DM: Zadní pravá mlhovka – návod popis a foto
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
DM: Zadní pravá mlhovka – návod popis a foto
Dvě zadní světla do mlhy – návod jak udělat pravou mlhovku, popis a foto
Práce – cca 1 hodina
Jsem zcela nespokojený, že Astra má zadní mlhovku jen jednu. Líbí se mi dvě. Měl jsem astru 98 a ta měla normálně originál otvor na žárovku, takže jsem jí tam jen dal. Teď mám rok 99 a tam už díra není, ovšem elektrika je tam navedena. Když se oddělá kdyt, ve kterém jsou umístěny žárovky, je tam jedno místo na žárovku. Dříve než začnete toto všechno dělat, sundejte kryt žárovek, nechte jej připojen a zkuste, zda-li je zavedena elektrika a svítí-li žárovka.
Ve světlometu ale není žádná díra.
Je třeba tedy vzít tyto nástroje:
1 Kružítko
2 Drátek – použil jsem elektrikářský, který je pevný a jde zohnout
3 Jehla zalepená v dřívku od nanuku TWISTER (nebo něco podobného, tohle je můj nápad, lepil jsem s tím herkulesem modely, teď se to hodí na tohle).
Kružítkem si vytvoříme kolečko na světle, kde bude otvor. (Na pravítku si změříme kolik má otvor a polovinu + nějaká odchylka , nastavíme na kružítku. Na světlometu je malý plastový výstupek). (Jelikož jsem musel dodělat nakonec ještě kousek plastu, použil bych pro střed k zapíchnutí kružítky spíše bod, který je označen zelenou tečkou). Tam zapíchneme kružítko a uděláme kolečko.
Nyní zapálíme oheň – plynový sporák je výhodou, kde nahříváme jehlu, kterou budeme tavit díru. (Možná by šla použít i pájka, ale vzhledem k velikosti hrotu pájky a jehly jsem volil tohle).
Jehlou si vytvoříme kolečko, které máme předkresleno kružítkem a to proto, aby se náhodou nesmazalo. Doprostřed uděláme jehlou větší díru, kde zasuneme větší drát, který bude mít zohnutý konec, aby nám na konci, když bude otvor hotový, nespadlo odtavené kolečko dovnitř světlometu. Drát jsem otočil kolem šroubu, který je pro uchycení světlometu na karosérii.
Na fotce jde pak vidět, jak je drát zohnutý. Nezohýbejte větší kus, než je kolečko, protože při manipulaci by mohlo dojít k poškrábání vnitřku světlometu drátem. Tato velikost zcela stačí. U šipky je vidět kousek vytavené díry.
Nyní tavíme jehlou kolečko, které necháme na dvou místech uchyceno, aby nám náhodou nespadlo dříve, než budeme připraveni jej vytáhnout. Jehlu vždy nahřejeme a kousek tavíme. Nahřejeme a tavíme. Opakujeme, dokud nedosáhneme této fáze:
Poté opatrně držíme drát a utavíme poslední dvě místa, kde je kolečko přichyceno. Opatrně vytáhneme kolečko ven.
Světlomet nyní máme připraven k tomu, abychom v něm mohli mít mlhovku. Není to extra hezké, ale bude to celé schované, takže to nebude vidět.
Nyní dáme žárovku do držáku, (Použijeme žárovku 21W/12V, stejná jako do blinkrů) a držák opatrně nasadíme na světlomet. Zjistíme, zda-li přesně padne, nebo je díru nažárovku nutno upravit. V případě že žárovka se někde dotýká plastu, nebo nesedí, (tak jako v mém případě), zkontrolujeme jak máme otvor upravit a odtavíme další kousek.
Když žárovka sedí přesně, to znamená, že se jí nikde nedotýká světlometu, (je nutno mít otvor tak, aby se žárovky nedotýkal, aby při svícení nedošlo k připálení na plast), můžeme světlomet namontovat zpět na vozidlo. Nyní máme i pravou mlhovku a můžeme vyzkoušet. Svítí-li, je všechno v pořádku.
Příjemné svícení dvěma zadními mlhovkami Vám přeje Radoš 92.
Práce – cca 1 hodina
Jsem zcela nespokojený, že Astra má zadní mlhovku jen jednu. Líbí se mi dvě. Měl jsem astru 98 a ta měla normálně originál otvor na žárovku, takže jsem jí tam jen dal. Teď mám rok 99 a tam už díra není, ovšem elektrika je tam navedena. Když se oddělá kdyt, ve kterém jsou umístěny žárovky, je tam jedno místo na žárovku. Dříve než začnete toto všechno dělat, sundejte kryt žárovek, nechte jej připojen a zkuste, zda-li je zavedena elektrika a svítí-li žárovka.
Ve světlometu ale není žádná díra.
Je třeba tedy vzít tyto nástroje:
1 Kružítko
2 Drátek – použil jsem elektrikářský, který je pevný a jde zohnout
3 Jehla zalepená v dřívku od nanuku TWISTER (nebo něco podobného, tohle je můj nápad, lepil jsem s tím herkulesem modely, teď se to hodí na tohle).
Kružítkem si vytvoříme kolečko na světle, kde bude otvor. (Na pravítku si změříme kolik má otvor a polovinu + nějaká odchylka , nastavíme na kružítku. Na světlometu je malý plastový výstupek). (Jelikož jsem musel dodělat nakonec ještě kousek plastu, použil bych pro střed k zapíchnutí kružítky spíše bod, který je označen zelenou tečkou). Tam zapíchneme kružítko a uděláme kolečko.
Nyní zapálíme oheň – plynový sporák je výhodou, kde nahříváme jehlu, kterou budeme tavit díru. (Možná by šla použít i pájka, ale vzhledem k velikosti hrotu pájky a jehly jsem volil tohle).
Jehlou si vytvoříme kolečko, které máme předkresleno kružítkem a to proto, aby se náhodou nesmazalo. Doprostřed uděláme jehlou větší díru, kde zasuneme větší drát, který bude mít zohnutý konec, aby nám na konci, když bude otvor hotový, nespadlo odtavené kolečko dovnitř světlometu. Drát jsem otočil kolem šroubu, který je pro uchycení světlometu na karosérii.
Na fotce jde pak vidět, jak je drát zohnutý. Nezohýbejte větší kus, než je kolečko, protože při manipulaci by mohlo dojít k poškrábání vnitřku světlometu drátem. Tato velikost zcela stačí. U šipky je vidět kousek vytavené díry.
Nyní tavíme jehlou kolečko, které necháme na dvou místech uchyceno, aby nám náhodou nespadlo dříve, než budeme připraveni jej vytáhnout. Jehlu vždy nahřejeme a kousek tavíme. Nahřejeme a tavíme. Opakujeme, dokud nedosáhneme této fáze:
Poté opatrně držíme drát a utavíme poslední dvě místa, kde je kolečko přichyceno. Opatrně vytáhneme kolečko ven.
Světlomet nyní máme připraven k tomu, abychom v něm mohli mít mlhovku. Není to extra hezké, ale bude to celé schované, takže to nebude vidět.
Nyní dáme žárovku do držáku, (Použijeme žárovku 21W/12V, stejná jako do blinkrů) a držák opatrně nasadíme na světlomet. Zjistíme, zda-li přesně padne, nebo je díru nažárovku nutno upravit. V případě že žárovka se někde dotýká plastu, nebo nesedí, (tak jako v mém případě), zkontrolujeme jak máme otvor upravit a odtavíme další kousek.
Když žárovka sedí přesně, to znamená, že se jí nikde nedotýká světlometu, (je nutno mít otvor tak, aby se žárovky nedotýkal, aby při svícení nedošlo k připálení na plast), můžeme světlomet namontovat zpět na vozidlo. Nyní máme i pravou mlhovku a můžeme vyzkoušet. Svítí-li, je všechno v pořádku.
Příjemné svícení dvěma zadními mlhovkami Vám přeje Radoš 92.
Naposledy upravil(a) Radoš 92 dne 23 lis 2007, 23:50, celkem upraveno 1 x.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- Reklama
Tak super...
rozmrvil jsem svoje njoy světla abych zjistil že tam není zavedená elektrika
při testu naprázdno ještě s originálním světlem to vypadalo že žárovka svítí, protože se mi to otočilo a ve skutečnosti jsem koukal na koncové světlo :/
nicméně koukal jsem, že kabely vlevo a vpravo jsou úplně jiné (barvy i počet vodičů), ale mají u sebe i katalogová čísla. Nevíte někdo náhodou odkud oba kabely vedou? Mám kamaráda ve skotsku, takže bych si ty kabely zkusil sehnat od vauxhallu
rozmrvil jsem svoje njoy světla abych zjistil že tam není zavedená elektrika
při testu naprázdno ještě s originálním světlem to vypadalo že žárovka svítí, protože se mi to otočilo a ve skutečnosti jsem koukal na koncové světlo :/
nicméně koukal jsem, že kabely vlevo a vpravo jsou úplně jiné (barvy i počet vodičů), ale mají u sebe i katalogová čísla. Nevíte někdo náhodou odkud oba kabely vedou? Mám kamaráda ve skotsku, takže bych si ty kabely zkusil sehnat od vauxhallu
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Jeto pekne ale asi spousta lidi si bude myslet zeto asi je brzda.ikdyz treti brdove to potvrdi.no ale lidi v urcitych situaci nemysli radykalne,takze du nato..
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388
Jelikoz tam nemam zavedenou ele.tak nato kaslu,koupim radsi svetla nekde z vrakace z tech starejch a uz to tam bude,jinak ale todle je cool vychytavka!!
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Lidi, tak sem to dneska horlivě udělal a až pak jsem koukal, jestli tam mám přivedené kabely..... no a co myslíte ? No nejsou tam....
Ale až bude trocha času, tak je tam hned z levé strany přivedu...
Ale až bude trocha času, tak je tam hned z levé strany přivedu...
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Dej pak prosím vědět, jak jsi to zapojil ... mám naprosto ten stejný problémfrydex píše:Ale až bude trocha času, tak je tam hned z levé strany přivedu...
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že to nebude problém, napíšu jak to šlo..sovicka píše: Dej pak prosím vědět, jak jsi to zapojil ... mám naprosto ten stejný problém
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Tak jsem to stvořil na mé Zafiře asi za 20 min, el. byla zavedena tak proč ne, akorát místo jehly jsem použil obyč trafo pájku, je to jinak řešeno, ten plast, než na Astře, takže s pájkou nebyl problém, otřepy jsem odřezal ostrým nožem.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling