Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
Léto se blíží a určitě mnozí se chystají na dovolenou k moři. Možná se proto bude hodit někomu návod na zapalovač do kufru, který se využije třeba na ledničku (To byl můj hlavní zájem). Dá se to zvládnout celkem rychle jelikož není nutné žádné veliké rozebírání auta..
1.
Jako kabel jsem použil klasickou dvoulinku
2.
Stačí nadzvednout a kabel protáhnout
3.
Po odklopení sedačky stačí dostat káblík z kufru a nadzvednout plast, aby jsme se dostali ke gumovému těsnění
4.
Těsnění jde lehce vyndat kde potřebujeme a kabel zastrčit
5.
Teď nastává menší problém, ale není potřeba sloupek rozebírat, stačí si odendat gumové těsnění kolem dveří a plast na sloupku lehce vypáčit. Dobře se to protahuje například pomocí svářecího drátu, na kterým se udělá háček
6.
Dál je to to samý zase tím těsněním směrem ke kaslíku, kterej se pak může pro lepší manipulaci demontovat (viz návod výměna kabinoveho filtru)
7.
(Pohled od nohou spolujezdce) Uchytit se to dá třeba k výdechum nebo jakkoliv jinak
8.
Když bude sundanej kaslík tak se jednoduše kabel prostčí prostorem uprostřed až k zapalovači. Tady jsou označeny torxy který drží popelník kdo jej nezná. Kabel se napojí stejně na zapalovač nebo na stálé napětí na kabely rádia, kde si proměříme kde je stálá šťáva, nebo další možnost je natáhnout novej kabel od baterky přes pojistku samozřejmě, ale kdo by se s tim patlal Doporučoval bych spojit "čokoládou" neboť pájení není v autě pevný spoj.
9.
Umístění jsem zvolil zde, protože je tam dost prostoru a nemusí se ten tapec sundavat. Vyříznout to jde snadno nožem na koberce. Ještě by to chtělo sehnat nějakou pěknou krytku na zapalovač.
Tak snad se to někomu bude hodit
1.
Jako kabel jsem použil klasickou dvoulinku
2.
Stačí nadzvednout a kabel protáhnout
3.
Po odklopení sedačky stačí dostat káblík z kufru a nadzvednout plast, aby jsme se dostali ke gumovému těsnění
4.
Těsnění jde lehce vyndat kde potřebujeme a kabel zastrčit
5.
Teď nastává menší problém, ale není potřeba sloupek rozebírat, stačí si odendat gumové těsnění kolem dveří a plast na sloupku lehce vypáčit. Dobře se to protahuje například pomocí svářecího drátu, na kterým se udělá háček
6.
Dál je to to samý zase tím těsněním směrem ke kaslíku, kterej se pak může pro lepší manipulaci demontovat (viz návod výměna kabinoveho filtru)
7.
(Pohled od nohou spolujezdce) Uchytit se to dá třeba k výdechum nebo jakkoliv jinak
8.
Když bude sundanej kaslík tak se jednoduše kabel prostčí prostorem uprostřed až k zapalovači. Tady jsou označeny torxy který drží popelník kdo jej nezná. Kabel se napojí stejně na zapalovač nebo na stálé napětí na kabely rádia, kde si proměříme kde je stálá šťáva, nebo další možnost je natáhnout novej kabel od baterky přes pojistku samozřejmě, ale kdo by se s tim patlal Doporučoval bych spojit "čokoládou" neboť pájení není v autě pevný spoj.
9.
Umístění jsem zvolil zde, protože je tam dost prostoru a nemusí se ten tapec sundavat. Vyříznout to jde snadno nožem na koberce. Ještě by to chtělo sehnat nějakou pěknou krytku na zapalovač.
Tak snad se to někomu bude hodit
Naposledy upravil(a) Phrz dne 26 kvě 2008, 21:45, celkem upraveno 1 x.
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Reklama
Re: Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
Je dobré,že jsi si stím takhle vyhrál,ale musím tě upozornit na pár drobností:
Lanko 0,35mm (průřez) je velice slabé a pokud je použita originál pojistka 20A k zapalovači, tak při tomto proudu auto jistě vyhoří.
Když už to máš tak natažené,tak si sniž pojistku u zapalovače na 7,5A (a to je ještě hodně).
Jinak vzadu by měla být příprava na zapalovač (a pokud tam není tak se to dá vzít z přípravy na přívěs).Takže skoro žádné tahání.
Lanko 0,35mm (průřez) je velice slabé a pokud je použita originál pojistka 20A k zapalovači, tak při tomto proudu auto jistě vyhoří.
Když už to máš tak natažené,tak si sniž pojistku u zapalovače na 7,5A (a to je ještě hodně).
