Stránka 1 z 2
POpov ventil
Napsal: 27 čer 2008, 15:13
od lukaskpd
caves neviete na co je presne tento ventil a kde sa dazohnat
http://www.youtube.com/watch?v=1lCV-JQW ... re=related
Napsal: 27 čer 2008, 15:36
od AstraMan
Asi něco na bázi BLOW OF VENTILU
Pokud se nepletu, tak slouží k odtranění TURBO díry a vždy po sešlápnutí a následovném puštění plynového pedálu udělá zřejmě zvukový efekt
Napsal: 27 čer 2008, 16:15
od Chavron
Je to popisane aj v nazve toho klipu. Je to BOV, Cize BLOW OFF VENTIL. Pouziva sa naozaj na odstranenie turbo diery tym, ze odstranuje prebytocny tlak ktory vznika za turbom pri ubrati plynu. Ked sa totiz pridava plyn a rozbehne sa turbo, pri ubrati plynu sa skrtiaca klapka zavrie aj ked turbo stale tlaci a vznika pretlak, ktory je neziaduci a spomaluje turbo a teda dlhsie trva kym sa pri pridani znova rozbehne. BOV tento pretlak vypusti a vtedy vznika tento zvuk. Turbo ma tak rychlejsi nabeh.
Napsal: 27 čer 2008, 16:21
od Honzza
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelu open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.
Rozdil mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem
Některé firmy v ČR se postarali o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil. Paradoxem je, že jim není divné, proč se jejich „pop off ventil“ označuje výrobcem BOV 1, 2 atd…
Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře.
Vsechno je na internetu staci hledat...
ds
Napsal: 27 čer 2008, 18:27
od lukaskpd
caves a kde s ato prosim vas da kupi a na kolko to vinde diky moc za inormace zatedy
Napsal: 27 čer 2008, 18:34
od AstraMan
No co jsem se koukal, tak na Turbo benzínové motory jsou mnohem levnější než na Turbodieselové motory
Ale ceny si už nepamatuji
Napsal: 27 čer 2008, 18:44
od Honzza
http://cartuning.cz/zbozi/produkt-240/b ... cerny.html
treba tady
ale cena krapet jinde
Levnejsi treba
http://www.tuningshop.cz/motorove-dily/
ALe jelikoz nemam turbo tak jsem se o to nejak nezajimal takze nekdo ti urcite poradi nejakou dobrou znacku kazdopadne ja bych na motoru nesetril
dsfa
Napsal: 27 čer 2008, 19:05
od lukaskpd
a este to je jedno ci je to na benziny alebo na diesle
Napsal: 27 čer 2008, 19:10
od AstraMan
Řekl bych že určitě to jedno není
Napsal: 27 čer 2008, 23:29
od YANEK
ne jedno to fakt není na dýzl to nejde tam se prostě s přetlakem u turba počítá
Napsal: 28 čer 2008, 00:10
od mexxo
Čo som o ňom čítal, tak u dieslov to nemá žiadny praktický význam, ako u benzínov (viď Chavron a Honzza). Diesel totiž nemá tú klapku ktorá zbrzdí turbo. Na diesle sa používa iba na parádu a ten zvuk robí nejaká elektricky napájaná sranda...
Napsal: 28 čer 2008, 08:14
od Honzza
No abych rekl pravdu na diesla jsem to snad jeste ani nevidel
Napsal: 28 čer 2008, 09:46
od mexxo
No veď ono to je u diesla vlastne len imitácia Blow Off ventilu
Re: POpov ventil
Napsal: 06 dub 2009, 20:48
od YANEK
no jákákoliv imitace stojí víte zaco
Re: POpov ventil
Napsal: 17 zář 2009, 16:49
od bahy
co som pocul ja ta u dieslov to nikto nedokaze nastavit a to je problem