Stránka 1 z 2

Nástřik prahů.

Napsal: 22 zář 2007, 11:19
od Saša
Zajímá mě výdrž nástřiku prahů-profi práce i vlasní práce,loupe ,neloupe prostě jaké máte zkušenosti. :roll:

Napsal: 22 zář 2007, 11:51
od Martin22
Profi práce je na vetšině nových aut a nepotkal jsem ještě auto které by mělo oloupané prahy je to sice haklivější je to blizko vozovky litaji tam sice nejaky ty kaminky a tak ale myslím si že zas tak horzny to neni a každej lakoš ti to udělá dobře si myslím takže tohle bych neřešil podlě mě ta barva tam drží stejně pevně jako kdekoliv jinde na autě :wink:

Napsal: 22 zář 2007, 19:03
od AstraMan
Tak já přidám z druhého soudku... Když to uděláš někde před barákem na parkovišti, tak máš dvě možnosti. Buď se s tím párat ( několik nástřiků, aby si měl větší jistotu že to vydrží; nebo ušetřit ale s rizikem že se to bude loupat ).

První varantu Ti nevysvětlím, protože jsem se jej nezůčastnil.

Druhou variantu už mohu popsat. Namýcháš si barvu v sprey, odmastíš prahy a uděláš dva nástřiky :wink: . Doporučuji ( pokud budeš lakovat na černé prahy světlou barvou ) udělat první nástřik třeba obyčejnou stříbřenkou ( to na první nástřik stačí ) a pak teprve vlastní barvou :wink:
Co z tohoto mám za zkušenosti, tak se jednou za pár měsíců odloupne kousek barvy v místech, kde je prahový nástavec zdeformovaný, jinak vše v pohodě :wink:

Napsal: 22 zář 2007, 20:05
od Gabrihell
Existuje nejaky základ na plasty. Videl som to minule v Košickom Tescu. Tiež rozmýšľam nad tým že bočné lišty a prahy hodím do farby. Chcem to urobiť tak, že to strieknem najprv tým a potom dopasujem farbu. Mám striebornú metlu a myslím, že diamantová striebrenka je presne ten odtieň... Len ten postup ešte musím prebádať....

Napsal: 22 zář 2007, 20:30
od Saša
AstraMan píše:Tak já přidám z druhého soudku... Když to uděláš někde před barákem na parkovišti, tak máš dvě možnosti. Buď se s tím párat ( několik nástřiků, aby si měl větší jistotu že to vydrží; nebo ušetřit ale s rizikem že se to bude loupat ).

První varantu Ti nevysvětlím, protože jsem se jej nezůčastnil.

Druhou variantu už mohu popsat. Namýcháš si barvu v sprey, odmastíš prahy a uděláš dva nástřiky :wink: . Doporučuji ( pokud budeš lakovat na černé prahy světlou barvou ) udělat první nástřik třeba obyčejnou stříbřenkou ( to na první nástřik stačí ) a pak teprve vlastní barvou :wink:
Co z tohoto mám za zkušenosti, tak se jednou za pár měsíců odloupne kousek barvy v místech, kde je prahový nástavec zdeformovaný, jinak vše v pohodě :wink:



Ty máš myslím taky na Astře stříbrnou metlu.Stříkal jsi to i bezbarvým lakem?

Napsal: 22 zář 2007, 22:20
od AstraMan
Ano mám stříbrnou metlu a bezbarvým lakem jsem nestříkal... Protože na stříbřenku když použiješ zakoupený bezbarvý lak v sprey, tak ti zežloutne :wink: . Ovšem pokud Ti to dá lakýrník, tak by se nic stát nemělo, naopak Ti to zvýší ten lesk, ale zdá se mě zbytečné dávat na prahy lesk :wink:

Prahy :)

Napsal: 23 zář 2007, 12:24
od sabelt
Tak ja jestli mohu, tak se také přidám. Taky sem mel plnou hlavu nalakování prahů lišt a klik ... ale nezbyly mi penízky tak sem do toho nešel.

Byl jsem zde u nas u lakýrníka, který delá celé grafické upravy vozů (treba jako v rychle a zbesile), a schvalne sem se ho zeptal na postup ... rika ze se to musí cele sundat, potom se to musí očistit od fšeho bordelu, pořadně.. dalé odmastit... ted si moc nejsem jistej, jestli základ na plasty, je vodička která rozlepta plast a po uschnutí se plast vybrousí do hladka aby na něm nebyly videt ty osklivé nerovnosti plastů. a na takto vybroušený prah se nanesou 2-3 vrstvy orginal barvy ... každá vrstva musí zaschnout, pak až se nese ta další ... a nakonec se 2 vrstvama přejede bezvarvý, pruhledným lakem...

dle meho nazoru je kravina davat barvu bez pruhledneho laku na misto, které je dost, co se týče odskoku kamínku, prachu šterku atp. namáhané.