Jinak vzadu by měla být příprava na zapalovač (a pokud tam není tak se to dá vzít z přípravy na přívěs).Takže skoro žádné tahání.
origo pojistka je v navodu uvadena 15A, to lanko je pry udajne nehorlave, ale nevim jestli je to 0,35 asi to bude vic uz si nepamatuju, pry je to na 12V(musim pak najit ucet a zkontrolovat). Vzadu jsem prave zadnou pripravu nenasel a neznam moc ty pruchodky takze jsem zvolil takto. Chtel jsem to take mit na pojistce 36. Zapojoval mi to elektrikar a na pojistky koukal taky takze to by neco rekl kdyby se mu to nezdalo.
Jakej prumer kabelu se teda tak doporucuje na tohle napeti?
Jakej prumer kabelu se teda tak doporucuje na tohle napeti?
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Ty dráty jsou sice nehořlavé,ale do určité teploty-pak to má rychlý spád.Dále vedl jsi to plasty (v podstatě stejná situace jako drát).Phrz píše:origo pojistka je v navodu uvadena 15A, to lanko je pry udajne nehorlave, ale nevim jestli je to 0,35 asi to bude vic uz si nepamatuju, pry je to na 12V(musim pak najit ucet a zkontrolovat). Vzadu jsem prave zadnou pripravu nenasel a neznam moc ty pruchodky takze jsem zvolil takto. Chtel jsem to take mit na pojistce 36.
Jakej prumer kabelu se teda tak doporucuje na tohle napeti?
Špatně jse ptáš na jaké napětí.Je potřeba se zeptat jaký proud mají dráty vydržet.Pokud je tam tedy pojistka 15A (já mám v plánu 20A),tak lanko by mělo mít alespoň 1,5mm průřez.Ty jsi tam dal lanko o tři řády nižší.
O,35mm je pro proud asi 5A (nechce se mi to počítat).
Pokud si myslíš,že přeháním tak jsi vzpomeň když jsi to montoval o kolik byly tlustší dráty k origo zapalovači.
tyhle jsou temer stejne tluste jako u zapalovace takze pocitam ze budou ok ale prece jen mozna vymenim je to rychlovka.. dik za info
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Já bych to ještě zkusil jinak.Pokud tam zapojíš tu ledničku a dráty se po 10 minutách nebudou hřát,tak je to v pohodě.Sice se mě to moc nelíbí,protože pokud tam zapneš spotřebič jiný (např. zapalovač),tak se dostáváme na začátek (tudíš ohřev drátů).Phrz píše:tyhle jsou temer stejne tluste jako u zapalovace takze pocitam ze budou ok ale prece jen mozna vymenim je to rychlovka.. dik za info
Re: Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
Kde vzadu by mala byť príprava na zapalovač? Mám aj originál ťažné s 13 pól.zásuvkou. Mne ide hlavne o stálych 12V aj pri vypnutom kľúče. A to by som mohol teoret.napojiť z tej zásuvky, kde je stálych 12V. Dík za info.datlik píše:Je dobré,že jsi si stím takhle vyhrál,ale musím tě upozornit na pár drobností:
Lanko 0,35mm (průřez) je velice slabé a pokud je použita originál pojistka 20A k zapalovači, tak při tomto proudu auto jistě vyhoří.
Když už to máš tak natažené,tak si sniž pojistku u zapalovače na 7,5A (a to je ještě hodně).
Jinak vzadu by měla být příprava na zapalovač (a pokud tam není tak se to dá vzít z přípravy na přívěs).Takže skoro žádné tahání.
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION
Re: Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
[/quote]
Kde vzadu by mala byť príprava na zapalovač? Mám aj originál ťažné s 13 pól.zásuvkou. Mne ide hlavne o stálych 12V aj pri vypnutom kľúče. A to by som mohol teoret.napojiť z tej zásuvky, kde je stálych 12V. Dík za info.[/quote]
Příprava na zapalovač se nachází na pravé straně (kdyš stojím u zádě auta).Tam je ale 12V po zapnutí zapalování.Na levé straně je konektor pro přívěs (9 ti pinový) a tam je stále napětí.
Kde vzadu by mala byť príprava na zapalovač? Mám aj originál ťažné s 13 pól.zásuvkou. Mne ide hlavne o stálych 12V aj pri vypnutom kľúče. A to by som mohol teoret.napojiť z tej zásuvky, kde je stálych 12V. Dík za info.[/quote]
Příprava na zapalovač se nachází na pravé straně (kdyš stojím u zádě auta).Tam je ale 12V po zapnutí zapalování.Na levé straně je konektor pro přívěs (9 ti pinový) a tam je stále napětí.
Re: Instalace zapalovače do kufru (hatchback)
Mám takový dotaz právě řeším taky zasuvku v kufru ale nemůžu najít žádnou přípravu , našel jsem pouze svorkovnici na pravé straně jak jsi psal.
Ta svorkovnice je pod obložením kufru, jestli je to ta pravá svorkovnice.
Ta svorkovnice je pod obložením kufru, jestli je to ta pravá svorkovnice.
- genius0011
- Příspěvky: 2289
- Registrován: 24 říj 2007, 22:46
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele: