Asi motorček kúrenia
Asi motorček kúrenia
Zdravím všetkých a prajem všetko dobré do nového roku. Vyskytol sa mi taký zvláštny problém. Keď zapnem kúrenie na hocijakú polohu začne mi tam niekde vo vnútri niečo rapotať. Ale ventil otvára a zatvára. Čo to môže byť?
Opel Astra Combi´99 1.6 16V
Opel Astra Combi´99 1.6 16V
- Reklama
Když to vydává nějaké zvuky tak to podle mně vletělo do ventilátoru,vyčistit filtr asi nebude stačit.Je vedle toho pylového filtru.
https://www.astra-g.cz/navody/vymena_pyl ... iltr05.jpg
https://www.astra-g.cz/navody/vymena_pyl ... iltr05.jpg
Elektricky ventil kurenia - EVK
Uz sa to tu riesilo, takze som to podla vsetkych postupv prave dnes vecer dorobil aj na mojej astre 2.0 Di,1999: Tu je postup:
Problem bol vo vyskocenom hriadeli v elektrickom ventile kurenia, ktory je vlastne prisrobovany (spolu s radiatorom) dvomi skrutkami z motorovej casti presne v strede oporoti olejovej vani, to gumenne co trci medzi skrutkami je gumova prepadova hadicka ktora vedie z plastoveho krytu radiatora popod ventil kurenia az von cez ten gumovy sosak (sluzi asi na vytkanie odkvapkanej zkondentzovanej pary z radiatora).
demontaz: odtranit stredny spodny plast ktory je vlastne pod cez cely stred medzi prednymi sedadlami az po tucnu brzdu. Potom vysrobovat dve skrutky ktore su od spodu auta pod motorom oproti olejovaej vani (zaskrutkovane do plastoveho krytu radiatora, ja som tam mal 10cm dlhe drevoskruty s Torx hlavou!!!... je tam velmi malo miesta nadskrutkovanie a pritlacanie skrutky aby sa nestrhala hlava skrutky ..travalo to 20min) a vytiahnut ten plast s gumenou prepadovou hadickou o ktory boli prisrobovane z motorej strany, potom z vnutra odsranit plastovy kryt
radiatora (6 sponiek), potom odstranit dve zavlacky ktorymi je ventil prichiteny k trubkam z chladica, potom je mozne vysunut z trubiek radiator aj s ventilom kurenia, nie je potrebne vypustit vodu z chladenia pretoze trubky od radiatora idu zhora dole takze voda z radiatora a by nevitiekla ale ostane v radiatore - jedina moznost je ze voda
vytece do vnutra soferovi pod nohy, treba skusit ju
nejak zachytit ale je tam velmi malo priestoru. A je to vonku !! uz staci len vybrat tri skrutky na tom ventile a vnutri je snek ktroy vyskocil z hriadelky, ja som ju tam nasadil naspat a nvrch som dal kusok trubicky zo spreja aby nevyskocil znova.
Pri montazi musi byt radiator presne v povodnej polohe, ktoru zabezpecuje vlastne ten spodny plastovy kryt ked sa prisponkuje inac by nedosadali presne trubky kurenia na ten ventil a pretekala by voda okolo spoja ventilu a trubky, pretoze na trubkach su nastrcene plastove gumenne tesnenia o ktore sa len oprie a pritlaca telo vetilu.
EVK ma tu funkciu ze ked je kurenie uplne a iba na min. tak klapka vo ventile zatvori privod vody do radiatora, ak sa pohne koleckom teploty aspon o jeden stupen tak sa ventil do radiatora ovori a ostane otvoreny vo vsetkych polohach kurenia o plynuly prechod teploty z radiatora sa potom staraju uź len klapky v ventilacnom systeme. EVK je tam vlastne preto aby predlzil zivotnost radiatora, pretoze ked je min. teplota teda ventil zatvoreny tak je radiator je uplne odpojeny. Predtym to bolo na autach tak ze radiator bo stale horuci a len sa za nim zatvarala klapka na horuci vzduch, cize radiator sa skor opotreboval.
UFF nejak som sa rozpisal...Dufam ze to niekomu pomoze.
Problem bol vo vyskocenom hriadeli v elektrickom ventile kurenia, ktory je vlastne prisrobovany (spolu s radiatorom) dvomi skrutkami z motorovej casti presne v strede oporoti olejovej vani, to gumenne co trci medzi skrutkami je gumova prepadova hadicka ktora vedie z plastoveho krytu radiatora popod ventil kurenia az von cez ten gumovy sosak (sluzi asi na vytkanie odkvapkanej zkondentzovanej pary z radiatora).
demontaz: odtranit stredny spodny plast ktory je vlastne pod cez cely stred medzi prednymi sedadlami az po tucnu brzdu. Potom vysrobovat dve skrutky ktore su od spodu auta pod motorom oproti olejovaej vani (zaskrutkovane do plastoveho krytu radiatora, ja som tam mal 10cm dlhe drevoskruty s Torx hlavou!!!... je tam velmi malo miesta nadskrutkovanie a pritlacanie skrutky aby sa nestrhala hlava skrutky ..travalo to 20min) a vytiahnut ten plast s gumenou prepadovou hadickou o ktory boli prisrobovane z motorej strany, potom z vnutra odsranit plastovy kryt
radiatora (6 sponiek), potom odstranit dve zavlacky ktorymi je ventil prichiteny k trubkam z chladica, potom je mozne vysunut z trubiek radiator aj s ventilom kurenia, nie je potrebne vypustit vodu z chladenia pretoze trubky od radiatora idu zhora dole takze voda z radiatora a by nevitiekla ale ostane v radiatore - jedina moznost je ze voda
vytece do vnutra soferovi pod nohy, treba skusit ju
nejak zachytit ale je tam velmi malo priestoru. A je to vonku !! uz staci len vybrat tri skrutky na tom ventile a vnutri je snek ktroy vyskocil z hriadelky, ja som ju tam nasadil naspat a nvrch som dal kusok trubicky zo spreja aby nevyskocil znova.
Pri montazi musi byt radiator presne v povodnej polohe, ktoru zabezpecuje vlastne ten spodny plastovy kryt ked sa prisponkuje inac by nedosadali presne trubky kurenia na ten ventil a pretekala by voda okolo spoja ventilu a trubky, pretoze na trubkach su nastrcene plastove gumenne tesnenia o ktore sa len oprie a pritlaca telo vetilu.
EVK ma tu funkciu ze ked je kurenie uplne a iba na min. tak klapka vo ventile zatvori privod vody do radiatora, ak sa pohne koleckom teploty aspon o jeden stupen tak sa ventil do radiatora ovori a ostane otvoreny vo vsetkych polohach kurenia o plynuly prechod teploty z radiatora sa potom staraju uź len klapky v ventilacnom systeme. EVK je tam vlastne preto aby predlzil zivotnost radiatora, pretoze ked je min. teplota teda ventil zatvoreny tak je radiator je uplne odpojeny. Predtym to bolo na autach tak ze radiator bo stale horuci a len sa za nim zatvarala klapka na horuci vzduch, cize radiator sa skor opotreboval.
UFF nejak som sa rozpisal...Dufam ze to niekomu pomoze.
Opel Astra 2.0Di Kombi, 60kW, X20DTL, r.v.1999, 388.000km,
jéj Dík! To bude ono. Lebo akurát dnes som sa na to lepšie pozrel a zistil som že je to tá vec o ktorej píšeš. Je to tam dolu na samom spodku a vôbec tam nieje prístup (no z rukou som to tam nahmatal). idú tam dva kábliky. Čo by sa stalo, keby pustím kúrenie, ten ventil sa otvorí a prerušil by som tie kábliky? Ventil by bol stále otvorený a teplota by sa vlastne regulovala len klapkou (otáčaním kolečka kúrenia). Bolo by to prakticky možné? Aspoň teraz cez zimu.
Zdravim Vrbove, ja som povodne z Piestan, takze to sme susedia:)
Myslim ze to tak bude fungovat, zapnes kurenie vtedy sa otvori klapka v radiatore a potom mozes odpojit kabliky , vtedy prestane motorcek tocit tou hriadelkou a bude ticho a kurenie bude otvorene takze to bude ok, zrejme ty mas ten problem ze ti vyskocil ten snek v otvorenej polohe a nejde zavriet preto vrci, Inac na konci tych kablikov je konektor ale k nemu nemas pristup pokial to nerozoberies, takze ix musis precvaknut.
Tu je link ako vyzera ten ventil, obrazky sa pomaly stahuje tek treba trpezlivost:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... l+topen%ED
Myslim ze to tak bude fungovat, zapnes kurenie vtedy sa otvori klapka v radiatore a potom mozes odpojit kabliky , vtedy prestane motorcek tocit tou hriadelkou a bude ticho a kurenie bude otvorene takze to bude ok, zrejme ty mas ten problem ze ti vyskocil ten snek v otvorenej polohe a nejde zavriet preto vrci, Inac na konci tych kablikov je konektor ale k nemu nemas pristup pokial to nerozoberies, takze ix musis precvaknut.
Tu je link ako vyzera ten ventil, obrazky sa pomaly stahuje tek treba trpezlivost:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... l+topen%ED
Opel Astra 2.0Di Kombi, 60kW, X20DTL, r.v.1999, 388.000km,