bajtů. Cod budíku zjistíte po stlačení nulování deních kilometrů a přidržení, muj code je tedy 009,3 to ,3 je třetí něčím vylepšená verze, puvodní byla 009,2 ještě se zobrazí jedno číslo které my není známo k čemu je ale s největší pravděpodobností jde něco kolem rozměru pneumatik. tabulka kódu je zde:
Code-Index-Liste Tacho
Motor Reifengröße Code-Index
X12XE 165/70R14 001
175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 002
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 003
X14XE /
X16XEL /
X18XE1 /
X20XEV 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 006
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 007
X16SZR 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 004
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 005
X17DTL
Y17DT
X20DTL
Y20DTH 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 008, ab MJ01 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 009, ab MJ01 034
175/80R14 27, ab MJ01 035
Z12XE 165/70R14 030
175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 031
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 032
Z14XE /
Z16SE /
Z16XE /
Z18XE /
Z20LET /
Z22SE /
Z22XE 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 034
175/80R14 035
V opelu se tváří že jsou specialisti, ale na elektroniku a výpočetní techniku nemají, mají akorát proškolené automechaniky na ovládání přístroje TECH2, ale o eeprom vědí h...o. napojení na ten jejich zázrak mě stálo 500,- a to my nic nespravovaly. Origynál OPEL TECH software se dá stáhnout z internetu a dá se obejít i hardw. klíč ale je k prdu bez přístroje se kterým spolupracuje. V servise umí změnit kód ale to není přepsání celé eeprom co tam je. Stačí sehnat spravný damp třeba ho přečíst z jiných budíků a ten tam nahrát programátorem eeprom nebo zařízením které popisuji na https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=835 a je to (jenom nepoužívat staré PC typu 486 . Mohu nabídnout damp ale jen k mému autu 009,3 Chodit do servisu kde vám technik kterému řeknete o eeprom řekne že plácáte nesmysli je vyhazování peněz.
toto je damp a záleží na každém znaku:
BC09181201479719990093<3Ě:<Č xh=Kq2
Opel Astra Caravan 2.0 DI
autorizovanej servis žádný značky nelze považovat za nějaký kutily, proč by se měli vrtat v budíkách a načítat nějakou eprom a přehrávat to? nevidim důvod a oni rozhodně taky ne, je to prostě nerentabilní a po mechanikovi kterej bere 15000 to ani nelze požadovat....
zrovantak když tady někdo napíše že měl v prdeli jednotku nebo čerpadlo a v oplu mu nabídli jenom výměnu za 50tis a nechtěli mu to "jenom opravit"....na todle nejsou autorizáky určený a ani nemůžou bejt!!!
zrovantak když tady někdo napíše že měl v prdeli jednotku nebo čerpadlo a v oplu mu nabídli jenom výměnu za 50tis a nechtěli mu to "jenom opravit"....na todle nejsou autorizáky určený a ani nemůžou bejt!!!
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
oni servisujou/opravujou auta a ne jednotlivý díly!Dave píše:Tak by si neměli říkat servis ale výměníková stanice když nabízí jenom výměny za 50tis.
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- Zdeněk Lbc
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 26 úno 2006, 21:57
- Bydliště: Liberec
Takto to chodí všude, ani v německu se nezabývají opravama jednotlivých komponentů. Tam mění vše za nové. Automobilky to tak chtějí a žádný mechaniky na opravy dílů neškolí. Nehledě na to, že některé celky ani nejdou rozebrat. I vzhledem k hodinové sazbě za práci mechanika, který by se v tom pitval a možná ani neopravil, by to bylo finančně dosti náročné + pak nový díl a práce. To by se lidičky divili co by platili!
Já jsem nic nerozebíral, pouze kryt pod ručkou aby jsem se dostal ke konektoru. Práce cca 1minuta, jenom tam nahrát správnej damp, nevím jestli to jejich tech2 umí možná že ano jenom s tím musí umět zacházet a vědět co dělají. Každopádně by popletenej soft měly umět dát zpět, nejde o nějaké rejpání. Např. soft v telefonu vám dnes přehrajou v každém servise nebo i prodejně telefonů a je to stejnej princip. To já vím že je to pro ně nerentabilní to spravovat, co takhle si koupit novou Astru, budete mít na ni dva roky záruku, no nekup to.
Opel Astra Caravan 2.0 DI