Takhle to možná vypadá složitě ale ve skutečnosti by to člověk zvladl sám doma. Horší je pak domů sehnat poradnej kompresor a pistoli... bez toho to nebude vypadat dobře.

Me dal lakýrník osobní navrh, abych si to sundal doma a privez.. protoze v servisu za sundání tehlech pár věcí chtějí prej za tak malou práci dost velký penízky...

Takže snad sem vám nák pomohl a hodně štěstí :) až to budeš mít nalakované, musíě sem hodit fotky :) Viděl jsem uplně stejnlu astru jako mam ja na semaforech, stala vedle me a mela nalakované kliky, lišty a prahy.... Vypadalo to doopravdy užasně. Elegantní sport... .) Tak zatim ahoj.

Napsal: 23 zář 2007, 12:43
od gErda
no ja nad tim taky furt vaham , jestli jenom prahy, nebo i listy a nebo i do toho ty kliky hodit, kdyz je to cely v barve vypada to vazne dost elegantne, na kolik to tak vyjde u lakyrnika nechat udelat jen prahy a listy ? je fakt ze doma by byl problem ten kompresor a pistole, myslim ze ho moc lidi doma jen tak mit nebude :)

prahy

Napsal: 23 zář 2007, 13:04
od sabelt
Nooo.. tak jedine si to koupit, ale tose ti zbytečněprodraží a hlavne ti to pak bude stat doma... takze na to bych se z vysoka vysr*l :)

No ja sem počítal neco s 5-7 litrama ...
No ale ten chlapek rikal: " Hele sundej si to doma, pak mi to sem dovez... a do 3K se vejdes."

Podotýkám.... Kliky, lišty a prahy do barvy. Stříbrná metla.
Když sem viděl co tam dělaj za auta, tak me to moc prekvapilo, a cejtil sem z něj profesionalitu. Takže to nebdue žádný šmelo... :) Ale každej to má jinak, hlavně si dej pozor na lakování u kamarádu az apr korun. Kamarad to tak udělal a vypada to strašně, ale porad se ohání argumentem jakho to stalo málo, ale k čemu to je kdyz to vypada jak poblitý :)

Napsal: 23 zář 2007, 13:36
od gErda
no ja sem si tak rikal ze kdyby to vyslo na litr jedna cast, myslim jako prahy oboje, listy na obou stranach a 4 kliky, tak by to jeste slo zkousnout :) coz by bylo ty 3 litry za komplet, no takze myslim ze poridim zimaky a pak se nekde poptam a pudu do toho :) jasny ze se cena bude lisit vsude jinak, ale vim ze sem uz nekde slysel ze je to kolem litru za kazdou cast, tak by to mohlo jit ;)

Napsal: 23 zář 2007, 16:35
od AstraMan
4 Sabelt: No kravina to možná je, když nepoužiješ bezbarvý lak prahy, ale ukaž mě co dnes není kravina? :lol:

Navíc:
1) Ušetříš
2) Výsledek je skoro stejný vzhledově a pokud to neodflákneš tak se ti to loupat nebude. Pokud to trochu odflákneš s tím ošetřením před nástřikem, tak se ti to jednou za čas odloupnou kousky barvy na částech, které jsou buď zdeformované, nebo jsou více namáhané ( ať už myšleno jakkoliv )
3) Pokud si toto už také zkusil a výsledek byl mizerný, tak tvůj názor respektuji, pokud si toto ale nezkusil sám nastříknout v sprey bez bezbarvého laku, tak mě neříkej co je ale kravina, když to jde :wink:

lak

Napsal: 23 zář 2007, 18:15
od sabelt
Bezbarvý lak pusobí jako ochraný štít pro barvu ... nebo enni to tak ? tak nevidim duvod proc bych si tam ten bezbarvej lak nedal... čili kdyz to mas bez toho, pro me je to kravina... kdyz cele auta se delaji nekolika vrstvama bezbarveho laku :)

Napsal: 03 říj 2007, 18:39
od AstraMan
Možná že teorie je taková, ale dá se jezdit i bez něj... Nevím proč bych měl vrážet peníze jetě do bezbarvého laku, když se mě stejně ty prahy neloupou a vzhledově v tom rozdíl nevidím :lol:

Ale tak každého věc no... Kdybych měl prachy tak bych už dávno přelakoval celé auto :wink:

Napsal: 03 říj 2007, 20:12
od kolbisek
tak já to dělal sám prahy sem sundal (návod je tady na fóru ) obrousil smirk papírem nastříkal plničem na plasty asi200.- dvě vrstvy metly ve spreji 280.- a dvě vrstvy bez.laku 180 a dělal sem to loni v červnu od tý doby sem najezdil 35 000 tis kylometrů a to že jezdím i v zimě a nic furt to tam je a všechno čus

Napsal: 03 říj 2007, 20:38
od Saša
Díky za rady a vaše zkušenosti,určitě je zužitkuji. :roll: :wink: